Hengst uitbrengen op wedstrijden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:10

Als je geen wedstrijd ervaring hebt weet je ook totaal niet hoe het losrijden er aan toe gaat. Dat mensen je snijden gebeurt natuurlijk ook als je een ruin bij hebt. Dat het soms erg druk is in een kleine baan. Door wat wedstrijden te hebben gereden leer je toch meer voor je uit kijken, meer voor af in kunnen grijpen zonder dat je tegen iemand aan botst.
En die wedstrijd ervaring is erg belangrijk bij het rijden van een hengst.
Ik denk dat het daar meer voor bedoeld is dan dat iemand die L rijd ineens zo goed is. Al filter je natuurlijk wel een beetje. Want de totale beginner die zich enorm overschat kan zo tenminste die fout niet maken met een hengst.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:17

kazary schreef:
Als je geen wedstrijd ervaring hebt weet je ook totaal niet hoe het losrijden er aan toe gaat. Dat mensen je snijden gebeurt natuurlijk ook als je een ruin bij hebt. Dat het soms erg druk is in een kleine baan. Door wat wedstrijden te hebben gereden leer je toch meer voor je uit kijken, meer voor af in kunnen grijpen zonder dat je tegen iemand aan botst.
En die wedstrijd ervaring is erg belangrijk bij het rijden van een hengst.
Ik denk dat het daar meer voor bedoeld is dan dat iemand die L rijd ineens zo goed is. Al filter je natuurlijk wel een beetje. Want de totale beginner die zich enorm overschat kan zo tenminste die fout niet maken met een hengst.

Oh dat ben ik vergeten te vermelden, ik heb wel wedstrijdervaring.
Ik heb wedstrijden met mijn pony gereden, was dan wel een kleine pony maar erg veel pit zeker niet makkelijk. Ik ben L1 + en B+ . Daarna ben ik met mijn pony ponyrennen gaan rijden en op mijn club hadden ze het idee dat dat niet samenkon met wedstrijden rijden. Nu si dat een andere discussie maar ik ben toen dus op de club gestopt en heb geen wedstrijden meer gereden.
Maar ik heb dus wel een aantal jaar wedstrijden gereden en ken dus het losrijden(dat dat altijd een rommeltje is) en al die dingen meer.

kazary

Re: Hengst uitbrengen op wedstrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:19

Mijn bericht was niet persoonlijk naar jou, je mag je algemeen oppakken.

kyrkelover

Re: Hengst uitbrengen op wedstrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:26

nee ok maakt niet uit, maar ben het wel met je eens, dat als je het losrijden niet kent dat je dan niet weet wat het allemaal inhoudt.