[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:40

Mja heel eerlijk, aan Pret zitten ook wat "ifs en buts" hoor. :) Ze moet minstens even goed en als het even kan nog beter terecht komen. Anders blijft ze lopen. Ze staan er nu met zes, dat zullen ze nog wel even kunnen zo lang er zich geen geschikte thuis aan dient. :) Pret is een heel lief, leuk paard, braaf en nuchter máár ze heeft wel een conseqyente, zelfzekere ruiter nodig. Dan kan je alles met haar. Maar als je onzeker bent wordt zij dat ook.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:44

Sjolvir schreef:
Suus___ schreef:
Ik heb t mega luxe qua lessen (en qua super paarden die ik dankzij haar mag rijden) maar les dus 2 keer pw over het algemeen.

Hi hi, weet alleen niet wat ze ervan zou vinden als je over zou willen stappen van instructie :D :+ .

En dat is dus geen probleem maar wel stukken duurder :Y)
We zijn met vip en spirit ook wel eens bij mijn instructrice gaan rijden. Dan zit je natuurlijk wel aardig op dezelfde lijn maar daar leer ik ook weer wat van.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:47

Klinkt heel redelijk Ayasha, succes met een nieuw baasje zoeken :)
En Sjol heeft Heps eventueel te koop, die had ik wel een beetje aan zien komen omdat je zo met haar grootte (of kleinte :P ) zat. Jammer, vond het altijd leuk om de updates te zien van die pretbek, maar ook begrijpelijk.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:53

Ik heb wekelijks les op de club sinds de zomer.
3,5 jaar geleden met mijn priveinstructie Noedel zadelmak gemaakt en ingereden. Ze heeft er altijd naast gestaan vanaf het begin. Toen ik ging verhuizen was hrt haar eigenlijk te ver en ben ik gaan zoeken naar een ander. Niemand kunnen vinden wat klikte. Na een paar maand wanhopig Mn oude instructie gebeld of ze alsjeblieft wou komen. Ik betaal nu gewoon wat meer per uur :+ ze komt eens per maand.
Ze was er een poos uit ivm zwangerschap en ondanks de clubles liep ik weer tegen een paar dingen aan. Clubinstructie is een goede maar een aantal dingen strooide niet lekker met mij en Noedel en daardoor liepen we dus weer wat vast.
Vorige week was priveinstructie er weer en Noedel loopt weer als een zonnetje :) ben zo blij dat ze nog steeds komt. Ze staat er natuurlijk al vanaf het moment dat hij een zadel op kreeg naast en weet precies hoe hij (en ik) in elkaar steekt. Ze heeft er ook regelmatig zelf op gezeten. Ook wel fijn, voelt ze eens wat ik voel :+

Goede instructie is heel lastig te vinden vind ik.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:59

Ik heb wel les. 1x in de twee weken probeer ik te lessen maar wordt soms 1x in de 3wk . Op dit moment les ik voornamelijk met mijn paard. Maar wil ze straks om en om gaan doen.
Ik wil calipso over 25 okt voor het eerst M gaan starten kijken hoe dat gaat. En dan moet ik hem toch echt gaan adverteren voor de verkoop want hij is aangekocht voor de verkoop alleen ik vind hem veel te leuk maar mijn vriend is het er niet mee eens om hem aan te houden + ik heb zo goed als een opvolgercvoor mijn wedstrijd paard gekocht dus ik kan wel weer vooruit (maar ik hoop dat calips nog eventjes blijft want heb er veel plezier van.)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:08

Ik wil wel vaker lessen,maar kost zoveel tijd en geld dat ik het nu op om de week hou.
Wil ook best dingen anders doen dan hoe ik het in mijn hoofd heb,ben vooral een zeikerd met jonge beesten.
Probeer echt zeker een klein jaar zoveel mogelijk rechtuit te rijden,geen zijgangen dus.
Eerst botten en pezen uitharden.Daar kunnen velen niet veel mee.

Paarden verkopen doe ik alleen als ik er zelf klaar mee ben.
Dus idd geen plezier meer in heb,of er niet verder mee kom.
Als ze te oud worden voor mij gaan ze ook weg.
Dan is 14 jaar voor mij de max,dan zijn ze nog verkoopbaar.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:15

Bij een ander lessen is idd geen probleem hoor :D
Zie alleen t nut niet zolang we niet zijn uitgeleerd samen

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:21

Ik les bijna elke week, als ik wil kan ik wel elke dag lessen, wordt dan alleen een dure grap. Mijn instructeur is tevens mijn baas en mijn paarden staan daar ook op stal... Dus als ik hulp nodig hen roep ik help! Das gemiddeld elke 2 weken :+

Mijn doel is Cordia naar het Z te rijden en dan te verkopen, hoop daar met 2 jaar te zijn, dan is ze 11, mooie leeftijd om te verkopen. Hoop dat de dochter van de baas haar ook wil uitbrengen in het springen, dan is ze nog allrounder /3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:22

ambre schreef:
Ik wil wel vaker lessen,maar kost zoveel tijd en geld dat ik het nu op om de week hou.
Wil ook best dingen anders doen dan hoe ik het in mijn hoofd heb,ben vooral een zeikerd met jonge beesten.
Probeer echt zeker een klein jaar zoveel mogelijk rechtuit te rijden,geen zijgangen dus.
Eerst botten en pezen uitharden.Daar kunnen velen niet veel mee.

Paarden verkopen doe ik alleen als ik er zelf klaar mee ben.
Dus idd geen plezier meer in heb,of er niet verder mee kom.
Als ze te oud worden voor mij gaan ze ook weg.
Dan is 14 jaar voor mij de max,dan zijn ze nog verkoopbaar.

Pret is nu 17 maar ik ben er wel "klaar" mee. :) heb er meer uit gehaald dan eender wie verwacht had en nog meer van haar eisen is wellicht niet fair. :) Dat speelt ook wel mee in mijn besluit, de uitdaging is beetje "beperkt" :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:24

Ayasha toch lastig hoor, moet er niet aan denken m'n 'opatje' te verkopen :=

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:26

De twee die ik nu heb staan gaan niet weg, of ik moet ze door omstandigheden niet meer kunnen bieden wat ze nodig hebben. Maar dan gaat de schimmel niet levend het erf af, die zal het tot zijn dood met mij moeten doen. Die is medisch gezien niet geschikt meer om te verkopen, vind het risico veel te groot dat er dan vuile dingen mee gebeuren.
Kleine opdonder zou bij hoge nood best een nieuw baasje kunnen krijgen, maar liever geniet ik er zelf van totdat het een grijze ouwe taart is.
Nu moet ik ook zeggen dat de pony's voor mij op de eerste plaats huisdieren/maatjes zijn en dat je ermee kan sporten als een leuke extra gezien wordt. Dus ik neem een paard met de gedachte dat ze tot de dood bij mij blijven. Ben dan wel weer zo reëel dat ik snap dat er situaties kunnen voordoen wanneer je die gedachte misschien wel uit je hoofd moet zetten. Maar gevoelsmatig ga ik zelf eerder in een doos wonen voordat de paarden weg gaan. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:29

Suus___ schreef:
Ayasha toch lastig hoor, moet er niet aan denken m'n 'opatje' te verkopen :=

mwa van oma is bij Pret nog maar weinig sprake. _O-
Pret is eigenlijk "aangenomen" uit medelijden, omdat ze er niks mee konden en de anderen het niet meer wilde riskeren met 'r. Wellicht daarom dat we nooit dikke vriendjes geworden zijn. Het is er nu wel volledig uit (je kan er zo opstappen en mee weg rijden) maar ik heb een goed geheugen... En we hebben behoorlijk gevochten samen voor ze stopte met pogingen te doen om me te verongelukken. :+

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:18

Mijne is een jaar jonger dus ook niet echt opa hoor :=
Maar heb m dan ook al 15 jaar moet er gewoon niet aan denken :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 07:31

Phara moet ik er ook niet aan denken, Ex op die leeftijd al evemin maar met Pret... Tja..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:24

Met sommige paarden heb je nu eenmaal meer dan met andere.
Toen mijn schimmel niet meer geschikt was voor de sport heb ik hem nog op de wei gegooid.
Dat is echt niets voor mij,normaal breng ik ze direct weg.
Hij is toen nog aardig opgeknapt en ik heb hem zelfs nog een tijdje kunnen rijden.
Helaas heb ik het maar een klein jaar kunnen rekken.
Maar met hem had ik echt wat.Ik zeg altijd:ik verkoop mijn moeder nog.Haha!
Op mijn hondje na dan,daar ga ik desnoods mee in een kartonnen doos wonen.
Denk alleen dat zij dat niet wil...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:16

En toen ging de macridercup ineens niet door.
Balen, selectie van zaterdag is afgezegd omdat de buitenbak nat is en er niet losgereden kan worden.
We zouden uit kunnen wijken naar zondag, maar dan kan mijn ruiter niet.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:11

Oh dat is vervelend zeg. Bij ons kan er gelukkig binnen los gereden worden.
Maar als het morgen heel de dag droog blijft is de buitebak dan nog niet droog genoeg ?
Bij ons zijn zelfs de weien te rijden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:20

ik snap het ook niet helemaal waarom er af gezegd is.
morgen geven ze 2 mm op en hier is ook nog alles goed

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:27

Hier staat de paddock half onder water en glibberde paardlief alle kanten op toen ik even een stukje dacht te galopperen in de berm. Dus denk dat het ook wel aan de regio ligt.
Wel balen jury!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:40

Dat is balen jury.
Goede buitenbak zou dit toch moeten kunnen hebben aan water het per slot van rekening geen weiland.. in de polder...

Ayasha, zie het al, bij jou ook te koop met wat haken en ogen, hier ook.
Ambre, ik zie je al in doos onder brug met je hond, maar pas nadat je al je paarden hebt verkocht.
Suus, tja, jij hebt mazzel met je lessen (moet zeggen ik heb ook betaalbaar les).
SaskiaJ, 11 is mooie leeftijd om nog te verkopen.

Ik heb Sjol die is 17 en onverkoopbaar (hoewel er dit jaar nog op geboden is, niet op in gegaan omdat ik haar dat niet wil aandoen, heeft rustig pensioen verdient, met als het kan doen we het als het niet kan dan eet je maar lekker gras met je vrienden).
Toobs is 9, denk ik wel goed verkoopbaar als allround paard voor van alles en nog wat. Maar niet voor het geld waar ik hem (bijzonder ras) ooit voor gekocht heb, of ik moet hem in het buitenland verkopen.
Hepsie, denk wel goed verkoopbaar, brengt niet veel op want is een fjord en moet nog veel leren, dus niet geschikt voor "beginnende" eigen paarden hebber.

Misschien kan ik haar verleasen... hmmmm, maar ja, eerst maar even wintertje gewoon groeien en niets doen behalve jong zijn met vrienden.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 07:44

Wij zijn onderweg naar de mc Rider. Gister nog heel gedoe. Pony die een van de meiden zou starten is niet van ons (en niet van haar) en die is dus gisteren onverwachts verkocht. Meiske helemaal in tranen had kei hard getraind. Vroeg ze of op een andere pony van ons kon starten. Alleen had eigenlijk niks staan wat een beetje simpel te rijden is voor zo iets. T bruintje is nog niet L klaar en Calips word al gereden door verzorgster.
Nu gaat ze op Royalty. Kei braaf maar door tijd gebrek staat die al een wk of 5 alleen in de wei te genieten van het gras. Ze heeft er ooit half jaar geleden zo is 2x mee gereden dus de combi kent elkaar ook niet echt.
Geen ideale situatie, maar kon niet over mn hart verkrijgen om haar niet mee te laten doen ze had zoveel les genomen en zo hard getraind .

Ik ga dus situatie wel even aan de organisatie uitleggen. Dat ze niet door zou gaan is vrij logisch want pony zal ook best stijfjes zijn en zij zenuwachtig. Maar of ze aub beetje goeie opbouwende kritiek Willen geven zodat het kind toch met een goed gevoel naar huis kan vanmiddag.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:27

Hier is het ook erg nat! Veel water gehad afgelopen week.
Wat onwijs sneu voor dat meisje kady, maar lief dat je dit voor haar.

Ik zou naar het strand vandaag, trek ik gister ponylief uit het land met een dikke kogel rechtsachter en onregelmatig.... Baalbaal.Kan altijd gebeuren en ik vermoed dat ze zich gewoon verstapt heeft, was zo mal in t land, maar de timing is wat prut. Ojan kon ook nog niet mee, die loopt net weer fijn, ben bang dat als ik die 3 uur laat sjouwen dat hij zich weer overloopt (het is een bikkel)
Dus geen strandrit voor ons dit jaar -O-

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:37

heey,

mag ik me hier ook melden? Ik ga vanaf 1 december een D-pony leasen waarmee ik in 2015 in de B wil gaan starten.

Syb is een 8 jarige pony... hij is van een manege waar hij zowel de beginnerswedstrijdjes loopt (F1/ F2) als de hogere proeven richting de L2...

en een linkje naar zo'n F2 proefje

Afbeelding

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:08

Mc rider cup ook weer achter de rug. Wij waren eerste groep, liep hartstikke uit want organisatie had pech gehad onderweg dus die kwamen echt pas 5 min voor dat we eigenlijk moesten beginnen aan en toen moesten ze nog alles gaan opbouwen om te filmen enz. Wel nog even de situatie van het ene meisje kunnen uitleggen. Pony's waren door de vertraging best al "leeg" en de "vervang" pony was erug stijf (is ook al wat ouder en met al die tijd rust gaat het dan hard met stijfheid)
Beide meiden zijn niet door gegaan. Het verschil tussen de meiden met eigen pony's met veel meer ervaring en hen was best groot, maar moet ook eerlijk zeggen dat ik veel combinaties al veel meer richting M vond gaan dan mijn meiden die op L1 niveau zitten (zonder enige wedstrijd ervaring) .

Qua instructies vond ik dat ze alle combinaties de pony's heel diep lieten instellen (achter de loodlijn) met de handen breed. Daar ben ik zelf niet zo van, wat ik wel heel goed vond is dat ze eigenlijk bijna alle combi's flink voorwaarts lieten lopen waar nodig.

Ik ben super trots op wat de meiden gepresteerd hebben. Het ene meisje heeft een nieuwe liefde in Royalty gevonden en zij gaat vanaf nu hem lekker mee verzorgen vertroetelen en rijden, zodat ie ook voor een volgend oefen wedstrijdje wat minder stijf is.

De ene http://s354.photobucket.com/user/muizol ... b.jpg.html
en de andere http://i354.photobucket.com/albums/r405 ... 1ef5ec.jpg

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:45

ynskek, welkom hier. Leuk paardje ga je leasen.

SaskiaJ, dat is echt balen, hopelijk niets ergs en snel weer over.

Kady, oeps.. verkocht, ja dat is jammer voor je bijrijdertje.
Leuke foto's van de meiden en hun pony's.

Ik heb gisteren gestart, was 2e met 180 punt en andere proef 176 pnt
En vandaag ook gestart, ging iets beter dan gisteren, maar vond jury niet.. 172 en 164.
(beken wel dat die hork vandaag weer niet wou stilstaan, dat is slecht voor je punten met aan en afgroeten)

Zit op wedstrijd er nog mee dat ik er te veel druk op moet houden, waardoor hij niet zo fijn loopt als thuis, krijg hem nog niet zo los.