Straks met zz-zwaar zelfs 17.50 per proef.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. 

die ‘bocht’ in galop krijg ik nog niet helemaal lekker... ze neemt redelijk mooi terug voor de hoek, maar zodra ik het van hand veranderen inzet, vliegt ze vooruit. En dan is het proberen subtiel te blijven met terug nemen naar de draf

gisteren dat figuur nog eens geoefend. Vantevoren nog eens goed herhaald dat ze op mijn zit terug moet komen, en dat doet ze perfect van stap/halt en draf/stap. Maarja alleen niet op dat moment van galop naar draf
dan zal het vast wel goedkomen. En als dat onderdeel de mist in gaat, Nouja jammer dan, ga ik niet boos om worden en gewoon naar de volgende onderdeel
ze kent de oefeningen wel al, maar of het stabiel is, is ten 2e
keshia schreef:Oh, en voor de begrenzing, wijken, en kleinere voltes rijden zijn mooie oefeningen om de begrenzing te testen en te oefenen. Schaart je paard ook weinig tijdens het wijken?
ze is trouwens een fries (haitse x onne)
ynskek schreef:Minder netjes maar rijtechnisch misschien wel de beste oplossing is bij het uitkomen van de wending meteen terug rijden.... Als ik t goed heb staat in de proef KXM van hand veranderen... na K arbeidsdraf...
Dus t is minder netjes dan eerst rechtstellrn maar letterlijk genomen mag t wel aangezien je na de K bent
maar inderdaad het stukje rechtstellen mis je dan wel. Dat nemen we op dat moment maar even voor lief

Had alleen 9 nog maar gekeken en die vond ik wel heel goed te doen. 10 moet ik even doorrijden om te kijken hoe dat gaat haha. Dat van hand veranderen en terug naar draf vind ik niet eens zo spannend. Dat was vroeger toen je in de L2 ineens een stuk contra kreeg veel spannender, maar je moet het wel even oefenen. Wel mooie controle of paard goed aan de hulpen staat en hoe het staat met het op eigen benen lopen bijvoorbeeld.Josien_ schreef:Weet iemand toevallig of je op één wedstrijd een proefje B en een proefje L1 mag starten?
Is denk ik ook wel echt een kwestie van die dingen goed oefenen.
NikkiLoves schreef:Josien_ schreef:Weet iemand toevallig of je op één wedstrijd een proefje B en een proefje L1 mag starten?
Ja als het goed is mag dat gewoon![]()
Proef 10 vond ik inderdaad ook meer naar L2 neigen ja. Al ging het ons gelukkig best goed afIs denk ik ook wel echt een kwestie van die dingen goed oefenen.
Enige waar wij maar niet uitkomen is middenstap. Nou rijd ik een Haflinger die al niet ruim beweegt van zichzelf, maar best kleine stapjes neemt. Iemand toevallig dé tip?
Zo weet ik met mijn welsh cob meestal een 7 Binnen te slepen! Zelfs in die slechte proeven
.
annika_s schreef:IK vind de midden galop op de lange zijde ook veel fijner als op de volte ! Haha precies wat jij zegt Mirjam ik denk ook altijd een soort van uit te glijden op de volte![]()
Dat van hand veranderen en terug naar draf had ik niet zoveel moeite mee, waar wij dan wel weer moeite mee hadden was volgens mij proef 9? middelgalop op de volte tussen B en E , tussen E-K draf , A afwenden en stap en dan halt groeten hahah.