[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:40

Vandaag officieel L2 :D
Wel maar 1 wp maar nadat de 2 voor mij met 168 en 175 de bak uit kwamen was ik zeker tevreden!
Heb er lekker aan kunnen rijden en had 183 en 178 en was 3de en 4de :o

Morgen mogen we weer :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:42

Gefeliciteerd. :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:43

Yom schreef:
Josien je mag flexibel starten zolang je maar geen 5 wp in de L1 hebt

Dat weet ik inderdaad! Maar zat eraan te denken om de volgende wedstrijd een B proef te rijden en daarna een L1 proef in plaats van 2x B of 2x L1. Vroeg me af of dat zou mogen. Wil gewoon eens wat proberen.

Gefeliciteerd Helga!!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:15

Josien_ schreef:
Yom schreef:

Dat weet ik inderdaad! Maar zat eraan te denken om de volgende wedstrijd een B proef te rijden en daarna een L1 proef in plaats van 2x B of 2x L1. Vroeg me af of dat zou mogen. Wil gewoon eens wat proberen.

Gefeliciteerd Helga!!

Zover ik weet mag dat gewoon

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:38

Josien_ schreef:
Yom schreef:

Gefeliciteerd Helga!!

Zolang de organisatie de mogelijkheid heeft om het te (willen) regelen mag dat gewoon. Je mag namelijk ook tussentijds promoveren.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:43

Ja hoor dat mag gewoon 2 verschillende niveaus op 1 dag.

Nou nou het was me het dagje wel.. ik was zelf super gespannen, maar dat heb ik altijd op mijn debuut.. maar het viel me nog alles mee.. mijn paard liet me niet stikken, terwijl ik niet goed voorbereidde, en te veel bezig was met stressen. Uiteindelijk 176 en 179 punten. Dus net geen winstpunten maar ik weet dat we nu meer kunnen dan we vandaag lieten zien door mijn spanning.. de volgende keer ben ik wel weer relaxt dus kunnen we gaan cruisen! :D ik ben blij!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 16:48

Vandaag super lekker gereden! Voor mijn gevoel iets minder als gisteren maar toch 2de met 183,5 en 3de met 186.
Goed L2 debuut weekend en de teller staat alweer op 3 :)

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:14

Mijn L1 debuut viel niet mee, maar ook niet tegen.

Losrijden ging goed, beter als verwacht. Konden tussendoor even losrijden in de eerste ring. Ideaal!

Daardoor ging mijn eerste proef gewoon super goed. (Voor mijn gevoel als debuut) 193,5 punten. Mocht iets meer met lef rijden, maar ik was al blij dat ze netjes bij me bleef :')

2e proef was een ramp.

Was uiteraard in een andere bak. Daar helaas niet los kunnen rijden om de baan eens te verkennen. Het begon al met veel spanning in de hoeken. Ze liep echt door mijn binnenbeen heen. Kort uitgelegd: ze werd ontzettend sterk, en helaas probeerde ik dat tijdens de proef op te lossen wat ik niet moest doen. Met als gevolg een heel onrustige proef. 169,5 punten.

Laten we zo zeggen, een leerzame dag :)F

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:30

Melewel94 schreef:

Losrijden ging goed, beter als verwacht. Konden tussendoor even losrijden in de eerste ring. Ideaal!

Daardoor ging mijn eerste proef gewoon super goed. (Voor mijn gevoel als debuut) 193,5 punten. Mocht iets meer met lef rijden, maar ik was al blij dat ze netjes bij me bleef :')

2e proef was een ramp.

Was uiteraard in een andere bak. Daar helaas niet los kunnen rijden om de baan eens te verkennen. Het begon al met veel spanning in de hoeken. Ze liep echt door mijn binnenbeen heen. Kort uitgelegd: ze werd ontzettend sterk, en helaas probeerde ik dat tijdens de proef op te lossen wat ik niet moest doen. Met als gevolg een heel onrustige proef. 169,5 punten.

Je kunt het wel aan je punten van de eerste proef te zien! :)
Gewoon lekker km’s maken! Dan komt het echt wel goed

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:42

_helga_ schreef:
Melewel94 schreef:

2e proef was een ramp.

Je kunt het wel aan je punten van de eerste proef te zien! :)
Gewoon lekker km’s maken! Dan komt het echt wel goed

Jazeker ben ik ook niet bang voor :)

Is ook gewoon mijn eigen stomme fout met de2e proef. Ik had een paar rondjes extra moeten draven voordat ik begon met de proef. En ik moet ook afleren om lomp te worden met mijn handen, dat kost me ontzettend veel punten.
Misschien was ik wat te enthousiast geworden met de eerste proef dat ze zo relaxed was :+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:43

Leuke punten allebei. :D

Pown mag in mei mee op wedstrijd. Ben benieuwd hoe dat gaat.

YellowGrayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:38

Ik vind proef 10 ook wel een stukje ingewikkelder dan 9. Zeker dat stuk galop verruimen - terugnemen - draf - halsstrekken. Veel op geoefend, maar de eerste paar keren dat ik proef reed denderde ze gewoon door :+

Debuut hier gehad vorige week trouwens. 170 en 173 gereden en eigenlijk heel tevreden daarmee. Hier en daar komt ze helaas nog wat tegen de hand, en terecht vijven dus voor die onderdelen. Daar lopen we thuis ook nog wel tegenaan, al was het op wedstrijd wel wat erger omdat er zoveel wind stond (moest starten in een overdekte maar niet beschutte "binnen"bak). Wel een 8 gekregen voor het halsstrekken. Er stond ook veel commentaar op de protocollen, was heel fijn!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:03

Hoi!
Ik wil me hier ook graag melden :D
15 april staat mijn debuut gepland! Mega spannend, volgende week ga ik nog een keertje B starten omdat ik in november voor het laatst ben geweest. Ik heb met haar nog maar 3 officiële wedstrijden gereden, en mag versneld promoveren naar de L1 dus dat ga ik doen!
Ik hoop op een succesvol debuut! :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:06

Succes. Hier ook gebruik gemaakt van versneld promoveren. :))

10 mei ingeschreven voor HAC, hopen op voldoende deelnemers. En dan eens bedenken wie ik mee neem. :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:42

Ik mag het ook, maar heb het niet gedaan. :') Wil ook alle klasses doorlopen denk ik. Ligt er aan hoe ze alles oppakt.

Welkom Kelly! En succes

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:18

Ik ook Hahah! Maar hier ook nog niet gedaan , helemaal nu de resultaten zo wisselend waren

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:30

Ik ben vooral B gaan starten om weer even te wennen, en om te kijken of ze braaf was :D en op wedstrijd zet ze tot nu toe altijd haar beste beentje voor! Braver als thuis soms :')
Ik heb er echt onwijs veel zin in!!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:54

Welkom kelly! Succes! Wat voor een paard breng je uit?

Ik heb me voor maandag opgegeven, 2ex M1, en outdoor. Dus ik ben benieuwd wat het gaat doen :')

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:17

Spannend M1 keshia! Succes alvast, hopen op goed weer!

Vie is een 10 jarige merrie van Florencio x Houston, kwpn papier dus. Absoluut niet de makkelijkste maar wel erg werkwillig. Ze is nu ongeveer 3 jaar in mijn bezit :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:38

Vanmiddag les met Zorro. Ben stom genoeg wat zenuwachtig. :')

Gisteren Eliana haar zadel weg moeten brengen, begon opeens te piepen tijdens linkergalop. Nu leek er een kopnagel los te zitten, dus zadel in de reparatie. -O-

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:25

Wij hebben gister fijn gereden helaas geen privéles deze week. Maandag gaan we voor de 3e keer L1 starten en voor het eerst buiten dus benieuwd hoe dat gaat.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:17

Nou mijn eerste les sinds 8 maanden weer gehad. Nieuwe instructeur, maar men wat een heerlijke man! Super fijn op de ontspanning ingesteld, keek echt naar wat de combi aan kon. En...de eerste die mij keertwendingen heeft kunnen laten stappen. Hebben het wel 100x herhaald totdat ik snapte wat ik moest voelen. En ook hierheen totaal geen stress. 
Aanleuning was goed, actief en verzameling was goed. Lengtebuiging was goed. Jaja we gaan de goede kant op!!
Zit al de hele tijd met big smile. 

Nu concentreer ik mij even op Zor met heg lessen. Maar Eli mag ook wel keerthe mee. :))

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:19

Dat wil ik ook! Ik kan ook echt geen keertwendingen, zelfs niet op paarden die ze wel kunnen. Snap het niet ofzo.

Maar wat heerlijk, Mirjam! Wie had je?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:23

Frenk Jespers.
Keertwendingen zijn gewoon klote oefeningen. Hoop datbik het straks als ik alleen train het juiste gevoel nog heb. :P

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:37

Wat fijn Mirjam ! De KW is idd echt een rotoefening! Was altijd een slecht onderdeel op mijn protocol :Y)