wat is het vervelendste wat jullie is over komen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Re: wat is het vervelendste wat jullie is over komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:42

mijn eerste wedstrijd,, open ring,dus paard ging lekker zn eigen gang... 3 keer de ring uit gesprongen, de eerste proef mislukt dus helemaal en de tweede was ontzettend slecht...

het ergste was dat we daar al 3 dagen waren, de eerste dag deed ie het prima, 2e dag was de wedstrijd -deed die het dus mega slecht- en de derde dag weer goed... Tong uitsteken wat een knol ook Clown

maargoed, volgende keer beter Tong uitsteken;)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:07

onderlinge springwedstrijd op de manege:

de eertste sprong brak mijn singel!!! ik had het niet door maar de balk viel er wel af. heb de 2e sprong ook genomen. vlak voor de 2e sprong zag ik het wapperen en toen dacht ik toe maar. Toen de singel weer vast zat moest ik de 2e sprong overnieuw doen. terwijl ik die al had gehad.

Kainish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:39

bij de proef hoor ik de voorlezer niet, rij ik ewoon de andere kant op Tong uitsteken

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:25

ik ben een x over een hekje heen gesprongen. was aan het afgroeten, zo uit het niets paard schrok en tja voordat ik het wist stond had ik meegedaan aan een mini spring wedstrijd en stond ik aan de andere kant.

andere wedstrijd vond ik de jury heel erg vervelend. reed met een fries, toppie proef. onder mijn proef toen ik een aantal keren na de jury keek zaten ze te ouwehoeren, lachen, gieren, brullen en stonden er allemaal 6en geen commentaar en stond er onder aan dat een fries geen wedstrijd paard is... Boos!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:27

Op onze 3de wedstrijd werd paard op losrijterrein tot 3x toe aangevallen door ander paard. Niet gewoon dat we er te dichtbij kwamen, maar dat andere paard zocht na de eerste keer gewoon mijn paard steeds op om er naar uit te halen Nagelbijten / Gniffelen
Paardje heeft eerst 3/4 wedstrijden wat problemen gehad op het losrijterrein.

Ondertussen is hij gelukkig weer zijn dappere zelf Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:58

Dat mijn verzorgpaard los over het wedstrijdterrein galopeerde Haha!
Ik was hem aan het inladen, wou hem even goed beet pakken onder zijn halster maar vergat dat ik een panieksluiting had Bloos

SSHHOOEEFFF.... daar ging meneer, gelukkig waren de grasjes ook erg interesant en begon hij snel te grazen maar heb mij wel enorm geschaamd Bloos

Nu kan ik er trouwens enorm om lachen zo veel jaren later maar heb nooit meer een panieksluiting gehad Haha!

Anna_110

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:14

Ik had mijn witte dekje naas een pony op de buis gehangen. En toen ging ik me ff melden. Dus toen ik terug kwam, had die pony mijn witte dekje op de grond gegooid. En was er op gaan staan.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 04:42

Het ergste wat mij overkomen is....ik reed een rondje om de ring en op het moment dat ik de ring binnen kwam, stootte mijn paard met zijn benen tegen het hek aan, waardoor ze heeel erg schrok en er in rengalap vandoor ging. Ik kwam dus in rengalop binnen i.p.v arbeidsdraf Tong uitsteken Vervolgens was ze helemaal in paniek en over de zeik, dat ik het niet meer goed kreeg en heb afgegroet.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:34

Pfff, dan moet ik eens denken. Ik denk dat ik op wedstrijd was en het ging de hele dag al niet lekker. Op zand inrijden en op gras rijden, de bak werd nog gevlakt terwijl wij allang al aan het losrijden waren. Personeelsleden die aan het zeuren waren dat we niet in de goede rijbak losreden, terwijl de rest wel gewoon mocht doorrijden. Start m'n proef, liggen er een paar landbouwwerktuigen naast de bak. Nou, dag dag ontspannen proef. Ik was zo verdrietig toen ik van m'n paard afkwam Clown , de week daarvoor had ik een voor m'n gevoel heel goede proef gereden en had hele slechte punten. Wat voor punten ik nu wel niet zou hebben, was zo verdrietig. Punten vielen gelukkig wel mee Tong uitsteken

2_Lundy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:33

Als het paard ergens van schrikt en je lage punten van de jury krijgt en dat jij er gewoon niks aan kan doen om die oefening goed uit te voeren.

Ixion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:28

4 jaar geleden had ik een andere pony, en toen was ik op wedstryden en myn pony ging ineens de andere kant op, toen viel ik af en zo in de ring van een ander iemand die daar ook nog een proef ree.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 11:25

wat ik ook wel erg vervelend vind is wat me Niet is overkomen... Had me er zo op verheugd dit weekend te starten en m'n laatste puntje in de L1 te rijden zodat ik naar de L2 kan. Zou dan op de kop af een jaar geleden zijn met dat ik gestart ben. Maar ben niet op de lijst gezet, dus kan niet starten.. Verdrietig

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:25

op een ruitedemonstratie ben ik samen met m'n pony omgevallen met steigeren..het was zo plots dat ik hem te weinig meegaf en toen klapte we om..je hoorde keihard boem ..iedereen op dat veld zat me echt aan te staren Bloos

Olana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:02

Mijn eerste wedstrijd met mijn huidige paard was buiten, met witte hekjes. vanuit de middendraf kwam ze niet goed terug, dus sprong ze in de hoek over de hekjes heen..... gelukkig stond het hekje bij A open, dus kon zo de ring weer in Haha! .

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:51

Mijn pony durfde de bak niet in (binnebak) heb niet meer mogen rijden..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:03

* Uitgesloten worden wegens gevaarlijk gedrag van het paard......
*Aangereden worden terwijl je sdtapt, had mijn paard zo eeen galoperend paard op haar kont. Motivatie van amazone, tja ik kan hem nog niet houden en hij moet toch leren op wedstrijd te gaan. Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren
*paard moeten vangen bij de spoorrails. Iemand anders had hem vast ik stond me om te kleden hoor een hoop geroep, dus ik met mijn rijbroek op mijn knieen er achter aan. Heel charmant. (geheimpje: paard was sneller dan ik). Vervolgens win ik de proef, het was een kringwedstrijd dus ik was gezien zeg maar. Heb nog lang aan moeten horen dat mijn paard zichzelf zo lekker los kan rijden. Clown Clown Clown

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 01:02

Vandaag had ik toch wel een hele mooie; mijn vriend en ik gingen mijn paard samen op de trailer zetten. Vriend loopt met paard trailer in en ik wil de stang er achter doen. Precies op het moment dat ik er helemaal achter sta wordt mijn paard zenuwachtig en schijt heel mijn witte wedstrijdbroek onder haha Haha! Clown Ehm, dat was wel even balen, snel met zeep het meeste er af gepoetst en mijn proef gereden met een hele ranzige vlek in mijn broek. In het vervolg misschien maar een extra broek mee nemen? Clown

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 10:29

MarchaL schreef:
Vandaag had ik toch wel een hele mooie; mijn vriend en ik gingen mijn paard samen op de trailer zetten. Vriend loopt met paard trailer in en ik wil de stang er achter doen. Precies op het moment dat ik er helemaal achter sta wordt mijn paard zenuwachtig en schijt heel mijn witte wedstrijdbroek onder haha Haha! Clown Ehm, dat was wel even balen, snel met zeep het meeste er af gepoetst en mijn proef gereden met een hele ranzige vlek in mijn broek. In het vervolg misschien maar een extra broek mee nemen? Clown

ROFL

JouwManege

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:33

Dat ik een 0 kreeg waar ik pas in de auto achter kwam, ik had het onderdeel niet getoont stond er. Maar had mijn onderdeel gewoon netjes gereden. Huilen van het lachen

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:07

paraplu's die worden opengeklapt/ingeklapt als je langsrijdt.

Honden achter de ring achter een bosje die beginnen te blaffen.

Trekker die aan het werk is op het land naast mijn ring, die vel lawaai maakt.

Halfuur langer erop moeten zitten omdat het uitloopt.

Uhmm en vast wel meer die ik vergeten ben

xBARBIIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:21

Dat mijn paard is gestorven op de dag van de wedstrijd :| Omdat iemand hem probeerde te stelen. Boos! Huilen

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:36

Vandaag had ik me eerste wedstrijd.
Ben er gewoon 2 x afgevallen! In de proef rennen enzo.
Ze is bang voor andere paarden..

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:47

Nou dat was een hele poos gereden dat ik mijn eerste wedstrijd reed. Haha, helemaal zenuwachtig en door de zon werd ik verblind en reed zo over de bordjes heen. Haha!

Daarna wilde de merrie ook nog eens niet de trailer op, nou ik had het wel gehad die dag. Mara zoals men zegt: oefening baart kunst Knipoog

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:21

Het ergste wat mij is overkomen is dat mijn oude wedstrijd paard tijdens het inladen ervandoor ging.
Een verzorgster was hem aan het inladen na de wedstrijd en meneer dacht ik zie jullie later wel weer. Hij is toen het haarlemmermeerse bos in gerend in het donker en gelukkig waren er veel mensen die hebben geholpen met zoeken. Het was toen pikke donker in dat bos ik ben nog nooit zo bang geweest. Na een uur ofzo kreeg we een telefoontje van mensen te paard die hem gevonden hadden en meneer had helemaal niets! Beenbeschermers zaten er nog keurig op en halster + touw was ook keurig in orde raar maar waar.
Hij kwam heel vrolijk aan lopen met dat andere paard alsof er niets gebeurd was.....

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:59

Ik heb een arabisch Volbloed en ja hij heeft lange manen. Al kan ik beter had zeggen want afgelopen zomer was er iemand die ik nu nog steeds niet tegen moet komen want dan doe ik hem wat.

Ik moest met mijn arabier in de L1 starten en met een KWPN-er in de M1 die ik voor de manege eigenaar startte voor de verkoop.
Er zat een uur tussen de start tijden en mijn instructeur was mee. Hij zou de KWPN-er zadelen en mijn paard na mijn proefje overnemen/ naverzorgen zodat ik de tijd had om de KWPN-er los te werken.
Mijn arabier heeft altijd een dubbele hengstenvlecht op concour, na het proefje haal ik of instructeur die er weer uit als hij op de trailer moet anders gaat hij schuren.

Nadat ik de proef met KWPN-er had gereden en had uitgestapt naar de trailer toe. Ik laadde de KWPN-er in en wilde mijn eigen paard nog even een knuffel geven en kreeg toen de schrik van mijn leven..... Zijn manen EN voopluk waren weg!!! en dan bedoel ik ook écht weg weg weg Huilen . Ik riep nog uit de trailer W... wat heb je met zn manen gedaan?

Op dat moment hoorde ik nog meer geschreeuw en kwade kreten om mij heen uit trailers komen. Bleek dat 1 of andere idioot bij nog 5 paarden de voorpluk en de manen had AFGEKNIPT !!!!! Hamer

Er is dus iemand al die trailers ingegaan om de manen af te knippen, kennelijk voor verfkwasten of weet ik waarvoor ze manen gebruiken. Komt er wel op neer dat mijn arabier van een mooie volle bos lange manen naar een coupe ragebol met stekels is gegaan en zijn lange voorpluk tot op neus is nu een miezerig plukje pluis Scheve mond We hebben met alle andere ruiters aangifte gedaan, maar tot op de dag van vandaag is daar nog niks uitgekomen.