[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:08

Sorry, geen ervaring mee. Doe ik altijd zelf, maar Jan Tippe hoor je goede dingen over.

Was je in het bos verdwaald of op Bokt?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:22

In het bos. Mijn vaste parkeerplaats stond bomvol dus ik moest een andere parkeerplaats zoeken, ergens aan de andere kant. Plus ik was te voet ipv te paard. Weg oriëntatie _O-

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:08

Jeetje wat naar zeg, sterkte Goldie!
Oh god 4x dressuurles is wel heel veel van het goede haha.

Vandaag les gehad van iemand anders en wat heerlijk zeg die andere insteek. Super simpel rondje om 1.00/1.10 rond gereden en hij liep mooi van de handrem af en aaahhhh wat ben ik dan blij met mijn spook <3
Helemaal goed voorbereid op de regio volgende week.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:22

Zat om 10 uur op paard in het bos. Koud! Nog een echte vos zien oversteken en veel sporen van wild. Door de zondagsdrukte verder geen wild gespot.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:11

Anne lekker het bos in geweest! Dochter helaas de kluts kwijt, waar zijn jullie op wedstrijd geweest? Ook nog lekker pas de deux gereden. Heel leuk is dat hè. Ik rijd zelf in een viertal, echt heel leuk en gezellig.
Laura lekker gelest en mooi een rondje gesprongen!
Urielle was verdwaald in het bos.
Goldie ik denk dat je echt de juiste beslissing hebt gemaakt. Misschien dat je dat nu door het emotionele aspect nog niet inziet, maar ik denk dat je later wel vrede hebt met je keuze.
Nontie Gefeliciteerd!

Gister gestart in het L, maar jemig wat had bonte energie te veel. Losrijden was alleen maar gestuiter, eerst even buiten (was heerlijk weer en een mooi grasveld) de overtollige energie eruit gereden. Maar na een paar galopswissels werd ze alleen maar hyperder. :Y)
Dus toen maar naar binnen gegaan, en tja de wissels om de pas zitten er ook al op :')
Losspringen ging alleen maar onbenullig hard. Paar keer haar er iets korter voor gezet en toen begon ze wat meer op mij te letten.
Eenmaal in het parcours had ze weer peper in haar kont. Liep echt een heerlijk rondje, had iets gecontroleerder en rustiger gemogen, maar liever dit dan der vooruit moeten schoppen. Jammer genoeg 2 pechbalkjes. Was trouwens verreweg een van de snelsten in het basisparcours, terwijl ik niet eens op tijd had gereden :')
Misschien toch het voer maar iets gaan verminderen :Y)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:45

Haha jij was ook in Raalte zo te horen. Lag vast aan het voorjaarsweer gisteren. De pony van mijn dochter was ook al een stuiterbal.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 05:49

Hahaha als het springen niet wil ga je toch zo de grand prix dressuur in _O-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 07:39

JT les ik bij, ook gelijk mijn aanrader!

Ik heb weer een koper voor mijn paard maar weet niet of ik haar noet verkopen of niet.. pfff.... lastige keuze

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:19

Altijd lastig is dat..

Hihi glenstorm met der stuiterbalpony :))

Urielle verdwaald in het bos... zou mij ook kunnen gebeuren :+

Paljaslaura dat klinkt goed zeg! Ga zo door!

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties :)

Gisteren even een dagje bij Carina geweest, even m'n hoofd proberen leeg te maken...
Alle paardjes even in actie gezien, erg leuk om te zien dat Eddie en Gup zo vooruit zijn gegaan :j
Voor Eddie heb ik gewoon echt een hele grote zwak <3 En zuslief dacht dat het wel kon als ik er even op ging :Y) Heel penny, maar dat was zo leuk :D Zelfs nog even een stukje gedraafd :D
Was wel echt heel erg wennen zeg, wat een passen neemt dat dier }:0
Afbeelding
<3
Afbeelding

Daarna nog even lekker samen gelunched en op naar de jonge beesten. De mannen mochten net buiten spelen, geweldig gezicht. Die gingen helemaal los :))

En daarna even met onze koe Idolaat geknuffeld, beestje wordt steeds leuker. Valt me niet tegen hoe die aan het ontwikkelen is :)
Afbeelding
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 392145b960

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:23

Haha verdwalen zou mij niet heel snel overkomen, ik heb altijd endomondo aan als ik flink naar het bos ga :)

Jammer van je dochter Anne. Ze zijn lekker fris ja! Volgende keer beter.

Dat zijn lastige keuzes carola, heb je het gevoel dat je ' klaar ' bent met dit paard? En is de prijs goed?

Klinkt als een lekker dagje met je zus elisa!

Ik heb gisteren de eerste 10km van het jaar aangetikt in het bos. Mooie route langs het wild. Er stond een hooglander vlak bij het hek, paard vond het mega interessant maar was toch wel blij dat het hek er tussen stond. ;)

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:41

ja ik heb ik dat gevoel.. soms wel soms niet. Heel dubbel. Ze is onwijs veelzijdig en onwijs fijn qua karakter. Prijs weet ik niet, wil ik eerst weten dus daar ga ik vanavond even achteraan.
Kan wel weer een jong paard tijdelijk te rijden krijgen en vind dat ook wel heel erg leuk!

Heel dubbel allemaal.
ik ga straks de rest even doorlezen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:21

Wat lastig Carola! Is ook heel paardafhankelijk natuurlijk. Hier zijn er 2 die gelijk mogen vertrekken en 1 die alleen voor een hele beste klap geld weg mogen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:00

Carolaaxxxx schreef:
ja ik heb ik dat gevoel.. soms wel soms niet. Heel dubbel. Ze is onwijs veelzijdig en onwijs fijn qua karakter. Prijs weet ik niet, wil ik eerst weten dus daar ga ik vanavond even achteraan.
Kan wel weer een jong paard tijdelijk te rijden krijgen en vind dat ook wel heel erg leuk!

Heel dubbel allemaal.
ik ga straks de rest even doorlezen!

Moeilijk hoor! Als je gelijk wat anders te rijden hebt is het wel het overwegen waard, leer je natuurlijk ook veel van. Mits de prijs goed is!

_Elke schreef:
Ik heb gisteren de eerste 10km van het jaar aangetikt in het bos. Mooie route langs het wild. Er stond een hooglander vlak bij het hek, paard vond het mega interessant maar was toch wel blij dat het hek er tussen stond. ;)

[ [url=m/2QCxWc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe lekker is dat zeg. Naar aanleiding van jullie posts heb ik ook besloten om wat vaker het bos in te gaan, dus dat gaan we zondag maar eens proberen denk ik. :j

Goldie schreef:
A
Gisteren even een dagje bij Carina geweest, even m'n hoofd proberen leeg te maken...
Alle paardjes even in actie gezien, erg leuk om te zien dat Eddie en Gup zo vooruit zijn gegaan :j
Voor Eddie heb ik gewoon echt een hele grote zwak

Wat is Eddie leuk! Genoeg over gehoord maar zien is toch weer anders. Wel een dikke knuffel voor je, maar je niet schuldig voelen hoor. Als zo'n beestje vergaat van de pijn is dit toch beter. :(:)

@Glenstorm: Is ook een beetje het weer denk ik hoor, hier zijn ze ook lekker koekoek.

paljaslaura schreef:
Jeetje wat naar zeg, sterkte Goldie!
Oh god 4x dressuurles is wel heel veel van het goede haha.

Vandaag les gehad van iemand anders en wat heerlijk zeg die andere insteek. Super simpel rondje om 1.00/1.10 rond gereden en hij liep mooi van de handrem af en aaahhhh wat ben ik dan blij met mijn spook <3
Helemaal goed voorbereid op de regio volgende week.

Bij wie heb je gelest? Klinkt superfijn!

Urielle schreef:
In het bos. Mijn vaste parkeerplaats stond bomvol dus ik moest een andere parkeerplaats zoeken, ergens aan de andere kant. Plus ik was te voet ipv te paard. Weg oriëntatie _O-

:') :D

UK_eef schreef:
Sorry dames (en misschien heren) dat ik hier zo binnen kom vallen maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen aan wat namen/adressen.

Ik zou graag jullie positieve ervaringen/aanraders horen over stallen/ruiters die jonge springpaarden (semi)professioneel doorrijden voor de verkoop. Mag per PB! 8-) Regio Gelderland/Utrecht/Flevoland/Overijssel.

Stal Rijken?

nontie schreef:
Ik ben gedeeld 6e geworden in Winschoten vandaag in de B tijdens Indoor Groningen *\o/*
Supertrots :)

*\o/*

Anne_GTI schreef:
Dochterlief uitgebeld. Die is helemaal de kluts kwijt. Pony sprong eigenlijk helemaal niet gek. 1 stop op een kijkerige hindernis was de pony aan te rekenen. De andere twee stops trok ze zelf de pony er voor weg omdat ze geen afstand zag. Was niet nodig maar ze durfde niet. Ze heeft de laatste tijd een aantal keren vriendinnen zien crashen en is daar onzeker door geworden. Moeilijk... de pony kan het niet alleen. Die is ook nog jong en moet ook nog een boel leren.

Balen dat ze zo uit de flow is! Zou ze niet gebaat bij wat lesjes en misschien een oefenrondje met begeleiding voor het vertrouwen? Voor jonge pony natuurlijk ook moeilijk.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:32

Maar goed, wat is een mooi bedrag voor haar? :Y) Dat is ook nog eens super moeilijk!
De man wil weten wat ik er voor vraag, hij heeft zelf geen bod uitgebracht.

Fijn Laura, altijd fijn er heen te gaan met een goed gevoel!

Super gaaf Anne! Dat lijkt me ook nog eens mooi om te doen!

Mooie foto Goldie, mooi paard! :j

Ook gaaf Elke! Ik wou dat ik een bos om de hoek had..

Wij hebben vandaag wel even langs de dijk gereden, ook fijn. Maar toch geen bos :+

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:13

Carola je kunt altijd nog een hoger bedrag zeggen dat dat je werkelijk vindt dat ze waard is. Als die man haar echt wil hebben, koopt hij haar toch wel en hou jij er een leuk zakcentje aan over. Als hij haar te duur vindt heb jij nog steeds een leuk paard waar je veel plezier mee hebt.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:43

Ik zou ook niet weten wat mijn paard waard is.

Ik hoor ze wel eens zeggen ; als je paard op het niveau loopt van zijn leeftijd dan kun je nog wel geld verdienen maar ja dan zou mijne nu 1.45 moeten springen. Dat doen we niet dus kan ik geen tien duizenden euro's verwachten .. Al vind ik natuurijk dat ze minimaal een miljoen waard is hihi :=

Ik zou als ik jou was es een handelaar vragen of iemand die veel verkoopt / koopt voor advies.

Pantykous, echt het is zo leuk. Ik zat ook met dikke glimlach op mijn paard in het bos :)

Vanavond weer springles. Nog vier dagen dan lekker weekje vakantie. Ben snotverkouden dus kijk er wel naar uit.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:03

Moeten verkopen is meer als je krap bij kas zit. Als jij blij met je paard bent en mogelijkheden ziet, financieel te doen is er geen moeten. Prijs? Zelfde als voor alle paarden, slachtprijs. Andere getallen is de emotionele waarde die jij hem geeft en wat een gek er voor wil geven ( klinkt hard, maar helaas zo is het)

Hebben hier ook 2 staan die weg mogen. 1 zadel en ruitermak. Andere kent longeren. Als het lukt zal ik ze van het weekend op de foto zetten en dan op internet plaatsen. Ik kan er geen 3 rijden op dit moment.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:16

Gaaf zeg een echt vosje Anne! En die lentekriebels komen we maar wat bekend voor.
Fijn dat je nog een prettig rondje hebt kunnen springen Glenstorm, altijd lastig als ze zo druk zijn.
Die is inderdaad groot Goldie! Natuurlijk ook veel over gehoord maar leuk om m is te zien.
Leuke foto Elke! Die hooglanders staan hier ook in het Amsterdamse Bos, nog niet geweest met Mick :P
Tja lastig Car, je hart volgen met dit soort dingen.
Oh god daar vraag je me wat Pantykous. Ze doet eigenlijk kantoorwerk bij ons op stal maar heeft op diverse springstallen gewerkt en meerdere paarden t/m het Z uitgebracht. Titia Heijbrock is het volgens mij.. maar dat weet ik niet voor de volle 100 % :P

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 01:40

Leuk dat jullie mijn Eddie leuk vinden :D

Ik wilde precies typen wat Lithya zegt :+
Als je niet moet verkopen moet je een bedrag noemen waarvoor je bereid bent afscheid te nemen. Zeggen ze ja kun je er vrede mee hebben, zeggen ze nee dan hou je haar lekker. Je was tenslotte toch nog niet van plan afscheid te nemen. Een waarschuwing; je kunt beter gewoon nee zeggen op de vraag als je van plan bent echt enorme fantasieprijzen te gaan noemen. Wereldje is maar klein en zulke praatjes gaan vaak snel ;)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:22

blegh, rot dag hier. M'n hoofd zit helemaal vol met snot.. hoofdpijn, keelpijn, rare stem en hoesten. :(

gelukkig is dinsdag mijn paard-vrijde-dag.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:16

Ooh balen... Beterschap Elke...

Ik heb vandaag lekker thuis gereden, ipv dressuurles op de club. Werd een beetje gek van het feit dat ik van de een het ene hoor en van de ander weer het andere := Aangezien de manier van mijn springinstructeur mij meer ligt (zo kreeg ik namelijk ook altijd les van m'n zus), gewoon lekker daarmee thuis aan het trainen gegaan :j
Had Carina ook nog om wat tips gevraagd bij bepaalde dingen, dus lekker mee aan de slag gegaan.
Even een big issue tijdens het wijken :') Ze wou harder ipv opzij, dus sloot even door.... Nou pffoee daar dacht mevrouw heel anders over :+ Die zette der hoefjes in het zand om even te gaan staan stuiteren op de plaats en daarna een soort piaffe uit te voeren. Daarna liep ze nog een paar rondjes te mokken :') Merrie's, ik hou der van :Y)
Maar echt heeeeeerlijk gereden :Y)
Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:35

Mooi hoofdstel Goldi

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:48

Goldie ik herken dat wel hoor, van de een moet je dit, de ander weer dit. Irritant. Lekkere merrie actie, maar gelukkig lekker gereden!
Elke Beterschap!

Gisteren een fijne viertaltraining gehad. Voor de nieuwsgierigen onder ons een filmpje
Vandaag dressuurles gehad, niet helemaal tevreden, maar wel wat fijne stukken. Instructeur was wel tevreden, maar de afgelopen week liep ze echt stukken beter.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:31

Wat is het hier stil.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:55

Ik ben net terug van springles. Ging eindelijk weer eens normaal. Hij trok wel behoorlijk op de sprongen aan. Heel ideaal met in uitjes.