[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:04

Bij mij wisselt het een beetje wat mijn doel met het paard is.
Sjaan en Furby mogen beide zondag mee. Ik knal, als het haalbaar is, liever met 2 paarden op 1 dag, anders ben ik echt nooit meer een dag vrij.

Hier kan je je gewoon inschrijven voor de regio. Furby zal dan wel zzz lopen maar met Sjaan wil ik graag mee rijden. Tot die tijd een paar keer mee nemen maar niet teveel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:09

Snap ik wel, Iris. :j Ik red het tegenwoordig zelf niet meer, maar vroeger deed ik liever ook 2 op 1 dag dan 2 verschillende dagen. Maar dat kon vaak alleen 's zomers op stal, 's winters waren de pony's en paarden niet tegelijk en daarna heb ik er nooit meer 2 tegelijk gehad. :') Zou nu nog wel een keer een paard willen lenen om een keer Z2 te starten, maar dat gaat niet helemaal lukken haha.

Wij hebben 1 kringselectie en dan regio in de zomer. Enige is dat volgens mij die selectie ook op zand is en regio op gras. Nu heeft ze geen ijzers, maar ik heb ook geen idee hoe ze op gras loopt. :+ Dus als we nou allebei naar de hippiade mogen dan moet er een vos merrie foto :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:12

Gras begin ik echt niet meer aan. :o Tegenwoordig zulke mooie locaties waar je op zand kan starten, snap nog altijd niet dat de regio ook niet op zand wordt gehouden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:15

Ik zocht met de pony al zandwedstrijden, dat is tussen de 10 en 15 jaar geleden. Maar ook dan was de selectie en de regio op gras... Paard daarna hetzelfde, ik ga idd niet voor mijn lol op gras starten. :')
Regio is hier geloof ik op zand vanaf het Z oid? Maar daar zijn we nog lang niet. Hippiade is natuurlijk ook op gras, dus dan is regio op gras niet heel raar.
Ik heb alleen dus nog nooit een paard zonder ijzers op gras gestart. Pony had rondom ijzers, paard van toe alleen voor, maar daar startte ik weinig mee en L1, paard daarna had rondom ijzers. Nu niks

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:18

Hier ook geen gras.
2 paarden op 1 dag gaat ook niet lukken.

Mijn lijf accepteert het nu om 1 paard te trainen (45min) en bij goede dagen ook nog 1 paard te longeren. Veel meer moet ik echt niet proberen, dan slaat hij af. :=
Vervelendste vind ik nog dat mijn armspieren verzuren tijdens het rijden. Heb dus continue pijnlijke armen. :roll:
Laatst bijgewerkt door mirjamalvaro op 04-04-18 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:18

Anno 2018 moet ook de Hippiade wel op zand kunnen, moet je kijken wat een nieuw centrum er ligt in Ermelo!

Mirjam :(:) Fijn dat je in elk geval weer iets kunt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:19

Herkenbaar, Mirjam. Je mag nu blij zijn dat je gewoon weer rijdt! Slik je wat voor je spieren? Magnesium oid? Misschien dat eens overleggen met 1 van de artsen?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:27

Nee ik slik cartinene voor de vermoeidheid. Maar we gaan magnesiumvlokken proberen, moeten het alleen nog even kopen. Had deze tip gekregen van iemand, dus wie weet.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:30

Wees maar voorzichtig Mirjam. Dat is het allemaal niet waard.

De regio is hier tm het M ook op gras. Wil dus een gras wedstrijd mee nemen van te voren. Even kijken hoe ze reageert. Heb de laatste 5 jaar ook nooit meer schroeven gedraaid. Wat jullie zeggen, er is tegenwoordig zoveel op zand.

Jaaaa daar gaan we voor merel, een negro vosmerrie foto!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:31

Vanaf het Z inderdaad zand en heb je opeens een gesloten ring. :')
Regio, hippiade op gras vind ik ook zo'n onzin. Hier staan ze allemaal ijzerloos en ga ze echt niet op ijzers zetten voor een wedstrijdje..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:32

Wat is er zo erg aan op gras starten?
Merk wel dat veel mensen niet meer op gras willen starten, maar selecties, BK en NK ook dacht Ik? outdoor zijn Hier meestal op gras.
Onze club krijgt vlak voor de Brabantse kampioenschappen regelmatig aanvragen of ze bij ons op gras kunnen komen oefenen haha.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:34

@ Josien; voor mij begint het al met de stiften draaien. Ramp als je het mij vraagt. Dan is het ook nog eens vaak zo dat grasbodem 9 van de 10 x alles behalve vlak is. Nee hoor, doe mij maar lekker zand! :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:35

Josien, risico op uitglijden. Bij regen, modderpoelen. Bij droogte juist keiharde grond. (Nu zitten wij op kleigrond :+ )

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:36

En inderdaad ook nog eens wat Mirjam zegt .... :D :+ Het is of keihard of je staat tot je enkels in de drek

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:36

En als het een beetje nat is dan is het op den duur echt ploegen.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:46

Oww MWM Hazerswoude staat ook nog een keer op ons lijstje :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:56

Leuk Annika, wanneer?

Gras met pony wilde ik niet,omdat hij met droog weer last van zijn benen kreeg. Bij hem wilde ik juist dat het zeiknat was. :') Met andere paard was er groot risico op glijden en nadat ik 1 keer door hem overlopen ben met stiften vond ik dat wel mooi geweest.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:14

Hahaha dat weet ik nog niet :') maar wil er sowieso nog een keer starten. Als het zover is laat in het zeker horen :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:52

Ah op die manier. Hier geen ijzers dus daar geen last van.
Heb nu 3 graswedstrijden gereden vorig jaar, waarschijnlijk geluk gehad met het weer maar nergens last van gehad gelukkig. Snap wel dat je dan net wat meer afhankelijk bent van de weersomstandigheden.

Wij gaan vandaag lekker een crossles doen, ff wat anders dan dressuur :D . Rest van de week nog wel ff oefenen voor de clinic dit weekend. Ben benieuwd of die buiten zal zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:09

En Brabant heeft wel andere grondsoort. Hier is het klei en zodra dat nat wordt is het vreselijk glad en zwaar en binnen een paar proeven is het omgeploegd. Met droog weer zitten de scheuren in de grond en is het keihard. :') Ook wel de reden dat de paarden hier in de winter niet in het land kunnen.

Wat gaaf, crossles!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:11

Wat gaaf Josien! En wb de clinic, het wordt prachtig weer dus zal toch wel buiten zijn?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:20

MyWishMax schreef:
En Brabant heeft wel andere grondsoort. Hier is het klei en zodra dat nat wordt is het vreselijk glad en zwaar en binnen een paar proeven is het omgeploegd. Met droog weer zitten de scheuren in de grond en is het keihard. :') Ook wel de reden dat de paarden hier in de winter niet in het land kunnen.

Wat gaaf, crossles!

Ohja, stom niet over nagedacht die grondsoort! Maargoed, hier is de tendens ook dat veel mensen niet meer op gras willen rijden hoor. Ook al is het andere grond.

Crossles was erg leuk :D . Weer wat dingetjes overwonnen.

Ik hoop het ook buiten dit weekend!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:26

Ik moet deze zomer voor de para 3 wedstrijden op gras starten. En mocht ik naar de brabantse mogen, ook daar op gras. Hier ook een paardje zonder ijzers.
Mijn instructeur zegt; niet miepen, als je je paard recht rijdt, dan is er niks aan de hand :')
Dusss... dat gaan we dan maar doen! Haha

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:41

Ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens kan zijn. In een proefje komt meer kijken dan dat.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:17

Dat denk ik ook Iris, soms kan een rechte lijn op gras al een uitdaging zijn.

Ik heb besloten ook maar weer op pad te gaan, het is ondertussen alweer 4 maanden geleden.
Kan wel thuis rondjes blijven rijden, maar het probleem zit m daar gewoon niet.
Ik heb hem wel meegenomen naar een clinic, kon er toen best aanzitten zonder dat hij helemaal over z'n toeren raakte, maar ja, een proef is toch altijd weer anders.