[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

veertje99

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:39

Hoe gaat het hier met iedereen? Kunnen jullie alweer lessen?

Mijn eerste punten voor de online wedstrijd zijn binnen, 198,5. Nooit verwacht! Fijn commentaar van de jury gekregen. Sommige punten vind ik voor mijn idee wel een beetje aan de hoge kant, maar ik had mezelf ook net aan een winstpunt gegeven :+ Filmpje heb ik ook klaar nu. Voor wie hem wilt zien mag je een pb doen :)
Vrijdag gaan we nog 1 proef opnemen en daarna heb ik niks meer staan.
Vanaf volgende week gaan wij ook weer 2x in de week lessen bij de vereniging(dressuur+springen). Vorige week had ik nog een keer prive les en ook dat ging weer enorm fijn. Langzaam word Donner steeds krachtiger en beginnen de puzzel stukjes echt in elkaar te vallen :)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:48

veertje99 schreef:
Hoe gaat het hier met iedereen? Kunnen jullie alweer lessen?

Mijn eerste punten voor de online wedstrijd zijn binnen, 198,5. Nooit verwacht! Fijn commentaar van de jury gekregen. Sommige punten vind ik voor mijn idee wel een beetje aan de hoge kant, maar ik had mezelf ook net aan een winstpunt gegeven :+ Filmpje heb ik ook klaar nu. Voor wie hem wilt zien mag je een pb doen :)
Vrijdag gaan we nog 1 proef opnemen en daarna heb ik niks meer staan.
Vanaf volgende week gaan wij ook weer 2x in de week lessen bij de vereniging(dressuur+springen). Vorige week had ik nog een keer prive les en ook dat ging weer enorm fijn. Langzaam word Donner steeds krachtiger en beginnen de puzzel stukjes echt in elkaar te vallen :)

Wauw wat een punten, super gedaan! Ach, soms valt het hoger uit, soms wat lager. Met 198,5 heb je gewoon heel goed gereden!

Hier geen les stop gehad. Vanavond weer aan de bak :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:14

Gefeliciteerd!! Dat zij'n mooie punten!

Ik kon gewoon lessen, gelukkig! Vanavond weer

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 23:24

Hoe ging het rijden bij jullie?

Ik heb vanavond weer fijn gereden. Donner had een paar daagjes vrij gehad dus moesten goed loswerken daarna liep hij fijn. Als laatste nog even ontspannen met neckrope gereden :)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:33

Fijn veertje! :) vandaag weer een proef opnemen toch? Succes!

Mijn les ging woensdag heel fijn. Veel geoefend met doorzitten, hier heb ik moeite mee maar ging nu echt goed.

Ik heb een keer met mijn zus meegedaan met een ride en run. Helaas is die de laatste keer gecanceld dus zijn we gisteren zelf maar op pad geweest.

Afbeelding
Rondje van 10km gelopen, normaal loopt ze marathons dus dit was penuts :+ Mijn paard past zich ook echt aan op haar tempo en houdt haar de hele tijd in de gaten, heel schattig!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:47

Fijn Veertje, succes met het opnemen van de proef!

@ Vaalerie, wat leuk! Zou ik ook wel eens willen doen, maar ik vrees dat die van mij alleen in het bos niet te doen is.

Ik heb ook fijn gelest, gewerkt aan de schouderbinnenwaarts en travers.
Dat voelde hij wel op z'n lijf, maar hij deed erg z'n best. Eens kijken wat hij vandaag gaat doen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:18

@Valerie, vandaag inderdaad weer een proef opgenomen. Heb vanmiddag snel terug gekeken, sommige dingen konden beter maar algemene beeld is weer fijn. Vanavond even kritisch door kijken :)

Super leuk om dat samen te kunnen doen! Was het ook lekker weer voor!

@Marietje, Fijn dat je les weer goed ging! :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:18

Hoe is je proef gegaan Veertje?

Ik wil ook weer naar het bos, durf het nu wel weer aan. Deze week eens kijken of ik het kan inplannen.

Gisteren totaal niet fit, maar op aandringen van man naar stal gegaan. Toen ik er eenmaal was dacht ik rustig een half uurtje te gaan rijden, lekker loswerken. Eenmaal erop liep hij zo fijn dat ik er een flinke training van gemaakt heb :')

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:41

@Marietje, mijn proef ging weer goed! Stabiel beeld, hier en daar weer wat foutjes. Schouderbinnenwaarts mocht net iets meer (iets teveel stelling en te weinig buiten teugel), galop ging al iets beter. Ben erg benieuwd naar de punten!

Haha wel een fijne training gehad ondanks dat je je niet fit voelde?

Hier een aantal foto's van vrijdag & zaterdag de fotoshoot :D Vrijdag dus de proef opgenomen, zaterdag fotoshoot gedaan. Wilde al zo lang een keer foto's met jurk dus dat hebben we zaterdag gedaan (ik haat jurken dus stelde het telkens uit :+)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:07

Super foto's Veertje.
Ben benieuwd naar je punten. je eerdere filmpje zag er goed uit.

Ik heb gister ook mijn proef opgenomen. Ben op zich tevreden. Zaten wel kleine foutjes in, maar voor mijn gevoel is het wel een stabiele proef. Nu afwachten. Event is pas 21 mei, maar heb wel alvast ingestuurd.
Ik had de bak iets verkleind, omdat we niet 2 meter achter de c kunnen staan, maar dat valt me toch tegen om de oefeningen dan netjes te rijden zonder de hoek te kunnen gebruiken. en dan helemaal met een slagschip van 1.76.
was voor het eerst online. Nu in spanning afwachten naar de punten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:18

Leuke foto's weer Veertje! Jaloers!
Deel je je filmpje nog? Ben wel weer benieuwd.

@ Kimmetje; Deel je je proefje ook nog?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:20

@Kimmetje, dankjewel!
Ben benieuwd naar je punten! Is inderdaad wel lastig met zo'n groot paard. Is het nu wel beter gelukt om te filmen nu je de bak kleiner had gemaakt?

@Marietje, Dankjewel! Altijd handig om een vriendin te hebben wie met mijn camera overweg kan :P Zodra ik de punten heb zet ik ze weer in een filmpje dan deel ik hem denk ik wel weer voor de mensen wie hem willen zien :D

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:22

Leuk!

Ik ben daar wel jaloers op hoor, ik zou zo graag mijn trainingen filmen maar heb niemand om te laten filmen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:24

Marietje35 schreef:
Leuk!

Ik ben daar wel jaloers op hoor, ik zou zo graag mijn trainingen filmen maar heb niemand om te laten filmen.

Ik wil best een keer langs komen :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:26

Mooie foto's weer zeg! Ik heb een hele goede camera, maar nadeel van fotograaf zijn is dat ik nooit goede foto's van mezelf heb. Wel van anderen, maar ik heb niemand die echt met mijn camera overweg kan. Soms laat ik wel iemand schieten, maar dan kan ik er 500 weggooien voor 2 goede :+

Marietje, en telefoon op bakrand of stoel zetten zodat je een groot gedeelte op beeld hebt? Ik heb voor telefoon ook een statief (meerdere eigenlijk) en zou dus mezelf kunnen filmen.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:27

Veertje: mooie foto’s! Ik zou ook weer eens mooie foto’s willen. Kwam regelmatig een vriendin die mooie foto’s maakt maar mag nu even niet ivm Corona. Fijn dat je proefje goed ging! Ik ga dit weekend opnemen.

Kimmetje: fijn dat het goed ging! Kleine dingetjes zijn niet erg toch, zolang het geen grote fouten zijn :) Benieuwd naar je punten, hopelijk krijg je ze snel terug.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:43

veertje99 schreef:
Marietje35 schreef:
Leuk!

Ik wil best een keer langs komen :)

Dat zou ik wel leuk vinden! Alleen ff wachten tot de corona voorbij is. -O-

@ Mywishmax welk statief gebruik jij?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:41

@MyWishMax, dat probleem had ik dus ook. Maakte altijd foto's van andere mensen, op een gegeven moment gevraagd aan een vriendin of ze met mijn camera wat wilde maken, kwaliteit maakte niet uit haha. Had toen ook echt maar 5 goede foto's erbij zitten :P

@Valerie, dankjewel! Succes alvast voor aankomend weekend :)

@Marietje, dat is prima hoor en begrijpelijk!

Ik heb morgen eindelijk weer les bij de rijvereniging. Enorm benieuwd hoe het zal gaan en hoe Donner zal lopen :)

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:59

@veertje door de bak te verkleinen kan je de oefeningen bij C beter zien. Anders krijg je die er niet goed op. Nu ook nog wel lastig. Maar beter dan alleen een grijs vlak te zien.
Maar het is wel lastig rijden je moet waard echt recht hebben om een kortere bocht terzijde. Vooral stukje gebroken lijn linksom is heel moeilijk dan. De 1e bocht komt snel.
Er zitten nog genoeg verbeter punten in, zoals overgang terug na draf ging niet bij C maar later. Meneer dramde teveel door en op de rem trekken helpt niet om een mooie overgang te laten zien.

Ben benieuwd naar punten en protocol

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:40

Lijkt me helemaal niks, kortere bak. Dan kom je toch nooit mooi uit voor de gebroken lijn?

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:58

Marietje35 schreef:
Lijkt me helemaal niks, kortere bak. Dan kom je toch nooit mooi uit voor de gebroken lijn?

dat kom je ook niet helemaal. maar anders kreeg je de andere oefeningen er niet goed op. Was even oefenen om niet uit de galop te vallen, maar het is gelukt.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:00

Kan je niet de letters omdraaien? Dat je dan wel achter de C kan gaan staan?

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:18

Nee dat lukt ook niet. Daar hangen de spiegels.
Ik zou eventueel een ring buiten in de 20-60 bak uit kunnen zetten, maar dat is op een zondag niet fijn. Met het hek en de fietsers en wandelaars die het bos in gaan.
En ik heb het zelf niet zo op de buitenbak. Ik weet dat zit in mijn hoofd. Op wedstrijd rijd ik wel overal.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:20

kimmetje26 schreef:
Nee dat lukt ook niet. Daar hangen de spiegels.
Ik zou eventueel een ring buiten in de 20-60 bak uit kunnen zetten, maar dat is op een zondag niet fijn. Met het hek en de fietsers en wandelaars die het bos in gaan.
En ik heb het zelf niet zo op de buitenbak. Ik weet dat zit in mijn hoofd. Op wedstrijd rijd ik wel overal.

Maar dat zijn toch dingen die op wedstrijd net zo kunnen gebeuren?
Als je de mogelijkheid hebt zou ik die nemen, lopen klooien op z'n stukje lijkt mij niks.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:22

Ik ben even niet zo actief geweest hier maar wel meegelezen! Leuk dat jullie ook actief meedoen aan de online events! Ik heb ook besloten mee te doen, wij gaan donderdag filmen. M1 debuut maar verwacht er niet teveel van haha. 6 juni mag ik weer op oefenwedstrijd hier in de buurt! Dus zie dat nog meer als een debuut haha.

Veertje wauw gefeliciteerd met je punten zeg! En fijne foto's!

Kimmetje klopt het dat jij ook een Don Primaire hebt? Of verwissel ik je met iemand anders?
Wij hebben mazzel met een 20 x 50 bak dus ik kan 10 meter afzetten voor de filmer. Wel lastig hoor!