Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kara

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:55

Zo veel mensen zo veel meningen!

Noodzaak nee, maar wel laagdrempelig en zeer fijn voor mensen die privé redenen hebben om niet op concours te gaan

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:57

CharleyT schreef:
Yvank_ schreef:
Ze gaan het volgensmij pas daarna evalueren dus je hoeft denk ik niet te verwachten ze nu al gaan zeggen het blijft of niet.

Het is verlengd tot september omdat er nog steeds geen echte wedstrijden mogelijk zijn alleen meetmomenten.

Meetmoment is gelijk aan videoproef, geen klassement, wel mogelijkheid tot winstpunt krijgen. dus kan de KNHS ook stoppen met het platform, kost genoeg, er gaat nogal eens iets mis, lange wachttijden etc.

Dan hebben ze naast de mensen die wel naar de meetmomenten gaan, nog een hele grote club mensen die online zouden willen blijven starten ivm gebrek aan tijd, vervoer etc. KNHS is niet voor niets al lange tijd bezig om de (ik gooi het even onder de noemer recreatieruiters) in beeld te krijgen om ook die groep veelal ongeregistreerde beoefenaars in beeld te krijgen en te kunnen bedienen. Ik gok zomaar dat een flink aantal van deze mensen nu wel geregistreerd zijn door de aanschaf van een tijdelijke startpas. Ideaal moment dus om dit verder uit te nutten, lijkt me.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:59

kara schreef:

Noodzaak nee, maar wel laagdrempelig en zeer fijn voor mensen die privé redenen hebben om niet op concours te gaan

Inderdaad, ik heb geen trailer, auto die trailer kan trekken, laat staan dat ik dat ooit gedaan heb. Daarbij heb ik daar het budget niet voor. Op deze manier kan ik toch wedstrijd rijden. En ik denk met mij vele anderen :)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:59

Ik vind video en meetmoment ook niet te vergelijken.
Video kun je thuis opnemen, overdoen, op elk tijdstip opnemen etc. Dat maakt het laagdrempelig voor mensen die normaal niet op wedstrijd gaan.
Ik ben benieuwd of er ooit cijfers bekend gemaakt worden over het aantal extra startpassen wat hierdoor aangevraagd is.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:06

SweetVanille schreef:
kara schreef:

Inderdaad, ik heb geen trailer, auto die trailer kan trekken, laat staan dat ik dat ooit gedaan heb. Daarbij heb ik daar het budget niet voor. Op deze manier kan ik toch wedstrijd rijden. En ik denk met mij vele anderen :)

Precies dit! Aldoor een trailer huren is niet ideaal. En daarnaast kost dit zoveel minder tijd en dat vind ik ontzettend fijn naast gezin/werk/studie.

Overigens ben ik niet iemand die 10x opneemt. Maximaal 2x (hetzelfde als op wedstrijd, twee proeven achter elkaar) en ik kies de beste uit. Als er foutjes in zitten, prima, dat zou ook gebeuren op concours. Laatste proef is denk ik geen winstpunt, maar dat is niet anders. Het is maar 7.50 en daarvoor krijg ik wel feedback dus ik vind het super!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:15

Rosanna1990 schreef:
Hier nog steeds rustig aan het wachten op de punten van de 21e, maar mijn geduld wordt wel steeds slechter :P

Same here :=

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:18

KNHS lijkt de laatste dagen sowieso wat traag. Meetmoment op mijn club staat op inschrijven vanaf 1 juni en hij staat, sinds ik 'm zag donderdag, nog steeds op concept. :=

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:21

Caritas schreef:
KNHS lijkt de laatste dagen sowieso wat traag. Meetmoment op mijn club staat op inschrijven vanaf 1 juni en hij staat, sinds ik 'm zag donderdag, nog steeds op concept. :=

Oh dat is gek, mijn rijvereniging heeft gisteren een meetmoment dressuur aangevraagd voor over twee weken (na een succesvol springweekend :D), en die staat al open.

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:22

Zo loopt de wachttijd inderdaad wel flink op, als er nog mensen wachten op uitslag van 21ste. Heb de afgelopen weken niet meegedaan, ik ga deze week weer filmen voor de 11de!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:23

kara schreef:

Kan ik me voorstellen ja. Maar je gaat nu ook niet op ''concours'' natuurlijk. Het heeft niets met wedstrijd rijden te maken.
Het is precies zoals het genoemd wordt: een meetmoment, en fijn dat er ook winstpunten gereden worden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:24

daffodil schreef:
Ter info, er is storing bij de knhs in het verwerken van de proeven. Dit zal er wellicht voor gezorgd hebben dat het allemaal iets langer duurt. Wordt heel hard aan gewerkt en uit de mail maak ik op dat er nu weer beoordelingen aan de jurys gestuurd gaan worden

Op 2 juni geplaatst.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:28

Onze uitslag van de 28e binnen en 182,5 dus onze eerste winstpunt in het L1. *\o/*

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:29

SweetVanille schreef:
kara schreef:

Maar je rijd geen wedstrijd natuurlijk. Het is een meetmoment maar op eigen erf zeg maar. Uiteraard wordt je beoordeelt zoals ook op een reguliere wedstrijd en kun je evt. winstpunten registreren. Maar echt een wedstrijd is het niet.
Vandaar dat ik graag van een paard de winstpunten zie die 'digitaal' en/of 'real life' gereden zijn.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:32

Dat is toch ook gewoon op te vragen? Zo heb ik het wel begrepen in ieder geval.

En inderdaad, ik gebruik het woord wedstrijd/concours, maar ik bedoel dus gewoon een proefje rijden en hier een beoordeling van krijgen. Prijzengeld etc. interesseert me niet zo, haha.
Laatst bijgewerkt door LienC op 08-06-20 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:33

CharleyT schreef:
Maar je rijd geen wedstrijd natuurlijk. Het is een meetmoment maar op eigen erf zeg maar. Uiteraard wordt je beoordeelt zoals ook op een reguliere wedstrijd en kun je evt. winstpunten registreren. Maar echt een wedstrijd is het niet.
Vandaar dat ik graag van een paard de winstpunten zie die 'digitaal' en/of 'real life' gereden zijn.

Kun je "kopen" via "watkanditpaard.nl", toch?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:35

LienC schreef:

En inderdaad, ik gebruik wedstrijd/concours, maar ik bedoel dus gewoon een proefje rijden en hier een beoordeling van krijgen. Prijzengeld etc. interesseert me niet zo, haha.

Voor jou dus best prettig, die video proeven. Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt, kan zomaar zijn dat deze meetmomenten per video blijven bestaan. We gaan het zien :)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:36

Niet iedereen heeft zijn paard voor de verkoop, niet iedereen rijdt voor prijzen, maar men wil misschien wel kijken hoe ze het doen in een proefje...

Zoveel redenen te bedenken voor beide evenementen, fysiek als online...
Niets is goed of fout, volgens mij wordt de doelgroep door online groter..
En dus meer inkomsten voor de knhs, die toch een terugloop zagen in leden en startpassen

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:36

LienC schreef:

En inderdaad, ik gebruik wedstrijd/concours, maar ik bedoel dus gewoon een proefje rijden en hier een beoordeling van krijgen. Prijzengeld etc. interesseert me niet zo, haha.

Prijzen win ik toch niet. Wedstrijden waar ik heen ga, zijn kleinere wedstrijdjes in de buurt waar dermate weinig combinaties zijn dat alles in handicap wordt gereden. En als er modern dressuurgefokte Apaches en Desperados mee rijden dan leg ik het daar toch tegen af met mij springgefokte oudje met hoog EV gehalte met dito bewegingen. Ben echt oprecht blij als ik één winstpunt krijg, hihi.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:39

CharleyT schreef:
LienC schreef:

Voor jou dus best prettig, die video proeven. Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt, kan zomaar zijn dat deze meetmomenten per video blijven bestaan. We gaan het zien :)

Ja, voor mij is het perfect. Baby van 6 weken, studiejaar aan het afronden en toch even een meetmoment kunnen meepakken. Kost geen extra tijd in vergelijking met 'gewoon' rijden.
Ik ben ook heel benieuwd! Al wil ik later (als kinderen iets ouder zijn en ik mijn master heb afgerond) heel graag ook weer op pad, maar nu is dat gewoon niet reeel. En pony is er heel blij mee, want hierdoor wordt er fanatieker gereden (geen liever lui dan moe type, maar hoe fanatieker je zelf bent, hoe fanatieker hij ook wordt) *\o/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:40

Caritas schreef:

dat zal met goedkeuring van de regio te maken hebben, dat wordt door een andere groep gedaan, niet door de mensen van de online dressuurproeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:59

Yvank_ schreef:
CharleyT schreef:
[

Meetmoment is gelijk aan videoproef, geen klassement, wel mogelijkheid tot winstpunt krijgen. dus kan de KNHS ook stoppen met het platform, kost genoeg, er gaat nogal eens iets mis, lange wachttijden etc.

Wat mij betreft wel ja, ik zie er geen enkele noodzaak van in.

Hier is welgeteld 1 locatie met 2 meetmomenten komende zomer binnen een half uur met de trailer..
Dan moet je maar net kunnen.
Zolang dit zo is ben ik blij dat ik mijn prijzige startpas fijn kan gebruiken om mijn paard op passend niveau te houden.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:06

Voor alle mensen die zeggen dat online starten makkelijker is?
Ik koppel toch echt liever de trailer aan dan dat gekloot met filmen en dat gewacht. Dochterlief heeft ook echt pech. Ik zeg gewoon ik film hooguit 2 x. Plus op wedstrijd moet je het ook maar goed doen. Dat gaat niet eens anders met deze telefoon van 4 jaar oud die echt protesteert bij 7 minuten filmpjes die ik nog steeds maar bewaar omdat ik nog niets heb gehoord van 3 stuks.
Ik ben een complete digibeet .
Gisteren op pad geweest. Onze pony had wel wat spanning maar is wel wat alerter dan thuis.

Ik mis toch dat kriebeltje in de buik digitaal. Zeker nu het zo lang duurt voor je uitslag hebt.

Ik vind op wedstrijd gaan ook gewoon supergezellig. Lekker ook anderen kunnen zien rijden, je vergapen aan mooie combinaties. Kijken en vergelijken.

Thuis is ook lastig filmen met klussende buren, blaffende honden, eenden die door de bak vliegen. Je zou zeggen dat al onze paarden bomproof zijn.

Nou dat wapperende touwtje op wedstrijd was volgens ponybeest een grote anaconda die haar op wilde eten.
Ik houd daar zo van.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:10

Voor mij is online starten toch wel echt makkelijker, ook al is het net zoveel gedoe en was ik volgens mij net zo lang bezig. Het voelt gewoon laagdrempeliger, ook al heb ik alsnog gevlochten, mijn apenpakkie aangedaan en duurde het super lang om een goede wedstrijdring uit te zetten in de wei. Voor mij voelde het wel een beetje als een echte wedstrijd, inclusief wedstrijdspanning. Ik heb ook eerst losgereden in de bak en ben daarna de proef gaan rijden in de wedstrijdring.
Mijn filmpje wilde niet uploaden, dus ik heb het kleiner moeten maken en ik heb het nog een keer geprobeerd. Ik heb een hele slechte proef laten zien en ik hoop op veel commentaar zodat ik over twee weken een mooie proef neer kan zetten. We gaan in elk geval flink oefenen en ik vind het leuk dat ik nu ook echt weer een doel heb om voor te trainen. Ik hoop dan ook zo eens in de twee weken te blijven starten op deze manier.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:15

Weet iemand of je voor een hc proefje ook perse een startkaart moet hebben? Normaal hoeft dat toch niet voor een bb proefje?

Ik ben totaal niet van de wedstrijden maar zou het wel leuk vinden om dit een keer met mijn vp te doen :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:17

Het is een KNHS event, dus je moet een startkaart hebben.