Wat betreft maagzweren en voerbeleid; hij staat op zo goed als onbeperkt ruwvoer. Hij krijgt van stal uit verspreid over de dag meerdere porties en daarbij vul ik per dag een slowfeeder met eigen hooi. Hier gaat een volle kruiwagen in en de dag erna heeft hij vaak nog over. Dat geeft mij het signaal dat hij iig voldoende hooi krijgt. Trainen op een lege maag doen we dus eigenlijk ook niet omdat hij gedurende de dag altijd wel wat te knabbelen heeft. Stress heeft hij sowieso afgelopen jaar veel gehad, dus ik sluit dat zeker niet uit als oorzaak.
De twee dierenartsen waar ik het meest contact mee heb, adviseerden beide om toch een gastroscopie te doen. Maar aangezien ik dus niet met de trailer weg kan, is dat best een ding. Helaas ook geen mobiele gastroscopie in de omgeving. Eén van de dierenartsen gaf aan dat diagnostisch behandelen ook een optie is (dus medicijn geven en kijken of er iets verandert), maar dat dat erg prijzig is en dus zonde van het geld als blijkt dat het niet verbetert. Dus ik ben er nog steeds niet over uit wat ik er nou mee moet...
Sanne wat ga je lekker en wat is Dior onwijs knap! Gaaf hoor! En je nieuwe projectje is ook een beauty zeg! Benieuwd hoe die het straks gaat doen

Optiwolk Hopelijk is dat de oorzaak geweest en gaat het snel weer beter! En gefeliciteerd! Leuke dingen ook op de planning, gaaf hoor!
Noukie wat fijn dat je droog kon lessen! Maar jeetje wat klinkt het als een ingewikkeld dier zeg

Janine Lekker zo'n bommetje! En wat fijn te horen dat het zoveel beter gaat en je weer meer kan gaan doen!