Ben heel benieuwd naar je poedersuiker cindy! Bij bon ami toch?
Welkom jorien!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gisteren weer zo ónwijs fijn gelest! Hij begint eindelijk lekker te sjouwen en wat meer te "klimmen" en we hoeven er steeds minder moeite voor te doen. Wat geeft dat dan een heerlijk gevoel! 
dus ben ook blij dat hij alsnog gewoon zijn best doet. Haha. Noukie rij jij dan ook vaak een proef bij hem/haar om je niveau te checken of?
Zijn die van jullie ook kijkerig? 
Hij was er totaal niet lekker aan, wilde niet lekker buigen naar links (terwijl dat altijd zijn makkelijke kant is) en had wat moeite met zijn lijf leek wel. Wel even mijn proefjes voor komende zondag weer gereden. De overgang van galop naar draf is ook ineens wel erg moeilijk.. Denk dat we de laatste tijd teveel op de eenvoudige wissels hebben geoefend
Ook even in de buitenbaan m'n kür gereden en laten filmen. En we komen eindelijk uit met de tijd!
Dus nu kan ik gaan knutselen met de muziek en de proef gaan finetunen
hoop jullie snel iets meer info te kunnen geven maar het is allemaal nog heel vaag en moet heel veel afwegingen maken als het uberhaupt wat is.
Maargoed, we gaan gewoon lekker rijden en op locatie loopt ie toch altijd beter dan thuis. En wie weet blijft ie nu ook wat kalmer in de buitenbaan; een vriendin en stalgenootje start ook zondag in het M2 dus we lopen gelijk samen die kant op.
ik had meer zelf een hartverzakking toen. Wel heel erg k*t als ze niet laden, want het beperkt je wel echt..
succes zondag in ieder geval!!!

Eentje die bij mij past en mij ondersteunt en op mijn klote geeft als ik het verkeerd doe, maar wel met een positieve draai... en die ook respectvol richting het paard lesgeeft. Ik heb iemand nodig die echt zegt “ ja dit is écht goed” als het ook goed is en die daarna zegt “Ga nou eens rechtop zitten / dit was jou fout”.
Als hij in zichzelf trekt kan je er dan nog wel aan rijden of? Ik heb dat ook wel eens met Ev gehad maar dat vond ik echt heel lastig. Ik heb liever dat hij dan zijn kop erop zet en gaat zegmaar. Succes morgen!!
wel heel fijn dat het zo verbeterd is! Het is ook maar een kwestie van gewoon doen denk ik. Als ik meer start wordt het wel iets beter, maar straalt er net een verkeerd zonlichtje in de bak dan weet ik maar nooit hoe het gaat lopen met hem
Hij was idd uit de bubbel, dát wel
Kon alleen ongeveer niet meer van de X afkomen, zoveel zag hij
Maar jij bent nu wel blij met je instructie toch? Had jij nou ook wedstrijd dit weekend?
Ga dan maar eens positief kritisch aan een paard uitleggen dat het super is dat hij meedenkt, dat het tof is dat hij graag wissels springt, maar dat hij écht moet wachten tot ik het zeg, omdat we anders alsnog geen proef door komen
Ben nogal een muts.. en dat meedenken is helaas heel heel heel herkenbaar
daarom rij ik zelden proeven eigenlijk.. maar meer stukjes ervan, en die wissel ik dan ook nog af.
Tijdens de eerste proef was ie er dus ook nog niet lekker bij waardoor hij bij de inzet van de travers even aansprong in galop... Daarbij nog wat andere kleine rommeltjes en 2 keer schrok ie bij de deur die helaas niet helemaal dicht kon... Niet helemaal tevreden dus. Tweede proef had ik hem er eindelijk wat beter aan, maar begon hij alweer wat moe te worden waardoor hij wat hangerig werd. Maar dat was al met al wel een nettere proef zonder grote fouten. Eerste proef hadden we terecht 172.. Tweede proef een tweede plaats en 182. Al met al best tevreden, maar het kan allemaal nog zoveel beter... Ik baal echt dat ik hem op wedstrijd niet net zo lekker aan het lopen krijg als thuis... Mega frustrerend