Ook een optie. Alleen onze paddocks zijn nog natter dan de rijbaan. Mijn 3 jarige is redelijk brutaal, dus ik wil wel lekker aan het werk. Kleine dingen zoals respect voor mijn ruimte, longeren het respect voor mij en de zweep als mijn verlengde etc. Kan de rijbaan ook eens proberen op te splitsen in 2. Dat is ook al iets
Aah leuk zulke plannen Carola! Maar we moeten nog wel crossen samen hè. Bak door tweeen kan ook goed.
Lithya
Geplaatst: 04-04-18 16:53
Kan gebeuren Nann..
Tja, het is momenteel zo lomp druk dat ik niet de moed voor concours ‘s avond heb gok ik.
Misschien dat ik de Indoctro later dit jaar weer eens op ga pakken. Is begin juni uitgerekend, wie weet. Mijn Good Fellow is net twee, die haal ik denk ik na de komende winter naar huis.
Nann__
Geplaatst: 04-04-18 22:54
Hoe veel paarden hebben jullie allemaal trouwens?
Frederique, de namen die ik je doorgaf zijn trouwens wel allemaal mensen uit Ede en omgeving. In Maarsbergen ben ik niet heel erg bekend. Lammert is meer regionaal en Johan Laseur (komt niet op locatie zover ik weet) is ook echt een hele fijne instructeur. Crossen op jou niveau is de Schalm ook zeker een leuke locatie om heen te gaan. En daar kan je ook lessen volgen. Maar je komt al snel deze kant op! Leuk! Komen we elkaar vast een keer tegen. Hoe ga je het eigenlijk doen met werk?
Zijn er hier eigenlijk mensen die naar de Almelose Ruiterdagen gaan?
FCSA
Geplaatst: 04-04-18 23:00
Super veel dank voor de tips, Nann! Ik denk dat het Egbert van Roekel of De Schalm zal worden. Zo fijn ook dat de crossterreinen dan allemaal zoveel dichterbij zijn. Ik blijf gewoon in Amsterdam werken, maar kan 3 dagen kantoor en 2 dagen thuis doen, dus dat is handig.
Waar was je gestart afgelopen weekend? Edit: pagina teruggelezen en zie dat het in Bunschoten was. Fijne locatie hoor ik van veel mensen
Egbert heeft ook zeker verstand van crossen en is echt iemand die weet waar hij over praat. Amsterdam is ook goed te rijden en ook fijn dat je thuis kan werken. Klinkt allemaal heel goed!
En Bunschoten is een hele fijne locatie. Start er graag. Net als Soest.
Ede-Amsterdam is prima te doen, ik heb zelfs twee jaar Groningen-Amsterdam gedaan aan het eind van mijn opleiding. Dat was wel pittig, maar voor een tijdelijke periode ook nog wel te doen. Beter dan daar wonen
Ik durf niet meer te zeggen hoeveel paarden ik heb 2 drachtige merries, 2 enters, een drie-jarige die ik net heb opgepakt, twee sportpaarden. En dan staat er nog een twenterhengst in de opfok Kom ik op 8 totaal. O nee wacht, heb Uno nog onderweg in training staan dus dan zijn het er 9
Ik heb 2 paarden nu, een merrie & veulen. Straks weer 1 en dat is voor mij prima. 2 paarden in pension à 400 euro pp zonder dat daar hoefsmid/wedstrijden/spullen/andere zooi bij zit word mij echt te gortig.
Goldie
Geplaatst: 05-04-18 10:12
Ik ook 1, en een vriend Geen tijd voor 2
Lithya
Geplaatst: 05-04-18 11:13
1,5. De 1 in de opfok, dat is een 2-jarige en de 1/2 die rij ik. Als veulen een brokkenpiloot en daarom vonden veel mensen dat mijn vader hem beter kon laten inslapen. Was toch niets. Heb toen gezegd dat ik hem wel voor slachtprijs wilde kopen. Toen werd ik maar mede eigenaar
Oei hoeveel paarden.. Euhm 3 sportpaarden. 2 3 jarigen, 1 twenter. 2 oude fokmerries. Dan nog 5 paarden van anderen, waarvan 1 twenter, twee oudjes, 1 (fok)merrie en een 4 jarige. Dus in totaal kom ik op 13. Dan is 1 van de 3 jarige nu in training bij een ander.
Onze verzameling van eigen fok producten is wel veel geworden de laatste jaren met elke keer een merrie veulen. Gelukkig nou ja ook jammer ook 2x een hengst en die worden dan verkocht.
Ik heb soms al geen tijd voor 1 Blij dat ik all in sta dus dat ik mij alleen hoef te focussen op het rijden.. en als het echt niet past om langs te gaan hoef ik me nergens zorgen over te maken
Elitedeux
Geplaatst: 07-04-18 01:29
Ik heb helaas geen eigen paard meer, maar ben erg blij met de 2 die ik mag rijden. Mag er alles mee doen wat ik ook met een eigen paard zou doen. Gouden eigenaar, zeker omdat ik er ook nog bij studeer
xAnnouk
Geplaatst: 07-04-18 08:01
Ik heb er 1 ! Dat vind ik ook wel genoeg samen met de studie. Respect voor de mensen met meer paarden. Als ik zie hoeveel tijd ik op een dag al moet besteden aan 1 paard
_Elke
Geplaatst: 07-04-18 08:27
Hallo! Ik kom even onder mijn (cross)hindernis vandaan gekropen want ik heb weer gesprongen na het krijgen van ons eerste kindje! Onze spruit is nu 2 maanden oud en ik rijd sinds 2 weekjes weer. Eerste keer viel de spierpijn wel mee maar nu ik weer gesprongen heb kon ik zowat niet meer lopen de dag erna haha!
Om maar meteen in het gesprek te mengen, ik heb 1 paard. En dat is genoeg. Ik rijd nu ongeveer 3 keer per week en mijn bijrijder ook nog 2 keer. Dat is voor nu haalbaar met de kleine. (en man... )
Mijn bijrijder is een popje van 14 en ik iets minder popperig dus Coco moest wel weer even schakelen dat er ineens iets strenger dingen werden gevraagd. Donderdag met springen werd hij zo jolig dat hij weer iets hoger mocht dat ik er bijna naast lag, moet ook weer even aan hem wennnen
Kennen jullie het dangerbit? Ik twijfel of ik die even moet gebruiken na donderdag. Ik ga volgende maand weer crossen en ik denk dat hij zo blij daarvan wordt dat ik geen rem meer heb. Hebben jullie ervaring met dat bit? Het gaat mij erom dat ik weer eventjes een rem heb, normaal rij ik met een dubbelgebroken bit.
Ik heb er momenteel 2 drachtig en 1 van 3 die we langzaam aan zadelmak gaan maken. Opzich vergt dat dus nirt heel veel tijd. Straks met waken worden het wel gebroken nachten en hopelijk dagen in het land bij de veulentjes. 1 in de sport die het meest tijd vergt. De 3 jarige kan ok met drukte eventueel ook laten staan. Dus op deze manier lukt het wel mooi.
Leuk elke dat je weer rijd! Over het bit kan ok je niet helpen. Ik rij alles op dubbel gebroken bitten eigenlikk
Heerlijk dat je weer aan het rijden bent elke! Danger bit kan zeker helpen voor een rem. Ik heb hem in baby pelham versie zodat je geen notenkraker effect hebt. Maar vriendin van mij reed haar paard op een normaal danger bit en die was beter te remmen daardoor.
Geen ervaring met een danger bit maar wel met een myler, volgens mij heeft dat het zelfde effect. Het paard wat ik reed had alleen een te smal mondje en daardoor gingen zijn mondhoeken open als hij op slot ging zeg maar.. heb er nooit mee gecrosst of iets dergelijks want het was mijn paard niet, maar zeker wel de moeite waard om dat even in de gaten te houden..
Ik wil wel een beetje gas gebruiken van jou paard mijne is zo gevoelig dat het simpelste van het simpelste bitje al te hard ‘remt’