Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Yinka schreef:Ik zie het nut er niet van in om zo snel op concours te gaan. Ervaring kunnen ze ook opdoen als ze 4 zijn, daar hoeven ze echt geen 3 voor te zijn.
Ik heb zelf een 3 jarige en voorlopig volg ik daar alleen privé lessen mee en longeren. In het voorjaar neem ik haar wel mee naar de manege.
)Sammie schreef:Dit is wel een erg oud topic hoor om die vraag te stellenHet antwoord is trouwens heel simpel na te gaan bij het knhs en hun regelementen. In het jaar dat een paard 3 wordt, mag hij vanaf oktober meedoen aan wedstrijden. Dus in augustus/september ben je inderdaad nog te vroeg.

hij doet het nu al erg goed en hij vind het ook erg leuk allemaal om te doen.
Maureenn schreef:Nav. een aantal reacties, in een ander topic, open ik dit topic voor een discussie.
Ik rijd zelf een 3 jarige en ben daar juli (als ik me niet vergis) mee naar een 3 jarige wedstrijd gegaan, was erg leuk maar vooral ook erg leerzaam.
Paard komt een keer ergens anders, andere paarden, andere omgeving kortom je paard leert daar van.
Nu zijn er ook mensen die vinden dat dit niet zou moeten kunnen, je paard is te speels ect. maar dat heeft dan weer meer te maken met het inrijden (of dat nou wel of niet hem hun 3e jaar moet enzovoort)
Oké kan ik me inkomen maar als er geen animo voor was zouden die wedstrijden ook niet bestaan.
Wil hier dus graag over discussieren met jullie.
Houd het netjes, respecteer ander mans mening/gedachten en geen goede argumenten waarom je iets vindt.
Ben benieuwd!
Met een beetje geluk is het paard inmiddels gezond 5 
antje_vip schreef:Mijn pony is ook 3 jaar sinds juni. Rijd er zo'n 2x per week op. Een kwartiertje ofzo. Ik ga pas wedstrijden doen als ze er klaar voor is. En met het ene paard zal dat wat eerder zijn dan de ander... Als je gewoon de tijd neemt om je paard erop voor te bereiden en op een normale manier lijkt het my geen probleem hoor.