[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vaaleriee

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:14

Kimmetje: jammer van je punten maar fijn dat er zoveel bijgeschreven stond, dan kun je er ook iets mee!

Hier helaas een hoestend paard dus nog niet kunnen opnemen. Elke dag lekker stappen en klein drafje. Gelukkig geen koorts oid dus hopelijk is hij er snel vanaf!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:16

MyWishMax schreef:
Draven wordt elke 2 weken uitgebouwd, maar blijft alleen rechtuit en voltes tot we weer controle hebben gehad. Komende vrijdag 5 rondjes galop en 20 minuten draven. Dat draven uitbouwen is alleen niet hetgene waar ze fijner van wordt haha. Dan moeten we echt meer kunnen galopperen en daar ook voltes mogen.

Succes alvast! Altijd fijn oefenwedstrijden voor zulke testjes haha

Hoe gaat het met opbouwen? :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:21

Kimmetje, fijn dat er zoveel commentaar bij stond!
Vaaleriee, we mogen maar om de dag rijden, dus 3 keer per week. Heb er dus alleen maandag opgezeten en dat was nog net zoveel als vrijdag haha. Vandaag mijn moeders beurt en vrijdag weer 5 minuten meer en 1 rondje galop extra. Wel weer les dan.
Wat balen van het hoesten zeg! Hopelijk gewoon even 1 dagje vanwege de droogte oid.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:24

MyWishMax schreef:
Kimmetje, fijn dat er zoveel commentaar bij stond!
Vaaleriee, we mogen maar om de dag rijden, dus 3 keer per week. Heb er dus alleen maandag opgezeten en dat was nog net zoveel als vrijdag haha. Vandaag mijn moeders beurt en vrijdag weer 5 minuten meer en 1 rondje galop extra. Wel weer les dan.
Wat balen van het hoesten zeg! Hopelijk gewoon even 1 dagje vanwege de droogte oid.

Hopelijk gaat het opbouwen goed!

Helaas niet, al sinds vrijdag dus hoestdrank en antibiotica erin. Vorig jaar had hij hetzelfde, hele droge hoest die echt uit z’n tenen komt. Maar gisteren geen hoest dus hopelijk snel over :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:28

Oh wat balen! Waar komt het vandaan of weet de DA dat niet? Dan duim ik dat het nu wegblijft

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:30

MyWishMax schreef:
Oh wat balen! Waar komt het vandaan of weet de DA dat niet? Dan duim ik dat het nu wegblijft

Vorig jaar had 3/4 van de stal een snotneus en nu staat er een met een luchtwegen infectie. Daarom heb ik hem ook meteen antibiotica gegeven. Maar waar het vandaan komt? Nu met die Corona gaan we ook niet het terrein af als het niet nodig is.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:03

@ Kimmetje; Jammer! Maar het klinkt wel als hele fijne feedback waar je ook wat mee kan.
@ Vaalerie: Ach, dat is balen. :(:) Hopelijk is hij snel fit.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:40

@Valerie. Dat is zeker balen. Hoop dat het snel over is!

@marietje zeker hele fijne feedback. Nu moet ik nog leren proeven te rijden. Voor ons beide is dit niveau nieuw. Harry komt van ver en mist nog kracht en spieren om het lang vol te houden. We komen er wel. De oefeningen en de ontspanning was het punt niet. Maar moet echt brutaler gaan rijden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:43

Is ook lastig kimmetje vooral.omdat brutaler rijden voordat paard de kracht heeft ook geen zin heeft, dan wordt het vaak weer rommelig. Behalve de dingen die hij wel kan, die brutaler rijden kan natuurlijk wel.

Met kracht wordt het beeld ook al anders. Ik doe ook pas brutaal rijden als er een brave proef foutloos gereden kan worden en het paard de hele proef aankan qua kracht meer aan elkaar.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:49

@ Kimmetje; Dat is ook heel lastig. Maar wat Mywishmax zegt, hij moet er wel de kracht voor hebben anders heeft het ook geen zin. Ik ben wel benieuwd naar je fimpje?

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:04

ik ben niet zo heel erg handig met filmpjes delen enzo.
Dus we gaan nu weer lekker trainen.

heb me wel opgegeven voor een meetmoment volgende week als ze plek hebben. dan kan ik de hele bak en hoeken gebruiken ipv de bak verkleinen.

We komen er wel. Om het niet zo rommelig eruit te laten zien heb ik het idd op save gereden. Zeker ook omdat het nieuw is. meneer is slim zat en kan nog wel eens ontploffen als ik iets meer door vraag of er naar zijn zin teveel aanzit. Zeker in een proef.
ooit komt het goed en we hebben tijd zat

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:11

Gewoon de tijd nemen. Je kan ook de L2 nog helemaal tot 30 uitrijden, kan soms beter zijn om daarin het paard meer de tijd te geven. Je wilt ook niet dat hij het niet meer leuk gaat vinden omdat het hem nog teveel kracht kost.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:37

@Kimmetje, jammer van de punten. Wel enorm fijn dat je genoeg commentaar hebt gekregen waar je je in kan vinden.

@Valerie, balen dat je paard aan het hoesten is, hopelijk knapt hij snel weer op!

Gisteren heb ik echt een onwijs fijne les gehad, Donner begon echt te 'dansen'. Was even puzzelen en op het einde ging het echt niet meer goed omdat het Donner zoveel energie en kracht kost. Instructrice zei al dat er echt super goede stukken bij zaten dus daar gaan we voor :D Gisteren ook mijn filmpje in elkaar gezet met de punten (193,5) als mensen die nog willen zien kan ik weer via pb een linkje sturen (moet hem dan nog even op youtube zetten) :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:41

Wat gaaf Veertje!! Leuk dat het zo samenkomt nu.
Ik ben heel benieuwd naar je filmpje :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:44

Ik ook!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:46

@Marietje, we kunnen het niet super lang volhouden dat gevoel, maar als het er is, is het wel echt super gaaf om te voelen!

Ga hem even op youtube zetten, krijgen jullie via PB de link :)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:46

veertje99 schreef:
@Marietje, we kunnen het niet super lang volhouden dat gevoel, maar als het er is, is het wel echt super gaaf om te voelen!

Super zeg! Ik zou ook graag je filmpje zien, altijd leerzaam!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:47

veertje99 schreef:

Dat is toch heel erg gaaf! En dat het maar kort is maakt niet uit, het is er!

Leuk!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:28

Heel tof om te zien, veertje! En dat stukje is het begin he? Je moet ergens beginnen

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:27

Dankjewel MWM! Beide bedankt voor jullie berichtjes terug :)

Zal eens kijken of iemand vrijdag even kan filmen dan is het ook te zien hoe hij loopt zonder dat we perse een proef aan het rijden zijn :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:30

Dat zou ik ook zeker leuk vinden om te zien. :j

Ik vind jullie als combi toch wel een heel leuk voorbeeld van hoe het ook kan met een paard met een minder makkelijke bouw. :j _/-\o_

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:42

Ah thanks! Hij is ook geen 'echt dressuurpaard' maar we doen ons best en uiteindelijk kun je met zo'n pony en ras ook gewoon ver komen :) Belangrijkste is goede begeleiding, geduld, door trainen en niet opgeven. Als ik zie hoe wij zijn begonnen :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:47

Dat bedoel ik, het is nou eenmaal geen paard met de meest fijne bouw voor dressuur, maar je hebt hem nu zo fijn aan het lopen dat hij heel goed mee kan komen. :j Ik vind dat heel erg leuk om te zien.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:59

Gisteren een M2 proefje doorgenomen. Zonder verwachting ben ik de proef gaan rijden en wauw Donner liep super fijn. Hier en daar wat foutjes maar vooral de galop was al zoveel beter. Niet meer super loperig en iets meer gesloten. Lang niet zoals het hoort te zijn, wel meer controle :) Zal vanavond vragen of iemand even iets wil filmen met mijn mobiel.

Hoe gaat het trainen bij jullie?

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:51

veertje99 schreef:
Gisteren een M2 proefje doorgenomen. Zonder verwachting ben ik de proef gaan rijden en wauw Donner liep super fijn. Hier en daar wat foutjes maar vooral de galop was al zoveel beter. Niet meer super loperig en iets meer gesloten. Lang niet zoals het hoort te zijn, wel meer controle :) Zal vanavond vragen of iemand even iets wil filmen met mijn mobiel.

Hoe gaat het trainen bij jullie?

Wat goed! *\o/* heb je nog iemand kunnen vinden om te filmen?

Hier gaat het gelukkig ook weer goed. Geen hoest meer. Had voor de zekerheid even de dierenarts gebeld voor advies maar zolang m’n paard geen koorts heeft, hoef ik me volgens hem geen zorgen te maken. Deze week nog goed in de gaten houden of de hoest weg blijft. Morgen hebben we weer les, dan nemen we meteen een proefje op, ben benieuwd! :)