gereden prijzen...bij paard of bijrijdster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Re: gereden prijzen...bij paard of bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:59

Zoals het hier staat is het idd een uitgemaakte zaak, maar toch jammer dat we niet even kunnen horen wat de (ex)bijrijder zelf heeft te vertellen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:15

Kendra, die afspraak is nu eenmaal gemaakt, dan heb je je daar aan te houden.
Ik zie niet in waarom de bijrijdster er dan niet iets over moet zeggen?
Ze had er een fantastisch leerpaard aan gehad!

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:21

oh juud dat heb jij weer.
uh ik heb tijd he dat weet je haha.
zeg het maar hoor als ik je moet helpen,weet nu waar hij staat.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:28

moonfish een verhaal heeft altijd 2 kanten, zo ook dit verhaal.

vraag me alleen af waarom dit topic geopend is.
TS heeft helemaal gelijk gehad dit weet ze overigens zelf ook en de bijrijder is vaarwel gezegt waarom dan nog eens een topic openen om nogmaals je gelijk te krijgen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:33

Voor mij, als vaste bijrijder, zou het heel simpel zijn. Prijzengeld gaat naar de eigenaar c.q paard. Ik hoef ook nooit wat te betalen en heb wel twee heerlijke paardjes onder m'n kont. Mocht ik al op het woeste idee komen om te gaan wedstrijdrijden dan zou het voor mij niet meer dan logisch zijn dat het geld naar de paarden gaat, of ik mijn startgeld nu wel of niet zelf heb betaald (als je verliest win je ook niets, behalve ervaring). Gekker nog, ik zou het prachtig vinden! Vooral omdat ik weet dat mijn eigenaar het ook niet superbreed heeft en ik zelfs niet eens iets mág bijdragen ('je doet al genoeg' zegt ie dan). Mocht ik het zelf 'moeten' houden dan zou ik het evengoed aan paardenspullen uitgeven...
In het geval van judithh sta ik dan ook aan haar kant, toch een prachtkans als ruiter, als je op zo'n goed leerpaard mág (wedstrijd)rijden. Ik ben dan ook wel erg benieuwd naar het verhaal van de bijrijdster, vooral als de eigenaresse duidelijk is over de afspraken, waarom dan moeilijk doen over een paar centen?

tinkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:35

Het lijkt mij een simpele zaak, gebruik het prijzengeld voor het paard. Zeker als de verzorgster zelf niets hoeft te betalen.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 11:38

Pashon schreef:

TS heeft helemaal gelijk gehad dit weet ze overigens zelf ook en de bijrijder is vaarwel gezegt waarom dan nog eens een topic openen om nogmaals je gelijk te krijgen.

is zeker een kwestie van gelijk krijgen...Not!...zoals je kunt lezen in de beginpost ben ik benieuwd hoe andere daar over denken en om te kijken of ik nou zo krom denk/doe...niets meer en niets minder.
De bijrijdster zit overigens niet op bokt, dus een reactie zal er niet komen.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:06

Ik rijd ook een paard van een ander, maar ik betaal zelf het startgeld en ik mag alles zelf dus houden. Maar daarnaast koop ik uit mezef al veel voor dat paard haha, dus er zijn geen problemen!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:21

Ik zou zowiezo geldprijzen in het paard investeren, of in een apart potje stoppen voor grote kosten als bijvoorbeeld een nieuw zadel of reparaties daaraan of ziektenkosten. Lijkt me niet meer dan fair. Al moet ik wel zeggen dat als ik toe zou zijn aan een nieuwe rijbroek of laarzen ik dat ook wel onder kosten voor het paard beschouw (in overleg natuurlijk). Er is immers reden dat je bijrijder bent en niet zelf een paard hebt...

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:11

Zeker weten naar de eigenaar (en dus naar het paard). Ja Ik zou die prijzen geeneens aannemen als ik zo'n toppaard voor niks mag rijden en uitbrengen. Wie krijgt er nou zo'n kans? Knipoog

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:15

judithh schreef:
Pashon schreef:

is zeker een kwestie van gelijk krijgen...Not!...zoals je kunt lezen in de beginpost ben ik benieuwd hoe andere daar over denken en om te kijken of ik nou zo krom denk/doe...niets meer en niets minder.

Ho ho! je hoord mij niet zeggen dat je dit topic geopend hebt om alleen je gelijk te krijgen ik heb de openingspost wel gelezen en lees ook wel dat je de mening van andere bokkers wilt horen wat betreft het prijzengeld van een bijrijder.
mja waarom dit hele verhaal erbij zetten, je had ook gewoon simpel kunnen vragen wat de mening is van andere bokkers wat betreft het geldprijzen/ tegoedbonnen winnen op concours met een bijrijdpaard.
verder wil ik je ook absoluut niet aanvallen en hoop ik dat je een leuke bijrijder vind voor je paard.

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:18

ik zou samen met de eigenaar wat halen voor t paard bij de ruiterzaak

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:21

ik rij Urissa ook gratis en eigenlijk alles wordt voor mij betaald. het enige wat ik zelf betaal zijn de startgelden van de wedstrijden. de privelessen, vereniging, startkaart, coupons en ga zo maar door betaald de eigenaar.
ik mag zelf mijn gewonnen prijzen houden. ik train er hard voor en het paard van de eigenaar wordt meer waard. dus mag ik ook wel eens wat tientjes meepakken.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 17:28

Citaat:

Citaat:
Ho ho! je hoord mij niet zeggen dat je dit topic geopend hebt om alleen je gelijk te krijgen ik heb de openingspost wel gelezen en lees ook wel dat je de mening van andere bokkers wilt horen wat betreft het prijzengeld van een bijrijder.
mja waarom dit hele verhaal erbij zetten, je had ook gewoon simpel kunnen vragen wat de mening is van andere bokkers wat betreft het geldprijzen/ tegoedbonnen winnen op concours met een bijrijdpaard.
verder wil ik je ook absoluut niet aanvallen en hoop ik dat je een leuke bijrijder vind voor je paard.

Ik lees het toch heel anders, maar dat geeft niet Knipoog Dat ik het verhaal erbij zet lijkt me niet meer dan logisch, als je de "achtergrond" niet weet kun je ook geen eerlijke mening geven lijkt mij.
Laatst bijgewerkt door judithh op 20-10-08 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:30

judith ik had begrepen dat je over het algemeen een mening wou qua geldprijzen en tegoedbonnen. ik wist niet dat je de mening wou wat dit verhaal betreft.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 17:33

judithh schreef:
Pashon schreef:

daarom al eerder de bovenstaande post, dat ik wilde weten of ik nou zo krom denk/doe.

Duidelijk geval van een miscommunicatie
Haha!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:49

judithh schreef:
Ben benieuwd hoe jullie hier over denken...

Bijrijdster rijd met een paard in de prijzen en krijgt tegoedbonnen voor een ruitersportzaak.
Deze amazone hoeft verder niets bij te dragen aan de kosten voor het paard en leert een boel van dit paard omdat hij ver doorgereden is en hierdoor de mogenlijkheid heeft verder door te stromen in de sport (lees Junioren)
Eigenaar rijd haar naar wedstrijden om zijn/haar kosten en heeft hierdoor zelf inkomstenderving, maar vind het leuk voor de amazone dat ze de kans krijgt iets te bereiken en verder te komen in de sport.

Nu mijn vraag...

de gewonnen "tegoedbonnen" zouden jullie die aan de amazone geven of vinden jullie dat dat bedrag besteed moet worden aan het betreffende paard?

Leuke vraag, aangezien ik zelf met mijn bijrijdpaard ga starten binnenkort. Ik zou zonder twijfel de tegoedbonnen (mocht ik ooit iets weten te winnen Clown ) aan mijn bijrijdpaard besteden. Ik hoef niets mee te betalen dus ik haal al vaak muesli en andere spullen voor hem. Mijn eigen paard heeft meer spullen dan ze aankan en ik vind het erg leuk om ook dingen voor hem te kopen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:51

mick75 schreef:
Ik zou zowiezo geldprijzen in het paard investeren, of in een apart potje stoppen voor grote kosten als bijvoorbeeld een nieuw zadel of reparaties daaraan of ziektenkosten. Lijkt me niet meer dan fair. Al moet ik wel zeggen dat als ik toe zou zijn aan een nieuwe rijbroek of laarzen ik dat ook wel onder kosten voor het paard beschouw (in overleg natuurlijk). Er is immers reden dat je bijrijder bent en niet zelf een paard hebt...

Ik vind dat een rijbroek of rijlaarzen en dergelijke niet vallen onder kosten voor het paard... Het zijn kosten voor de ruiter en deze dient de ruiter zelf te dragen...
Als iemand in de situatie zit als de bijrijder van de TS (gratis rijden op een goed paard, gratis naar wedstrijden vervoerd worden enz...) dan is het niet meer dan normaal dat het prijzengeld naar het paard gaat en niet naar de ruiter.

Je bent in dit geval een bijrijder omdat je door omstandigheden geen eigen paard kunt hebben en je moet heel dankbaar zijn dat je het paard mag gebruiken... Het zou maar erg zijn dat de eigenaar het prijzengeld die haar paard verdiend heeft moet besteden voor de bijrijdster haar spullen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:55

Ter aanvulling; jammer dat ze zo reageerde TS! Het is idd maar 42 euro en als je die afspraak gemaakt hebt niet meer dan terecht dat ze die nakomt.

Verder, ik betaal zelf de startkaart en het inschrijfgeld. De eigenaresse is zo lief om af en toe ongevraagd mijn les te betalen. de rest van de kosten en lessen zijn natuurliojk voor mij; ik wil het graag dus betaal ik ook alles wat erbij hoort!

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:03

Ik zou precies hetzelfde als jou gehandeld hebben. Vind het niet meer dan normaal dat de gewonnen tegoedbonnen naar het paard gaan. En al helemaal wanneer deze afspraak van te voren al gemaakt is.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:10

in jouw geval was het de afspraak dat tegoedbonnen naar het paard gingen en jij hebt er kosten aan en bent er tijd aan kwijt omdat jij het vervoer regelt.

Ik heb zelf paarden voor anderen gereden en uitgebracht en betaalde altijd lidmaatschap club, lessen, startkaart, en startgeld etc. zelf. Had ook eigen vervoer. Ik hield de prijzen dus ook zelf en er werd ook niet verwacht dat ik het prijzengeld af zou staan.
Voor mij was het prijzengeld winnen een manier om mijn wedstrijdkosten/reiskosten te drukken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:16

Ik breng zelf voor iemand pony's uit in de aangespannen sport. Ik betaal hier helemaal niets aan, als enkel mijn lidmaatschap bij de VHN en de KNHS afdracht.
Onze afspraak is dat de geldprijzen voor de eigenaar zijn, en de overige prijzen zijn voor mij.

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:32

Ik zou dan met de bijrijdster afspreken dat we dan spullen voor het paard gaan kopen van die tegoedbonnen, iets wat nodig is.

De rozetten en bekers mag ze houden hoor_O-

Frizzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:25

zelf zou ik het in het paard steken. Haha!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:41

Het hangt er gewoon van af welke afspraken je maakt en wie het grootste belang heeft (afhankelijk van de vraag van de eigenaar en de kwaliteit van de bijrijder). Eén antwoord is dus nooit te geven.