[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:30

Leuk z'n viertal! Dat proberen wij nu ook bij de pony leden te krijgen.

Klinkt goed lithya, in uitjes vind ik altijd leuk om te doen!

Vanavond privé les dressuur, ik was niet helemaal fit dus na een dik uur was ik totaal gesloopt. Paard ook hihi de stap en draf gaat steeds beter en krijg ik haar steeds beter aan elkaar. Maar de galop blijft zo ontzettend moeilijk. Ze kon al bijna niet galopperen, dat gaat steeds beter. Maar nu nog van mijn hand afblijven en op eigen benen lopen in toch iets wat oprichting.. Maar onze juf vind dat we vooruit gaan. Als ik er aan blijf werken!

As zondag lekker rondje springen en dinsdag dressuur. Ook weer es leuk.

As vrijdag de eerste bijeenkomst voor de eventing school! Kennismaken en mentale training ' in de startbox' Dan gaan we toch echt beginnen!!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:37

Gaaf Elke!!! En ook van je les klinkt goed :)

Leuk dat viertal :D

Lithya die ook fijn gesprongen heeft :)

Ik had weer springles vanavond, kreeg eerst al complimenten dat ze fijner werd in de dressuur, hihi dat komt van geen dressuurles dus :+ daarna wat cavaletti's op de volte, erg leuk. Daarna gewoon fijn wat parcourtjes gesprongen. Instructeur was weer helemaal blii met m'n paard, ze gaat nu met meer afdruk springen en blijft steeds mooier rond. Altijd leuk als iemand zo over je paard praat :Y)

Carina hij vond Eddie er super uit zien! Hij zei al die is minstens 100kg aangekomen :) En hij begon weer over z'n halfbroer die naar amerika verkocht is. Dat die zo fijn sprong en ook zo'n topkarakter had :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:45

Klinkt goed Elke :j En Lithya ook lekker gereden zo te horen!

Mooi dat Cas zo lekker gaat Goldie! Soms kan geen les enorm goed helpen :+ Marcel was toen ook best een goed idee van me he ;)
Leuk dat hij zo enthousiast blijft over Eddie! Maar dat is natuurlijk ook een onvergetelijk paard :D Airmax was idd ook een hele fijne, zo benieuwd hoe die het nu in Amerika doet!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 07:48

Ik heb vanmiddag springles. Heb alleen voor zaterdag geen wedstrijd gevonden. Beetje jammer

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:41

Marienheem misschien carola? Is bij Raalte. Zaterdag en zondag is dat.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:59

Ja zondag is de B, dus dat houd al op.. Ik wil eigenlijk alleen op zaterdag starten :D

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:26

Ik ga volgende week naar Hellendoorn, is ook erg leuk!! Zondag BB en B maandag B en L Dinsdag L en M, Donderdag B en L dacht ik en vrijdag finales!

Kun je op zich wel fijn rijden daar!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:31

Ohja dan houd het op .er is ook wel weinig deze tijd ja.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:34

In-uitjes zijn leuk. Mijn paard vindt het alleen al snel saai dus er moet elke 2x dat je er door komt wel wat veranderd worden. Anders gaat hij zijn eigen feestje bouwen. Maar sowieso is meer dan 2x hetzelfde achter elkaar bij hem niet mogelijk. Dan gaat hij gelijk voor je uit denken. Met springen is dat soms makkelijk. De 2e keer over hetzelfde parcours is het kwestie van meeliften. Maakt niet uit dat het dan hoger staat. Hij zal nooit dezelfde fout 2x maken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:53

Slim paard!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:30

Handig, maar ook weleens lastig Anne!

Ik heb superfijn gereden vandaag!
Eerst met Gupje voor het eerst in de voorste bak gereden, daar vindt hij het altijd nog wat spannend, maar ging heel goed!
Eddie superfijn foutloos rondje in de BB, B een stop op een oxer die kort om de hoek stond. Hij sprong de hindernis ervoor zo ruig dat hij een beetje uit balans kwam in de wending, toen kwamen we aan de slinger en stak ik ook nog eens het been eraf. Dat ging dus niet :+ Geeft niets, want wat gaat dat dier springen! Onvoorstelbaar ruige bok :D Kon hem direct alweer verkopen, maar ik weet het niet hoor :=
Toen snel Bella opgehaald. Foutloos rondje in de B HC, liep lekker. Met angst en beven toch ook maar L gestart :o Foutloze rit en tweede prijs! Mijn toppertje :+:

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:25

Begin bij mijn weer heel erg te kriebelen de Wedstrijden,
Alleen door me angst na de val is wat minder geworden ben toch blij met reselaat :)
wilde ff met jullie delen:

Afbeelding

Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:55

Gefeliciteerd Gomir!!

Je zou het jezelf en je paard ook wat makkelijker kunnen maken moonforever...

Weer fijn gereden. Schouderbinnenwaarts eindelijk weer goed. Wijken in stap draf en galop ook simpel. Had linksom het gevoel dat hij zo in de appeyement te drukken was. Ben benieuwt.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:03

Lithya schreef:
Gefeliciteerd Gomir!!

Je zou het jezelf en je paard ook wat makkelijker kunnen maken moonforever...

Weer fijn gereden. Schouderbinnenwaarts eindelijk weer goed. Wijken in stap draf en galop ook simpel. Had linksom het gevoel dat hij zo in de appeyement te drukken was. Ben benieuwt.

Klinkt knap! Mijn dressuur les was meer beetje los werken. Was ook druk in de clubles. Denk dat ze beetje spierpijn had. Morgen dagje vrij.

Moonfever, ze is voorzichtig zat!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:37

Goed gedaan Gomir! Top

Ik had laatste de regio toch maar ingeschreven, had er helemaal zin in, stond Chall gisteravond met koliek. Was vrij snel weer over maar heb toch afgemeld voor vanavond. Komen genoeg andere wedstrijden.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:39

Och jeetje dat is nooit fijn!!! Verstandig. En beterschap voor chall.

Ik heb lekker vakantie hihi *\o/*

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:51

Balen Mistid, maar gelukkig is Chal alweer opgeknapt! Dat is het belangrijkste :j

Ik heb heerlijk gereden vandaag met Eddie, dat wordt zo'n lekker dier!
Bella even aan lang teugeltje lekker relaxed in de rondte laten lopen, die was helemaal goed te pas na gister :D En Gup kan springen! Had hem even uitgeleend aan de stalruiter, maar die springt fijn en braaf. Volgende keer maar eens in het parcours proberen. Misschien schrijf ik hem toch nog wel in voor de 4-jarigen met het indoor :D

Weekend hebben ze vrijaf, ik vertrek straks naar Amsterdam. 3 nachten te gaan en dan maandagmorgen weer terug :))

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:06

Leuk moonforever.
Klinkt fijn Lithya!
Balen Mirthe, gelukkig is ie weer opgeknapt!
Wat fijn gomir! Altijd leuk als je paarden het goed doen.

Nou ik ben aan de schoonmaak geweest vandaag. Paard staat keurig wit op stal, staart in een vlecht, knotten erin en heb z'n hok uitgemest :P
Morgen om kwart over 7 (!!) al naar Blokker toe voor rondje regiokampioenschappen. Ik ga gewoon lekker rondje proberen te rijden en dan zien we het wel. 2 maanden niet gestart duss :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:10

Oja, Indoor Tolbert moet ik ook nog inschrijven. Even het weekend afwachten.

Fijn dat Gup het zo goed doet!

Was schrikken, ik was vlak daarvoor nog in de stallen geweest en toen was ie topfit en ben ik weggegaan om bij het B en L op de regio te kijken. Kwartier later was ie ziek. Gelukkig waren ze er dus snel bij en tegen de tijd dat de veearts kwam (die nog een ander spoedje had) was ie ook al weer beter dus die heeft hem alleen nagekeken.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:12

Fijn die goede verhalen!

Jeetje Mirthe.. Dat is even zuur. Gelukkig gaat het al beter, juiste keuze om af te melden denk ik! :j
Jullie gaan goed genoeg om de volgende keer kampioen te worden! :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:54

Ja maar dan kampioen zz!!

Vandaag niet gereden helaas. Al een paar dagen goed gammel en op een gegeven moment werk paracetamol ook niet echt meer. Morgen maar weer, zondag dressuurwedstrijd. Hoop op een winstpunt, blijft altijd afwachten. Hij loopt lekker zat in ieder geval.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:24

Dankjewel,
Hoe bedoel je makkelijker maken ??
Ben idd zel enorm voorzichtig, dat ik dit alweer doet is een Wonder

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:26

Iets meer grondlijn ervoor of bijv een draf- of galopbalkje neerleggen. Op de eerste foto kwam je zo te zien veel te dicht, waardoor je paard volledig uit balans over het voorbeen heenspringt en jij niet anders kan dan mee naar voren duiken. Landing kan dan ook nooit meer soepel verlopen.

Ik denk dat Lithya zoiets bedoeld iig.

Ik ga zo maar eens in de auto richting werk. Voorslapen is me niet gelukt, was niet moe genoeg om in slaap te vallen. Nou ja, morgen kan ik de hele dag slapen :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:37

Schrikken met koliek, gelukkig nu weer wat opgeknapt.

Ik was (ben) zelf ziek vandaag, niks dan kotsen. Ben er helemaal moe van. Hopelijk morgen beter.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:12

Dat is precies wat ik bedoel Gomir. Maak het jezelf makkelijk als je weer vertrouwen moet krijgen. Vind beide sprongen er voor het paard niet erg comfortabel uitzien. Hij red je steeds. Als je dan samen weer er aan gaat werken, ben je straks die grondbalk niet meer nodig.