Ben ik nou zo'n aansteller?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CCindy

Re: Ben ik nou zo'n aansteller?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:02

Haha wat een topic Huilen van het lachen idd paardrijden is een intensieve sport! Als je dat er niet voor over hebt Knipoog
Maarja dat maakt toch niet uit, is jouw mening.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:04

Weer of geen weer.. Tja zo zie ik het. Oke wedstijd afzeggen tot daar aantoe. Maar geef je je paarden dan helemaal geen beweging?

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:09

Misschien stel je je wel een beetje aan Haha! Haha!
Maarrrr... ik kan het wel begrijpen hoor!
Ik ben zelf een hele erge koukleum ! Zou zo maar kunnen dat ik het ook had gedaan Haha!

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 21:50

saskiakefie schreef:
Weer of geen weer.. Tja zo zie ik het. Oke wedstijd afzeggen tot daar aantoe. Maar geef je je paarden dan helemaal geen beweging?

Even beter lezen Knipoog
Ik rij altijd, ook al ben ik bevroren. Wij hebben dan gelukkig wel een binnenbak en ik heb soms sávonds na een hele dag werken als het koud en donker is ook geen zin om te rijden maar ik train dan altijd wel door.

Maar nu met dit concour waar ik me dus eigenlijk voor zondag had opgegeven en dan zaterdagsavond ingepland sta, wist ik eigenlijk al dat ik dit niet echt zo zag zitten. Als het erbij had gestaan dat het voor zaterdagavond was had ik me nooit opgegeven.

Ik vind het dan ook een beetje raar, zetten ze bij het vraagprogramma de 14e neer, en dan moet je de 13e rijden. Knipoog
Enja jammer voor die mensen die dan graag hadden willen rijden, eerder opgeven dan maar Knipoog

Ik kan soms ergens ook niet mee rijden, enja ik betaal er netjes voor dus.

mcMoony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:21

Gabrielle_ schreef:
Ja nou ik vind het simpel weg nergens opslaan dat je je concour af belt omdat je liever voor de kagel zit, waarom heb je dan paarden?
Om er alleen mee bezig te zijn als de zon schijnt en het tussen de 15-20 graden is?
Ik heb in mijn 12 jaar dat ik concour rijd nog geen concour afgemelt, ja toen ik ziek was misschien.
TS dit slaat niet persé op jou hoor, dat je me niet verkeert op vat. Knipoog

Om een leuke hobby uit te oefenen misschien? Om je na 40 uur werken even op iets anders te kunnen storten? Omdat je van de dieren houdt? Omdat je er goed mee bent?

Moet je daarom maar perse afzien? Waarom? Omdat het je plicht is ofzo? Het is geen betaalde baan... (nouja, voor TS en mij niet in ieder geval Knipoog )

Het moet vooral LEUK blijven. Zeker voor die 350,- per maand die het me kost. Noway dat ik dan ook nog dingen zou gaan doen waar ik toevallig even geen zin in heb.

Ik rij paard voor de lol, en afzien in de vrieskou/regen/wind/ellende zie ik niet als lolletje (en m'n peerd al helemáál niet) Cool

Dusssssss kan me TS goed voorstellen!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:29

Het zal mij een zorg zijn welke redenen iedereen heeft om wel of niet op concours te gaan. Het is ieder zijn hobby dus ieder zijn keuzes.

Ik vind het wel wat minder dat dan vaak bij wedstrijden diegene die wel komen vaak de dupe zijn van een groot aantal uitvallers en dus ineens een veel vroegere starttijd..
Met zo'n reden zou ik dus zeggen, geef je dan in de winter gewoon niet op, of zet erbij dat je enkel zondags overdag wil starten oid....

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:34

ik snap het doel van dit topic niet eigenlijk

wat zou ons het kunnen schelen wat de reden is van afmelding Haha!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:40

Ik vind het wel een beetje aanstellerig om af te melden ivm de kou.
Het was vandaag overdag zo'n 4 graden en nu is het hier 1 graad, dat scheelt maar 3 graden en daar merk je weinig van als je aan het rijden bent.
Als je niet met kou wil rijden, moet je in de winter geen wedstrijden opgeven.

Er zijn wel meer verenigingen die bij veel inschrijvingen één of twee rubrieken op zaterdagavond doen ipv zondag. Vaak wordt dat er dan ook wel bij vermeld dat dat mogelijk is. Als je niet kunt, OK, maar afmelden omdat het koud is... dat is het morgen overdag ook en dan wordt ook harde wind voorspelt.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:50

Los van het feit dat je je hebt afgemeld vanwege de kou, vind ik het raar dat je je niet eerder hebt afgemeld. Als je van te voren al weet dat je eigenlijk geen zin hebt in zaterdagavond, meld je je toch gelijk af. Dan kunnen andere ruiters tenminste starten. Eigenlijk is de kou gewoon een beetje een smoes.

Bij ons was gisteravond ook concours, buiten losrijden! Het is echt sneu voor de ringmeesters enzo, dat het z'n gatenkaas is door de vele afmeldingen, terwijl zij de hele avond echt staan kou te lijden. Noem dat geen hobby meer Clown

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:55

Ik vind het om eerlijk te zijn wel verwend/aanstellerig ja om voor de kou af te zeggen.
als het je alleen om de zaterdag ging had je je gewoon gelijk kunnen afmelden toen je de startlijst zag.
Als er kans op gladheid is kan ik het begrijpen maar als het gewoon droog is en niet stormt niet. Naar kou kun je je gewoon kleden. Als het heel koud is en ik heb wedstrijd draag ik gewoon een panty onder mijn rijbroek en een shirtje onder mijn blouse. Bovendien krijg je het toch warm als je eenmaal aan het losrijden bent.

Dat paardrijden een hobby moet zijn vind ik ook maar ik vind wel dat je weet dat het in de winter koud kan zijn en dat is nou eenmaal een risico dat je loopt als je je in de winter voor een wedstrijd inschrijft.

Ik zit helaas financieel niet in de luxepositie om zomaar af te kunnen zeggen en mn startgeld weg te gooien maar anders zou ik het ook niet doen. Behalve jij zijn er ook juryleden, vrijwilligers e.d. voor jou bezig en ik vind dat je het tegenover deze mensen ook niet kunt maken.
Ik heb in die paar jaar dat ik nu start 1 keer af willen zeggen omdat het stormde en ik het niet verantwoord vond om met de trailer op stap te gaan. Terwijl ik het telefoonnummer van de vereniging zocht werd ik toen al gebeld dat de wedstrijd niet doorging.

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:59

mcMoony schreef:
Gabrielle_ schreef:
Ja nou ik vind het simpel weg nergens opslaan dat je je concour af belt omdat je liever voor de kagel zit, waarom heb je dan paarden?
Om er alleen mee bezig te zijn als de zon schijnt en het tussen de 15-20 graden is?
Ik heb in mijn 12 jaar dat ik concour rijd nog geen concour afgemelt, ja toen ik ziek was misschien.
TS dit slaat niet persé op jou hoor, dat je me niet verkeert op vat. Knipoog

Om een leuke hobby uit te oefenen misschien? Om je na 40 uur werken even op iets anders te kunnen storten? Omdat je van de dieren houdt? Omdat je er goed mee bent?

Moet je daarom maar perse afzien? Waarom? Omdat het je plicht is ofzo? Het is geen betaalde baan... (nouja, voor TS en mij niet in ieder geval Knipoog )

Het moet vooral LEUK blijven. Zeker voor die 350,- per maand die het me kost. Noway dat ik dan ook nog dingen zou gaan doen waar ik toevallig even geen zin in heb.

Ik rij paard voor de lol, en afzien in de vrieskou/regen/wind/ellende zie ik niet als lolletje (en m'n peerd al helemáál niet) Cool

Dusssssss kan me TS goed voorstellen!

Ja daar kun je in de winter van uitgaan he dat het dan koud is!
Dus ik zou zeggen hou lekker een winterstop, kunnen andere mensen joun plek nemen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:30

Gabrielle_ schreef:
Dus ik zou zeggen hou lekker een winterstop, kunnen andere mensen joun plek nemen.

En wat als je er normaal wel zin in hebt maar juist die ene dag eventjes niet... Dat het eventjes te zwaar weegt...

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:41

vind het een beetje onzin
me vriendin en ik stonde zaterdag met -3 sochtens me pony in te vlechten en hoeven schoon te maken enzo

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:24

lindake schreef:
Gabrielle_ schreef:

En wat als je er normaal wel zin in hebt maar juist die ene dag eventjes niet... Dat het eventjes te zwaar weegt...

TS heeft het over de kou he, en misschien slipgevaar.
Oke slipgevaar vind ik afbellen terecht, maar om de kouw? ROFL

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:43

als het dicht bij zou zijn zou ik nog lopend gaan
want dan heb je niet zo snel last ervan dat het wat glad is
maar ik heb zelf geen vervoe (mag nog niet mee rijden, ben net 16:P)
en dan wil me moeder niet rijden
van 1 wedstrijd weten we dat het savonds is, maar dat is niet zo heel ver
en die zijn er alleen als het nog niet zo koud is
maa mijn vervoer ziet niet zo veel in het donker:P haha

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:51

stel je niet zo aan joh
gladheid kan ik me nog voorstellen, maar om de kou vind ik nogal dom.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:40

Sorry, maar ik vind je wel een aansteller zeg Nagelbijten / Gniffelen

En áls je dan om zo'n belachelijke reden afbelt doe dat dan eerder zodat er nog iemand anders kan starten..

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 01:10

Ik kan het me heel goed voorstellen dat je even geen zin hebt, omdat het koud is etc. maar persoonlijk zou ik zelf even doorzetten en extra warme kleding aantrekken en gewoon gaan Knipoog

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 01:19

Afbellen omdat het koud is? Nou ja zeg !
Dat moet je dan vooraf bedenken dat het in december misschien koud kan wezen.
Dus niet inschrijven voor de maanden januari en februari hoor, dan kan het nl ook wel eens koud zijn!

Het is niet leuk voor de organisatie en voor de mederuiters uit je rubriek dat je je zo laat afmeld.
Zeker ook niet voor de mensen die misschien op de reserve lijst staan en die wel heel erg graag mee hadden willen doen.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 09:40

wel even voor alle duidelijkheid, ts had zich ingeschreven voor een zondag en werd zaterdagavond laat ingepland, dan kan ik mij er iets bij voorstellen dat je flauw bent.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:18

Dat weet je toch op wedstrijd Verward Wedstrijden worden over een heel weekend gepland normaal gesproken. Of de (pakweg) M op zaterdag of zondag wordt uitgeschreven hangt dan vaak ook nog af van de beschikbaarheid van de jury en het aantal mensen wat inschrijft, zodat ze een beetje gelijke dagopvulling hebben.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:24

Nou sorry, ik geef de TS groot gelijk.. met die gladheid, en mist iedere keer..

_knollie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:31

Ik snap het ook wel. Ik heb ook weleens geen zin als het koud is en pokke weer om dan op wedstrijd te gaan en al helemaal niet in de avond!
Als ik er dan eenmaal doorheen ben en aan de slag ga, dan vergeet ik de kou enzo altijd weer en vind ik het weer mee vallen. Het is vaak de overgang van warm binnen zitten naar ineens buiten iets gaan doen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:51

slipgevaar kan ik helemaal snappen,maar gewoon vanwege de kou?
je weet dat als je rond december start, dat het koud zal zijn toch?
ikzelf heb de pech een redelijk smerige 70% witte te hebben, dus die moet ik s' winsters eerst altijd "fijn" 1.5 uur wassen in de kou alvorens ik de volgende dag weer in de kou kan starten.
toch start ik regelmatig, waarom? omdat het plezier van het rijden voor mij belangrijker is dan een beetje kou Ja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:21

Urielle schreef:
Dat weet je toch op wedstrijd Verward Wedstrijden worden over een heel weekend gepland normaal gesproken. Of de (pakweg) M op zaterdag of zondag wordt uitgeschreven hangt dan vaak ook nog af van de beschikbaarheid van de jury en het aantal mensen wat inschrijft, zodat ze een beetje gelijke dagopvulling hebben.

dat vind ik dus onzin. Dan moeten ze zoiets in het vraapgrogramma vermelden, maar ik schrijf voor een specifieke dag in, en niet voor een weekend.
Afmelden vanwege de kou zal ik zelf niet snel (lees niet) doen, maar me zomaar op een andere dag plannen vind ik dus wel een reden om niet te starten. Maar dan wel wat eerder en niet op het laatste moment, dat vind ik niet fair tov andere ruiters, organisatie en jury.