Winstpunten rijden (na al 10 winstpunten te hebben gehaald)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wwr

Re: Winstpunten rijden (na al 10 winstpunten te hebben gehaald)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:22

Ik zelf heb het ook gedaan.
Moest de in L2 beginnen (was ooit L2+1 geweest, een keer gestart).
En na 4 wedstrijden was ik met een pony die ik 2 maand had L2+14, anders zou ik al heel snel M1 moeten starten.
Dus heb ik eerst nog even verder gereden in het L2.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:02

Ik rijd wedstrijden met mijn paard omdat ik het leuk vind om ergens naar toe te kunnen trainen en om dan op een wedstrijd te kijken waar je staat:) tuurlijk wil ik graag verder naar de volgende klasse, maar als ik mijn paard daar nog niet klaar voor heb, ja dan blijf ik gewoon in de huidige klasse doorstarten. Dit ook mede om het feit dat mijn paard nog erg jong is en gewoon mee gaat voor de ervaring.

Koppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:32

Ik rij tot het aantal benodigde punten om naar een volgende klasse te gaan en dan maak ik het paard indien nodig thuis verder klaar voor de volgende klasse.
Ik ga niet 'onnodig' starten, kost al genoeg tijd en geld.
Maar ik snap het heel erg goed van de mensen die wel doorrijden in die klasse.
Alleen heeft mijn paard dat niet nodig, die is de rust zelfe op wedstrijd (gelukkig)!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:48

Mijn paard is het ook niet nodig, maar ik vind het wel fijn om toch af en toe te starten, al is het alleen maar om mezelf en het paard in het ritme te houden. Meestal ga ik gelijk over, tenzij we er echt niet klaar voor zijn.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:55

ik heb de B en de L1 allebei met 17 winstpunten afgesloten, en ga nu de L2 compleet uitrijden ( tot de 30 punten) waarom?

ik rijdt concoursen voor de lol, vind het gezellig en leuk om te starten. helaas zijn zowel ik als m'n paard niet de 2de Anky en Salinero, dus we hebben veel tijd nodig om dingen te trainen en erin te krijgen.
als ik bij 10 punten al over zou gaan, zouden we zo vastzitten, ook omdat ik weet dat het na deze klasse gewoonweg voorbij zal zijn voor mijn merrie.
die heeft de kwaliteiten en potentie niet om de M1 aan te kunnen en loopt nu al flink op haar tenen in het L2.
zou zonde zijn om dus over te gaan bij elke klasse en binnen 1 jaar geen concoursen meer te kunnen starten omdat we onze top zo snel bereikt hebben.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:38

Ik ben (gelukkig) in de B doorgereden tot 16 winstpunten, vervolgens bij het L1 debuut weer met wp begonnen, dus imo op het goede moment overgegaan (tuurlyk het kan altijd beter).
Ik rijd nu veel minder dressuurwedstrijden, en ik heb geen les meer, dus het is niet echt de tijd om over te gaan naar de L2 en ik blijf nog lekker even L1!
De L2 lijkt me een minder fijne klasse dan de M1. Nu ben ik nog helemaal niet bezig met 'oefeningen' uit de M1, maar ik denk dat ik na de L2 (als het goed gaat en we de wp's halen), eerder over ga naar het M1 dan ik nu wacht met L2 starten.
Ik denk maar zo; als het in de L1 goed blijft gaan rijd ik ook nog eens een prijs, en als het niet goed gaat is het ook maar goed dat we niet L2 zijn gestart!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:18

Ik vind de L2 makkelijker dan de L1, maar mijn zus vindt de M1 weer makkelijker dan de L2. tja, het is maar net wat jij fijn vindt rijden Ja

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:55

Ik ging pas over wanneer ik zeker wist dat we er klaar voor waren. Lachen Dat betekende wel eens dat ik tot over de 20 winstpunten reed, terwijl je met de 20 al over moest. (ik ben letterlijk uit de B en L1 gezet Knipoog ).
Mijn pony en ik waren nog niet zo ervaren, en ik wilde gewoon zeker weten dat we er klaar voor waren!

aalblas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:56

Soms wordt er tegen mij ook gezegd van: Ik zou als ik jouw was gewoon nog door blijven rijden in deze klasse. Maar dat vind ik echt zonde van mijn geld. Ik rij wedstrijden om hoger op te komen. Liever geen winstpunten rijden in een volgende klasse, dan winnen terwijl ik al door mag.

Miesjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:15

ik ben in de B meteen over gegaan bij 10.
moet nu in het L1 nog 2 punten. die hoop ik snel te behalen, en dan hoe ik het voorlopig even voor gezien!
thuis lekker trainen, en dan van de zomer starten in het L2.
vind de zomer seizoenen leuker dan swinters!

nou zie ik heel veel die meer dan 20 winst rijden dan in een klasse.
maar als je bij 20 winst over moet, dan tellen die punten daarboven niet officieel mee? of zie ik het nou verkeerd en is het dan puur voor jezelf of de combinatie

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:09

Je moet bij 30 over Lachen als je na de 30 wp. nog gaat starten kun je een leuke brief van de knhs verwachten Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 07:54

Anieke89 schreef:
Je moet bij 30 over Lachen als je na de 30 wp. nog gaat starten kun je een leuke brief van de knhs verwachten Knipoog

Nee hoor, niet altijd. Ligt aan de leeftijd van je paard.
Zit nu ook al over de 30, en blijf nog tot april lekker starten. Knipoog

DTLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 08:29

Ik rij regelmatig zelf ook door in de klasses, dit vaak vanwege de leeftijd van de paarden die ik rij. En uiteraard voor de ervaring.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:52

Ik rij ook gewoon door tot de 30 winstpunten of daar tegenaan, ligt maar net hoe het uitkomt. Ik vind het leuk en gezellig om op wedstrijd te gaan. Mijn Z1 paard loopt sinds begin september in deze klasse en heeft nu alweer 12 winstpunten. De wissels pakt hij al netjes op, en als hij er klaar voor is gaan we over. Maar ik rij het Z1 wél uit.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:13

Ik rijd ook vaak door tot ik aan de 30 winstpunten zit Ja
Dat doe ik vooral als ik de moeilijke oefeningen van het hogere niveau niet onder de knie heb, dan oefen ik die wat meer. Knipoog

Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 01:53

Het paard moet ook de oefeningen goed kennen voor het volgende niveau,
als je bijvoorbeeld in het B zit, en als je paard geen wijken kan, dan kom je natuurlijk nergens, ookal loopt hij super in het B, ook al win je iedere keer, als hij/zij de oefeningen niet goed kent hoef je niet over te gaan.
Sommige mensen rijden ook voor de ervaring van het paard,
meestal is het dan voor iemand anders. dan rijden ze een paard van iemand, om wedstrijdervaring te krijgen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:53

Dat is niet waar S_hartje_R
Ik ben ook in de L1 gestart toen mn paard nog niet kon wijken. Maar door op de andere onderdelen goede punten te halen kwam ik toch meestal met een wp thuis

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:27

Haha dat snap ik nou ook niet TS Haha! Wedstrijden zijn nou eenmaal niet goedkoop en ik snap eerlijk gezegd ook niet dat mensen een klasse uitrijden tot de 30 WP's.
Ik ben zelf na 10 winstpunten in de M1 ook gestopt, ik heb een 'pauze' ingelast van 3 maanden en zaterdag gaan we M2 Lachen . Dan doe ik het liever zo dan ieder weekend weer M1 starten terwijl je de punten al hebt Clown

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:50

Aranel schreef:
Haha dat snap ik nou ook niet TS Haha! Wedstrijden zijn nou eenmaal niet goedkoop en ik snap eerlijk gezegd ook niet dat mensen een klasse uitrijden tot de 30 WP's.

Heel simpel, omdat er mensen die wedstrijden rijden omdat ze het leuk vinden om op wedstrijd te gaan!
En omdat je bij de paarden van je prijzengeld weer leuke dingen kunt kopen, of kunt gaan lessen. Knipoog

Tessssaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:13

ik doe gewoon wanneer ik (en pony) er klaar voor ben Clown

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:44

asjemenou schreef:
Aranel schreef:

Heel simpel, omdat er mensen die wedstrijden rijden omdat ze het leuk vinden om op wedstrijd te gaan!
En omdat je bij de paarden van je prijzengeld weer leuke dingen kunt kopen, of kunt gaan lessen. Knipoog

Tsja, maar als je nou gewoon alles van je ouders krijgt en het geld niet nodig hebt... Dat is zo bij een meisje bij mij op de manege, die gaat ook gewoon door tot de 30 winstpunten. Volgens mij doet zij het gewoon voor de lol Clown

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:51

Maar daar zijn wedstrijden toch ook voor? Blond

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:00

Je bedoeld wat ik zei?

Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is.. Tuurlijk is het leuk om prijzen te krijgen en (dubbele) winst te rijden, maar wat voor mij echt belangrijk is, is om hoger te komen (natuurlijk wel als we eraan toe zijn). En ik zie er persoonlijk gewoon het nut niet van in om alle klassen uit te rijden.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:08

En daar kan iemand anders dus helemaal anders over denken!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:12

Ik heb nu ook 11 winstpunten maar mijn gevoel zegt dat we samen nog niet helemaal klaar zijn voor de L. Dus train ik nog even door en start ik in januari gewoon weer B. Als je eenmaal in de L zit kan je niet meer terug en dat vind ik toch een beetje zonde..