[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:46

@ Vaalerie: Fijn dat het zo goed gaat!
@ Veertje: Haha daar moet ik al helemaal niet aan denken! Dat wordt helemaal niks met die van mij :+
@ Mywishmax; Oh ja, sorry nu je het zegt weet ik het weer. Soms haal ik wat mensen door elkaar, excuus!

Ik plan na een les (of eigenlijk meer: na wat zwaardere training, maar in de regel is dat sowieso met les :+ ) nooit een vrije dag in. Het is beter om dan toch wat (licht) werk te geven.

Ik merk dat ik nu met rijden een soort van "tijd te kort kom". Werk meestal een 20 tot 30 minuten los, daarna pak ik m op en dan weer uitdraven en uitstappen. Al met al altijd wel een uur dat ik erop zit.
Maar eigenlijk vliegt de tijd vanaf dat ik 'm echt oppak, ik kom dan nooit toe aan wat ik allemaal zou willen meepakken. Lopen jullie hier ook tegenaan?

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:19

Ja herkenbaar Marietje35. Ik reed eerst maar een minuut of 30 maar merk dat ik de laatste maanden serieuzer train, meer oefeningen doe en meer aandacht geef aan loswerken. Daardoor moet ik soms opletten dat ik niet te lang rijd. Ik doe nu ook een horloge om omdat we in de buitenbak natuurlijk geen klok hebben hangen zodat ik in de gaten kan houden dat ik niet te lang rij :)

veertje99

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:22

Dat herken ik ook wel goed Marietje! Zeker nu het loswerken bij ons soms iets langer duurt heb je al bijna 'geen tijd' meer om echt goed op te pakken en echt te richten op oefeningen.
Ik kan bij ons de kerkklok zien dus het scheelt dat ik de tijd dan weet. Soms heb ik na 40/45 minuten al zo iets van ik stop het is goed gegaan en soms moet ik juist net even doorpakken en stoppen we echt pas na een uur

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:32

Ik heb echt dat uur wel nodig :j Maar goed, ik neem dan ook wel ruim de tijd om los te werken/uit te stappen. Er zijn ook wel dagen dat ik net wat minder doe, maar dat zijn dan de dagen dat ik na zware training rij, dan werk ik eigenlijk alleen maar los en hooguit paar rondjes oppakken.

Vanavond les, maar eens bespreken. Gelukkig lopen jullie hier ook tegenaan. :D :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:35

:wave: Goedemorgen!

Heel fijn kunnen lessen gisteren _/-\o_ Nog even besproken over mijn tijd te kort, maar ik was goed bezig, niets aan veranderen. :+ Nou oke ...

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:59

Marietje35 schreef:
:wave: Goedemorgen!

Heel fijn kunnen lessen gisteren _/-\o_ Nog even besproken over mijn tijd te kort, maar ik was goed bezig, niets aan veranderen. :+ Nou oke ...

Haha heel goed :) Lekker bezig dus!

Mijn les was gisteren pittig. We 'moesten' binnen rijden omdat het buiten regende en het was ontzettend benauwd in de binnenbak dus warm, concentreren en dingen die niet lukten :Y) Wel hele fijne stukken, het lag vooral aan mezelf, ben dan teveel bezig met dingen om me heen en teveel aan het rijden, terwijl hij het gewoon goed deed.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:03

Maar toch wel fijn gereden Vaalerie?

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:07

Marietje35 schreef:
Maar toch wel fijn gereden Vaalerie?

Mwah redelijk. Paar fijne stukken maar niet het gevoel dat ik vorige week tijdens les had. Maar kwam volledig door mezelf dus nouja, op naar de volgende.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:14

komt wel weer!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:33

@Marietje, fijn dat je les goed ging! Is je gevoel toch iets anders met de tijd :+

@Valerie, jammer dat het dit keer iets minder ging. Komt vast wel weer goed! :)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:37

Ik heb Donner vanavond even omgetoverd tot 'western' paardje :D Het weer was te slecht om te rijden dus we hebben maar even foto's gemaakt. Kunnen jullie met dit weer nog trainen?
Afbeelding
Afbeelding

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:24

Mooie foto’s veertje! Ik heb persoonlijk niks met western maar vind het contrast van het bruin op je donkere paard en achtergrond erg mooi :)

Heb vandaag zo fijn gereden! Hij was het er eerst niet mee eens dat ik hem bij zijn merries uit de wei haalde maar hij liep zo fijn. Morgen lekker naar het bos! Het schijnt weer mooi weer te worden :)

Gaan jullie morgen ook lekker rijden?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:05

Haha ik heb ook niks met western hoor, maar vond het hoofdstel wel stoer staan :P

Fijn dat je heerlijk hebt gereden! Was het in het bos vandaag ook fijn?

Ik heb gisteren onwijs fijn kunnen rijden. Hij was eindelijk weer fijn en losjes en er zaten weer mooie en fijne stukken bij. Vandaag hebben we een klein rondje buiten gereden en hij was weer heerlijk ontspannen :)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:49

Fijn dat het zo goed ging veertje!

Buitenrit vandaag was heerlijk. Was alleen gegaan, vind ik wel fijn om regelmatig te doen. Ik kwam op de terugweg 2 oud stalgenootjes tegen dus dat was ook gezellig :) dinsdag een vrije dag dus dan met een stalgenoot naar buiten. Rest van de week lekker aan de dressuur en lessen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:12

@ Veertje: Mooie foto's!
@ Vaalerie: Fijn gereden en lekker naar het bos geweest.
@ Veertje: Ook fijn gereden!

Ik zou ook wel weer een bosritje willen maken, maar hier zijn alle parkeerplaatsen nog afgesloten.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:12

@Valerie, dat is altijd leuk als je onderweg mensen tegen komt!
@Marietje, dankjewel! Kun je niet vanuit stal een rondje buiten maken?

Ik heb geluk dat ik vanaf stal 2 kanten op kan, of de Vennebulten in (bos achtig gebied) of rondje heide hoe wij dat noemen :D Genoeg zandpaden overal in de buurt en kunnen echt enorm veel kanten uit met een buitenrit

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:18

@ Veertje; Dat kan op zich wel, maar dan moet ik eerst een flink stuk langs de weg. Ik wacht liever tot de parkeerplaatsen weer open zijn.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 12:22

Wij hebben ook de luxe van heel veel bossen om onze stal heen, zo fijn :)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:01

Hier heerlijk gereden vanmorgen <3 wat een weer! Lekker naar een watertje geweest. Hopelijk heeft hij niet teveel spierpijn want morgen aan de bak tijdens les!

Afbeelding
Dekje zit schots en scheef :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:02

Oh wat heerlijk Vaalerie!! Dat zou ik ook wel eens willen doen, ik denk dat die van mij dat geweldig vindt!
Waar is dit?

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:05

Marietje35 schreef:
Oh wat heerlijk Vaalerie!! Dat zou ik ook wel eens willen doen, ik denk dat die van mij dat geweldig vindt!
Waar is dit?

Dit is bij ‘t Zand in Alphen (regio breda)

Ik heb me trouwens vanmorgen toch ingeschreven voor een online proef. M’n instructice zei dat ik er gewoon gebruik van moet maken, zeker nu hij zo fijn loopt. Dus ga het maar gewoon een keer proberen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:07

Nog nooit van gehoord, maar misschien wel een keer leuk om te doen. Ziet er mooi uit.

Leuk Vaalerie, succes vast!

Ik ben nog altijd "tegen" het online gebeuren, ik train lekker door. Moet zeggen dat het goed bevalt. :o :D

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:10

Marietje35 schreef:
Nog nooit van gehoord, maar misschien wel een keer leuk om te doen. Ziet er mooi uit.

Leuk Vaalerie, succes vast!

Ik ben nog altijd "tegen" het online gebeuren, ik train lekker door. Moet zeggen dat het goed bevalt. :o :D

Groot gelijk hoor! Ik vond het eigenlijk ook niks maar ik dacht nu; nouja, probeer het een keer, kan geen kwaad. Maar snap ook de mensen goed die er tegen zijn.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:11

Heerlijk Valerie! Dat is pas genieten!

Ik heb gisteren de online proef opgenomen. Moet zeggen dat als ik het filmpje terug zie ik blij ben met het algemene beeld. Donner liep fijn in de aanleuning, geen geklooi daarmee. Hier en daar wat foutjes maar het algemene beeld vind ik persoonlijk fijn en hij liep ook fijn actief :) Foto van na de proef
Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:15

Mooi kleurtje Veertje! Laat je de proef ook hier zien? Ik ben wel benieuwd!