Wij waren gisteren terug geweest, maar na een nachtje van 4 uur en daarna van 10 uur tot half 5 op pad ben ik gecrasht toen ik thuis kwam haha. We hoeven niet meer terug, het kleine beetje zwelling/bult wat er nog zit is litteken in de huid, in de pees zelf is niks te zien. Die is helemaal goed. We gaan nu eerst opbouwen van 3 keer per week rijden (we mochten er maar om de dag op en dan kwam het beter uit om standaard 3 keer te gaan dan elke week andere dagen) naar 5 keer per week. Daarna de intensiteit van de training opbouwen. We hoeven niet meer 'spastisch' ons vast te houden aan rondjes, ook niet nu we nog naar 5 dagen opbouwen, dus als we wat langer willen galoperen of een keer 3 passen opzij mag dat gewoon. Het echte trainen van zijgangen of echt langere tijd galoperen komt later wel, maar mogen weer normaal rijden. We gaan deze week dus voor het eerst weer 2 dagen achter elkaar. Ik heb vrijdag les en mams gaat er dan zaterdag op. Volgende week 4 keer proberen te rijden en als dat goed gaat daarna 5 keer.
Wel leuk, heb meteen met stalgenootje afgesproken dat we samen privéles nemen. Zij rijdt nu Z2 dus kunnen we straks ook meeliften op die oefeningen als we weer opgebouwd zijn haha. En voor mijn lijf wat prettiger als ik geen half uur alleen bezig ben, maar tussendoor iets meer rust heb.
Over 2 maanden moeten we even een filmpje doorsturen naar de DA, die hebben een nieuw systeem waarbij je meer online kunt regelen en overleggen met DA/fysio enzovoorts. Enige is dat ze nog stijf is in lijf, dus die 2 maanden met meer training moet ze losser worden, anders even een keer terug om behandeling van fysio en extra controle van de DA. Ze mankeert niks aan rug, maar is gewoon stijf. DA zei ook dat het gewoon een echt gezond paard is alleen nu 2 keer achter elkaar stomme pech, maar dat wij een voorbeeld zijn hoe een revalidatie hoort te gaan. Zowel hoe paard herstelt als hoe wij bezig zijn. Toch leuk om te horen.
Gestoa word eind juni gescand of ze drachtig is. Eerste keer waren we eigenlijk nog veel te vroeg, toen was ze veel te hengstig, dus is ze nog een keer geweest en toen zeiden ze daar dat de timing beter was. Volgens mij is ze gisteren ook nog geweest, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
@MyWishMax, wat goed nieuws zeg! Heerlijk dat je weer heel rustig aan wat meer mag gaan doen! Ben benieuwd hoe ze het op gaat pakken als je 4/5x in de week gaat rijden Houd je ons op de hoogte?
vaaleriee
Geplaatst: 11-06-20 11:55
@kimmetje: gefeliciteerd met je winstpunt!
@Veertje: mooie hengst, spannend, hopelijk is ze drachtig!
@MyWishMax: Wat een goed nieuws, je zal wel blij zijn
Ik heb gisteren een proefje opgenomen en opgestuurd, ben benieuwd. Een stalgenootje is nog aan het wachten van haar punten van de 28e Mijn instructrice is drie weken op vakantie dus even geen les maar we oefenen lekker door.
Marietje35
Geplaatst: 12-06-20 11:34
@ Mywishmax: Wat een fijn nieuws! Lekker gaan opbouwen Misschien een keer lekker los laten masseren? Kost de kop niet en ze knappen er zo van op! @ Veertje; Spannend dus. Ik zou het heen en weer krijgen denk ik @ Vaalerie; Leuk! Heb je je filmpje nog? Ben wel benieuwd!
@Valerie, Spannend! Welk event heb je mee gedaan? @Marietje, haha ja de eigenaar was er ook wel klaar mee. Eind juni gaan we scannen (rond de 25/26e) dus ben enorm benieuwd!
Wij zijn vandaag op pad geweest. Ondanks de warme liep Donner zo onwijs fijn! Goed aan de hulpen, mooi actief. Punten vielen helaas tegen, maar ja de jury's die er waren haal ik nooit hoog bij. Rare was ook in de eerste proef een 4 voor achterwaarts waarbij stond dat hij scheef ging, nou ik voelde niks en de voorlezer zei ook van hij ging keurig recht. Tweede proef een 7 voor het achterwaarts waarbij stond mooie ruime passen. Ik snap em niet meer Eerste proef 180 gehaald en tweede 186,5. Hadden hoger verwacht dus, maar ja ik ben tevreden over hoe Donner liep en zeker omdat we in februari voor het laatst op pad zijn geweest Het voelde ook gewoon als een normale wedstrijd en het was zelfs lekker rustig
Veertje mooie punten hoor! Waar ben je heen geweest? Varsseveld? Ik mag morgen voor m'n officiële debuut!
Ik wil heel graag actiever meeposten maar meepraten via telefoon is echt zo lastig! Ik las wel veel over goede trainingen, fijn dat iedereen zo lekker gaat! Ik zal proberen wat actiever te posten, vergeef me
Mywishmax wat een goed nieuws om te lezen! Super fijn! Voor je het weet ben je weer echt lekker aan het trainen!
veertje99
Geplaatst: 13-06-20 23:30
Ben inderdaad in Varsseveld geweest! Jij gaat daar morgen starten? Veel succes alvast!
Haha via telefoon is soms ook lastig, ik probeer lange berichten ook via de laptop te beantwoorden
MyWishMax
Geplaatst: 15-06-20 09:10
Gefeliciteerd met de punten Veertje! Hoe is het gegaan MerleSimone? Marietje, los masseren heb ik vroeger wel eens laten doen, maar ik heb liever de fysio of osteopaat erbij. Fysio omdat zij op dezelfde kliniek werkt en dus met DA kan overleggen en meteen advies kan geven qua trainen/oefeningen of longeren. En dus ook de hele geschiedenis weet. Voor masseren heb ik zelf een massage apparaat voor haar en vind dat wat overdreven naast de half jaarlijkse controle die ze al krijgt van fysio of osteopaat. Vooral omdat ik er nooit echt iets van gemerkt hebt en ze net zolang rustig aan moet doen als bij de andere 2. We doen het tussendoor wel eens als ontspanning, maar niet als er 'iets' zit. Meer ter ontspanning dan als probleemoplossing. Lijkt me trouwens sowieso niet verkeerd om haar na te laten kijken na zoveel maanden stilstaan en weer scheef geworden.
Ik heb vanmiddag weer les. Vrijdag ook gehad, toen met z'n 2en en werd er nogal fanatiek van. Helaas was mevrouw een beetje 'dwars'. Erg zwaar om weer eigen balans te vinden, recht te worden en op eigen benen te lopen plus nog weinig conditie, dus zodra ze weer netjes naar hulpen ging luisteren was ze eigenlijk al moe. Voorlopig dus even regelmatig les om die opbouwperiode netjes te doen. Echt dwars is het dus niet, maar ze vindt het gewoon heel moeilijk en probeert, heel logisch, er wat onderuit te komen omdat dat makkelijker is. Ze kan trouwens heel braaf lopen als ik haar wat langer laat, maar dan is ze achter minder aan het werk en spant ze buikspieren niet genoeg aan/gebruikt rug net wat minder. Niet heel slecht, want wel ontspannen, mooie aanleuning enzovoorts, maar wel wat op voorhand. We zijn dus heel erg bezig om wel die ontspanning te houden, maar haar net wat meer aan elkaar te krijgen. Heel veel afwisselen qua hoofd halshouding zonder dat ze verandert in passen. Ze voelt gewoon weer als een jong paard, inclusief de galop die wat hard en voorover gaat met slecht stuur
Marietje35
Geplaatst: 15-06-20 10:36
@ Veertje; Gefeliciteerd met je punten! @ Merle; Hoe is het gegaan? @ Mywishmax; Fijn dat je weer lekker kon lessen. Is ook lastig zo aan het begin van het opbouwen,wat dat betreft ben je vaak weer terug bij "af".
Hier ging het echt zo ontzettend fijn, tot het weekend, echt even flink ruzie gehad. Hoop dat het 1 malig was
En ja, inderdaad terug bij af. Ik zelf ook haha. Lijf heeft er nogal moeite mee en conditie is ook niet zo best. Niet gek dat zij daar ook last van heeft
Marietje35
Geplaatst: 15-06-20 11:01
Ik probeer het stukje dat hij echt aan elkaar loopt steeds langer te laten worden, dat lukt ook, maar dat voelt hij op z'n lijf en daar was hij het echt even niet mee eens. Gelukkig duurde het maar kort en kreeg ik 'm daarna wel weer redelijk aan het lopen, maar niet helemaal naar m'n zin.
Nee, dat is zeker niet raar. Gelukkig als je eenmaal een bepaald punt hebt bereikt gaat dat wel sneller als je daar na een blessuur oid weer naartoe moet werken, maar vervelend blijft het.
Oh lastig punt idd als ze dan ineens lijf gaan voelen. Hopelijk gaat het nu weer goed. Dat Net niet fijn afsluiten is irritant ja.
En ja, komt wel maar eigenlijk moet ik wel rekening houden met 2 jaar stilstaan ipv half jaar, omdat het opbouwen vorige keer nog niet af was qua spieren. Deze keer waren de spieren ook sneller weg als vorig jaar. Ook moeilijk met zadel, eigenlijk moet die aangepast worden, maar dan moet die elke maand komen. Dus we stellen nog even uit omdat het nog oké ligt, hopelijk kunnen we het nog 2 maanden redden en dan aanpassen.
Marietje35
Geplaatst: 15-06-20 11:09
Oh ja, even vergeten. Nou ja, gewoon lekker de tijd nemen.
Ja, het was net niet zoals ik wilde. Maar ja, zat er al even op en dacht de rest komt van de week wel weer. Was ook naar het bos geweest en vandaag gaat hij ff aan de longe. Morgen weer erop.
@MerleSimone, hoe is het gegaan? @MWM, fijn dat je weer kunt lessen! Hopelijk gaan de lessen steeds beetje beter! @Marietje, balen zeg dat het niet ging. Soms heb je van die dagen er tussen zitten.
Hier de uitslag van de online proef binnen. Blij met m'n punten maar protocol had anders gemogen. Staat alleen bij de algemene indruk: Mooie proef. Lekker vlot gereden. Verder staat er 0 commentaar op het protocol. Zelfs bij de onvoldoendes niet. Wel 196 punten
Wil ook inderdaad even een appje sturen met de naam van de jury erbij! Dat ik voor een 7 geen cijfer krijg prima, maar een 5 of 5,5 mag van mij best wat bij staan
Morgen maar even een berichtje sturen. Heb dan liever 2 dagen later mijn punten met commentaar dan geen commentaar. Was ook mijn laatste online denk ik, heb nu nog 2 meet momenten staan en verder in juli eventjes rustig aan doen en door trainen richting het M2
Marietje35
Geplaatst: 16-06-20 10:05
Ja, zou ik echt doen hoor. Je betaalt er immers voor .... Wat heb je nou aan een protocol zonder commentaar.
Heb vanmorgen een bericht gedaan en al vrij snel reactie terug. Ze gaan het doorgeven als feedback naar de jury alleen kunnen ze nu niks met het protocol. Dat is jammer, maar even niks aan te doen. Was voorlopig ook mijn laatste online wedstrijd
Marietje35
Geplaatst: 16-06-20 10:31
Bij 'normale" wedstrijden is het ook wel eens, geen tot weinig commentaar, maar ja ... daar heb je geen reet aan. Ik loop dan altijd wel even naar de jury als dat mogelijk is. Gelukkig is dat bij mij nog maar heel weinig voorgekomen!
Mn debuut ging poedersuiker We lopen weer tegen hetzelfde aan als eind vorig jaar, namelijk dat hij zich afsluit en hulpen niet meer doorkomen. Toevallig 2 weken geleden voor het eerst bij een andere instructrice gelest en daar bezig met meer reactie voor het been, paard recht krijgen en wijken voor druk, dus we trainen maar weer verder.. Verder nog aan het wachten op mn online proef van 21 mei, maar dat zal ook geen winstpunt zijn. Morgen filmen we een 2e proefje en dan ga ik gewoon weer op wedstrijd, kilometers maken
Mooie punten zeg Veertje! Snap dat je commentaar wil inderdaad, lastig want anders kan je nergens aan werken.
MyWishMax zo herkenbaar je gevoel! Mijn paard heeft dus ook met een peesblessure gestaan en om dan echt weer terug op het oude niveau te komen is hard werken.. Ik denk dat wij pas een half jaartje echt weer vooruitgang boeken vergeleken met voor de blessure, en dan ben je bijna jaar aan trainen verder.. Kost allemaal tijd! Maar het komt vanzelf weer!