[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Ilsee_

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:43

Alice ben ik inderdaad al een paar keer geweest beviel goed ja!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:54

Urielle schreef:
Lithya schreef:
Ik zei dat ik dacht dat ik met mijn C pony altijd 70 cm sprong en e 90 en werd toen aangevallen dat dat bullshit was. Want ja zei geeft iedere week les dus wist het.

90 cm voor de E's maar wel toegelaten speling qua hoogte in het parcours, had ze het daar niet over?

Nee. Ze zei dat het altijd 1 m was.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:54

Dat klopt dus niet :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:58

Gelukkig niet zeg, dan werd B paarden 1.10!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:23

Ja zo redeneerde ik ook, maar ja. Denk hou de eer maar aan mijzelf en ga nu niet
verder discussiëren.

Vanavond weer lekker gesprongen. Eerst even niet willen en toen weer te graag. Onnozele geit is het ook af en toe.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:07

_Elke schreef:
_Ilsee_ schreef:
Ik wil graag wat meer cross ervaring opdoen maar zijn er ook terreinen in de buurt van Zwolle (oke met cross moet je meestal wel ver van huis maar toch) waar je kunt oefenen of nog lessen die ik kan gaan volgen :) Ik ben zelf ook al druk opzoek maar kom niet zo veel verder.

Als je iets verder wilt rijden dan raad ik roxana heel erg aan in Lelystad! Die meid kan echt fijn lesgeven!! (ik vind beter dan waar ik zaterdag ben geweest ;) )

Anne_GTI schreef:
Mee eens maar als je toch al onderweg bent kun je ook doorrijden naar Alice :D
Dat is in tijd niet veel verder en ik vind daar de sfeer leuker.

Klopt ook, alleen gaat Alice dit jaar weinig groepslessen geven ivm de eventing school.

De planning is ook bekend, de 20e een mentale training en de 28e eerste terrein training! :De

Vanavond springles ging aardig. En een ander paard was erg druk en dat werd mijn paard ook beetje maar toch aardig kunnen afsluiten.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:00

Fijn dat Cherry beter te rijden wordt in de les Elke! +:)+

In Pesse zit nu ook een terrein, Alice Waanders (andere Alice, ex-bondscoach jeugd) geeft daar trainingen. Maakt voor jou volgens mij niet uit qua afstand of je daarheen gaat of naar Flevoland. Vinkega is voor jou ook nog goed te doen. In Gelderland en Overijssel zitten her en der wel wat terreinen (verstopt).

B E is idd 90 cm en staat vaker lager dan hoger volgens mij :+

Eindelijk even tijd gevonden om nog even topic in elkaar te flansen [SPR-ITP] Challenge v. Asca Z concoursen laatste tijd

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:20

Mooi overzicht mirthe, leuk om te zien allemaal!!

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 10:39

In Bathmen zit ook een crossterrein, of er lessen ed worden gegeven weet ik niet... en volgens mij alleen in het volle oudoorseizoen...
En langs de A35 tussen almelo en hengelo geloof ik?? zit er ook 1tje...

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:01

Heeten en Pesse zijn het dichtstbij dus ik ga daar even meer over opzoeken en ik wil eigenlijk ook wel wat lessen dus even kijken naar Alice of anders in Lelystad. Bathmen is ook nog wel te doen!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:15

Ik ben er zelf altijd wel van dat als ik train in het terrein alleen onder begeleiding. Voelt veiliger en soms kan een instructeur je net even het zetje vertrouwen geven om over een bepaalde sprong te gaan. Of juist te helpen als het even niet lukt.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:30

Ja ik ook daarom wil ik ook graag gaan lessen :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:23

We kunnen wel een keertje samen afspreken bij Michel

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:26

Lijkt me leuk!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:20

Iemand nog een paar rollen behang over? Dan kan ik mijn paard erachter gaan plakken. God wat was die knol irritant vanavond. Eerst geprobeerd om zijn dwarse gedrag voorwaarts op te lossen. Werkte niet; elke schaduw was een aanleiding om er keihard bokkend tussenuit te stieren. Woest was ik. Toen maar in de rollkur knetterhard aan het werk gezet. Probleem opgelost... ineens kon hij toch wel normaal doen. Heb hem alle kanten op gevouwen. Morgen maar even rustig loswerken want hij zou weleens een beetje spierpijn kunnen krijgen.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 09:18

Hing wat in de lucht dan gister....
Mick liep te schieten en te bokken joh! Uiteindelijk wel weer fijnn gesprongen, maar manmanman wat was ie het eerste gedeelte stout!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 09:40

Hing echt wat in de lucht!! Niemand met kiespijn :+

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 09:53

Gefeliciteerd Laura! Y)(^)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:02

paljaslaura schreef:
Hing wat in de lucht dan gister....
Mick liep te schieten en te bokken joh! Uiteindelijk wel weer fijnn gesprongen, maar manmanman wat was ie het eerste gedeelte stout!

Gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb sinds gisteren nog een zadel om te proberen, Prestige Versailles de nieuwe. Zit wel heel lekker maar kan m'n benen wat minder kwijt. Komt ook nog iemand met CWD, iemand ervaring mee?

Crossen is leuk! Ik zou zondag in Moordrecht maar heb geen auto zondag. Als jullie niet mijlenver zitten wil ik ook wel een keer mee. :j (als t mag)

Mooie platen Mistid, zal ook even reageren :j

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:24

Geen ervaring met cwd, maar ik kan niet meer zonder mijn prestige. Heerlijk in mijn zadel met dikke knie wrongen <3 (wel dressuur dan hè hihi)

Springen lekker op mijn stübben, ook heerlijk hihi

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:25

CWD is schreeuwend duur en weinig duurzaam :o Ik vind ze enorm snel slijten als ik om me heen kijk. Verkoper zegt zelf ook dat het concourszadels zijn :+

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:27

Ik heb nu een Prestige maar die ligt niet goed omdat hij een hele korte rug en brede schouders heeft, dus hij kan dat foam niet lekker kwijt. Heb nu een Tribal en een Prestige Versailles te leen, maar moet op die Versailles erg wennen aan m'n beenligging. Zit Stubben niet heel erg hard?

Keek eigenlijk naar CWD vanwege de flexibele boom, dat spreekt me erg aan. Had idd al wel gehoord dat ze hard slijten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:32

Ik vind mijn stubben superfijn! Zit als een huis :j

Dat zadel heeft een stalgenoot van me en die is er superblij mee door de ligging en zit, maar je houdt ze echt niet mooi :=

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:34

Stübben staat wel bekend dat ze hard zijn en dat is deze ook hihi ik zit er fijn op maar ik kwam van een passoa plank dus zit alles lekkerder en deze ligt heel fijn op haar rug.

Wie weet ooit een ander springzadel met zachtere zit. Nu kan ik nog niet zonder mijn plank ;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:36

Ik heb voor Bella dat nieuwe zadel van Divoza (kom even niet op de naam en te moe om op te zoeken :+ ), zit veel zachter als de Stubben, maar toch zit ik veel liever op die stubben!