[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:50

Hahaha dat doet spir ook nog niet :=
Halthouden en groeten en stilstaan en achterwaarts is allemaal nog niet leuk
Waar heb je gestart?
Goede ervaring in elk geval kady

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:28

Wat is t stil hier

Spirit heeft vandaag mentale training gehad, veel stapwerk en veel halthouden en dan in elke gang heel veel tempocontrole en daarin heel consequent zijn iets wat ie heel moeilijk vind en ik vind t moeilijk snel te reageren op zijn sneaky harder gaan := . Hij werd wel een beetje stout maar uiteindelijk heel fijn kunnen afsluiten.. Rijden m1 hij moet nu toch is gaan leren stil te staan :=

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:25

Ik ben nogal druk de laatse weken :')
[BB-ITP] Puppy's lekker ravotten (5 weken)

2 weken terug M1 gestart, officieel de 2e keer maar aangezien ik de eerste keer heb afgegroet tel ik dit maar even als de eerste :P
Ging prima, maar erg op safe gereden. 174. Hij is wel weer fit en de afgelopen 2 weken begint hij steeds beter te sjouwen :).
15 en 16 november heb ik weer concours.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:30

Fijn cp dat ie weer op de rit is!
Suus, haha dat stilstaan is toch vaak een puntje he. :+
Ik herken dat harder gaan zo goed. En op het moment dat ik denk "oh hij gaat harder" dan is het al te laat... Mijn instructrice en ik zijn nu dan ook voornamelijk bezig met hem leren wachten tot mijn hulpen. Meneer is namelijk overijverig en ik kan geen normale rechte lijn meer rijden zonder dat ie een keertwending, travers, renvers, schouderbinnenwaarts oid gaat inzetten. Ook in het schakelen; vooruit is vooruit en terug is terug. Ik laat hem nog teveel mijn hand gebruiken en haal hem daardoor van de achterhand af... Paardrijden is zo moeilijk af en toe.

Ik heb besloten hem niet meer te starten indoor. Is elke keer zo'n drama en kilometers maken is bij hem niet het probleem. Hij maakt al vier jaar kilometers en het wordt alleen maar erger lijkt het. (Wat mede komt door de wisselwerking tussen ons natuurlijk, maarja krijg dat er maar eens uit.) Zelfs de binnenbak bij onze club waar hij minimaal 3 keer in de week komt is nog steeds elke keer opnieuw spannend. Ben bang dat ie dat altijd wel blijft houden. Dus wij trainen gewoon lekker door deze winter en gaan outdoor weer laten zien wat we kunnen. :)

SymphonyCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:08

Nieuw hier op het forum, maar ik start ook met mijn pony (Fjord) tussen de paarden. Dit jaar heb ik mijn focus even op iets anders gelegd waardoor ik niet heb gestart. Op dit moment ben ik weer volop aan het trainen en in december of januari wil ik graag weer gaan starten.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:43

Leuk, welkom! Welke klasse start je en heb je een foto? :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:19

Leuk! Ik ben ook benieuwd naar een foto :))

Leuke puppy's, cp! Komt vast goed volgende keer :)

Vervelend Lisanne.. Ik heb de 19e mijn eerste indoor na 2 jaar en vind het stiekem wel spannend. Laatste keer ben ik er heel hard afgedonderd en het is ook gelijk weer dezelfde locatie.

Angel doet het ook weer goed. Ga dr straks weer scheren, want dr vacht is echt weer niet normaal dik. Rij nu heel rustig aan, maar toch zeik nat. Had ook nog een topic gemaakt van vorige week maandag: [RIJ-ITP] Fjord Angel terug aan het werk!

SymphonyCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:28

Dankjewel! We zijn L2+3. En jullie? Staat vast wel ergens in het topic, maar ik weet niet wie er nog actief zijn en waar het dan precies staat *D

Afbeelding

Ik heb haar vandaag ook geschoren, het duurde gisteren 4 uur voordat ze droog was na 45 minuten rijden.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:34

ik ga in februari/ maart in de B starten met mijn leasepony van 1.45 hoog :j

eind december maar eens een zadelpasser met tweedehandszadels laten komen voor een mooi passend dressuurzadel dat binnen mijn studentenbudget valt ;)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:53

Welkom SymphonyCD! Leuke Fjord ook.

Ik start B met mijn Welshje, rij maar 2 wedstrijden per jaar en hoop volgend jaar de overstap naar de L1 te maken.

Mijn draak besloot vandaag te testen of de baas goed kan handelen in noodsituaties. Ging met kar en al zo de sloot in. Mijn vriendin die mee was, de pony en ikzelf zijn gelukkig nog helemaal heel. Lamoen van de wagen is wat scheef maar dat valt op te lossen.
Hele fijne mensen hebben ons geholpen om de wagen weer uit de (diepe, volle) sloot te trekken. En hebben gewoon het rondje af kunnen maken om naar huis te rijden. Dus geen trauma's oid opgelopen, maar wat een actie weer....
Ze was er zelf ook een beetje beduusd van toen ze weer veilig thuis was
Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:33

Zo das schrikken zeg! Gelukkig valt t mee :(:)

Spirit en ik zijn m1+2

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:38

Gefeliciteerd Suus!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:17

Suus___ schreef:
Zo das schrikken zeg! Gelukkig valt t mee :(:)

Spirit en ik zijn m1+2

Gefeliciteerd!!

Oei, met kar en al de sloot in, gelukkig je paard niet onder getrokken door de kar, mijn nachtmerrie zeg maar.
Wat gebeurde er precies dan?

Symphonie, welkom hier.

Toobs heeft vandaag tja ehhh, rondje buiten gedaan en hele week al uit zijn neus gepeuterd.
Vorige week Working Equitation gestart, ging heel goed, uche.. de dressuur 67.8 % 2e plaats had er 61.8 naar ja, aan die punten heb je geen snars als je ja hoor.. wederom op de brug wordt gediskwalificeerd, omdat je polder powny daar niet overheen wil. arggghhhh!!!!

En week eerder puntje in de M2 erbij gehaald.
Foto's van het inrijden (was net binnen komen vallen, was naar de wedstrijd komen stappen)
http://www.oypo.nl/pixxer/api/templates ... lbums.html
Hij glom wel heel gaaf in de zon!!! wauw..
Hebben hier nog wel wat spanning en gaat nog niet helemaal lekker, maar wat jullie niet kunnen zien is de dieper gelegen sloot precies naast de bak aan de kant waar ik rijdt, waar stel zwanen zich meer dan aan het amuseren was. (KLM stelletje lastposten.)

Brug.. onderweg.. thuis... uiteraard kan mijn polderpaard over bruggen, grrrrrrr. Hij doet niet anders.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Was vandaag echt zo'n zalig weertje, heerlijk, dus rondje buiten gedaan.
Sjol was ook mee.
Afbeelding

En Hepsie is halverwege okt. al verplaatst maar mijn groom mocht nog een keer rijden (toen was singelstoot los), dus dat ook vandaag gedaan.
Nieuwe stal daar, Heps staat er prachtig! En was heel braaf met de 1e x iemand anders erop dan ik (oke, ze heeft er keer op gezeten met uitstappen ooit)
Afbeelding

Valt het op dat ik het van die brug heel erg vind...?? Nee toch...?? :') _O- :roll:

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:36

Gefeliciteerd Suus!

Symphonie, welkom! Leuke fjord! Ik was met mijn fjord M2 en ben nu met mijn newforest pony L1.

oei in de sloot, gelukkig ging het goed!

Hepsie verhuist en toobs over bruggen en weer een punt in het m2, toppers!

ik heb een topic gemaakt van Cordia in een jaar lang :Y)

[EJL-ITP] Prinses Cordia een jaar lang!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:40

@Sjol: Gefeliciteerd met je punt in de M2! Jij bent ook zo lekker veelzijdig bezig altijd, nu ook al WE.

Scheelt al dat ik een lichte tweewieler heb (mijn wagen is 75 kg) en ze recht de sloot in denderde (aan het begin) waardoor de combinatie ook gewoon recht bleef staan, maar ik zag de horror nieuwsberichten ook al voor me. Eerste wat ik voelde was namelijk dat ik wegzakte in de bodem, dus dat was niet best, pony vast in de grond is hopeloze situatie natuurlijk. Dus heel snel sloot uit geklommen, kon er van achter niet bij omdat pony aan het flippen was. Toen er aan de voorkant weer ingesprongen zodat ze me kon zien, toen bleef ze stokstil staan tot ik haar los had. En lang leve de crosstraining en springtalent van de pony, ze sprong zo uit de steile en diepe sloot, twee sprongen en ze stond op het droge. Wagen hebben we er met 3 man uit weten te trekken.
En wat er nu gebeurde, was vooral een kwestie van kortsluiting in de kop op verkeerde tijd en plaats. Ze is niet echt de meest betrouwbare, koele pony dus ze staat zo heel af en toe weleens op de achterbenen of maakt een mooie schijnbeweging.
We moesten langs een auto met trailer (alle wegen waar we rijden hebben aan beide kanten een sloot, soms onderbroken door oprit of opgang van weilanden) en dat zag ze al niet zitten. Maar langs auto's loopt ze normaal prima en ze heeft er ondertussen genoeg km's opzitten buiten, dus ik besloot mijn groom te laten zitten. Dus even stem erbij, zweep eraan om uitwijken te voorkomen en huppa... dacht ik tenminste.
Ze ging in eerste instantie wel, maar met spanning in de benen. Toen bleek er alleen een hondje in de auto te zitten en die sprong opeens blaffend tegen het raam aan, dus dat was de druppel. In die paar seconden nog wel groom van de wagen laten springen, maar ze draaide heel venijnig net op de achterbenen een kwartslag en toen lag de sloot dus precies voor haar neus. Dacht even dat ze stil bleef staan, maar een tel later had ik een nat pak :+ Vriendin heeft gelukkig geen nat pak gehaald.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:42

Zo snel is inderdaad geen enkele groom...
Hier ook overal water, maar iets dieper dan slootje, durf hier dus eigenlijk niet echt buiten te mennen.
Bij jou gelukkig nog goed gedaan, ondanks dat je in de sloot eindigde. pfffttt.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:50

Als ik die foto's van jou zie krijg ik ook de kriebels inderdaad!
Ik waag het er nog wel op, al neem ik voortaan niet meer deze weg denk ik :') want voor de wagen is ze normaal gesproken een stuk koeler en ze zit niet heel comfortabel, dus onder het zadel op buitenrit pak ik altijd mijn ruin (die de reputatie heeft om in sloten te springen, dus we hebben een hele boel flauwe grappen gemaakt op de terugweg dat ik er nu twee heb die graag zwemmen).
Die kleine kan ik echt alleen fatsoenlijk rijden als ze echt aan de bak gaat en haar rug ontspant, en dat is buiten gewoon niet te doen.

En groom/vriendin heeft inderdaad alles gedaan wat ze kon, ze heeft me ook super geholpen om alles weer op de rit te krijgen. Maar we hebben elkaar leren kennen als collega's voor het beleren van paarden, dus bij rare situaties met paarden zijn we gelukkig erg goed op elkaar ingespeeld.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:57

Jeetje mooney, schrikken zeg! Gelukkig alles relatief goed afgelopen!

Leuke fjord zag ik voorbijkomen! :) Wij zijn Z1+8.

Haha sjol nee valt helemaal niet op! :+ Maar wel heel goed voor te stellen. Maar aan de andere kant kan je toobs ook geen ongelijk geven.. Ik bedoel je weet nooit wat er onder vreemde bruggen zit.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:07

Denk dat het probleem is dat er geen water onder zit :+ :Y)

SymphonyCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:10

Was je in Haarlem, Dominique? Ik zit er ook over te denken om WE te gaan starten, maar volgens mij was vorige week de laatste van het seizoen. Of zijn er meerdere verenigingen in Nederland?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:18

afgelopen dinsdag lekker een uurtje gelest... halverwege de les was t voor mij echt tijd voor lol met mn knol... lekker zonder zadel... was ook echt al weer heel lang terug :')

Afbeelding

beetje wazig maar geeft wel een algemeen beeld...

Afbeelding

en.... Lol met je knol....

Afbeelding

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:22

Ja, was in Haarlem en ja, dit was de laatste wedstrijd van dit seizoen.
op www.workingequitationholland.nl vind je de agenda voor 2015 wel.
In NL 1 vereniging, ben nu 2 x gestart en voor de 2e x ook lid geworden, vind het dermate leuk dat ik hier wel onze toekomst in zie.
De combinatie dressuur, trail en koeien werk vind ik wel heel gaaf.
We moeten nog heel veel leren, maar het is echt leuk om te doen en de instap niveaus zijn ook prima aanwezig.
Ik zou zeggen, gewoon starten volgend jaar! Of kom een keer naar een training.

Ik wil volgend jaar WE 3 gaan starten, MAAR! (eerst nog WE 2 totdat dat ergens op gaat lijken)
Dan moeten we nu echt gaan trainen voor de WE, aangezien we er totaal niet voor getraind hebben tot nu toe en dan moeten er goede wissels op Toobs zitten.
Maar vind het wel een mooi streven.
En ik wil in Belgie en Duitsland een keer starten, ga toch nooit op vakantie, vind dat wel mooie uitjes, zo'n weekeind weg.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:23

ynskek schreef:
afgelopen dinsdag lekker een uurtje gelest... halverwege de les was t voor mij echt tijd voor lol met mn knol... lekker zonder zadel... was ook echt al weer heel lang terug :')

[ Afbeelding ]

beetje wazig maar geeft wel een algemeen beeld...

[ Afbeelding ]

en.... Lol met je knol....

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

fotograaf hangt er ook lekker bij met zijn voetjes omhoog.
Leuke vlekken pown heb je, verder is het inderdaad wel erg wazig :+ altijd lastig zo'n donkere bak.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:35

ze zaten er met zijn tweeën...

en ik het inderdaad ook wel eens scherpere foto's gehad... ook in deze rijbaan...

maar goed... als "startbeeld" heb ik nu wel iets om naar terug te kijken over een paar maanden...

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:05

Gefeliciteerd? Iemand vroeg onze sportstand :=

Gefeliciteerd sol! :D