[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:38

Het zadel moet dan ook van goede huizen komen om mijn stübben te overtreffen hoor ;)

Nachtdienst gehad Carina?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:44

Yep! Ga zo op bed, vanavond voor ik richting Amsterdam ga maar even rijden. Ze zijn nu de eetzaal van het Vindicat-feest weer uit de bak aan het halen dus het is stervensdruk in de manege :+

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:50

Truste, wat een eind steeds heen en weer..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:51

Slaap lekker, je bent er maar druk mee.

Misschien toch die Stubben een keer proberen.. hmmmm

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:44

Heb prestige roma via corstens veilingen. Geprobeerd bij Divoza en toen daar geboden. Heerlijk zadel, maar vond passier FS ook niet verkeerd.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:07

Lastig al die zadels.. Heb je ook een lastige paardenrug?

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:09

Gefeliciteerd laura!!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:50

Ja, hij is heel erg kort en brede schouders dus hij drukt alles naar achteren maar daar is dan weer geen ruimte voor.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:06

Zou vandaag eerste stage dag hebben, ging niet door. Mijn rooster was anders dan die van de instelling. Mocht naar huis, morgen dan echt beginnen.

Heb net nog naar Winschoten gebeld en kon er in de B en L nog tussen dus ik ga vanavond nog op wedstrijd, lekker spontaan haha. Hopelijk een wp mee pakken in de L dit keer!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:16

Pantykous schreef:
Ik heb nu een Prestige maar die ligt niet goed omdat hij een hele korte rug en brede schouders heeft, dus hij kan dat foam niet lekker kwijt. Heb nu een Tribal en een Prestige Versailles te leen, maar moet op die Versailles erg wennen aan m'n beenligging. Zit Stubben niet heel erg hard?

Keek eigenlijk naar CWD vanwege de flexibele boom, dat spreekt me erg aan. Had idd al wel gehoord dat ze hard slijten.

Passier Marcus Ehning misschien? Die ligt heel fijn op Angel. Zadels drukken bij haar vaak te veel op de schouder. Vind het zelf ook een heel fijn zadel, nog veel fijner dan mijn vorige (Stübben). :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:36

Dat maakt het lastig ja als ze kort zijn.

De prestige zadels zijn over het algemeen langer ja.

Ik ben niet fit :( hoop morgen wel weer want wil morgen rijden. Zaterdag concours en ze is nogal fris.. Duimen en advil vanavond dus!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:08

hoi dames ook in dit topic meld ik me.... inmiddels heb ik me eerste winstpunt in de dressuur gehaald en hebben we een ptv traning gehad en nou merk ik dat me paard springen veel leuker vind als de dressuur,
alleen lijkt het mij nog dood eng en bang dat ik me parcours vergeet enz.

dus ik meld me hier alvast want wil dit jaar wel een springwedstrijd mee gaan doen.

zijn ijzers en kalkoenen verplicht? of hoefschoenen?

of zijn er hier ook bokkers die blootsvoets springen? op de rijvereniging waar ik start hebben ze alleen maar zandbodems zowel swinters als zomers

en hoe staan jullie tegen over het feit:
springen met een dressuurzadel..

ik wil wel graag springen en heb momenteel een goed passend dressuurzadel (KN) en helaas geen budget om een vzh of springzadel erbij te kopen, ( wel rustig naar aan het zoeken hoor)
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 04-02-15 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:16

Van Prestige heb ik wel twee dressuurzadels dus ik verwacht dat het voor het springen ook nog wel een Prestige kan worden.

Ik spring nu BB zonder ijzers maar in maart gaan er wel ijzers met schroefgaten onder. Als ik op (nat) gras moet wil ik wel grip.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:20

Urielle schreef:
Van Prestige heb ik wel twee dressuurzadels dus ik verwacht dat het voor het springen ook nog wel een Prestige kan worden.

Ik spring nu BB zonder ijzers maar in maart gaan er wel ijzers met schroefgaten onder. Als ik op (nat) gras moet wil ik wel grip.

hoe hoog is BB? tot nu toe hebben wij op zijn hoogst denk ik 60cm gesprongen.... dit vond ik zelf al mans zat haha

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:22

Staat meestal 85 of 90.
(En ik vond het doodeng, nu ben ik bang voor de B :') )

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:35

Parcours onthouden is niet zo moeilijk hoor. Het is altijd 1 2 3 4 5 enz. Nee geintje. Gewoon goed parcours lopen. Alle lijnen die je moet rijden lopen. Niet afsnijden, doe je met paard ook niet. En dan voor jezelf tig keer herhalen. Dan rij je het parcours of heb je het al gereden.

Ijzers zijn niet verplicht. Als je toch alleen oo zand start, ook niet noodzakelijk. BB mag tot 80 cm gebouwd worden. Gewoon oefenen, groei je er vanzelf naar toe!! ( zeg ik die nu al tegen de m opziet en dit nog niet hoeft :D )

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:38

Lithya schreef:
Parcours onthouden is niet zo moeilijk hoor. Het is altijd 1 2 3 4 5 enz. Nee geintje. Gewoon goed parcours lopen. Alle lijnen die je moet rijden lopen. Niet afsnijden, doe je met paard ook niet. En dan voor jezelf tig keer herhalen. Dan rij je het parcours of heb je het al gereden.

Ijzers zijn niet verplicht. Als je toch alleen oo zand start, ook niet noodzakelijk. BB mag tot 80 cm gebouwd worden. Gewoon oefenen, groei je er vanzelf naar toe!! ( zeg ik die nu al tegen de m opziet en dit nog niet hoeft :D )

rij je iedere keer het zelfde parcours of beslist de wedstrijdorganisatie dat?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:38

Lithya dat klopt niet hoor, BB mag alles onder de meter (zelfs 95 zou mogen) .
Tot dusver 85 en 90 gehad.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:46

BB moet gewoon onder de meter blijve. Ik Heb inderdaad ook wel es 90 maar ook 80 gesprongen in de BB.

Het parcours is niet hetzelfde. Dat zou wel saai worden voor de parcours bouwers hihi elke keer anders dus.

Of je op blote voeten springt mag je zelf weten. Alleen ik zou het persoonlijk niet doen maar ik ken ze ook die crossen zonder ijzers.
De hoogte groei je in, al denk je nu misschien van niet haha

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:58

_Elke schreef:
BB moet gewoon onder de meter blijve. Ik Heb inderdaad ook wel es 90 maar ook 80 gesprongen in de BB.

Het parcours is niet hetzelfde. Dat zou wel saai worden voor de parcours bouwers hihi elke keer anders dus.

Of je op blote voeten springt mag je zelf weten. Alleen ik zou het persoonlijk niet doen maar ik ken ze ook die crossen zonder ijzers.

waarom zou jij het persoonlijk niet doen?

mijn paard doet t inprenciepe prima op blote voeten..... en zo veel springwedstrijden worden er hier niet gehouden...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:58

Urielle schreef:
Lithya dat klopt niet hoor, BB mag alles onder de meter (zelfs 95 zou mogen) .
Tot dusver 85 en 90 gehad.

Ik denk hou het wat positiever haha, weer niet gelukt.

Hoe het parcours wordt, bepaalt de parcoursbouwer. Dat verschilt normaal per wedstrijd. Je hebt meestal ruim tijd (15 minuten) om te verkennen. Ga gewoon een paar keer kijken, dan weet je een beetje hoe het werkt. Of ga met iemand mee.

Hier zit er vaak 20 cm tussen bb en b. Balen dat ze dan niet tot 90 cm bouwden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:00

Ik schrok me kapot de eerste keer, iedereen had gezegd dat het tussen de 70 en 80 zou staan terwijl ik alleen 70 had gesprongen. Stond het daar 85. :+ O wat vond ik dat hoog!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:04

en in een BB parcours staan er dan ook veel dubbelsprongen of noem je dat breedte sprongen?

een dubbel is zeker met een galoppas er tussen? :o?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:11

Meestal is het gewoon de verlaagde versie van de B die erna gereden wordt, dus met één dubbel erin :j

Hoogtesprong > stijlsprong, muur, ...
Breedtesprong > waterbak etc
Hoogte-breedtesprong > oxer, triplebar, ..

Dubbel is vaak op een galopsprong, soms op twee

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:39

JenniferU schreef:
_Elke schreef:

waarom zou jij het persoonlijk niet doen?

mijn paard doet t inprenciepe prima op blote voeten..... en zo veel springwedstrijden worden er hier niet gehouden...

Omdat mijn paard nog nooit buiten zonder ijzers heeft gesprongen op gras. Ik ga dan niet het risico lopen dat ze uitglijdt. Plus ik cross en daarin zou ik het helemaal niet doen.