Flexibel springen per april. Snappen jullie het al?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:50

Mir, je kunt dus beter nu al een keer M gaan rijden, dan ben je straks weer L+0, ipv L+29 en B+0. En zolang je niet met Ultra gaat springen :)) ben je dus ook niet verplicht om te promoveren.

En je punten worden dus ook in de lagere klasse gewoon doorgeteld.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:54

Lielle schreef:
Mir, je kunt dus beter nu al een keer M gaan rijden, dan ben je straks weer L+0, ipv L+29 en B+0. En zolang je niet met Ultra gaat springen :)) ben je dus ook niet verplicht om te promoveren.

En je punten worden dus ook in de lagere klasse gewoon doorgeteld.

En als ik na 1 april zou promoveren, wordt het dan L+29 en M+0 of M+0 en L+0 (eerste lijkt me logischer, maar goed.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:55

TeeGee

Re: Flexibel springen per april. Snappen jullie het al?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:01

Mag ik dan ook op 1 dag L en M springen voor de prijzen?

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 14:05

TeeGee, ja dat mag nu idd, zoals ik het heb begrepen.
Maar dan wel twee keer klassiek waarschijnlijk, je mag maar 2 parcoursen per dag rijden.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:44

Nou ik vind het dom dat ze zoiets doen
Je hebt er toch HC voor?
En nu krijg je mensen die eigenlijk hoger moeten starten maar voor de handigheid lager doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:59

ze MOETEN niet hoger starten, ze MOGEN hoger starten. Alleen als je maar met 1 startkaart start, mag je met meer dan 40 wp'en toch in die lagere klasse blijven. Je mag nu du smet 12 wp'en al L gaan springen, maar ook nog gewoon B blijven rijden.

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:00

Miriam schreef:
Sussie85 schreef:
Ik neem aan dat de regel van niet hoeven promoveren bij één startkaart geldt voor één springstartkaart en dat als je daarnaast met een ander paard een dressuurstartkaart heb dit niet meetelt.

Een startkaart is een startkaart, er bestaat niet zoiets als een dressuurstartkaart.... (dus nee, ook als je met een tweede paard alleen dressuurt moet je promoveren)

Dit klopt niet, zie:
Als ik maar met één paard spring en met mijn andere paard dressuur rijd geldt dan ook dat ik niet hoef te promoveren naar een hogere klasse?
Dat klopt inderdaad. Je hoeft niet verplicht te promoveren als je maar één actieve startkaart hebt in het springen. Wanneer je met een tweede paard gaat springen en met je eerste paard heb je al 40 of meer winstpunten bereikt dan moet je per direct wel promoveren naar de hogere klasse. (bron: http://www.knhs.nl/News.asp?ID=13858&PC ... ID=&men=08

En hier ben ik zeer blij mee, aangezien ik wel met 2 paarden dressuur maar met maar 1 spring, dit helaas niet zo vaak als dat ik zou willen en hierdoor ook routine mis.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:15

Goed systeem !! Mijn dochter is bijna Z startgerechtigd en wil dan ook graag in april de overstap gaan maken, haar pony heeft het in het begin van het nieuwe seizoen ( indoor/outdoor) altijd een beetje lastig met de overgang. Het is dan wel zo safe om even een stapje terug te mogen doen, HC kan natuurlijk ook , dat hebben we altijd gedaan als er even een dipje was maar voor de motivatie en de lol is het wel lekker om ook voor prijzen mee te mogen rijden.

( ik denk dat dit meer voor kids geld dan voor de grote jongens die met een vrachtwagen vol de concoursen afgaan , )

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:49

ik vind het een belachelijke regel... Als je er niet klaar voor bent voor de M dan haal je ook geen winstpunten in het L springen en dan is het oude systeem toch perfect? ik vind dat je nu alleen van die gelukszoekers gaat krijgen op wedstrijden en vind het erg jammer.

Mensen die er nog niet klaar voor denken te zijn in bv M en moeten starten in de L kunnen dit toch HC doen, vind ik wel zo eerlijk (niet voor de prijzen!) ik ken genoeg mensen die dan lekker in een klasse blijven hangen om prijsjes te rijden... vind dit niet erg motiverend voor mede klasseerders....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:09

Roos_s: maar als je nou zelf niet durft of dat je paard niet de capaciteiten heeft, dan kan je nu gewoon lekker L blijven rijden.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:11

Ik vind het nog maar erg vaag. Denk dat ik maar naar de bijeenkomst in maart ga.

Als ik het goed lees mag ik als ik L+10 ben zowel L starten als M?
B mag ik zo wie zo blijven starten tot de 30/40 wp

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:18

Maar als je M bent gestart dan mag je geen B meer, volgens mij.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:29

oke leek mij ook niet echt logisch

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:29

idd dat snap ik TeeGee, maar is dat een vooruitgang voor de sport?? ik vind echt van niet... maar oke, ik snap ook niet waarom je dan nog wedstrijden zou blijven rijden ;) je rijdt toch met een doel... daarnaast zijn er zat die in de M niet meekomen qua capaciteit en dan lekker in de L blijven, want daar halen ze nog wel prijzen...... nee ik zie het nut echt niet!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:53

Misschien omdat ze genieten van het paardrijden en lekker springen? Maar iedereen beleeft dat anders, daarom is het ook een individuele sport.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:55

Maar als je alleen voor het lekkere springen gaat, kun je toch ook net zo goed hc starten??? dat ze zo'n regel bij 40+ ers toepassen ala, maar verder.....

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:17

en hoe gaat het als je nu L- (dus verliespunten) staat?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:57

Ik moet zeggen dat ik het eens ben met roos_s :j
Ben bang dat er veel misbruik van gemaakt gaat worden.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:03

TeeGee schreef:
Mag ik dan ook op 1 dag L en M springen voor de prijzen?

Dus zeg maar 1e parcours L en 2e parcours M?

Dat vraag ik mij dan ook wel af eigenlijk (doe het zelf wel eens op een lager trapje, BB (moet HC dan nu) en B :P ).
Volgens mij wordt daar niets over gezegd.

Dus het zou dan betekenen dat je bijv. vandaag L mag starten en morgen M ... maar niet vandaag en L en M?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:16

dat staat echt in de vragen waarnaar ik een link heb geplaatst :j

Ik ben het ook met Mir en Roos eens. Als je springen wil rijden, en het wordt je te hoog, ga je toch fijn HC starten? Het is een wedstrijdsport, geen bezigheidstherapie.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:18

Echt?! :oo
Oh jee, ik ga ff terug kijken dan :)

edit:
dusss, ik snap hem nog niet .. of ik lees scheef :P
Als ik nu op dezelfde dag met hetzelfde paard BB en B wil springen, moet ik die BB HC doen. Is dit vanaf 1 april nog steeds zo?
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 05-02-09 21:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:24

nee

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:29

het is heel simpel ;) Je mag gewoon starten zoals je altijd hebt gedaan, en daarnaast mag je in de klasse eronder ook gewoon voor de prijzen rijden. Pas als je aan het maximum aantal winstpunten in die klasse zit (nu 30, wordt 40?) mag dat niet meer en krijg je dus de situatie zoals het nu ook is. Alleen als je maar met 1 paard springt, telt die maximumregel niet.

Dus: ik spring nu L, mag vanaf 1 april B en L springen.
Mirjam springt nu L, mag vanaf 1 april ook B en L springen. Als ze dan promoveert naar het M, mag ze L en M springen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:22

achja, misschien als het straks in werking gesteld is dat ik het wel een goed systeem vind :=.... snap ook niet goed de beweegreden ertoe, maar goed..