Hoi nieuwelingen! Fjordjes zijn leuk!Ik heb er vd week ook 1 bijgereden voor een lesklant. Ook een Zortin!Super fijn bewegen dat dier.
Mijn super poown alweer voor de 2de x geschoren.Helaas gisteren rust gehad ivm enten en vandaag geen tijd gehad. Morgen moet ik jureren en wordt ze door haar vorige eigenaresse gereden. De andere slinger ik wel even,denk niet dat ik daar dan nog zin in heb. Moet om 6.50 wegrijden en ben niet voor 15 uur thuis. Dan nog boodschappen doen ook.
Ik ben met de ene nog niet gestart en met de Welsh ZZL +8.
Suus_ moet eerlijk zeggen dat mijn handen ook weer jeukten, maar ze mochten nog even de wei in gisteren en vandaag gunde hem dat nog even zonder jas (heeft hij ondertussen verder al wel op, maar nu zo lekker dat hij met zijn alweer aangegroeide vacht wel zonder kon) Ik had ook direct weer spijt van deze actie. hi hi.. 2 modder monsters.....
ZZL+8 alweer!!! Zo dat gaat hard Ambre. Hoe groot is de Zortin die jij gereden hebt? (en hoe oud) Zortjes staan bekend om hun werkwilligheid en blije karakter, paste dat ook bij deze?
Hier dus vandaag weer alleen gewandelstapt onder het zadel, paarden hadden week vrij en ik ook van hun (soort van) en ze zijn bij mij deze week ook geent, maar dat is meer toevallig, kwam zo uit aan gezien ze nu toch week vrij hadden.
Sorry dames! Wij leven ook nog, vandaag zelfs weer een leerzame les gehad maar er is hier zoveel gelijktijdig aan de hand dat ik het niet vaak kan opbrengen om te reageren... (ik lees wel.) Sjol: Fijn zo'n wandelingetje, hebben wij (bijrijdster en ik) gisteren gedaan. Wel mijn autosleutels kwijt.
Welkom nieuwelingen!
Enten is hier pas voor januari maar deze maand word hoe dan ook een dure paardenmaand... *zucht*
Oei.. autosleutels kwijt, dat is echt balen, vele malen erger dan dat ik het hoofstel van Toobs kwijt ben. (zijn gewone vandaar dat ie mee mocht wandelen onder het zadel met zijn bling ding)
Al in je hand gekeken?Ik heb me pas de pokke gezocht naar mijn sleutels,zelfs met bos reservesleutels deur opengedraaid:heb ik ze gewoon vast? Snap er nog niets van...
Deze Zortin is ong 1.50 en wel een boef. Ik geloof dat hij nu 7 is,hij heeft eerst nog op een manege gelopen. Daar worden ze natuurlijk niet beter van. Maar nu na 3x te hebben gereden gaat hij het spelletje goed snappen.
Kreeg nog wel een boksessie op de plaats toen ik hem vriendelijk doch dwingend verzocht het rechterachterbeen onder de massa te plaatsen! 1.50 en net zo breed als hij hoog is!Vanaf de zijkant ben ik er gewoon klein op!
ambre; helaas gisteren al van vier uur tot het donker zitten zoeken... vandaag ook... Thans ik ben 99% zeker dat ik hem op weide nog gehad heb dus hij moet haast daar liggen.
Pffff en dan zo'n speciale sleutel die besteld moet worden zeker?
Sjolvir
Geplaatst: 02-11-14 17:03
Oei in de wei, dat is bijna onmogelijk om daar iets terug te vinden, zeker als er ook nog een paard hem de blub in trapt... Dat is echt balen.
Ambre, hi, ja fjorden zijn soort van grote lijven op korte pootjes, daarom pas ik er nog soort van op. En hmmmm, jup, klinkt als karakter dat ik ken, maar als je ze 1 x voor je aan het werk hebt doen ze echt alles voor je. Wel een leuke zo te zien en inderdaad, hi, je lijkt klein of de fjord huge.
Inderdaad, ik kan enkel hopen dat ik hem met mijn stomme kop ergens gelegd heb waar ie nog relatief droog ligt..
Mooie fjord Ambre En idd, is een speciale sleutel. Nu las ik dat het kon dat de verzekering het betaald ivm diefstal tegen gaan... Mss dat eens uit zoeken. Ik betaal ook genoeg aan mijn full omnium.
Discussie gesloten in jouw voordeel zo te zien. Kwartjes zijn altijd leuk als ze vallen.
Drunksheep
Geplaatst: 02-11-14 21:24
Ik kom ook weer eens langswaaien... langgeleden dat ik me hier voorstelde en daar bleef het bij
Foto's hierboven van Spirit zien er goed uit!
Die Fjord is groot inderdaad, zadel lijkt alleen wel ver naar voren te liggen op foto 2, of ligt dat aan mij?
Zag trouwens veel gave foto's van Toobs voorbij komen, niet alleen hier maar in allemaal topics haha.
Hier in korte tijd veel vooruitgang geboekt, maar helaas nu weer een dipje. Karel (Pathos) is erg lui, vindt alles 'eng' en er is geen land met hem te bezeilen. Word er een beetje moe van. Gelukkig gaat het met het 'echte' paard ( ) wel goed op het moment!
Karel kan dus Toobs de hand schudden, ook al zo'n luipluis. Moet zeggen drijft mij ook wel eens tot wanhoop, fjorden van mij zijn al 200 x vlotter dan die rastapony met zijn reggea mood. grrrrr. (maar die van mij schrikt dan weer niet en is perfect veilige buitentuf pown).
Lakaj gaat dus goed! Super!!
Drunksheep
Geplaatst: 02-11-14 21:39
Ik ben nu al een paar keer na een kwartier afgestapt. Even wakker geschud en zodra hij zich enigszins gedroeg weer gestopt. Maar het kwartje wil bij hem nog niet vallen
En helaas schrikt hij dus wel, uit het niets 180 graden draaien op zijn achterpootjes en keihard wegsprinten is erg leuk vindt 'ie. Mijn rug heeft al een paar keer 'krak' gezegd...
Lakaj gaat idd super, durf er eindelijk weer zonder angst op te stappen na het drama van een jaar geleden en hij vindt alles zo leuk. Echt toe aan hard werken. Binnenkort even een osteopaat laten komen om hem 100% in orde te hebben, en dan gaan we echt goed aan het werk. Zin in!
Oeps.. Karel dus daar waar ik vandaan kom... en wat ik nu al ruime tijd achter me gelaten heb. En menig een met verbazing naar heeft staan kijken, zo van die is toch nooit zo snel en dan.. ineens.. breekt hij alle records..
Zal wss wel in de familie zitten. Baal er wel van, want hij ging hiervoor zo goed. Echt in sprongen vooruit gegaan. En nu heeft hij zo'n puberperiode. Hoop dat het snel overwaait, maar ik ben er bang voor.
Komt goed!! Hier ook goed gekomen en ik was notabene nog een scheiterig bang geworden ook na een verkeerde vlieg les. Heeft me wel 2 a 2 1/2 jaar gekost en zit nu nog met rijtechnische ellende daardoor, maar... ooit... komt het goed. Bij jou ook! Kareltje ook leuke gast, maar het woord Floepstroeper is soms niet misplaatst.