mag ik op wetstrijd als mijn paard alleen de stap en draf ke

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: mag ik op wetstrijd als mijn paard alleen de stap en draf ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:13

In de Bixies hoef je toch niet te galopperen en mag je zelfs iemand je paard laten vasthouden?

meidje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 14:13

ja wou ook even kijken zij wil zelf ook verder kijken maar ik dacht mis kan ik hier meer info krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:16

Oeps, ik zie dat je te oud bent voor de Bixie Knipoog
Als je in plaats van de gevraagde galop een draf uitvoert krijg je 0 punten voor dat onderdeel wegens niet getoond. Dan moeten er wel echt ijzersterke dingen tegenover staan om nog een netjes aantal punten te krijgen.
Maar waarom wil je in vredesnaam op wedstrijd met een paard wat je niet in galop krijgt, ik vat het even niet.

meidje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 14:17

ik wil dat nog niet even kijken of dat ging en wat meer info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:19

Tja, als je genoegen neemt met een miniem aantal punten en onderaan eindigen gaat alles natuurlijk.
Verder snap ik niet hoe het kan dat het paard niet in galop wil, eerlijk gezegd.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:22

Waar in Limburg woon je dan en van wie krijg je les als ik vragen mag ?

meidje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 14:26

ik krijg les van mark driessen

meidje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 14:27

ik kom uit venray

meidje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 14:29

mijn paard is nog jong dat weet ik maar je krijgt haar erg moeilijk in galop heb alles al geprobeert ze is eigelijk meer verpest door een stal uit kessel en dat lieg ik echter niet maar die stal zul je vast wel hebben gehoord bij op gelicht bij stal kessel bij willem smid

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:30

Misschien moet je dr een tijdje laten rijden door iemand anders die het dan nu wel goed kan aanleren

meidje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 14:33

ja ik ben zelf ook op zoek naar iemand omdat ik zelf nog niet zo lang ben geopareet aan mijn voet die het wel bij mij thuis komt doen want ik ben sinds die tijd weer bang dat mij zo iets weer over komt zo als toen in kessel

meidje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 14:34

ik probeer namelijk zelf het meeste te doen maar er is wel iemand voor haar geweest en heeft het wel geprobeert haar in galop maar werkte niet echt

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:41

misschien aan de longe of los op je stem proberen? Dan kan je je stem gebruiken onder het zadel. Lachen

meidje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 14:42

aan de long doet ze dat wel heel makelijk

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:43

en aan de longe met iemand erop? De gene aan de longe geeft de hulpen en degene erop lift alleen mee, Knipoog

meidje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 14:44

zo dra er iemand op zit doet ze het niet klinkt raar maar is wel zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:46

Hm, al eens erover gedacht om het paard eens goed te laten screenen door een dierenarts? Kennelijk voelt het voor het dier op één of andere manier erg onaangenaam om te galopperen met iemand in het zadel.
En als je denkt dat je bent opgelicht met dit paard, kun je het niet terugbrengen of inruilen?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:49

heeft ze dit vanaf het begin gehad? Als dit zo is ga ik helemaal met suleitha mee, anders zou ik er een ervaren ruiter op zetten die de spanning eruit kan krijgen.

Er is een reden dat ze "blokkeerd" met ruiter

meidje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 14:49

nee ik heb mijn paard in kessel gehad om in te laten rijden is verder een super paard en al maar is goed in orde heeft zelf door een ongeluk met haar heeft zij een week bij de dierenkliniek in horst gestaan van wegen haar voet maar voor dat dat was gebeurt deed ze dat al moeilijk ik breng ze nu liever niet meer na een stal voor in te laten rijden sinds dat van dat van die willem smid ik weet niet of jij dat toen ook hebt gezien ben ik die vertrouwen kwijt geraakt daarom

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:57

Misschien moet je eens proberen met leestekens te gaan werken, dit komt nogal verwarrend over Clown
Wat ik begrijp was het paard altijd al moeilijk maar is het echt mis na het ongeluk. Wat is er gebeurd? Is het paard conpleet gekeurd? Is het tijdens de galop mis gegaan?

Is het paard na het ongeluk weer conpleet na gekeken?

Zou toch medisch alles even uitsluiten en professionele hulp zoeken. Het paard is nog maar 4, maar bij mij moeten ze met 3 al echt onder de man kunnen galoperen. Hij moet het kunnen, en als je nu niet doorzet blijft het moeilijk. Tenzij het iets medisch is, moet het dier er doorheen gereden worden.

Als ik dit zo hoor, zou ik zeker geen wedstrijden gaan rijden. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:58

Ik heb het niet gezien maar ken de naam van die kerel wel, natuurlijk.
Zou het kunnen dat dit paard voor jou misschien niet het juiste paard is? En kun je goed genoeg rijden om een jong paard door te rijden? Dat kun je jezelf ook nog eens afvragen....
En als er medisch niks aan de hand is, inderdaad een ouwe rot in het vak erop zetten die zoals al is gezegd, de spanning eruit rijdt en doorpakt. Soms is een week tijd voldoende om dit soort problemen op te lossen.

En verder ben ik wel benieuwd wat het paard doet als je probeert hem of haar in galop te krijgen.

meidje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 15:11

zij liep altijd heel snel de trailer af en is toen verkeert terecht gekomen en is toen met een achter voet onder de klep gekomen en toen is er in de koot van de hoef iets gekomen en toen zat er een groot diep gat in lang verhaal maar hou et even kort beetje maar zij kan verder alles is nu ook weer goed is nu weer heel alleen als ze moest werken kreeg ze een dikke voet maar dat is nu minder en was niet erg want na 3 maanden had ik nog een veearts er bij gehaald omdat ik het niet vertrouwden en heb toen een kuur gekregen voor haar en nu is ze weer helemaal de ouden merrie weer kunt er weer lekker op rijden is vrij makelijk alleen ja de galop he en als ik ze in laat rijden dan gaan wij zelf met het paard daar heen en niet weer ergens stallen dan maar even wat duurder maar goed dan zie ik wel wat er gebeurt met haar

meidje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 15:14

haha dan kan ze mee doen aan de draf sport haha dan gaat ze erg snel draven haha maar ik ben zelf al een paard verloren en dat paard is alles bij mij op mijn hyves staat een foto van haar en mijn shetje haha ik weet zo niet hor ik foto,s hier op moet zetten dus maar goed ik kijk wel even als het niet gaat tja dan niet geen haast hoor wil mij paard niet gaan op fokken hier voor heb er al zat mee gemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:16

Maar heb je op stal niet iemand die haar een paar keer in de week even voor je door kan rijden?
En verder, is de rug van het paard nagekeken? Ik geloof namelijk niet dat het probleem vanuit de voet komt want dan zou ze aan de longe ook niet willen aangalopperen. Ik denk dat als verder het goed zit met de rug, ze genoeg heeft aan een paar keer een ervaren ruiter die haar er even doorheen helpt.
Verder heb ik je gevraagd wat het paard precies doet als je wilt galopperen en daar heb je geen antwoord op gegeven, het zou wel makkelijk zijn als je even een uitleg geeft van wat er precies gebeurt als je wilt galopperen, misschien dat je aan de hand daarvan nog wat tips krijgt Knipoog

meidje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 15:19

aan de longe galopeert ze wel het heeft niks met haar voet te maken want ze wou al niet galoperen voor dat het ongeluk gebeurden ze heeft verder ook niet ziek of heeft ook geen problemen het paard doet verder niks met galoperen aan de longe maar als je er op zit dan gaat ze alleen sneller draven