[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:31

Heel irritant Mirjam.
Hier zou vandaag de zadelmaker komen om een van Mn zadels op Furby aan te passen maar helaas is het een week doorgeschoven. Zadel op Sjaan ligt top gelukkig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:37

Ik krijg maandag mijn nieuwe zadel eindelijk, ben erg benieuwd.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:39

Wat voor iets?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:50

Brandt zadel, daar zijn we met vorige paard terecht gekomen na meerdere zadelmakers gehad te hebben en telkens na paar maanden weer ellende. Nu blijven hangen en wel pech gehad een paar keer, maar elke keer heel fijn geholpen en opgelost.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:12

_Desiree schreef:
Ik ga zondag weer starten, bink was scheef beslagen en liep daarom niet helemaal rat. Inmiddels is hij van zn ijzers af. Dus een echte sport pony is het niet meer haha!

Hebben even een stop gehad van twee maanden, ook wegens verhuizing naar andere stal.
Mijn vorige stal was perfect, maar hadden geen land. En wou graag mn pony op het land hebben. Toch besloten hem helemaal te verhuizen en meneer is helemaal in zn nopjes!
Gister was hij alweer ontsnapt en stonden mijn stal genoten te kijken toen Bink ineens aan kwam lopen.

Zondag moet ik wel al vroeg, half 10 in Lisse. Dat gaat bijna half 8 vertrekken worden van stal.
Ik moet zeggen dat ik het wel heel leuk vind omdat de eigenaresse die Bink gefokt heeft bij al mijn wedstrijden is. Ik hoop na de zomer L2 te kunnen gaan starten en nog L1 selectie te rijden.

Succes alvast voor zondag! Je gaat wel ver weg gezien je in Waddinxveen staat, vind je Lisse een fijne locatie om te starten? Ik ga volgende week in Moordrecht starten, ga je daar weleens heen?

_KellyAV schreef:
Succes vanavond Buxy! Ik hoop ook op beter weer voor je! Ik heb vanochtend gereden in de pisregen en wind.. worden we hard van zeg ik dan maar :')

Ik wil misschien ook wel de selecties gaan rijden, maar heb geen flauw idee hoe dat nu allemaal werkt. Voorheen ging het heel anders haha

Stoer hoor zo in weer en wind rijden! Wij hebben op het moment op stal alleen nog wat stallen staan, kantine en binnenbak zijn tijdelijk foetsie waardoor we bij de vereniging/buren moeten rijden. Als ik dat kleine stukje van 5 minuten al door de regen moet lopen baal ik al :P

Buxy schreef:
Nou al zonnestralen die jullie gister gestuurd hebben heeft wel geholpen! In een fijn avond zonnetje (met de wind die gelukkig wat was gaan liggen) gister gereden.
1e proef was voor mijn gevoel wat rommelig (hele ring was omzet met witte hekjes wat een beetje spannend was) maar een score van 191.5
2e proef voor mijn gevoel een stuk stabieler daar 192 punten.

Mooie punten! Gefeliciteerd

Marietje35 schreef:
xx_Irisje schreef:
Gefeliciteerd Buxy!

Gelijk trekken zal lastig zijn. In Utrecht zijn er geen kringen, of niet meer actief eigenlijk. Er is gewoon te weinig deelname in vergelijking met Brabant bijvoorbeeld.

Niet zozeer mbt kringen, maar wel of er vrije inschrijving is en het verdere traject.
"Vroeger" :+ had Utrecht wel kringen, 3 dacht ik. De kring waar ik in zat was toen best nog groot, maar das best lang geleden als ik er zo even over nadenk. :=

Gisteren heel fijn kunnen rijden, hij pakt lekker aan. Stukje kaak/nek laat hij nu eindelijk ook wat losser, het is nog niet naar mijn zin, maar het is echt al 100 x beter. De Osteo is 2 weken geleden ook geweest, dat heeft hem echt goed geholpen.
Vandaag les, eens kijken of ik een stuk kan laten filmen want dan weet ik of mijn gevoel ook klopt met het beeld.

Mooi dat je fijn hebt gereden! Lekker he, als ze zo opknappen van de osteopaat :) Ben benieuwd naar je filmpje.

mirjamalvaro schreef:
Klopt vroeger 7, toen 5 en nu 3.

Gisteren leenzadel voor Eli opgehaald. Nou daar kan ze dus echt niet onder lopen, arm beest. Ga dus maar verder met Zorro zijn zadel tot zadelmaker langs is geweest.

Balen zeg... Hopelijk kan je de komende weken wel blijven rijden met zadel van Zorro.

MyWishMax schreef:
Brandt zadel, daar zijn we met vorige paard terecht gekomen na meerdere zadelmakers gehad te hebben en telkens na paar maanden weer ellende. Nu blijven hangen en wel pech gehad een paar keer, maar elke keer heel fijn geholpen en opgelost.

Heb daar nog nooit op gezeten, maar dat lijkt toch op Hulsebos zadels? Die heb ik voor mijn bijrijdpaard :) Heerlijk zadel.

Vandaag weer lekker gehobbeld :D Hij was in het begin niet heel meewerkend in de galop, flink het gas erop en niet naar mijn handen, stem en zit willen luisteren. Dan ga je maar lekker galopperen }> Uiteindelijk werd hij moe (ik ook) en deed hij het eindelijk weer :D

Afbeelding
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:16

Moordrecht ben ik vroeger wel eens geweest. Geen idee hoe dat er nu uit ziet, maar ik ontweek het vroeger liever. :') Kwam meer omdat het 's winters buiten losrijden en binnen starten was en 's zomers had ik altijd andere wedstrijden waar ik standaard heen ging.

Lijkt wel beetje op Hulsebos, maar net wat anders. Denk wel redelijk vergelijkbaar.

Die galop klinkt herkenbaar :') Hier beetje voorjaar in de bol en dat betekent lekker gassen in galop en even niet luisteren haha

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:30

MyWishMax schreef:
Moordrecht ben ik vroeger wel eens geweest. Geen idee hoe dat er nu uit ziet, maar ik ontweek het vroeger liever. :') Kwam meer omdat het 's winters buiten losrijden en binnen starten was en 's zomers had ik altijd andere wedstrijden waar ik standaard heen ging.

Lijkt wel beetje op Hulsebos, maar net wat anders. Denk wel redelijk vergelijkbaar.

Die galop klinkt herkenbaar :') Hier beetje voorjaar in de bol en dat betekent lekker gassen in galop en even niet luisteren haha

Zuidplas is fijn rijden, daar ga ik nu iedere keer heen vanwege de verbouwing/geen bak op stal :) Binnenbak is fijn, zie de foto’s hierboven,
buitenbak ook, alleen niet als het net keihard geregend heeft. Hier een filmpje waar je buiten een beetje ziet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:39

Gewoon hetzelfde als vroeger dus. :j Ik ben er niet enorm weg van, niet verkeerd, maar ik ga er niet speciaal heen voor een normale wedstrijd.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:50

Morgenochtend komt er iemand bij alle 4 de paarden een "spiercheck" doen. Was gratis en zit in de buurt, dus dacht ach laten we het maar gewoon eens proberen. Vind dat eigenlijk altijd wel spannend, soms reageren die van mij nogal heftig op dat soort dingen. Nu hebben ze sowieso daarna 5 dagen vrij, dus als er iets verkeerd gaat kunnen ze wel herstellen.
Maar krijg achteraf altijd wat spijt van dit soort spontane acties. :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:50

Hier ook een Hulsebos, binnenkort eens na laten kijken.

Vandaag les gehad. Beetje last van een merrie met moodswings haha. Ging een beetje wisselend. Nou ja, we zien het zondag wel :D .

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:08

Wel een beetje jaloers op al die mooie locaties die langs komen hoor :o
Wij hebben thuis alleen een simpele buitenbak dus altijd trainen in weer en wind.

Iedereen die van't weekend wedstrijd heeft succes! Ik ga even 3 weekjes trainen en dan eind v.d. Maand weer concours. Wordt voor het eerst een 'grotere' wedstrijd op gras dus benieuwd hoe hij daar op reageert.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:16

Wel een beetje jaloers op al die mooie locaties die langs komen hoor :o
Wij hebben thuis alleen een simpele buitenbak dus altijd trainen in weer en wind.

Iedereen die van't weekend wedstrijd heeft succes! Ik ga even 3 weekjes trainen en dan eind v.d. Maand weer concours. Wordt voor het eerst een 'grotere' wedstrijd op gras dus benieuwd hoe hij daar op reageert.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:21

Hier ook enkel buitenbak hoor. :))

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:01

Ik heb nooit een binnenbak gehad. Vier jaar gestopt met de paarden, weer begonnen en terecht gekomen bij een paard met binnenbak. Zou niet anders meer willen :+ Liever zweten in de zomer dan kou lijden in de winter.

Wij hadden een binnenbak van 20x40, die zijn ze nu aan het ombouwen naar 30x60. Gelukkig zit de vereniging naast ons met een binnenbak van 20x40 en buitenterrein van 50x80 :P

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:34

Lekker hoor. :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:49

Hier ook alleen een simpele buitenbak hoor :D

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:33

Hier een 20x40 binnenbak.. en 20x60 buitenbak.. maar hier sta ik pas een half jaartje weer.. vroeger altijd op deze stal gestaan, en nu dan weer terug. Vorige stal had ik alleen een 18x35 buitenbak.. dat was echt net niks.. en altijd gruwelijk nat.. vanochtend lesgegeven daar, en was weer kleddernat..

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:19

Hier ook alleen een 20x60 buitenbaan. Heb nog 15x30 binnen. Is heerlijk als het vriest of om in te longeren maar echt rijden verder? Niet te doen.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:21

Wij willen misschien ook nog zo'n kleine bak binnen maken om te longeren in de winter.
Onze bak is gelukkig niet nat,eerder te droog. Hij ligt er nog geen jaar maar we overwegen wellicht iets van vlokken ofzo om hem wat minder zwaar te maken.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:59

@Charlotte, ik ga aanstaande zondag naar Moordrecht <3, ik rij met mijn haflinger gewone wedstrijden en koudbloed wedstrijden, in Lisse is er altijd wedstrijd van de haflinger vereniging, vind het erg leuk om met meerdere haffies te starten, ik kijk mijn ogen daar altijd uit.
Ook hele mooie bakken en locatie! Vandaag weer eerste van de L1/L2, en dat na 4 weken stil staan en drie keer gereden te hebben. Ben trots op m’n knappe ventje!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:33

Ik ben trots! Sjaan in het L1 gestart. Ze vond het heel spannend. Met losrijden gingen we als een soort tuiger door de baan maar ze deed het voor me.
2 eerste plekken, met 189,5 en 198,5, jury was lyrisch over dr.
Heel blij!!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:39

Gefeliciteerd!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:58

Hier ook beschikking tot een binnenbak. Super luxe hoor.

Succes alvast met de wedstrijd Desiree!

En mooie punten en prijzen Iris, gefeliciteerd :D !

Wij hadden gisteren een leuke clinic. Weer veel geleerd en eindelijk een beetje een ontspannen proefje neer kunnen zetten. Helemaal gefilmd met commentaar en als ik de punten goed op tel komen we bijna op 189 punten :D . Wel beetje royaal gelukt, er kan nog veel beter maar hé het doel was meer ontspanning :).
Nog een leuke foto aan over gehouden:
Afbeelding

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:28

Wat leuk Josien! 189 zijn hele nette punten!

Ik ben nog lekker aan het nagenieten!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:51

Gefeliciteerd allemaal :)