Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
veertje99 schreef:We zijn nu enorm veel bezig om hem goed door te laten galopperen, vooral in de contra galop. Hij heeft de neiging een draf galopje te krijgen achter. Hij springt nu wel echt actief naar voren aan (eerder was dat te 'verzameld' op z'n eigen plek en moest ik hem echt naar voren rijden) alleen vind hij dit heel zwaar om zo door te blijven galopperen. Zul je in het filmpje ook wel zien dat ik hem echt veel aan moet sporen om in de galop te blijven en dat hij niet in zijn eigen tempo gaat lopen
Marietje35 schreef:Mijn opmerking was ook meer in het algemeen.![]()
Als ze in de zweefdraf gaan dan zou ik echt nooit maar dan ook nooit gaan zitten. Eerst naar voren en weer rek erin zien te krijgen, motor aan. Dat kan imo nooit met doorzitten.
Marietje35 schreef:Grappig, zulke verschillen!
Gisteren bezig geweest met de keertwendingen, blijven rotdingen.Ik heb geen moeite met de KW zelf, maar met de inzet. Wie toch de kwartwending heeft bedacht .....
Marietje35 schreef:Grappig, zulke verschillen!
Gisteren bezig geweest met de keertwendingen, blijven rotdingen.Ik heb geen moeite met de KW zelf, maar met de inzet. Wie toch de kwartwending heeft bedacht .....
Marietje35 schreef:Oh serieus?!Ik vind die kwartjes maar ruk
inzet begint bij ons gewoon wat rommelig nog (ik moet wel eerlijk zijn, ben er nog amper mee bezig geweest dus ik mag eigenlijk niet klagen
) Hij zoekt wat, zwabbert een beetje in de zin van waar wil je heen, en dan wil hij bij de inzet z'n been er nog wel eens buiten zetten. Heb ik eenmaal het eerste stuk, dan begrens ik 'm kennelijk wel goed en stapt hij een keurige KW!
MyWishMax schreef:Marietje35 schreef:Oh serieus?!Ik vind die kwartjes maar ruk
inzet begint bij ons gewoon wat rommelig nog (ik moet wel eerlijk zijn, ben er nog amper mee bezig geweest dus ik mag eigenlijk niet klagen
) Hij zoekt wat, zwabbert een beetje in de zin van waar wil je heen, en dan wil hij bij de inzet z'n been er nog wel eens buiten zetten. Heb ik eenmaal het eerste stuk, dan begrens ik 'm kennelijk wel goed en stapt hij een keurige KW!
Ik heb het bij elk paard. Bij die van mij was het logisch, pony en paard waren beide beperkt door blessures dus moest ik iets anders rijden. Maar ook op paarden die gezond zijn, ze al kennen en goed kunnen verpest ik het. De inzet en kwart gaan goed, het laatste stuk doe ik wat stoms. Echt die laatste 2 a 3 passen
Vaaleriee leuk is dat hè? Ik wil ook weer, haha. Nieuwe dingen aanleren en sowieso knutselen vind ik echt heel leuk