Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:18

Scum schreef:
Het is een KNHS event, dus je moet een startkaart hebben.

Hc moet je altijd startkaart voor hebben toch? Alleen de bb niet maar die wordt volgens mij ook niet uitgeschreven nu.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:20

Als de wedstrijd in concept staat, is ie al goedgekeurd door de regio maar moet je zelf nog de wedstrijd definitief maken, tenminste je wedstrijdorganisatie. Daarna kan er pas ingeschreven worden.

minka

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:25

Vraagje, heb afgelopen weken 3 wedstrijden ingestuurd, die van 21 mei, 28 mei en 4 juni. Van geen van de wedstrijden heb ik een resultaat ontvangen. Is het mogelijk dat de wedstrijd van 28 mei wel is beoordeeld, maar niet zichtbaar is, omdat die van 21 mei nog niet is verwerkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:26

MyWishMax schreef:
Scum schreef:
Het is een KNHS event, dus je moet een startkaart hebben.

Hc moet je altijd startkaart voor hebben toch? Alleen de bb niet maar die wordt volgens mij ook niet uitgeschreven nu.

Ja is altijd verplicht inderdaad niet voor BB maar die zit er ook niet bij. Wel de meetmomenten daarvoor ben je nu voor de BB ook een startpas nodig voor inschrijven wat dan wel gratis is die startpas BB.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:31

Ik vind het nu toch wel een beetje frustrerend worden.. Zeker nu er na het weekend wel uitslagen van de 28e worden vrijgegeven maar de 21e nog steeds wachten. En volgens mij zijn dat er nog best een aantal. Dat is nu toch echt een goede 2 weken, namelijk vandaag de 11e werkdag na sluiting.

@daffodil heeft die storing te maken gehad met de filmpjes ofzo? Want die van de 28e komen er blijkbaar wel door? Of weet jij ook niet meer :o

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:36

Ik heb net de van de 28e een uitslag binnen daarbij nog in verwerking maar bij details staat uitgesloten

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:37

Je moet tegenwoordig voor de BB ook een startkaart hebben. Kan je gratis aanvragen bij mijn knhs

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:52

Ik had het online rijden fantastisch gevonden voor mijn atactische ruin, die niet te vervoeren is. Maar die heb ik met pijn en moeite aan de hand naar wedstrijdterreinen gebracht en zo Z geklasseerd. Met hem heb ik er niets meer aan. Ik heb dit online rijden daarom geprobeerd met de fokmerrie die dit jaar even gereden wordt in haar veulenpauze. Ze heeft vlak voor corona haar eerste wedstrijden gelopen. Ondanks verschrikkelijke kijkerigheid, spanning door haar eerste keren op vreemd terrein, etc. werd ze bijna elke proef 1e of 2e. In de L1 konden we makkelijk compenseren. Inmiddels is ze al een stuk minder wereldvreemd én verder in opleiding.

Ik dácht dat de online proeven makkelijker zouden zijn met dit paard, maar niets bleek minder waar. Ik ben blijkbaar beter in damage control op concours dan thuis. Ik was zenuwachtig, gefrustreerd door alles wat fout ging (een spiekbrief bleek handig te zijn, net als het opsluiten van huisdieren, etc.) en ik reed als een krant. Lekker confronterend om dat dan ook nog eens terug te zien. Thuis proefgericht rijden is al niets voor mij... Ik ben meer van het freewheelen. :7 Opleiden vind ik leuk, proeven rijden niet zo. Die heb ik alleen nodig als stok achter de deur. Volgens mij kan ik met minder frustraties op concours, ook met een kijkerig paard.

Ik vind een wedstrijd veel tijd kosten. Een proef filmen ook wel, maar je mist reistijd en op een gewenst tijdstip je proef opnemen is extra fijn als je om de haverklap met je merrie naar de kliniek moet om te scannen wanneer ze geïnsemineerd moet worden (laat zich niet goed plannen). Of als je geen vervoer hebt. Of als je net een baby hebt gekregen en wedstrijden op locatie te tijdrovend zijn. Genoeg redenen te verzinnen. Het zou daarom zeker gunstig zijn als het blijft bestaan, maar ik snap het ook als het verdwijnt. De nóódzaak is er niet meer als er voldoende meetmomenten georganiseerd worden.

Voor alle combinaties goed zijn om op meerdere locaties te rijden (lees: vreemd terrein) en om ook eens te zien hoe je staat in een klassement. Ik vind het zelf een uitdaging om op wedstrijd een proef te improviseren als je veel te kort (of te lang) hebt losgereden, als er gekkigheid is, etc. Je moet op dát moment en je maakt er het beste van. Dat werkt voor mij fijner dan het online proeven rijden, waarbij ik het idee heb dat ik zelf meer invloed heb op mijn prestatie, mezelf daardoor 10x meer druk opleg, me meer stoor aan externe invloeden en en vervolgens een slechte proef rijd.

Gelukkig hoef ik mijn eigen proef niet te beoordelen, want ik vond niets goed en had geen punten kwijt gekund. Wat ik wel heel fijn vond, was dat ik zo exact zag wat de jury moet beoordelen. 'Markeren!' mopperde ik boos tegen mijn beeldscherm toen ik de middengalop zag. Dat voelt voor mij als een duidelijke tempowisseling, meer nog dan bij andere paarden, maar ik zag het totaal niet terug. Moet duidelijker, veel duidelijker. En zo nog duizend dingen. In die zin heb ik de feedback niet eens nodig. Ik zie zelf prima wat er verkeerd gaat. Ik weet alleen niet hoe ik het moet vertalen naar een cijfer en dan is mijn protocol wel heel fijn. Dus ja, het filmen van de proef had voor mij zeker een meerwaarde. :j

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:54

MerleSimone schreef:
Ik vind het nu toch wel een beetje frustrerend worden.. Zeker nu er na het weekend wel uitslagen van de 28e worden vrijgegeven maar de 21e nog steeds wachten. En volgens mij zijn dat er nog best een aantal. Dat is nu toch echt een goede 2 weken, namelijk vandaag de 11e werkdag na sluiting.

@daffodil heeft die storing te maken gehad met de filmpjes ofzo? Want die van de 28e komen er blijkbaar wel door? Of weet jij ook niet meer :o

Nee ik weet het dit keer niet, heb net zelf wel een partij van 4 juni gedaan (alleen M2) dus de voortgang zit er echt wel in maar misschien blijft er een deel hangen.

De storing zat m inderdaad in de filmpjes aan de protocollen hangen. Dat lukte niet waardoor de jurys het filmpje niet konden zien. Dat is nu voor een deel opgelost, de link werkt nog steeds niet direct maar wel als ik m inkopieer in de browser. Ik denk dat er echt nog een inhaalslag gedaan moet worden voor die kleine twee weken storing.

Ik snap overigens wel dat dat irritant is, zeker als je benieuwd bent naar de feedback en dit mee wil nemen in je volgende proef!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:56

En ik ben dus iemand die wel hoopt dat het online proeven rijden erin blijft, juist voor die mensen die om wat voor reden dan ook, minder mogeljkheid hebben om op wedstrijd te gaan. Ik vind het een erg leuke aanvulling en persoonlijk voor mij het verschil tussen stoppen met jureren of nog even doorgaan!

overigens kijkt niet iedereen het filmpje terug denk ik voordat deze ingestuurd wordt....ik had er nu een tussenzitten waar het hele eerste deel ondersteboven zat.......

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:04

daffodil schreef:
Als de wedstrijd in concept staat, is ie al goedgekeurd door de regio maar moet je zelf nog de wedstrijd definitief maken, tenminste je wedstrijdorganisatie. Daarna kan er pas ingeschreven worden.

Dus de bal ligt bij mijn vereniging? (Waarom verbaast dit me weer niet? :=)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:09

Volgens mij wel :D

Maar misschien weet degene die ze aangevraagd heeft het niet, dat kan he. Ik heb ze destijds in de KNHS kalender gezet, ging ervan uit dat ik een melding zou krijgen dat de regio ze goedgekeurd had maar die kreeg ik niet. Pas toen ik zelf inlogde, zag ik ze op concept staan en kon ik ze definitief maken.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:15

Oke dit is grappig. Ik keek net bij de uitslagen, staat de uitslag van de 28e erbij, maar nog in verwerking. Klik ik opnieuw is de uitslag weer weg. Ze zijn er dus mee bezig denk ik.

Wel weer een winstpuntje erbij :D

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:17

daffodil schreef:
MerleSimone schreef:

Nee ik weet het dit keer niet, heb net zelf wel een partij van 4 juni gedaan (alleen M2) dus de voortgang zit er echt wel in maar misschien blijft er een deel hangen.

De storing zat m inderdaad in de filmpjes aan de protocollen hangen. Dat lukte niet waardoor de jurys het filmpje niet konden zien. Dat is nu voor een deel opgelost, de link werkt nog steeds niet direct maar wel als ik m inkopieer in de browser. Ik denk dat er echt nog een inhaalslag gedaan moet worden voor die kleine twee weken storing.

Ik snap overigens wel dat dat irritant is, zeker als je benieuwd bent naar de feedback en dit mee wil nemen in je volgende proef!

Wij hebben 4 juni M2 gereden 8-)
Be benieuwd of je mij heb gezien?!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:17

Dan zal degene die de wedstrijd aangevraagd heeft ook al een mail gehad hebben dat de wedstrijd goedgekeurd is. Die kreeg ik anderhalve week geleden meteen.

Ik heb gisteren weer voor het eerst echt gezeten, super leuk! Al was er voor mij weinig verschil met een gewone wedstrijd, ook qua mensen en sfeer.

Ben benieuwd hoe het volgende week bij ons weer is.

Maeike1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:24

Levita schreef:
Oke dit is grappig. Ik keek net bij de uitslagen, staat de uitslag van de 28e erbij, maar nog in verwerking. Klik ik opnieuw is de uitslag weer weg. Ze zijn er dus mee bezig denk ik.

Gefeliciteerd! Ze houden het wel spannend bij de KNHS, ik heb vandaag denk ik alweer 10x gecheckt maar nog steeds niets van de L1 - 28 mei :')

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:30

Maeike1979 schreef:
Levita schreef:

Gefeliciteerd! Ze houden het wel spannend bij de KNHS, ik heb vandaag denk ik alweer 10x gecheckt maar nog steeds niets van de L1 - 28 mei :')

Hopelijk jij ook vandaag!

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:50

Wij wachten hier inmiddels al op 4 uitslagen, 1 van mijzelf, de pilot voor het Z1 van de 28ste. Heeft iemand al resultaten terug van het Z of het Z beoordeeld? Ben erg benieuwd!

Ik heb het samen met een vriendinnetje gedaan, die wacht er inmiddels al op 3, die van de 14e, 21e en 28ste...

We blijven gewoon duimen dat we deze week meer horen :D

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:57

Vanaf de 14e al aan het wachten :wow: Misschien dat ik het gemist heb hoor, maar vraag mij best wel af hoe het dan gaat qua verdeling van de proeven? Zeker omdat er ook al veel mensen van de 28e hun punten hebben, maar veel van de 21e en zelfs de 14e nog niet.

Is het dan zo dat een jurylid door de storing niet verder kan en andere juryleden wel? Of zou dit in het systeem blijven hangen waardoor de punten niet zichtbaar worden?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:57

nu nog wachten op de 14de? ohh jeh dan lopen ze nog verder achter dan ik had verwacht...

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:00

Ik ben nu al nieuwsgierig voor m'n punten van het event van 11 juni :Y)
Nog eeeeeven geduld vrees ik -O-

Maar jeetje als je nu nog aan het wachten met op 14 mei.. dat duurt wel heel lang..

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:14

MisticRider schreef:
Wij wachten hier inmiddels al op 4 uitslagen, 1 van mijzelf, de pilot voor het Z1 van de 28ste. Heeft iemand al resultaten terug van het Z of het Z beoordeeld? Ben erg benieuwd!

Ik heb het samen met een vriendinnetje gedaan, die wacht er inmiddels al op 3, die van de 14e, 21e en 28ste...

We blijven gewoon duimen dat we deze week meer horen :D

Heeft ze al gevraagd of haar filmpje goed doorgekomen is? Ik zou als ik haar was er wel even een bericht achteraan sturen. Bijna een maand denk ik eerder dat ze haar kwijt zijn dan dat er een jury er wat langer over doet dan normaal.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:27

Het filmpje was inderdaad in eerst instantie niet goed doorgekomen, we hebben toen meteen het nog een keer gedaan en de knhs geeft aan het filmpje ontvangen te hebben. alleen was dit dus de 17e ofzo. Nog navraag gedaan, maar ze geven aan dat we geduld moeten hebben.. :Y)

Maeike1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:38

MarryAnneR schreef:
Ik heb net de van de 28e een uitslag binnen daarbij nog in verwerking maar bij details staat uitgesloten

Uitgesloten als in niet gejureerd? Ook enig idee waarom? -O-
Ik ben in mijn filmpje vergeten de datum te noemen, geen idee hoe streng ze zijn maar zou ook een reden kunnen zijn om uit te sluiten wellicht :-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:40

Uitgesloten betekend normaliter dat er iets gebeurde wat niet kan/mag. Zoals uit de baan springen harnachement niet op orde. Paard onregelmatig etc.