[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:18

Zo weekend is voorbij gevlogen.

Mahitri ook naar het bos geweest lekker he. Jammer van je -2.

Wij ook gisteren geweest was heerlijk. Vandaag is vriendin geweest om te kijken of zij kan komen rijden als het mij niet meer lukt. Douwe is enorm gek op haar. Ze gaat altijd mee lezen en groomen. Hij stond even vreemd te kijken toen ze erop ging. Maar hij was erg braaf en deed goed zn best. Ze gaat voorlopig 1 dag in de week rijden om vast te wennen aan elkaar. Zo fijn dat het met rijden ook klikt hoef ik mij daar geen zorgen over te maken.
Ik zat lekker in de zon langs de bak en kon wat tips geven. Ik zelf had best spierpijn van ons bosrondje van 2 uur haha.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:15

Ivy, gefeliciteerd!! Supergoed!

Mahitri en Laura, heerlijk dat bos!
Ik hoop vrijdag te gaan, vandaag geen zin om de trailer aan te koppelen, dus het werd longe dag. Gister was ie ook weer megafijn, dus ik mocht niet trainen van mezelf. Maar ook longe en paddock was heerlijk met dit weer natuurlijk :)
Komend weekend mag ie weer met mama op pad

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:13

Ivy power gefeliciteerd met je 1e punt!

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:30

Noukie wauw wat ziet dat er mooi uit! Heel indrukwekkend ook lijkt me inderdaad. En wat super dat hij na je vakantie zo lekker liep!

Mahitri balen zeg van die -2, maar wel top dat het verder zo fijn gaat! En wat gaaf dat jullie bezig zijn met de wissels aanleren! Heerlijk zeg, het bos in! Jaloeeers :')

Ivy_power89 Wauw wat super!!! Gefeliciteerd!

Laura ook al lekker het bos in, genieten! Fijn dat het met je vriendin ook klikt!

Fes heeft gelukkig niet meer zó erg het voorjaar in zijn bol. We kunnen weer op een normale manier rijden in de buitenbak, zonder rare acties. Bij ons blijft het helaas ook echt bij de buitenbak aangezien we geen bos in de buurt hebben en we ook niet met de trailer naar het bos kunnen :')
Zaterdag hadden we weer een grondwerkles. Deze was wel weer pittig! Het bijten wordt wel langzaamaan wat minder, maar soms als hij vindt dat de druk te hoog wordt, kan hij ineens exploderen. Het is heel moeilijk pijlen hoeveel druk hij kan hebben. Het ene moment reageert hij bij een oefening heel rustig en correct, en op het andere moment bij precies dezelfde vraag ontploft hij.

Afbeelding

Gisteren was mijn schoonzusje mee, zij heeft wat foto's gemaakt van het rijden in de buitenbak. Helaas liep hij in de buitenbak niet echt fijn gisteren, dus de foto's vallen een beetje tegen.. Hij bleef maar op die voorhand hangen en kreeg hem er niet vanaf. Toen we uiteindelijk nog even naar binnen gingen, liep hij meteen weer geweldig, dus hij heeft het gewoon niet zo op de buitenbak denk ik. Toen ik klaar was, nog even mijn schoonzusje op Fes gezet. Zij heeft ooit wel gereden op de paarden van een vriendin van haar, maar dat is al minstens 8 jaar geleden. Dus eigenlijk is ze nog een beginner. Dus hup, aan de longeerlijn wat laten sturen, stap - halt - stap overgangetjes en 2 keer een stukje draf terwijl ik ernaast rende := Verbazingwekkend braaf bleef hij! Niet verwacht eerlijk gezegd _O-

Afbeelding

Afbeelding

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:40

Gefeliciteerd ivy met je punt!

Laura, fijn dat goed ging. Bijrijder erbij dus? Lekker een dagje niet "moeten".

Noukie, nog geweest naar het bos?

Mooie foto's weer cindy!

Vrijdag was ik naar het strand geweest met Easy. Was super mooi weer dacht even lekker uitwaaien. Kwam ik aan op het strand. Was het me toch mistig en koud... -O-
Wel lekker ritje gereden overigens. Strand was helemaal verlaten, even lekker eroverheen geraced.
Kon denk nog geen 100 meter ver kijken, dus was wel beetje spannend. Rem werkt altijd een beetje gebrekkig bij deze op volle snelheid :Y)

Verder zaterdag, zo super fijn gereden met henkie. Hij begint zo gaaf te lopen. Moet alleen, als hij zo extreem gaat bewegen, meer bergop blijven. Nu duikt hij nog graag. Hoop als het zadel weer op orde is, dat dit wat makkelijker wordt.

Met inladen voor terug naar huis te gaan, schrok hij alleen op de trailer. Hij was halverwege en kwam er weer achteruit af gedenderd. Schrok me dood want hij ging op drie benen staan. Wilde een been niet belasten.
Even af gespoten, toen zag ik twee hele dikke schaafplekken op z'n been ter hoogte van z'n tuasenpees.
Gisteren was het iets dik maar hij was er gelukkig niet kreupel op. Fwiew!
Even wat met hem gereden maar kreeg hem niet lekker aan gelopen dus toen af gegeven aan bijrijder en ben de andere gaan zadelen. Die liep erg fijn gelukkig.

Nog meer mensen gestart dit weekend?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:16

Mellamoshan oee en zie dan maar eens uit te zoeken waar hij nou van schrok. Gelukkig niets ergs alleen schaafwondjes.

Ja bijrijder is ze niet echt we zijn al zolang vrienden. En nu haar paard en douwe zn vriendje overleden is en ik zwanger ben was dit voor mij de logische stap om haar te vragen te gaan rijden. Ze heeft alleen best spierpijn hihi.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 19:48

Wat een boef Cindy!
Jammer dat ie met de foto's net niet fijn was. Wel herkenbaar, ik heb als er iemand foto's komt maken ook vaak een net niet gevoel :+

@Mellamoshan, heerlijk strand voor je alleen! Die mist dan weer wat minder :P Maar lekker uitgewaaid dus.
Wel schrikken idd als ze zo kreupel staan na zo'n actie!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:30

Mooie oplossing Laura! Voor jou, Douwe en haar een win - win situatie.
Cindy, wat gek dat hij ineens zo uit het niets reageert. Nou ja, het zal wel niet echt uit het niets zijn maar lastig als je niet echt de vinger erop kunt leggen.
Mellamoshan, heerlijk leerlijk buiten uitwaaien op een verlaten strand. En gelukkig geen grote schade na de traileractie. Dat is toch even schrikken eerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:09

ivy_power89 schreef:
Nou ik geloof dat ik het zelf nog niet helemaal geloof......

Maar ik heb vandaag een winstpunt in het Z1 gereden :D
Ik kwam echt adem te kort, en ik was daardoor super nerveus, maar met 200 - 204 een derde en tweede prijs mee naar huis :D

Super :D

Laura1982 schreef:
Zo weekend is voorbij gevlogen.

Mahitri ook naar het bos geweest lekker he. Jammer van je -2.

Wij ook gisteren geweest was heerlijk. Vandaag is vriendin geweest om te kijken of zij kan komen rijden als het mij niet meer lukt. Douwe is enorm gek op haar. Ze gaat altijd mee lezen en groomen. Hij stond even vreemd te kijken toen ze erop ging. Maar hij was erg braaf en deed goed zn best. Ze gaat voorlopig 1 dag in de week rijden om vast te wennen aan elkaar. Zo fijn dat het met rijden ook klikt hoef ik mij daar geen zorgen over te maken.
Ik zat lekker in de zon langs de bak en kon wat tips geven. Ik zelf had best spierpijn van ons bosrondje van 2 uur haha.

Dat is wel fijn ja dat het zo goed klikt!

cindyy_1993 schreef:
Noukie wauw wat ziet dat er mooi uit! Heel indrukwekkend ook lijkt me inderdaad. En wat super dat hij na je vakantie zo lekker liep!

Mahitri balen zeg van die -2, maar wel top dat het verder zo fijn gaat! En wat gaaf dat jullie bezig zijn met de wissels aanleren! Heerlijk zeg, het bos in! Jaloeeers :')

Ivy_power89 Wauw wat super!!! Gefeliciteerd!

Laura ook al lekker het bos in, genieten! Fijn dat het met je vriendin ook klikt!

Fes heeft gelukkig niet meer zó erg het voorjaar in zijn bol. We kunnen weer op een normale manier rijden in de buitenbak, zonder rare acties. Bij ons blijft het helaas ook echt bij de buitenbak aangezien we geen bos in de buurt hebben en we ook niet met de trailer naar het bos kunnen :')
Zaterdag hadden we weer een grondwerkles. Deze was wel weer pittig! Het bijten wordt wel langzaamaan wat minder, maar soms als hij vindt dat de druk te hoog wordt, kan hij ineens exploderen. Het is heel moeilijk pijlen hoeveel druk hij kan hebben. Het ene moment reageert hij bij een oefening heel rustig en correct, en op het andere moment bij precies dezelfde vraag ontploft hij.

Afbeelding

Gisteren was mijn schoonzusje mee, zij heeft wat foto's gemaakt van het rijden in de buitenbak. Helaas liep hij in de buitenbak niet echt fijn gisteren, dus de foto's vallen een beetje tegen.. Hij bleef maar op die voorhand hangen en kreeg hem er niet vanaf. Toen we uiteindelijk nog even naar binnen gingen, liep hij meteen weer geweldig, dus hij heeft het gewoon niet zo op de buitenbak denk ik. Toen ik klaar was, nog even mijn schoonzusje op Fes gezet. Zij heeft ooit wel gereden op de paarden van een vriendin van haar, maar dat is al minstens 8 jaar geleden. Dus eigenlijk is ze nog een beginner. Dus hup, aan de longeerlijn wat laten sturen, stap - halt - stap overgangetjes en 2 keer een stukje draf terwijl ik ernaast rende := Verbazingwekkend braaf bleef hij! Niet verwacht eerlijk gezegd _O-

Afbeelding

Leuke foto´s :)

mellamoshan schreef:
Gefeliciteerd ivy met je punt!

Laura, fijn dat goed ging. Bijrijder erbij dus? Lekker een dagje niet "moeten".

Noukie, nog geweest naar het bos?

Mooie foto's weer cindy!

Vrijdag was ik naar het strand geweest met Easy. Was super mooi weer dacht even lekker uitwaaien. Kwam ik aan op het strand. Was het me toch mistig en koud... -O-
Wel lekker ritje gereden overigens. Strand was helemaal verlaten, even lekker eroverheen geraced.
Kon denk nog geen 100 meter ver kijken, dus was wel beetje spannend. Rem werkt altijd een beetje gebrekkig bij deze op volle snelheid :Y)

Verder zaterdag, zo super fijn gereden met henkie. Hij begint zo gaaf te lopen. Moet alleen, als hij zo extreem gaat bewegen, meer bergop blijven. Nu duikt hij nog graag. Hoop als het zadel weer op orde is, dat dit wat makkelijker wordt.

Met inladen voor terug naar huis te gaan, schrok hij alleen op de trailer. Hij was halverwege en kwam er weer achteruit af gedenderd. Schrok me dood want hij ging op drie benen staan. Wilde een been niet belasten.
Even af gespoten, toen zag ik twee hele dikke schaafplekken op z'n been ter hoogte van z'n tuasenpees.
Gisteren was het iets dik maar hij was er gelukkig niet kreupel op. Fwiew!
Even wat met hem gereden maar kreeg hem niet lekker aan gelopen dus toen af gegeven aan bijrijder en ben de andere gaan zadelen. Die liep erg fijn gelukkig.

Nog meer mensen gestart dit weekend?

Ooh dat is wel schrikken ja!

HIer niet gestart inmiddels al ruim 2 maanden niet meer paard mocht eerst weer lekker bijtrekken op zijn nieuwe plek :)

Zondag gaan wij weer! Hij gaat heel fijn nu en ziet er alweer zoveel beter uit heel blij mee!

Zo was hij eerst

Afbeelding

En zo nu

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:24

Yvank wauw wat een verschil zeg hij zier er prachtig uit. Veel plezier en succes het weekend.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:29

Zeker een verschil!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:16

Oh wauw! Das een groot verschil!

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:51

Mellamoshan das is wel even spannend dan ja met die mist. En wat een schrik met de terugweg! Geen problemen daarna met de trailer?

Mahitri de reactie is ook zeker niet uit het niets waarschijnlijk. We denken dat het opbouwende druk is die uiteindelijk naar buiten komt met een heftige reactie.

Yvank_ die is zeker mooi bijgetrokken zeg! Ziet er goed uit. En heel veel succes alvast komend weekend!

Hier gaan we nog steeds lekker. Gisteren weer les gehad, die ging weer echt mega fijn! De eenvoudige wissels worden echt steeds makkelijker. Waar hij het voorheen alleen op een kleine volte kon, lukt het nu ook eindelijk op een langere lijn. We hebben ook sinds gisteren een nieuw bitje. Deze is een mm dunner dan ons andere bit en net wat meer gevormd. Het is wel even wennen, maar heb het idee dat hij er fijner op ontspant.
Tevens vandaag via een contactpersoon van mijn grondwerkinstructrice medicijnen tegen maagzweren besteld. Het zit me nog steeds niet lekker en krijg toch echt wel het gevoel dat het richting maagzweren gaat. Gastroscopie helemaal uitgezocht, maar dat is gewoon haast niet te doen... En zit eerlijk ook niet te wachten op de stress die het met zich meebrengt als hij 24 uur moet vasten... Dus maandag of dinsdag komen de medicijnen binnen en dan gaan we gelijk ermee starten. Heel benieuwd of we verschil gaan merken!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:25

Ben heel benieuwd of je wat merkt! Laat je het weten hier?

Ja hij liep zo weer de trailer op. Gisteravond in een donkere trailer was hij wel wat kijkeriger,maar kan ook komen door het lawaai van hetvoetbalveld iets verderop.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:53

Succes alvast Yvank! Hij ziet er idd weer stuk knapper uit

Cindy, slim om gewoon medicijnen te gaan geven hoor. Dan zie je echt wel als het aan slaat. En eens, dat onderzoek is zeer belastend. Liever zo proberen! Fijn dat je les weer zo goed ging ook! Bitje kan idd een hoop schelen.

Mella, fijn dat er geen directe trailerangst lijkt te zijn overgebleven

Mijne was ook weer zó goed in de les. Heb het idee dat ik weer even door zo’n punt heen ben. Hij geeft zich makkelijker, minder spanning, veel losser en opener. Wissels nog steeds vrij goed en top draven. <3

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:21

Gefeliciteerd met je eerste wintspunt Ivy, lekker dat de kop eraf is!
Fijn Laura dat je een oplossing hebt kunnen vinden op deze manier :)
Schrikken Mella, gelukkig lijkt het mee te vallen. Kun je een angst hebben dan he als ze opeens op 3 benen staan...
Zo Yvank, die is goed opgeknapt :D
Fijn dat jullie zo lekker gelest hebben Noukie en Cindy!

Ik moest mijn les dinsdag even afstaan aan mijn bijrijdster ;) Zag er goed uit dus ik ben tevreden. Was ik al over haar, want heb geen 'last' als ze heeft gereden, dat is al heel fijn . Verder trainen we gewoon lekker rustig verder voor het Z2. Gaat wel steeds beter maar ik wil het thuis echt perfect hebben anders gaan we het gewoon niet redden ben ik bang. Wissels links doet ze goed, op een paar keer trappen op mn been na :roll: , alleen rechts blijft ze hem in 2en springen. Iemand de gouden tip?

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:32

Uiteraard laat ik alle veranderingen hier weten!
Wel fijn dat hij daarna gewoon weer de trailer op ging :)

Super dat de les weer zou fijn ging Noukie! Je zit in een goede flow zo te horen :)

Droversrun Fijn dat de les met je bijrijdster ook goed ging! Geeft toch een fijn gevoel als je je beesie daar rustig aan over kunt laten :) Ik snap je gevoel dat je het perfect wil hebben thuis hoor! Voor de wissel heb ik helaas geen gouden tip... Ik ben allang blij als de eenvoudige wissels vlekkeloos gaan :')

Mijn plan was om gister even rustig 20 min lang en laag de spierpijn van de les eruit te rijden... Maar hij ging na 15 min zo fijn sjouwen ineens.. Dat we toch maar weer iets langer door zijn gegaan := Niet mega lang hoor, denk 10 minuutjes langer dan gepland. Maar als hij dan zo fijn voelt is het lastig om te stoppen _O-

Kwam net ook nog wat filmpjes tegen van het trailerladen van vorig jaar.... Baal dan zo dat het nu niet meer gaat |( (Voor de geïnteresseerden... Zo ging ie er in sept 2017 nog in... : https://www.instagram.com/p/BZoaA5GBaYK/)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:31

Cindy je kreeg het gisteren dus cadeau lekker is dat zn verrassing daar word je toch blij van.

Droversrun fijn dat je iemand hebt die op dezelfde lijn zit. Dan vind ik mijn les afstaan ook geen probleem.

Noukkie ook al zo fijn gereden jullie gaan goed. Ik hoop morgen ook op een cadeautje word redelijk weer dus ik hoop op een fijne rit.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:08

Er komt weer mooi weer aan :D

Kunnen we weer fanatiek trainen :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:33

Lekker om een goede bijrijdster te hebben he Droversrun?
Tips voor de wissels: Vlug en vooral heel recht houden. Zeg ik heel tof, maar mijne springt ook nog wel na, omdat het soms allemaal nét anders gaat dan ik bedacht had :+ Kortom veel doen ook denk ik, gewoon aan de galop blijven werken, contra rijden etc. En tijdig je nieuwe binnenhand openen. Wss de dingen die je wel doet.

Lekker zo'n dag dat ie je verrast en nog fijner is dan verwacht Cindy! Altijd fijn :)

Hoe is iedereen hier t weekend doorgekomen? Lekker gereden?
Wij vrijdagmiddag lekker rondje bos, super chill (behalve toen we IJslanders tegemoet kregen, weet je hoé eng als blijkt dat je het bos niet voor jezelf alleen hebt :roll: :')) Maar wel echt genoten.
Vanmorgen weer echt superfijn gedressuurd.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:43

Hier rustig weekend.

Ene paard gister gereden. Die begint zo fijn te draven. Veel afdruk en front krijgt hij dan. Als we dit vast kunnen houden en harnachement weer op orde is, dan durf ik starten weer aan.

Andere loopt ook fijn. Begint beetje bewerkbaar te worden eindelijk.

Vandaag waren we naar de Veluwe. Lekker ritje maken. Vriend mee op de fiets met die kleine meid. Die was niet te genieten. Zeuren zeiken schreeuwen janken. Breekt plots fietsstoeltje af. :O
Schrik me dood! Vriend kon net die kleine meid opvangen. Maarja, en dan...
Waren gelukkig vlakbij kootwijk, dus ik haar voor op het zadel genomen en ze op terrasje geparkeerd.
Ze vond het prachtig op easy. :Y)
Amazone in spe :D zat al te hupsen toen we even stil stonden, hup paardje hup. :=

Af gesloten met even lekker ergens wat gegeten op de weg terug.

Verder afgelopen dagen genoten van het heerlijke weer. Dat dit maar de voorbode van de zomer mag zijn!

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:31

Jong geleerd oud gedaan mooie foto.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:50

Wat was dit een heerlijk weekend he?! Echt genieten dat mooie weer! Ik heb zaterdag en zondag dan ook heerlijk gereden <3 Beide keren binnen begonnen en buiten afgesloten. Zaterdag mn aangepaste kür weer even gereden en gefilmd, en hij is nog steeds te lang... En daarbij ben ik ook ab-so-luut niet tevreden met het galopgedeelte... Dus dat hele stuk moet ik nog even omgooien. Ook alvast begonnen met wat grazen op de wei! Kan niet wachten tot het weideseizoen bij ons echt van start gaat.. Zondag hebben we weer wedstrijd in het M2 :D Afbeelding
Oh, en vandaag de medicijnen tegen maagzweren binnen gekregen! Daar gaan we vanavond mee beginnen, dus erg benieuwd of we binnenkort verschil gaan merken.

Noukie is ook wel heel raar ineens, ijslanders in het bos! Wel fijn zo'n ritje hoor. En fijn ook dat het dressuren ook goed ging!

Mellamoshan heerlijk zo'n ritje over de veluwe! Wel balen van het fietsstoeltje.. Maar gelukkig vond de kleine meid het alleen maar leuk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:12

Hi! Ik meld me even zodat jullie weten dat ik 1 van de stiekeme meelezers ben. Ik wil volgende maand mijn Z1 debuut maken. Altijd handig om mee te lezen!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:32

Ik moest gisterochtend héél erg vroeg mijn bed uit (en vanwege de zomertijd helemaal véél te vroeg) om vervolgens twee *** proeven te rijden. Beer was zo ontzettend afgeleid en met alles bezig behalve met mij..... De eerste proef uitgereden maar de tweede afgegroet. Ik denk dat ik de afgelopen weken toch weer te makkelijk ben geweest met rijden dus vandaag er toch maar op gestapt en doorgepakt. Nou dan loopt hij ineens heel anders. Dus de komende weken zo blijven rijden en op die manier proefjes oefenen :o