[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

veertje99

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:30

Toffe foto's! Mocht je nog een keer een model zoeken mag je Donner wel lenen :P

Wij hadden het ook met de foto's waar ik een jurk aan heb, ging je iets verder naar links stond er een bankje + heel veel boomstammen en iets naar rechts was een hek

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:30

Haha, meeting bij jou op stal, cursus met telefoon fotograferen.

En wat boeit het eigenlijk? Als jij een foto hebt waar jullie leuk op staan is het toch goed, ook al is e achtergrond niet super?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:32

Ik zou het wel leuk vinden om in elk geval 1 mooie foto te hebben van ons samen, hoeft nog niet eens perse erop/onder het zadel. Maar meestal als ik in de gaten krijg dat er foto's gemaakt worden, dan sta ik er raar op. :')

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:33

Hahah ik vind het prima :P

De foto's zijn ook met mijn camera gemaakt dus ik keek wel een beetje mee waar we konden gaan staan en anders heb ik nog photoshop :+
Vind zelf persoonlijk de achtergrond altijd wel belangrijk, kan een storing geven in de hele foto. Maar misschien ben ik daar wel weer iets te precies in haha

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:34

Mooie foto's! Ik heb daar ook echt geen feeling voor haha. Ik zou mijn paard ook binnenkort weer een keer willen laten vastleggen.

@mywishmax: haha no problem, lees lekker mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:34

Oh maar dat heb ik ook hoor. Ik zie zo veel gave foto's van eigenaren met paard en ik sta er dan op als een halve gare omdat ik te gemaakt ga.

Ik klik dus niet als mensen het merken, maar juist tijdens kletsen of ik zeg dat ik even wat moet veranderen aan instellingen en dan stiekem afdrukken als ze knuffelen haha

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:35

MyWishMax schreef:
Oh maar dat heb ik ook hoor. Ik zie zo veel gave foto's van eigenaren met paard en ik sta er dan op als een halve gare omdat ik te gemaakt ga.

Ik klik dus niet als mensen het merken, maar juist tijdens kletsen of ik zeg dat ik even wat moet veranderen aan instellingen en dan stiekem afdrukken als ze knuffelen haha

Haha precies dat, zeer herkenbaar :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:36

Maar dat is dus ook een kunst die bij het fotograferen hoort, vind ik. Je moet een soort van onopvallend foto's maken.

Ik vind het vreselijk om echt te poseren voor een foto :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:37

veertje99 schreef:
Hahah ik vind het prima :P

De foto's zijn ook met mijn camera gemaakt dus ik keek wel een beetje mee waar we konden gaan staan en anders heb ik nog photoshop :+
Vind zelf persoonlijk de achtergrond altijd wel belangrijk, kan een storing geven in de hele foto. Maar misschien ben ik daar wel weer iets te precies in haha

Ja, ik bedoelde qua achtergrond meer als je zelf foto's maakt met telefoon. Voor goede foto's neem ik camera mee of huur ik fotograaf in, maar mensen die dat zelf niet kunnen moet je niet te veel eisen gaan stellen aan de achtergrond. Gewoon klikken en kijken. Als je dan foto's maakt die goed zijn kan je daarna nog op de achtergrond gaan letten. Alles in 1 keer voor iemand die er geen interesse in heeft of gewoon geen feeling is niet te doen. Werkt ook ontmoedigend

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:39

Ik had eind vorig jaar een herfstshoot met mijn paard. Daar zijn wel hele leuke foto's uitgekomen. Helaas liep het zo'n 30-45 minuten uit dus we moesten lang wachten waardoor mijn paard er eigenlijk al klaar mee was voor we gingen beginnen. Dus moesten echt alles uit de kast trekken hem een beetje enthousiast te maken.

Heb ook altijd het idee dat de fotograven waar ik de stijl gaaf van vind, niet echt hier in de omgeving zitten. Dan betaal ik me blauw aan reiskosten. Maar misschien dat dat aan mij ligt en ik niet bij de juiste terecht kom.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:43

Ik heb een dure smaak. Degene die ik qua stijl zou willen laten komen gaan richting de 300 euro of erover. Dat heb ik er simpelweg niet voor over, ook al snap ik het en zijn e het wel waard. Maar ik vind dat te duur, haha.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:45

MyWishMax schreef:
Ik heb een dure smaak. Degene die ik qua stijl zou willen laten komen gaan richting de 300 euro of erover. Dat heb ik er simpelweg niet voor over, ook al snap ik het en zijn e het wel waard. Maar ik vind dat te duur, haha.

Ja ik ook.. Minh Dan vind ik bijvoorbeeld echt fantastisch maar ik heb het er niet voor over, zoveel geld -O-. Zulke fotograven hebben ook weleens acties of FB maar mijn paard heeft geen uitzonderlijke looks of kunstjes dus de kans dat we daarvoor uitgekozen worden is erg klein.

Zie dat deze fotograve pas 21 jaar is. Goed geregeld op die leeftijd :') En ja, ik snap dat het veel werk is en ze ZZP'er is.
Laatst bijgewerkt door vaaleriee op 20-05-20 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:46

Dat zou ik ook echt te gek vinden, snap best dat het geld kost maar zoveel heb ik er niet voor over.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:48

Daarom benader is zelf mensen als ik modellen nodig heb of een bepaald paard wil fotograferen.

Bij fb acties doe ik echt lootjes trekken, alle namen invoeren en dan computer laten kiezen. Soms zelfs nog verdeeld in categorieën, dus apart kleurtje en kunstjes samen, hogere dressuur en dan een 'standaard'. Juist omdat die laatste al minder kans hebben wil ik die apart laten loten. Mijn paarden zijn ook nooit bijzonder genoeg geweest haha

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:24

Ik zou zelf ook nooit zoveel uitgeven voor een shoot, dan neem ik liever een vriendin mee wie met mijn camera foto's maakt. Doe ik nu ook altijd en kan ik ze mooi zelf nabewerken :+

Snap best dat de prijs erna is maar ik ga geen €150 betalen voor 'maar' 10/15 foto's. De fotoshoots die ik zelf doe zorg ik altijd dat de mensen genoeg foto's krijgen aangezien ik er zelf al zo'n hekel aan heb dat ze maar 5 foto's mogen kiezen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:26

Gisteren hadden Donner en ik spring les. Geen 1 weigering en gewoon een foutloos parcours kunnen springen. Instructrice dacht zelf eerst van de dubbel (staat op paarden 1 galop sprong) hij maakt misschien een krabbeltje, maakt niet uit daarna gewoon door rijden. Hij sprong hem in 1x met 1 galop sprong ertussen. Ook de oxers deed hij in 1 keer :D Even enorm trots hier haha. Instructrice vond zijn galop ook enorm verbeterd en ze kon goed zien dat we echt lekker hebben door getraind :)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 09:19

Leuk veertje! Spring je vaker met hem?

Ga vanmiddag m’n proef nog een keer oefenen en morgen filmen, ben benieuwd. Woensdag les gehad, ging fijn! Gisteren had hij een dagje vrij dus heb ik met hem in de longeerbak gespeeld met een skippybal. Even lekker niksen :)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:21

Wij hebben iedere donderdag spring les en in de tijd dat we geen les hadden wel wekelijks gesprongen. Soms echt gericht training en soms lekker wat baby sprongetjes voor de dun :)

Fijn dat je les goed ging! Laat je morgen weten hoe het filmen is gegaan?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:06

Wat fijn Veertje, goed getraind dus!
Succes morgen met filmen Vaaleriee

Ik had vanochtend voor het eerst weer les. Vooral omdat ik nog maar 2 rondjes galop per hand mag en 15 minuten draven met alles voltes. Om haar dan weer goed aan het lopen te krijgen was wat lastig. Het is ook echt een dominante tr*t ook op sommige momenten, haha. Vooral omdat ik dus les had voordat ze naar buiten gingen en ze dus geen andere paarden zag, maar ze wel kon horen. Dat is één van de moeilijkste dingen om haar dan serieus aan de gang en bij de les te houden. Maar uiteindelijk ging ze wel heel fijn. Maar je merkt nu wel hoeveel ik zijgangen en de galop gebruik om haar los te rijden en recht te richten, nu dus wat lastiger. Vooral omdat ik op het moment niet kan lichtrijden door bekkeninstabiliteit.

Het was wel onwijs benauwd :=

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:55

@MWM, Jammer dat het dan zo lastig is om haar erbij te houden en fijn los te kunnen werken! Wanneer mag je het weer uitbouwen naar iets meer minuten draven?

Ik ga 1 juni bij onze rijvereniging een M1 en M2 proef rijden. Is een oefendressuur voor alleen de club leden dus dacht kan ik mooi oefenen. Ga M1 proef 18 en M2 proef 22 rijden :) Deze week proef 22 nog maar even oefenen, de proef al een paar keer gelezen en vind het een fijne proef. De keertwendingen zitten er nog niet volledig op en de travers ook niet, maar daarom vind ik het juist fijn om te weten waar onze verbeter punten liggen :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:24

Draven wordt elke 2 weken uitgebouwd, maar blijft alleen rechtuit en voltes tot we weer controle hebben gehad. Komende vrijdag 5 rondjes galop en 20 minuten draven. Dat draven uitbouwen is alleen niet hetgene waar ze fijner van wordt haha. Dan moeten we echt meer kunnen galopperen en daar ook voltes mogen.

Succes alvast! Altijd fijn oefenwedstrijden voor zulke testjes haha

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:54

@ Veertje; wat fijn dat hij zo goed gaat!
@ Vaalerie: hoe is het filmen gegaan?
@ Mywishmax; Fijn dat je weer kan lessen! Lekker om dat gelijk al te doen, fijn om ogen vanaf de grond te hebben.
@ Veertje; Wat leuk, kennelijk worden er zo her en der weer dingen georganiseerd?

Ik ben weer even lekker naar het bos geweest, wat was dat genieten! Op het stof na dan, blij dat het gisteren regende :D

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:11

@MWM, is wel enorm lastig inderdaad als ze van draven niet fijn word!

@Marietje, bij ons gaat de clubwedstrijd niet door dus vandaar dat ze nu gewoon een oefen dressuur hebben georganiseerd. Verder organiseren ze helaas nog niks :)

Heerlijk zeg dat je lekker het bos in bent geweest!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:18

Was ook echt genieten. :j Eens kijken of ik snel weer kan, misschien na de regen wat minder stoffig :+

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:57

Ik heb gister mijn resultaten van de 21e gehad. Ik was tevreden, maar wist dat het erom zou hangen of het wel of geen winst zou zijn.
Helaas geen winst 174 maar wel giga veel commentaar gehad in mijn protocol. Wat daarbij stond kon ik mij helemaal in vinden.
Ja hij mag nog wat meer bovenin en met meer impuls. en dat is best lastig om hem bovenin met ruggebruik te krijgen. Het is dan ook een giga grote slungel. Toen ik hem kocht liep hij bovenin maar drukte ook rug weg. Nu moet het en en. Daar mist hij nog de kracht voor. Het was nu gewoon heel erg braaf met foutjes.
Ik moet iets meer risico nemen van de jury. stap voor stap verder puzzelen