[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Desiree

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:27

Ik ga zondag weer starten, bink was scheef beslagen en liep daarom niet helemaal rat. Inmiddels is hij van zn ijzers af. Dus een echte sport pony is het niet meer haha!

Hebben even een stop gehad van twee maanden, ook wegens verhuizing naar andere stal.
Mijn vorige stal was perfect, maar hadden geen land. En wou graag mn pony op het land hebben. Toch besloten hem helemaal te verhuizen en meneer is helemaal in zn nopjes!
Gister was hij alweer ontsnapt en stonden mijn stal genoten te kijken toen Bink ineens aan kwam lopen.

Zondag moet ik wel al vroeg, half 10 in Lisse. Dat gaat bijna half 8 vertrekken worden van stal.
Ik moet zeggen dat ik het wel heel leuk vind omdat de eigenaresse die Bink gefokt heeft bij al mijn wedstrijden is. Ik hoop na de zomer L2 te kunnen gaan starten en nog L1 selectie te rijden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:40

Gaan we weer samen de selecties in Desiree, leuk! Waar sta je nu? Doe je het Amalia mee?

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:53

Ik heb vanavond buiten concours hoop wel dat de wind en regen wat minder wordt want zo is er weinig leuks aan.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:56

Gister eind middag was het hier erg. := Ik heb in mijn leven nog niet zo'n harde hagelbui meegemaakt!
Was blij dat ik niet te paard meer zat, wat een herrie gaf dat op het dak.

Hopelijk gaat de wind wat liggen Buxy, inderdaad niets aan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:59

Hier schijnt de zon Buxy, ik zal hem doorsturen!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:19

Dat zou fijn zijn! *\o/*
Hier inderdaad veel wind en buien. Starttijd 8uur de weersverwachting zegt dat het vanavond wel wat beter wordt.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:21

Ik duim voor je! Hier is her winderig en kil. Nog geen regen maar dat zal wel komen aan de lucht te zien.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:43

Succes vanavond Buxy! Ik hoop ook op beter weer voor je! Ik heb vanochtend gereden in de pisregen en wind.. worden we hard van zeg ik dan maar :')

Ik wil misschien ook wel de selecties gaan rijden, maar heb geen flauw idee hoe dat nu allemaal werkt. Voorheen ging het heel anders haha

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:52

Bedankt allemaal!
Hier in de kring hebben we geen selectie alleen een kringkampioenschap, daar kun je je voor opgeven en dan mag je 1 proef rijden.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:15

_KellyAV schreef:
Succes vanavond Buxy! Ik hoop ook op beter weer voor je! Ik heb vanochtend gereden in de pisregen en wind.. worden we hard van zeg ik dan maar :')

Ik wil misschien ook wel de selecties gaan rijden, maar heb geen flauw idee hoe dat nu allemaal werkt. Voorheen ging het heel anders haha

In onze regio verabderd het per kampioenschap op het moment. We kunnen ons zo voor de regio inschrijven deze zomer.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:54

Oh dan gaat het al weer anders als hier.
Ik geloof dat hier verschillende wedstrijden meetellen, alleen je eerste proef. Dat moet je dan doorgeven, van minimaal 2 proeven op 2 verschillende locaties. En dan in ieder geval boven de 60% dacht ik, en de zoveel die bovenaan staan mogen naar de regio. Zoiets is het geloof ik, maar ik vind het maar wat vaag :') dus ik zal het eens goed moeten uitzoeken.

Vandaag een ontzettend fijne les gereden, geeft goede moed voor zaterdag! :D

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:03

Hier zijn er 5 selectiewedstrijden, je moet er minimaal 3 van de 5 rijden. Rij je er meer, worden de slechtste weggestreept. De beste zoveel gaan door naar de regio.
Ergens blijf ik het een raar systeem vinden. Dat je bij de ene kring gewoon kan inschrijven en je bij de ander minimaal 3 wedstrijden gerede moet hebben om uberhaupt kans te maken.

Ik heb morgenochtend weer les. Ik ga van het weekend maar eens kijken voor wat wedstrijden weer. Het smaakt naar meer ;)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:54

_KellyAV schreef:
Oh dan gaat het al weer anders als hier.
Ik geloof dat hier verschillende wedstrijden meetellen, alleen je eerste proef. Dat moet je dan doorgeven, van minimaal 2 proeven op 2 verschillende locaties. En dan in ieder geval boven de 60% dacht ik, en de zoveel die bovenaan staan mogen naar de regio. Zoiets is het geloof ik, maar ik vind het maar wat vaag :') dus ik zal het eens goed moeten uitzoeken.

Vandaag een ontzettend fijne les gereden, geeft goede moed voor zaterdag! :D

Dit hebben ze afgelopen indoor seizoen bij ons idd ook gedaan. Was een test en nu dus direct inschrijven.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 00:11

Helaas geen wedstrijden meer. Paardje is verkocht maar wie weet in de toekomst weer :D

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 06:39

Nou al zonnestralen die jullie gister gestuurd hebben heeft wel geholpen! In een fijn avond zonnetje (met de wind die gelukkig wat was gaan liggen) gister gereden.
1e proef was voor mijn gevoel wat rommelig (hele ring was omzet met witte hekjes wat een beetje spannend was) maar een score van 191.5
2e proef voor mijn gevoel een stuk stabieler daar 192 punten.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 07:47

Gefeliciteerd met je winstpunten Buxy! Fijn dat het weer opknapte :)

Ik ga nog eens naar de selectieprocedure kijken, voorheen was het inschrijven voor de kring. Maar ik denk dat dat er helemaal uit is

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:49

keshia schreef:
Hier zijn er 5 selectiewedstrijden, je moet er minimaal 3 van de 5 rijden. Rij je er meer, worden de slechtste weggestreept. De beste zoveel gaan door naar de regio.
Ergens blijf ik het een raar systeem vinden. Dat je bij de ene kring gewoon kan inschrijven en je bij de ander minimaal 3 wedstrijden gerede moet hebben om uberhaupt kans te maken.

Ik heb morgenochtend weer les. Ik ga van het weekend maar eens kijken voor wat wedstrijden weer. Het smaakt naar meer ;)

Ik werkt het precies hetzelfde lijkt me ook raar dat je je zomaar kan inschrijven :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:10

Gefeliciteerd Buxy!!

Ik vind het ook vreemd dat het niet voor alle regio's hetzelfde is, wat mij betreft mogen ze dat doortrekken in 1 lijn. De laatste tijd wisselt het inderdaad ook nog eens elke keer.
Zomer sla ik sowieso over, van de winter wil ik wel weer een gooi doen. :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:45

Gefeliciteerd Buxy!

Gelijk trekken zal lastig zijn. In Utrecht zijn er geen kringen, of niet meer actief eigenlijk. Er is gewoon te weinig deelname in vergelijking met Brabant bijvoorbeeld.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:50

MyWishMax schreef:
Gaan we weer samen de selecties in Desiree, leuk! Waar sta je nu? Doe je het Amalia mee?

Ik sta nu in Waddinxveen, lekker dichtbij huis en veeeeeel land :)
Nee zondag starten en dan even rust weer, wij zitten in een ivf traject en moet echt even rustig aan doen en geen stress hebben :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:10

xx_Irisje schreef:
Gefeliciteerd Buxy!

Gelijk trekken zal lastig zijn. In Utrecht zijn er geen kringen, of niet meer actief eigenlijk. Er is gewoon te weinig deelname in vergelijking met Brabant bijvoorbeeld.

Niet zozeer mbt kringen, maar wel of er vrije inschrijving is en het verdere traject.
"Vroeger" :+ had Utrecht wel kringen, 3 dacht ik. De kring waar ik in zat was toen best nog groot, maar das best lang geleden als ik er zo even over nadenk. :=

Gisteren heel fijn kunnen rijden, hij pakt lekker aan. Stukje kaak/nek laat hij nu eindelijk ook wat losser, het is nog niet naar mijn zin, maar het is echt al 100 x beter. De Osteo is 2 weken geleden ook geweest, dat heeft hem echt goed geholpen.
Vandaag les, eens kijken of ik een stuk kan laten filmen want dan weet ik of mijn gevoel ook klopt met het beeld.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:25

_Desiree schreef:
MyWishMax schreef:

Ik sta nu in Waddinxveen, lekker dichtbij huis en veeeeeel land :)
Nee zondag starten en dan even rust weer, wij zitten in een ivf traject en moet echt even rustig aan doen en geen stress hebben :)

Ik zal voor jullie duimen voor beide. Succes zondag
Fijn Marietje!

Hier is zelfs per kring de selectie al anders, sowieso in de winter. Ik zag gisteren een voorstel van de regio om alle klasses op zand te laten rijden. Vrijdags 1 proef en dan zaterdag finale. Vroeger hadden we 7 kringen dacht ik, tegenwoordig 3?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:29

Klopt vroeger 7, toen 5 en nu 3.

Gisteren leenzadel voor Eli opgehaald. Nou daar kan ze dus echt niet onder lopen, arm beest. Ga dus maar verder met Zorro zijn zadel tot zadelmaker langs is geweest.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:13

Dat is lastig Mirjam! Hopelijk loopt ze onder zijn zadel wel, niets zo vervelend als zadelproblemen.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:13

Blijft lastig die zadels!

Hier ook alweer even geleden dat ik selecties heb gereden. Reed altijd voor Utrecht maar nu nieuwe vereniging die onder Noord-Holland valt dus ook geen idee hoe het daar aan toe gaat Haha!