Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:47

PSvanLot schreef:
....die krijg wel een 1,5 voor de travers. Ik weet niet wat ze aan het doen was maar het paard liep gewoon over de hoefslag met extreem veel buiging naar buiten. Dacht in eerste instantie nog dat ik zelf verkeerd zat te kijken.

Wijken langs de hoefslag achtig iets?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:56

Caritas schreef:
PSvanLot schreef:
....die krijg wel een 1,5 voor de travers. Ik weet niet wat ze aan het doen was maar het paard liep gewoon over de hoefslag met extreem veel buiging naar buiten. Dacht in eerste instantie nog dat ik zelf verkeerd zat te kijken.

Wijken langs de hoefslag achtig iets?

nee want dan gaat het paard zijwaarts. liep gewoon rechtuit met stelling naar buiten.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:00

Ik vind sowieso dat schouderbinnenwaarts en travers al snel minder lijken vanaf C. Je kunt dat toch beter zien in de lijn van de hoefslag. Ik heb overigens ooit 4x een 1 gekregen voor oude M2 proeven met 2x travers en 2x sb. Pony liep heel netjes, maar gewoon rechtuit. Dus niet getoond. :+ De omstanders zagen mij keurig rondrijden en hadden dus geen idee van het drama dat zich voltrok, wat score betreft. :')

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:04

WenK schreef:
Ik heb net weer wat binnen gekregen, morgenochtend ga ik er voor zitten. M1 van 28-5 is het, dus voor wie nog wacht, het zit er aan te komen!

Yep wij...maar dan wel pony

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:07

asjemenou schreef:
Wat ging er dan allemaal zo verschrikkelijk slecht dat het 3en waard waren?
Want om een 4 te halen moet je het al belabberd doen, laat staan een 3.

Maar ik krijg hier op bokt wel vaker het idee dat ik voor oefeningen die voor een 5 worden uitgevoerd beter een 3 kan geven, want dan ben je een 'goede' jury.

Ik heb voor mijn keertwendigen een 3 en een 3,5. De ene ging goed en bij de ander schrok hij omdat er een eend de bak in vloog bijna tegen ons aan. Die was dus ook terecht slecht, heel jammer, want hij was heel netjes ingezet dacht ik.... maar dan 2x een 3??? Ik ga van het weekend nog eens een poging wagen...

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:09

WenK schreef:
Ik heb net weer wat binnen gekregen, morgenochtend ga ik er voor zitten. M1 van 28-5 is het, dus voor wie nog wacht, het zit er aan te komen!

*\o/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:30

_Lorette_ schreef:
Ik vind sowieso dat schouderbinnenwaarts en travers al snel minder lijken vanaf C.

Vanuit C is prima te zien of een paard wel of geen 3 / 4 sporen neemt. Maar er kan zo enorm veel mis. Zojuist ook weer een proef, midden in een baan. Paard lijkt SB te gaan maar zet achterhand naar buiten.

Als je er recht voor zit zie je het altijd beter, maar in principe zou een jury getraind genoeg moeten zijn om buiging en het aantal sporen te kunnen zien vanaf C.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:31

Zephyr schreef:
asjemenou schreef:

Maar ik krijg hier op bokt wel vaker het idee dat ik voor oefeningen die voor een 5 worden uitgevoerd beter een 3 kan geven, want dan ben je een 'goede' jury.

Ik heb voor mijn keertwendigen een 3 en een 3,5. De ene ging goed en bij de ander schrok hij omdat er een eend de bak in vloog bijna tegen ons aan. Die was dus ook terecht slecht, heel jammer, want hij was heel netjes ingezet dacht ik.... maar dan 2x een 3??? Ik ga van het weekend nog eens een poging wagen...

Wat voor commentaar krijg je daar dan bij?

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:34

WenK schreef:

Ik ben benieuwd of wij er tussen zitten!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:37

Ik heb mijn punten en protocol van de 28ste binnen. Ik heb in de B gereden. Weer een winstpuntje erbij 189 punten, super blij mee! Heel erg fijn commentaar en tips gekregen waar ik zeker veel mee kan. Helemaal blij! *\o/*

Getty_Maan

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:22

Hier gaan we a.s. Zaterdag weer met de trailer op pad voor een wedstrijd. Echt blij dat het weer mag.

Wacht alleen nog op de uitslag van 14-05, verder wel al 2 winstpunten met 2 evenementen behaald.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:46

EdkingEnzo schreef:
Ik heb mijn punten en protocol van de 28ste binnen. Ik heb in de B gereden. Weer een winstpuntje erbij 189 punten, super blij mee! Heel erg fijn commentaar en tips gekregen waar ik zeker veel mee kan. Helemaal blij! *\o/*

En dat is dus best snel verwerkt, ik heb deze proeven maandagavond teruggestuurd, dus dinsdag bij de KNHS binnen en nu binnen 3 werkdagen dus al verwerkt.

SOmmigen gaan echt snel, ik denk dat het ook te maken heeft met of het uploaden in 1x gelukt is, daar schort het zo nu en dan ook aan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:57

PSvanLot schreef:
Alles rond een 6, daar heb je weinig aan. Ik houd ook van extreem punten, zeker vanaf het L2. Goed mag ook echt gewaardeerd worden maar als het slecht gaat dan ook gewoon naar beneden.
Had gisteren een proef met 8,5en maar die krijg wel een 1,5 voor de travers. Ik weet niet wat ze aan het doen was maar het paard liep gewoon over de hoefslag met extreem veel buiging naar buiten. Dacht in eerste instantie nog dat ik zelf verkeerd zat te kijken.

Dat zijn vaak lastige proeven om te jureren want wat doe je onderaan dan? Dan heb je dus een proef gezien met 8-9’ens en 1-en. Effect van de hulpen? Je moet toch ergens het feit meepakken dat het paard in de travers niet correct aan de hulpen stond. Maar andere onderdelen weer wel. Meestal ga ik dan een beetje in het midden zitten. Maar ik word vaak wel chagrijnig van proeven die nog boven het niveau zijn. Paarden die nog niet klaar zijn en soms onderdelen nog totaal niet beheersen. Dat zet ik er dan ook gewoon bij.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:25

Nog een vraagje over het wisselen van been midden in de lijn. Trekken jullie daar punten voor af? En is het dan beter om weer terug te wisselen en op het einde van de lijn weer te wisselen, als je door hebt dat je te vroeg van been gewisseld bent?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:27

Ik trek er idd een punt of half punt vanaf.
Thuis heel goed oefenen met einde lijn ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:46

Niet zozeer voor het wisselen maar omdat je oefening ongetwijfeld minder goed uitgevoerd wordt, kost het je daar punten.

Ik trek alleen punten af voor het daadwerkelijk op het verkeerde been lichtrijden en niet binnen een paar passen corrigeren. Dus aandraven op het verkeerde been en pas 3 letters verder wisselen, kost je een punt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:08

daffodil schreef:
Niet zozeer voor het wisselen maar omdat je oefening ongetwijfeld minder goed uitgevoerd wordt, kost het je daar punten.

Ik trek alleen punten af voor het daadwerkelijk op het verkeerde been lichtrijden en niet binnen een paar passen corrigeren. Dus aandraven op het verkeerde been en pas 3 letters verder wisselen, kost je een punt.

Binnen een paar passen corrigeren uiteraard niet.

Ik heb de filmpjes weer terug. De linkjes waren verlopen.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:45

asjemenou schreef:

Ik heb voor mijn keertwendigen een 3 en een 3,5. De ene ging goed en bij de ander schrok hij omdat er een eend de bak in vloog bijna tegen ons aan. Die was dus ook terecht slecht, heel jammer, want hij was heel netjes ingezet dacht ik.... maar dan 2x een 3??? Ik ga van het weekend nog eens een poging wagen...[/quote]

Wat voor commentaar krijg je daar dan bij?[/quote]

Drukt rug weg. Dat was bij die ene ook zo omdat hij schrok.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 00:21

Mijn dochter had na wat vertraging ook eindelijk haar protocol, maar vond het voor B pony's echt bijzonder zwaar gejureerd.
Zelfs de dingen als verzorging een 6, normaal altijd een 8. Pony was netjes gevlochten, schoon, staart mooi gedaan, zelf netjes in de kleding, wit dekje.....
Hals strekken altijd een 8 of hoger, nu een 6. Terwijl deze niet anders dan anders ging.
Veel dingen echt streng en erg laag in de punten.
Werkte voor haar echt niet motiverend. Proef ging goed (zelfs beter dan de laatste) en dan 14 punten minder.....

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 06:59

Maar dat is toch altijd? Op gewone wedstrijd kan dat ook.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 07:16

kiki1976 schreef:
Mijn dochter had na wat vertraging ook eindelijk haar protocol, maar vond het voor B pony's echt bijzonder zwaar gejureerd.
Zelfs de dingen als verzorging een 6, normaal altijd een 8. Pony was netjes gevlochten, schoon, staart mooi gedaan, zelf netjes in de kleding, wit dekje.....
Hals strekken altijd een 8 of hoger, nu een 6. Terwijl deze niet anders dan anders ging.
Werkte voor haar echt niet motiverend. Proef ging goed (zelfs beter dan de laatste) en dan 14 punten minder.....

Misschien ligt het aan de kwaliteit van het filmpje en was het gereden zijn niet super goed te zien. De kwaliteit loopt in de links die we krijgen soms nogal terug.

En wat bedoel je met 14 punten minder?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 07:17

kiki1976 schreef:

Niks nieuws onder de zon toch? Elke wedstrijd zijn er combi's die vinden dat de score tegen valt, dus ook in het video tijdperk. Diepe zucht laten, en weer door is mijn advies.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 07:29

Ik denk dat de eerste proef van de dochter van kiki1976 190 punten opleverde bijvoorbeeld, en deze 176. Dat scheelt 14 punten. Heeft je dochter wel feedback gekregen waar ze wat mee kan? In elk geval wel een wijze, maar tikkeltje zure les.

Wel zonde dat de kwaliteit van de filmpjes zo terugloopt. Het staat hier echt strak op beeld namelijk en je hoopt dat dat ook doorkomt.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 07:52

Ik weet niet hoe een jury een filmpje toegezonden krijgt maar met wetransfer bijvoorbeeld heb je geen kwaliteits verlies.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:06

Het verliest waarschijnlijk al kwaliteit als hij geüpload wordt in de app.