[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:36

@ Veertje; Wat leuk! Is het nog gelukt met laten filmen? Ben wel benieuwd!
@ Vaalerie: is het hoesten al helemaal over? :(:)

Hier even iets minder fanatiek getraind, ben paar x naar het bos en hei geweest.
Vanavond weer aan de bak, feestweek is over :+

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:42

Marietje35 schreef:
@ Veertje; Wat leuk! Is het nog gelukt met laten filmen? Ben wel benieuwd!
@ Vaalerie: is het hoesten al helemaal over? :(:)

Hier even iets minder fanatiek getraind, ben paar x naar het bos en hei geweest.
Vanavond weer aan de bak, feestweek is over :+

Ja gelukkig wel! Hopelijk blijft het weg.

Haha lekker af en toe een relaxt weekje! :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:45

Vaaleriee, gelukkig maar!
Marietje, dat is toch heerlijk! Ik baal ervan dat ik niet zo makkelijk naar buiten kan en het nu nog te vroeg is om daarvoor de trailer te pakken.

Ik had vrijdag weer les en morgen weer. Was flink werken, ze heeft wat moeite met balans en recht blijven. Vorige les ging dat eigenlijk heel goed, deze keer was in een andere bak die iets zwaarder is en dan merk je hoe graag ze mij gebruikt om balans te vinden, haha. Maar ze doet het heel braaf en het helpt wel om les te krijgen, juist als je de normale oplossingen niet kan gebruiken, omdat ze dat nog niet mag. Woensdag dus nog een les en volgende week woensdag terug naar de DA, hopelijk groen licht om weer wat meer te mogen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:47

Lijkt me ook lastig, je bent zo beperkt dan! Wanneer mag je weer "vol" aan de bak?

vaaleriee

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:08

MyWishMax: fijn dat het zo goed ging! Hopelijk groen licht van de dierenarts. Een stal met bos is echt een harde eis voor mij. Ga minimaal 1x per week lekker naar het bos, zowel alleen als met een of meerdere mensen. Maar besef me dat het ook heel luxe is dat dat kan :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:17

Hier heb je weinig bos en de stallen die er wel aan staan hebben bijvoorbeeld geennweidegang of paddocks in de winter. Ik kan vanaf deze stal wel naar een gebiedje toe, maar dat is eerst door het dorp en dan langs een 80km weg voor zo'n 20 tot 25 minuten. Met de trailer ben je binnen half uur wel op verschillende plekken,maar ik mag daar niet mee rijden dus kan alleen als mams vrij is en dan wil ze zelf haha.

Dit jaar gaat ze met pensioen dus kunnen we vaker gaan, wil wel 1 keer per week of 2weken gaan idd. Lekker relax en toch ook goede training

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:26

Marietje35 schreef:
Lijkt me ook lastig, je bent zo beperkt dan! Wanneer mag je weer "vol" aan de bak?

Geen idee, ik hoop na volgende week. Anders kan het weer 6 weken langer wachten zijn. Maar volgende week zitten we op 25 minuten draven en 7 rondjes galop (totaal, dus 3,5 per hand) dus al aardig wat draf. Dan kan je alleen de galop verder opbouwen. We mogen nu wel grote volte in galop, geen kleine, maar in draf wel en ook wendingen. Dus galop verder opbouwen en wat zijgangen lijkt me de volgende stap. Ik hoef geen appuyementen en hele zijdes travers te rijden, maar wat opzij voor been en keer paar passen schoudervoor of binnen zou wel helpen, of gewoon alle kanten op mogen buigen haha

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:31

@Valerie & @Marietje, helaas niet alleen de M1 proef zaterdag is gefilmd. Wel de oefendressuur maar dat is slechte kwaliteit :P

Oefendressuur gisteren ging goed. M1 ging eigenlijk heel slecht en M2 ging super goed. Uitgerekend kwam ik in het M1 op maar 184 uit en M2 op 190 :)

@Marietje, heerlijk zo'n weekje! Is soms ook goed om die er tussen te hebben
@MWM, fijn dat het verder wel goed ging! Spannend, ben benieuwd hoe het volgende week bij de DA gaat!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:32

Hier geen stal niet direct aan het bos, maar wel dichtbij. Ik ga zelf altijd met de trailer omdat ik niet van langs de weg hou.

Ik duim voor je mee Mywishmax! Zou fijn zijn als alle restricties er weer af zijn.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:33

Jammer Veertje, maar wel fijn dat het zo goed ging!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:46

Wat goed Veertje!!!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:34

Wij gaan waarschijnlijk 13 of 14 juni weer op pad. Dan kunnen wij hier in de buurt een meetmoment inschrijven. Beide dagen zijn mogelijk dus nog even overleggen of we zaterdag of zondags doen. Hadden eerst de 21e op het oog, maar deze locatie is maar 10 minuten rijden voor ons dus komt veel beter uit :D

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:12

Leuk veertje!

Ik las dat waarschijnlijk vanaf 1 juli de c wedstrijden weer "Gewoon" gaan worden.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:14

Vandaag ben ik voor een meetmoment op pad geweest.
Laden was drama. Heen al lastig en terug echt een draak.

Maar met rijden was hij super braaf. Kon gewoon de bak door.
Door de online proef ben ik er vandaag iets meer aan gaan rijden. Meer impuls erin en tempo iets omhoog. Niet te braaf willen rijden.
Er zaten fouten in, maar dat mag. Moest meer risico willen nemen.
Dan doe je dat en is het nu te gehaast volgens deze jury.

Toch 175 en 180. Nu officieel M1+1
Er zit een stijgende lijn in. Hij komt ook steeds minder achter de loodlijn, maar we moeten nog zoveel kracht opbouwen.

Klein beetje trots

juulhorsies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 00:13

Hey allemaal

Ik heb net al jullie berichten gelezen.

Ik ben toevallig zelf gratis fotograaf maar het natuurlijk wel een Bertje lastig om foto’s van je zelf en je paard te maken dus ik zoek ook al een poosje naar iemand die de zelfde smaak heet en die niet een bedrag van 150/300 euro vraagt want dat vond ik het echt niet waart

Julia

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:57

@Marietje, ben benieuwd of dat zou mogen vanaf 1 juli!

@Kimmetje, Het is altijd enorm lastig te bepalen wat de jury nu eigenlijk wil zien. Voor jezelf kan het voelen dat hij mooi actief loopt maar dan kan hij wel loperig worden.
Gefeliciteerd met je eerste winstpunt! Lekker kilometers gaan maken samen :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:34

kimmetje26 schreef:
Vandaag ben ik voor een meetmoment op pad geweest.
Laden was drama. Heen al lastig en terug echt een draak.

Maar met rijden was hij super braaf. Kon gewoon de bak door.
Door de online proef ben ik er vandaag iets meer aan gaan rijden. Meer impuls erin en tempo iets omhoog. Niet te braaf willen rijden.
Er zaten fouten in, maar dat mag. Moest meer risico willen nemen.
Dan doe je dat en is het nu te gehaast volgens deze jury.

Toch 175 en 180. Nu officieel M1+1
Er zit een stijgende lijn in. Hij komt ook steeds minder achter de loodlijn, maar we moeten nog zoveel kracht opbouwen.

Klein beetje trots

Gefeliciteerd! Maar ook de vorige jury had dit te gehaast kunnen vinden. Meer risico of gewaagder flitsender rijden heeft niks te maken met meer tempo. Wel met activiteit en duidelijker verschil tonen bijvoorbeeld maar niet met harder gaan rijden.

Ik zou juist nog wel braaf rijden als hij nog niet e kracht heeft voor flitsender. Dan wordt het sneller rommelig omdat het nog te veel gevraagd is. Dus juist braaf rijden, maar veel aandacht besteden aan netjes een proef onderdeel voor onderdeel rijden en de goede punten nog beter laten zien door juiste afwerking. Flitsend en minder braaf moet wel uiteindelijk, maar wel als paard er aan toe is. Als je flitsender gaat rijden door met tempo bij een paard dat niet sterk genoeg is val je eerder voorover, helemaal als het een paard is dat snel te diep loopt omdat je de activiteit nog niet op kan vangen.

Dat commentaar van vorige jury klopt dan wel, maar is nog geen optie op dit moment. Eerst braaf en correct, dan steeds iets flitsender.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:44

Wat ik trouwens gewoon even heel kort gezegd bedoel:

Flitsender is niet meer tempo. Rijd je proeven gewoon braaf, maar kijk welke dingen al wel goed gaan / paard al wel beheerst en aan kan qua kracht en probeer dat wat netter af te werken en flitsender te maken. De stukken die nog lastig zijn heeft nog niet zo veel nut, want dat kan hij dan gewoon nog niet en dat mag, je bent er druk mee bezig, maar het is gewoon lastig om een groot slap paard wat verkeerde dingen heeft geleerd vroeger weer helemaal 'goed' te krijgen. Dat een jury dat wil zien is logisch, maar zij weten niet of paard het al aan kan. Blijf gewoon de tijd nemen, zoals je al deed, om de kracht op te bouwen. Dan wordt het ook vanzelf flitsender en kan je meer gaan laten zien.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:27

@MyWishMax
We doen ons best en wilde idd de onderdelen die goed gaan wat flitsender rijden. Hij moet met iets meer tempo. Hij mag net iets meer draven. Er komen nu steeds meer goede stukken tussen. We zijn hard aan het trainen en komen er wel.
Nu eerst trailer laden goed leren, want zo is het niet leuk.
Ik heb geluk en morgen komt er iemand ons helpen

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:41

@ Kimmetje; Gefeliciteerd met je punt!

Ik ben het eens met Mywishmax, het zit 'm echt in de activiteit, niet in het tempo.
Persoonlijk zou ik nog even in het L2 blijven denk ik, gewoon om hem de tijd te geven om kracht te ontwikkelen.

Ik zit nu tegen de M2 aan te "hikken". Ik kan prima een M2 proef starten, maar wil eigenlijk dat hij nog wat meer kracht ontwikkelt en wat meer z'n draf gaat "ontwikkelen". Kleine stukken gaat dat fijn, maar ik zie dat in een proef nog niet goed komen. Als er weer "normaal" gestart mag worden wil ik nog 1 of 2 x M1 starten en dan eens kijken tegen september om dan maar M2 te gaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:34

Snap je gehik marietje :j

Ik wilde natuurlijk m1 gaan starten,maar tegen de tijd dat we weer alles mogen ga ik voorlopig eerst weer l2. Vooral omdat dan de oefeningen het probleem niet zijn, maar de kracht wel. Zelfs nu zou ik nog wel een contra lijntje doorkomen bijvoorbeeld, maar dat is dan met goochelen en geen correcte contra.

Proeven rijden blijft toch altijd anders als trainen. Je kan niet even tussendoor iets doen wat je normaal doet. Zelfs in een training een kwartier lang oppakken is anders als een proef van 7 minuten, omdat je dan niet even die overgang kan maken of volte rijden.

Ik mag morgen terug naar de da :):) willen jullie duimen dat we groen licht krijgen haha.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:56

Nou dat dus, een training kan je altijd aanpassen naar wat nodig is. In een proef ben je toch altijd meer bezig met het moet goed.
Ik neem wat dat betreft echt de tijd, ik wil niet gaan overhaasten om maar hoger te starten en dan mezelf door zo'n proef heen worstelen. Zeker niet in de M. :n

Ik ga voor je duimen Mywishmax!!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:00

@Marietje, klinkt als een prima plan om eerst nog lekker een paar keer M1 te starten :)

@MyWishMax, ik duim zeker voor je! Succes alvast!

Hier best wel leuk nieuws, Gestoa is gisteren voor de tweede keer gedekt. Over een aantal dagen/weken (weet niet wanneer er een afspraak gemaakt word) gaan we kijken of ze drachtig is. Ze staat nu alweer bijna 3 maanden op volledige rust. Daarom ook besloten haar te laten dekken zodat ze echt goed de rust krijgt :) In juli gaan we alleen beginnen met wandelen en voorlopig niet meer op pakken.
Afbeelding
Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:05

Leuk Veertje, welke hengst is ze gedekt?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:08

De onderste is de hengst, hij heet Rotherwood Bowman, is een D pony uit Engeland. Staat nu voor een jaar in NL :)