[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:26

Ik heb nog nooit een zadel laten aanmeten, maar ik heb ook nog nooit echt problemen met zadels gehad. 1x een pony moeten inrijden die een eigen zadel (Wintec) had, na een bok zat ik bijna tussen z'n oren met zadel en al.

We hebben 1 pony gehad die volgens de oude eigenaren ontzettend moeilijk was om een passend zadel op te vinden door de hoge schoft en smalle bouw. Konden haar eigen zadel er evt. ook bij kopen maar toen was ik heel stellig dat er geen Stübben kwam :+ Had toevallig een smal Italiaans zadeltje liggen die er als een huis op ligt. Daar hebben we echt geluk mee gehad. Vooral omdat ik hem van de buurman had gekregen die hem op wilde branden. Had een pensionklant toen al jaren geleden laten liggen, splinternieuw, handgemaakt, maar had hem niet meer meegenomen tijdens een verhuizing omdat hij niet lekker op haar paard lag :?

Maar mocht er een paard zijn wat we zelf niet op kunnen lossen komt er natuurlijk wel een passer bij. Hebben alleen tot nu toe het geluk dat het nooit echt nodig is geweest.

Ik kan me goed voorstellen dat er dieren zijn waar je slecht een passend zadel op vindt en je een hele collectie er bij mag kopen.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:39

ik liet ze eerder altijd even voor de zekerheid komen om te checken...
Tegenwoordig, dankzij mijn opleiding en stages, kan ik het voor het grootste deel zelf wel zien of het goed ligt:D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:56

Op mijn driejarige ligt de stubben niet zo mooi achter, maar met een bontje erachter wil het wel. Paard is zo aan het ontwikkelen dat hij nu sowieso geen eigen zadel krijgt :P Misschien probeer ik binnenkort het zadel van Bella een keer op hem, maar ik zit zelf op de stubben een slag fijner, zeker op zo'n junkie :+

Ben jij vanavond ook in Tolbert Mistid?
Zag dat je zusje het uur voor mij rijdt :j Als je nog kaartjes wil voor maandagavond moet een van jullie me vanavond maar even aanschieten. Hoef je maandag niet in de rij en ben je zeker van een plek!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:08

Prijzen voor het springen vind ik te paard ook leuker. Mijn paard vindt het ook wel leuk geloof ik. Hij geniet wel van de aandacht. Alleen als het lang duurt gaat hij kunstjes doen met de voorbenen. Zo is hij ook al eens gefeliciteerd. Hij stond zo mooi met zijn been naar voren dat de jury die ook maar ging schudden.

Hij klauwt niet en staat stil en dit hoort bij hem dus ik lach er maar om. Gewoon een van zijn typische trekjes wat hem apart maakt en waarom ik hem vaak een clown noem.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:34

gomir schreef:
Ben jij vanavond ook in Tolbert Mistid?
Zag dat je zusje het uur voor mij rijdt :j Als je nog kaartjes wil voor maandagavond moet een van jullie me vanavond maar even aanschieten. Hoef je maandag niet in de rij en ben je zeker van een plek!

Nee we hebben maar een tweezitter :D mam gaat met m'n zusje mee. Misschien dat ik nog een keer voor nood mee ga.
Ik heb maandagavond les van het JSP, was ik even vergeten. Kan ik niet maken om niet te komen, staat Margriet er weer voor niets :Y) die andere 2 uit m'n les komen telkens niet opdagen en melden ook niet af.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:35

Gun je margriet toch gewoon een vrije avond :P
Dan zie ik je moeder en zusje wel vanavond :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:38

Doe wel mijn best om het zo goed mogelijk te laten liggen, maar aangezien ik er nu 2 rijd en 3 heb gereden is het geen doen voor ieder paard een zadel te kopen. Ene blijft wat langer dan de andere. Kijk daarnaast eens op de grotere stallen. Die hebben ook voornamelijk 1 type zadel in 2 boombreedtes. Toch zie je daar weinig paarden met problemen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:58

Ben ik met je eens hoor! De mijne is gewoon specifiek lastig want hij douwt alles mijlenver naar achter.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:17

Ik zit in de knoop met de wedstrijdkalender. Er staan wedstrijden nog niet op die ik heel graag wil inplannen. Had ook graag wat duidelijkheid gehad over de nieuwe regels vanuit de KNHS... of ben ik gewoon te ongeduldig? Normaal is dat toch allang bekend?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:32

Welke maand zijn die?

Vind de nieuwe site van mijnknhs wel super irritant. Geeft promotie aan voor de hoogste klasse. B wordt niet genoemd.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:49

Gaat oa om Franeker, die is geloof ik in mei. Wil daar graag de derby rijden.

Opgeven heb ik nog niet geprobeerd via MijnKNHS, maar dat moet ook ellende zijn hoorde ik al.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:03

Ik heb ewn goedkoop wintecje dat als n huis ligt. Ik hoef niet eens aan te singelen, zadel blijft altijd op zn plek. Ook met springen. Natuurlijk singel ik wel aan maar vergeet t wel eens..
heel fijn zadel dus. zonder zadelpasservice of gezeik. :D

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:28

Zadel tjaa lastig, heb het afgelopen jaar lopen klooien. Nu 2 hele fijne zadels waar ze steeds beter onder gaat lopen en steeds meer spieren onder ontwikkeld.

Mirthe ik ben ook iemand die graag ver vooruit plant, vind het dan altijd vervelend als je weet dat een wedstrijd er is, maar er nergens een vraagprogramma is te vinden.

Anne, klinkt precies als ons paard, ook zo'n grapjas.

Adrienne, dat was in Heeten toch? Ik heb je toen wel zien rijden (ik was mee als groom), ik vond hem toch wel echt onzuiver hoor! Nog gefeliciteerd met je punten en prijzen!

Dinsdag lekker een dressuurles gereden! Wauw ze liep fantastisch en wat een middendraf heeft ze in haar benen <3

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:59

Oh hah! Heb t er verkeerd neergezet... Heeten liep ie inderdaad niet helemaal fijn... Lang getwijfeld om af te groeten en toen was de proef bijna klaar dus dacht ik nah nu kan ik net zo goed doorrijden...
Op de film zag je m na b-k v hand veranderen door linksachter zakken en daarna niet zuiver... Smaandags dierenarts die zag niks meer dus dinsdags naar les.

Afgelopen weekend in haarle kon je op de film niks zien...

Was aan t werk toen ik t vorige typte dus zal wel met 4 dingen tegelijk bezig zijn geweest...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:55

Vervelend Adrienne, hopelijk ligt er niet een sluipende blessure achter. Het is wel opvallend als je een aantal keer op rij zulk commentaar krijgt.

Ik heb vanavond zo fijn gereden met Eddie! Springcursus was echt superleuk!
En als de moeder van Mistid zich afvraagt wie er mevr T tegen haar zei, it was me :+ Ik kon haar voornaam even niet meer bedenken :o

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:10

:') Hahaha :+

Zou vanavond rijden, maar dat werd niks. Zat met een doodzieke kat bij de dierenarts... Het is nog de vraag of hij de nacht door gaat komen... Ik blijf vannacht op en neem morgen wel een dag vrij van m'n werk..
Moet alleen wel een van de artsen contacten, anders gaan er dingen fout lopen...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:15

Ach wat zielig! Wat heeft Bruce?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:23

Hij liep gisteren ineens moeilijk... Dagje aankijken dachten we. Dat we vanmiddag thuiskwamen was hij heel zwak. Overgegeven met bloes erbij en urine was eigenlijk puur bloed.
Ze dacht eerst een vergiftiging (rattengif), maar leek ons bijna onmogelijk..
Daardoor dacht ze aan blaasgruis wat dat gaat irriteren/losraakt en daardoor de wand stuk en dus bloed. Maar hij heeft dus de hele dag niks gegeten of gedronken blijkbaar.. Hij was al aan het uitdrogen, dus zout erin en glucose... Temperatuur was ook te laag. Moeten hem nu goed warm houden zodat hij niet onderkoeld raakt...
Pijnstiller gehad en nu maar duimen...
Hij heeft iig wel een paar keer gedronken. Alleen die pannenkoek wil niet braaf in z'n warme mandje liggen, maar op de koude grond. Maar zodra je hem aanraakt blert ie het uit.
Bij de dierenarts heeft ie ook laten merken dat z'n stembanden prima waren :') damn... Maar met bloedprikken moesten we hem met z'n 3en vasthouden, wat een power zit er dan evengoed nog in :=

Dierenarts zei dat de prognose slecht was :(

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:28

Zielig zeg :(:) Hopelijk red hij het!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:28

Oh bah wat sneu :( beterschap voor Bruce!!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:54

Bruce is iig de nacht redelijk doorgekomen. Maar vertrouwde het niet omdat ie nog steeds meer dood dan levend was en nog niet had geplast. Dus DA weer gebeld, moest meteen door naar de kliniek in Middenmeer. Daar hebben ze hem ter observatie gehouden.
Werd rond 14 uur eindelijk gebeld... Situatie was niet verslechterd, maar ook niet verbeterd... Nu gaan ze een echo maken van z'n blaas en daarna spoelen... Mocht hem dan aan het einde van de middag ophalen en dan zaterdag weer brengen voor nog een keer spoelen... Maar ik mocht hem ook daar laten een nachtje en dan morgen eind van de ochtend ophalen als het allemaal goed gaat..
Voor de laatste optie gekozen, denk dat ie daar beter af is... Kan ik vannacht gewoon slapen, want ik ben echt kapot.. Scheelt ook een hoop heen en weer gedoe met een beest dat pijn heeft...
Het is dus nog even spannend evengoed hoe hij erop gaat reageren...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 16:01

Klinkt vervelend Goldie. Maar inderdaad. Daar hebben ze d benodigde spullen en scheelt gezeul

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 16:21

Jeetje heftig!
Hopen dat het goed gaat!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:21

He wat naar! Hopelijk gaat hij vanaf nu weer vooruit :j

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:02

Jeetje, nooit leuk met beestjes
bij de da.. Beterschap.

Paardje gister lekker dressuur gereden en dit weekend nix. Morgen het bos in als het zulk weer is als vandaag!