Euhm wat mij nekte was dat ik niet goed voelde wanneer paardlief eruit stapte. Ik kon dus niet op juiste moment ingrijpen. Je moet voorhand en achterhand controleren, rond houden, ontspanning houden, stelling houden, niet te klein, niet te groot. Het is meer dan simpelweg een rondje stappen.
Keertwending is voor mij juist 1 van de moeilijkste oefeningen. Elke andere oefening kan ik voelen wat er fout gaat en kan ik goed ingrijpen, zelfs arbeidspiroutte in galop. Maar een keertwending echt niet. Je moet de stap zuiver houden en verder alles wat Mirjam zegt. Nu komt het bij mij ook wel dat de paarden waar ik het veel mee deed paarden waren die wat mankeerde(toevallig allebei ook aan een achterbeen onder andere) en dus een andere manier nodig hadden en niet normaal aanvoelen. Als ik op een paard stap die het wel normaal kan ga ik te veel regelen ipv gewoon doen.
Maar keertwendingen zijn absoluut niet zo simpel als ze eruit zien, moet je voor de gein eens schrijven in een klasse waar ze voorkomen. Komen maar weinig goede voorbij.
Vroeger de kwart keertwendingen in het M1, die kon ik wel! Daar haalde ik met Max gewoon 7ens en 8en voor, toen kwamen de hele en werden het onvoldoendes.
Dat geloof ik wel, Iris. Hopelijk kan ik ze straks als we er aan toe zijn wel normaal. En wat gaaf, succes alvast!
Wij zijn aan het trainen en hebben ons ingeschreven voor grote concours op stal. 3 dagen voor Flow, ene dag moeder 2 B proeven, dag erna ik 2 L1 en laatste dag 2 b en 2 l1.
Ik lig telkens in een deuk. Toen we Flow kochten dacht ik dat het een redelijk traag en niet zo'n gevoelig paard was. Tegenwoordig kan ze zo heet als 10 anderen worden, denkt aan alle kanten mee en moet ik enorm opletten met hulpen om niet te veel reactie te krijgen. Zo ben ik bezig met galop verruimen en weer opvangen. Dat kan ik 2 keer doen en daarna besluit ze het zelf te doen, met oren naar voren. En dan niet gewoon hard, zoals ze in het begin wel eens deed, maar echt, voor haar doen, opstijgen en flink aanzetten.
Nu nog even leren wachten op mij en blijven luisteren als ik opvang. En geen wissels, die doen we nog niet, maar dat vergeet ze wel eens.
Geweldig he Zo was ik van de week verbaasd dat ik Eli gewoon echt moest opvangen. Normaal ben ik bezig met haar mijn been te laten accepteren. Toen was ze zo goed aan het been dat ik haar dus terug moest vragen.
Charlotte446
Geplaatst: 31-03-18 15:09
Nog bokkers die starten dit weekend?
Wij lijken eindelijk weer te kunnen hobbelen Vier weken geleden een dikke kogel en hij liep niet goed. Gelukkig elke week verbetering, vandaag liep hij weer helemaal goed onder het zadel
Hij heeft hierdoor + osteopaat en mijn griep meer stilgestaan dan gelopen dit jaar, jeetje wat is dat te zien... Duikboot
Ja Charlotte. Gaat ook zo'n 530euro kosten. En zadel voor minstens 6 weken kwijt. Krijg volgende week wel leenzadel, maar madam is erg moeilijk met zadels dus ben benieuwd wat ze ermee doet.
Hoe krijg je dat voor elkaar om de boom te breken? Zadelproblemen zijn heel oliebol! Hier ook een tijdje over gedaan om mijn paard in haar zadel te trainen. Zij was heeeeel arm bespierd in de bovenlijn, een krap zadel was dus niet ideaal voor haar want ze moest breder worden. Begonnen met een ankydekje en bontje in een maat 2, en daarna zonder bontje, toen met bontje en dekje in een maat 3, daarna zonder bontje in een maat 3.Inmiddels schuiven mijn dekje ineens onder mijn zadel uit.. Ik hoop dat het door het scheren komt. En niet dat mijn paard weer uit haar zadel gegroeid is
Ik ga 2e paasdag voor de 2e keer m1 starten. Hopelijk regent het dan niet..
Zadel was 2e hands dus moet bijna iets mee gebeurd zijn voor wij hem kochten. Ik heb hem zo'n 2.5 jaar waarvan max 1 jaar gebruikt, 2x in de week. Nooit gevallen oid. Komt dus ook nooit meer 2e hands zadel hier in.
Ik heb ook een 2e hands zadel. Binnenkort zal de zadelmaker vast wel weer komen op stal.. zal eens kijken wat hij ervan vindt. Vorige keer was mijn paard al enorm veranderd. Hij meet altijd alles na, en maakt er dan zo'n tekening van.. wat ik ervan onthouden heb is dat ze al 4 cm breder was geworden rondom de schoft.. en daar is dat echt enorm..
Wat vervelend zeg dat je zadel stuk is en dat het zo lang gaat duren!
Ik moet mijn zadelmaker ook weer eens langs laten komen, heb vorig jaar een nieuw zadel gekocht en denk dat hij weer gevuld mag worden!
Succes aan degene die vandaag wedstrijd hebben Ik ga aankomende zaterdag weer voor het eerst sinds november. Voor het vertrouwen nog even een rondje B!
Wij hebben 4 jarige competitie gestart, ze vond iets eng en ging steeds meer overdrijven. Nu was het wel echt kijkerig. Ze liep er wel stoer overheen. Nu maar eens km’s maken in het L1.
Hier helaas een wat minder resultaat. Was onze 1e keer buiten en wat spanning hier en daar, kon er gewoon niet fijn aan rijden. 1e proef 183.5 wat voor mijn gevoel wel klopte.
2e proef voor mijn gevoel een stuk constanter maar daar helaas maar 179.5 punt.