Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ikima schreef:Ja ik ken het probleem, daarom ben ik ook gestopt met wedstrijden rijden. Met losrijden ging het prima maar zodra ik de ring in moest had ik het niet meer van de zenuwen. Vroeger was het juist andersom, dan was ik zenuwachtig voordat ik de ring in moest maar zodra ik binnen was had ik er geen last meer van.
Het laatste jaar heb ik Oxasepam (ja, heftig middel) gebruikt want Bach Rescue of Valdispert hielpen niet.
De Oxasepam nam ik 2 uur voor de proef in en was redelijk ontspannen.
Thuis rijd ik ook niet prettig als er mensen staan te kijken.

!
). Dat helpt al enorm, lekker uitgerust wakker worden en als nodig nog een valdispertje idd...
Biskwie schreef:Ik ben wel benieuwd hoe al die mensen hier aan Oxazepam komen, dit middel kom je toch niet zomaar aan als het goed is?!
. Mijn paard is in het begin altijd heel druk maar dat weet ik nu en het is na 10 minuten over. En kilometers heb ik zat gemaakt. Rijd al bijna 30 jaar, veel wedstrijden ook kampioenschappen e.d..
. Het lijkt wel of ik 6 minuten mijn adem inhoud... Wat zou ik hier het beste aan kunnen doen? Ik start dus ook nooit 2 proeven want dat trek ik echt niet
JollyJumper schreef:Maar wat mijn probleem is, ik wil het te goed doen, ben te perfectionistisch en dan ga ik dus verkeerd ademhalen in de proef. Met losrijden heb ik geen probleem, maar aan het eind van de proef ben ik bijkans blauw aangelopen!. Het lijkt wel of ik 6 minuten mijn adem inhoud... Wat zou ik hier het beste aan kunnen doen? Ik start dus ook nooit 2 proeven want dat trek ik echt niet
Mijn perfectionisme zorgt voor de stress, zo ga ik verkeerd ademhalen, stel ik mezelf de verkeerde doelen en maak ik me druk om dingen die totaal onbelangrijk zijn. Een sportspycholoog zou je met ademhalingsoefeningen vast verder kunnen helpen!
)
( vergeten van te voren wat te eten)