Benadeeld bij de paarden met een D of E pony? [Hellúp]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anniee

Re: Benadeeld bij de paarden met een D of E pony? [Hellúp]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:20

Heb mijn vorige bericht nog even ge-edit.

Maar als je daar 'werkt' komt er vast genoeg leuks binnen.
Misschien kun je dan ook nog even blijven rondkijken naar iets groters, hoewel je dan natuurlijk wel risico loopt dat deze weg is en jij niet in relatief korte tijd iets anders leuks vindt. Maar mag je hem hebben omdat HIJ het is, zeg maar, of mag je sowieso een pony van je ouders? Handig wel dat je mooi kunt testen voor aankoop zo Lachen

KiimsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 15:45

Mn ouders vinden deze heel leuk maar hadden liever dat ik een paard nam. Morgen komt me moeder kijken ze kent hem alleen nog maar van foto's... Maar ik denk dat ik er gewoon helemaal voor ga. Waarschijnlijk groeit die nog een cm of 5.. dus dan is het een idiaal maatje van 147.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:51

Weet je dan ook hoe groot de ouders zijn?
Niet iedere 3jarige groeit nog 5 cm door!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:51

Ik heb sinds vorig jaar een startkaart met mijn pony van 147. En ik heb er ábsoluut geen spijt van! Als je met een pony start, valt het pas op dat er eigenlijk nog best veel pony's tussen de paarden starten. Op de meeste wedstrijden is er eigenlijk altijd nog een andere pony bij mij in de B.
Mensen op grote paarden die denken dat ze meer recht op de bak hebben dan ik, hebben pech. Ik kan me niet zo ergeren aan hen, als zij moeite met mij hebben, is dat toch echt hun probleem en niet dat van mij. Ik doe mijn ding en dat is rijden met mijn pony, wat die anderen doen moeten zij weten.

Ik heb altijd geleerd om de meeste waarde te hechten aan het oordeel van jezelf en de mensen die jou als combi kennen. Wat de jury ervan zegt, komt op een 2e plaats. Maar ik moet zeggen dat ik meestal terecht wordt beoordeeld. Soms kom je weleens een coupon tegen dat je denkt; Ja, je kan ook de fouten op gaan zoeken. Maar dan haal ik mijn schouders op, denk terug aan wat ík ervan vond en ga vrolijk door met mijn hobby.

KiimsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 16:58

En hoelang ben jij zelf Sjonniej, heb je misschien een foto? Ben benieuwt wat mn moeder ervan vind.....

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:16

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 18:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:28

Ik ben zelf ook blij dat ik qua plaatje nog op een ponymaatje pas.
En ik rijdt ook heerlijk met mijn AV´s tussen de paarden

Ik vind het persoonlijk ook geen gezicht een klein persoon op een voor hun te groot paard, evenals een groot persoon op een voor hun te klein paard/pony, maar het is wel moet wel het compleet plaatje zien voordat ik zelf zeg van mwa vind dit wat minder mooi lijken, en gelukkig heb je paarden en pony´s van allerlei formaten fors, rank, groot, klein enz enz.... en zo kan bv een groot persoon vreemd staan op een paard van 1.70m die heel rank is, maar mooi staan op een ponymaatje waarvan de pony fors is Knipoog

KiimsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 17:34

kitty_gomez, zo je lijkt zeker niet groot op die e pony, leuke combi! En Breng, heb jij misschien een foto? Mijn foto's staan op pagina 2..

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:41

tuurlijk Knipoog
Afbeelding
en
Afbeelding
en
Afbeelding
zo kan je de verschillen per paard ook zien Knipoog

KiimsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 17:50

die donkere is leuk.
hoelang bij jij & je pony's?

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:56

KiimsS schreef:
die donkere is leuk.

Ik rij zelf nu 22 jaar
de eerste foto is mijn merrie zij is nu 6 en heb haar met 3 jaar ingereden en rijden nu in de M2
de 2e foto is mijn bijrijdthengst(maar mag hem ook beetje als mijn eigen noemen)
hem rij ik nu ruim 2 jaar met hem rijdt ik nu in de M1(en hij is nu 10)
de 3e foto staat op dezelfde stal als de hengst en hier was ze net ingereden(ze is nu 4), de eigenaresse zal met haar wedstrijden gaan rijden, en af en toe rijdt ik haar ook eventjes Knipoog

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:58

@ Kim
Ik had het plaatje ook iets anders verwacht Bloos
Je bovenlichaam is al vrij lang. Je past er nog wel op, maar echt mooi is het niet. Ik zou toch kijken voor een grotere pony, of toch een paard.

Ik ga vanaf januari met Vorstin bij de paarden verder. Wat ik vaak hoor over de overgang pony's - paarden, is dat je bij de paarden strenger beoordeeld wordt. Niet omdat je met een pony rijdt, maar omdat bij de paarden de winstpunten over het algemeen iets minder makkelijk worden uitgedeeld. Met dressuur verwacht ik dus iets minder makkelijk aan mijn punten te komen. Springen en Samengesteld wordt ik een klasse teruggezet (van de L naar de B), dus dat is geen probleem. De afstanden kan Vorstin wel hebben, ze heeft eerder paardengangen dan ponygangen.

KiimsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 18:07

De eerste foto is wel een sta moment, de tweede foto ga ik net zetten.. ik maak morgen andere, vind dat mn boven lichaam iets te lang is maar mn benen vind ik wel mooi nog eigenlijk....

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:10

Dat wat Snoekiej zegt heb ik ook zo ervaren. Ik ben met m'n E-pony ook bij de paarden doorgegaan en moest wel ff wennen aan de wat lagere punten die ik in het begin daar kreeg Bloos Dat kwam niet omdat ik op een pony reed, maar omdat ze idd gewoon wat strenger zijn .. alles wat preciezer willen zien. Toen we daar een beetje naar getraind hadden, ging het in punten ook gelijk weer beter Lachen
Mijn plaatje is niet meer mooi, maar dat weerhoud me niet om niet te starten Knipoog

KiimsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 18:14

Heb je een foto als julie combinatie Lappie?

NiN_ME

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:16

Of je benaadeeld wordt weet je nooit zeker, aan de foto's te zien ziet het er prima uit. Ik ga straks ook op mijn pony rijden, hij is 1.44 en ik ben 1.78. Misschien niet het ideale plaatje, maar voor mij het perfecte paard.
Als je de klik met een paard hebt zal ik ervoor gaan! Haha!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:17

Bren79 schreef:
KiimsS schreef:
die donkere is leuk.

Ik rij zelf nu 22 jaar
de eerste foto is mijn merrie zij is nu 6 en heb haar met 3 jaar ingereden en rijden nu in de M2
de 2e foto is mijn bijrijdthengst(maar mag hem ook beetje als mijn eigen noemen)
hem rij ik nu ruim 2 jaar met hem rijdt ik nu in de M1(en hij is nu 10)
de 3e foto staat op dezelfde stal als de hengst en hier was ze net ingereden(ze is nu 4), de eigenaresse zal met haar wedstrijden gaan rijden, en af en toe rijdt ik haar ook eventjes Knipoog

Volgens mij bedoelt TS hoe lang jij bent en hoe groot je pony's zijn. Dus bv jij 1,70 en de eerste 1.55 de tweede .. de laatste ....
Toch?

Maar zoals jij zelf ook al zegt Bren79 dat zegt ook niet alles, ligt ook aan jouw verhoudingen en de bouw van je pony.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:19

Je benen passen inderdaad nog prima, maar je bovenlichaam is echt vrij lang. Jij zal ook nog wel een klein beetje groeien. De pony ook natuurlijk, maar je weet van tevoren nooit hoeveel. Vorstin was op 3-jarige leeftijd 2 cm kleiner dan nu, terwijl we verwacht hadden dat ze iets boven de 1.60 uit zou komen. Als je je paard al hebt gekocht vind ik het een ander verhaal, maar als je nog ieder paard/pony kan kopen, zou ik wel naar een groter maatje kijken.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:21

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:23

Of niet perse wedstrijdambities koesteren. Je zult hem waarschijnlijk niet hinderen, maar voor het plaatje vind ik je te groot. Recreatief rijden zal dan geen probleem zijn, maar voor wedstrijden misschien wel. Kun je niet gewoon blijven rijden zoals je nu doet? Leer je heel veel van en je krijgt veel verschillende pony's en paarden onder je en dan kom je vanzelf iets tegen dat wel iets groter is en waar je ook een klik mee hebt.

Kitty-Gomez Jij lijkt 'zelfs' eerder klein op je pony Clown
niet zo gek, als jullie evengroot zijn.
zie mezelf niet op een paard van 1.80 zitten, doodeng!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:25

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

KiimsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 18:26

@ Snoekiej;

En als ik nou echt een klik heb met deze pony?
Want ben zo gek op hem...

@ Annie

Dat bedoelde ik inderdaat ja..

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:28

KiimsS schreef:
Heb je een foto als julie combinatie Lappie?

Zie profiel Knipoog
't gaat om Lady Jane, naar onderen scrollen, dan zie je de recentste foto's. Lady is 1,52 en ik 1,80.

Nou is het voor mij natuurlijk anders omdat ik haar al had, jij wilt er nu eentje aanschaffen.
Tis maar net wat je zelf wilt, wat je ambities zijn Lachen

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:29

KiimsS schreef:
En als ik nou echt een klik heb met deze pony?
Want ben zo gek op hem...

Dan moet je het nemen zoals het komt.
Dus dan zie je vanzelf hoe het op de wedstrijden gaat.
Mocht je koste wat kost wedstrijden willen rijden zou ik deze dus niet kopen, zou zonde zijn als het niet goed (genoeg) gaat op de wedstrijden en je moet je pony daardoor weer verkopen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:30

[HAW] NRPS Sem (Sjapoer) dressuur in het veld Dat is een topic van mijn pony en mij.
Hij is 1.47 en ik ben 168 (ongeveer).

Of het plaatje mooi is interesseert me erg weinig. We hebben hem gekocht om mee te mennen, daar wordt niet naar leeftijd gekeken en heb ik dus een mooie grote pony (1.48 is de grens). Dressuur onder het zadel is voor ons eigenlijk dus een soort van bijzaak.