Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

voor foto's zie onderaan m'n profiel.

moonsparkle schreef:Mareska je komt niet ver met je benen onder het zadel uit maar toch past het wel, kun jij goede hulpen bieden aan je paard?

scheeld niet veel.
anneliesdj schreef:MissJeanny schreef:Mijn paard is 1.63 en mijn pony is 1.36 (barok ras) en ik ben 1.79 m, op mijn paard staat het prima. Het plaatje op mijn pony is niet zo mooi, maar ik ben zo licht als een veertje en zij is een fell ( oersterk dus)
Foto's staan wel in profiel
Vind je het niet lastig om bij zo'n kleine pony beenhulpen te geven? Mijn jongste zusje had tot voor kort ook een pony van 1,36 en ik heb daar geregeld op gezeten omdat het nogal een eigenwijs kon zijn maar vond het dan toch wel lastig om goede beenhulpen te geven, je moet al snel je hak en voet omhoog trekken, daarbij heb je ook helemaal niets voor je dus als hij ineens stil staat heb je ook niets om je aan vast te houden.
Bij grote paarden is het eigelijk net andersom, doordat je je benen slecht om de buik kunt klemmen kun je ook minder goed hulpen geven.
Voor het plaatje vind ik het zelf het mooiste als de voet van de ruiter ongeveer gelijk zit met de onderbuik van het paard(met normale lengte van stijgbeugels), dus niet er ver onderuit steken of juist een stuk buik van het paard nog onder de voet. Lijkt me ook het meest ideaal om goede hulpen te kunnen geven.

.