[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:25

Mooie foto suus. Geweldig dat je jasje precies de zelfde kleur is als het donkere bruin van je pown :D

Ik kom er serieus net pas achter dat de 1/8 finale van macrider al de 25e is en dat assen zowat in groningen ligt.... Wij zitten met de paarden op 1km na net niet in belgie. Als de meiden door gaan word dat nog heel wat regelen want dat gaat hem echt niet worden zo'n afstand met mijn oude auto, dat durf ik echt niet aan. 1x halverwege nederland met een trailer staan en niet verder kunnen is genoeg van t goeie.
Ik hoop natuurlijk dat ze wel door mogen maar dan word het een heel regel gedoe hahaha

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:36

Tijdje terug hier gemeld, maar door prive dingetjes niet echt mee kunnen praten helaas.
Mijn merrie staat momenteel even op non active, vrijdag ben ik bij Nyckle geweest en heb ik daar de geweldige Bink gereden.

Nu zijn onze plannen voorjaar 2015 te gaan starten tussen de paarden, just for fun. Hop hop met een welsh A hengstje tussen al dat grote dressuur geweld, ik word nu al zenuwachtig :')

Er moeten bij mij nog een paar kilotjes af maar hey voor de eerste keer ben ik erg blij met het resultaat :D

Afbeelding

Afbeelding

Nicole zal Nicole niet zijn als ze niet even gek doet :+
Afbeelding

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:40

wat gaaf toch die manen.

Kady, besef je ook dat het een overnachting kan betekenen of weer heel ver heen en weer rijden?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:45

Wat leuk Nicole! Bink is even groot als die van mij, maar heeft wel wat meer massa dan mijn merrie uiteraard. Ben benieuwd hoe het gaat, met een hengst begin je altijd in het L toch?
Hij kan lekker lopen volgens mij, heb je een leuke aan :) Die manen vind ik zelf altijd een beetje te, maar vind het een leuk dier om te zien.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:52

mooney schreef:
Wat leuk Nicole! Bink is even groot als die van mij, maar heeft wel wat meer massa dan mijn merrie uiteraard. Ben benieuwd hoe het gaat, met een hengst begin je altijd in het L toch?
Hij kan lekker lopen volgens mij, heb je een leuke aan :) Die manen vind ik zelf altijd een beetje te, maar vind het een leuk dier om te zien.

Ja bink is 1.21 misschien 1.21 maar heeft veel massa gelukkig moet ik ook wel hebben hoor, jij bent een stuk slanker dan ik haha

Ja ik vind het wel wat hebben, het hoort een beetje bij Binkje <3

Nee hoor, Bink heeft nooit B gelopen onder het zadel, je moet als ruiter zelf L2 zijn of L springen. Ik ben zelf M springen geweest dus dat scheelt, en mag hem dus gewoon in B starten.
Ja hij heeft een zeer fijn bewegen, veel power en kan echt vertrekken!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:00

Kady, het leukste is dat t mega toeval is dat ik dat jasje in de kast had hangen :=

Gaaf een sprookjespoown!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:02

Suus___ schreef:
Kady, het leukste is dat t mega toeval is dat ik dat jasje in de kast had hangen :=

Gaaf een sprookjespoown!

Jasje past super op je pony!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 09:09

Hier hetzelfde, tijd niet meegepraat (wel gelezen) door een hoop gedoe, werk etc maar nu moet ik toch even mijn stem laten horen...

Nicole:

:') _O- :+ +:)+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:09

Oh, wat een sprookjes pony!!!! Zo sneeuw wit.

Suus gefeliciteerd met je winst op de herfstmeeting!
Ik mocht niet mee, rijd te slecht :D (en had me ook niet opgegeven, aangezien ik dan toch niet mee mag _O- )

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:58

Wauw Nicole, hij is zo gaaf! Succes met de man!

Gefeliciteerd met de punten en prijzen.

Heb zondag de autumn deserttrail gereden, was weer top!

http://picturepush.com/+yQul

Vandaag gesprongen met Cordia en zondag gaan we naar het strand!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:05

Oh, jij hebt lekker uitgewaaid, dat is ook zalig!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:16

Wat een leuk mini schimpie zeg!!

Gefeliciteerd Suus!

Veel succes Kady!

Hier alles op het gemakje.
Even geen wedstrijden,scoorde steeds rond de 60% tenzij ik een feestjury had.
Nu maar even doortrainen,ben vorige week voor het eerst bij Danielle Heijkoop gaan lessen en ik hoop dat ik daar verder mee kom.
Voor mij aardig het roer om,ben toch iets klassieker in mijn rijden dan ik dacht.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:19

Ambre, wat grappig dat je daar dan zo achter komt.
Overwogen dan echte klassieker er op los te laten?

Hier eigenlijk laatste tijd niet echt wedstrijd gericht wat gedaan, fotoshootje links en rechts, vakantie voor paard, zijn net weer aan het werk.
Starten komend weekeind wel, thuiswedstrijd, dus lekker makkelijk. (of anders wachten tot 's avonds laat voor je kan rijden, wou nou ook wel eens gewoon 's avonds thuis zitten)

Ben ook aan mijn rij systeem aan het sleutelen, weet ook nog niet wat ik ervan moet vinden.
Het afgelopen zaterdag ook mennend geprobeerd, morgen weer.
Als het niet werkt zie ik het wel weer, vind dit eigenlijk niet mijn manier van rijden.
Te veel druk, te rond.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:36

Ik les dus blijkbaar altijd al meer in de klassieke richting.
Mis gewoon nog een hoop losgelatenheid.
Ik vind het niet makkelijk om hier in de buurt instructie te vinden.
Heb er al wat geprobeerd,te ver weg of qua persoon bevalt het me niet.
Altijd weinig gelest,dus ook wel erg mijn eigen idee erover.

Nu ook erg rond,maar dat moest ik van iedereen wel want ze drukt zich er graag uit.
Mocht nu ook lager instellen,dat mocht ik nooit.
Merk na een paar dagen dat dat goed werkt.Had altijd veel druk bij haar,heb het idee dat het nu beter gaat.
Ga er gewoon serieus mee aan de slag!

Qua menles is het helemaal drama om instructie te vinden lijkt me?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:45

Menles is soort van rampzalig, klein gelukje dat ik dan weer heb is dat hij ook onder het zadel gereden wordt kleine pony's is dat natuurlijk veel lastiger.
Heb van 2 verschillende mensen les op de vereniging met mennen en waar Toobs is beleerd die geeft ook heel fijn les (ben ik al heel lang niet meer geweest) en ik ga graag op menkamp van de KNHS.
Ik ben nu wat in onder het zadel aan het doen ben nu met mennen ook aan het doen, tot nu toe (al wel weer 2 x gemend..) werkt het.

Hier moet hij ook ronder omdat hij graag lengte pakt, daardoor traag wordt.
Lager instellen hier juist niet, maar juist hoger.

Moet zeggen onder het zadel lessen vind ik ook al dramatisch om iemand te vinden net zoals jij.

Wel fijn vond ik Rien van der Schaft (keer 4 x bij gereden met cursus), maar die is boven mijn budget en te ver weg.
En ook fijn Herman Wientjes.

Maar goed ik rij nu gewoon rond bij een locale instructie, kan ik voorlopig nog zat van leren.

Zou graag nog een zit les hebben van Lammert Haanstra.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:59

Ik heb momenteel helemaal geen les en moet zeggen dat het wel prima bevalt := Van de winter neem ik wel weer springles. Ik heb ook heel erg mijn mening over hoe ik dingen aan wil pakken en zelfs al ben ik het eigenlijk met ze eens, als ik het voor Angel anders wil dan gebeurt het anders.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:22

Ik heb een keer in de maand oid les. hangt er maar net vanaf hoeveel ik "over" heb nadat alles betaald is. :+
hier erg drukke dagen gehad en inmiddels ziek aan't worden. :x Sam heeft weekje verlof gehad na een niet zo geslaagd kampioenschap en ben aan't twijfelen of ik 26okt. ga inschrijven of dat'k nog wacht tot begin november. :) Heb nog tot nu zondag om te beslissen dus. :+
Sam gaat vrij goed. Pret staat te koop. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:22

Ik heb ook wel mijn mening, maar vind het dan weer heerlijk om die te bediscussiëren over hoe of wat en waarom dingen zijn zoals ze zijn en wat de alternatieven zijn.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:36

Ik heb t mega luxe qua lessen (en qua super paarden die ik dankzij haar mag rijden) maar les dus 2 keer pw over het algemeen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:38

Suus___ schreef:
Ik heb t mega luxe qua lessen (en qua super paarden die ik dankzij haar mag rijden) maar les dus 2 keer pw over het algemeen.

Hi hi, weet alleen niet wat ze ervan zou vinden als je over zou willen stappen van instructie :D :+ .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:53

Sjolvir schreef:
Suus___ schreef:

Hi hi, weet alleen niet wat ze ervan zou vinden als je over zou willen stappen van instructie :D :+ .

_O- _O_

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:56

:')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:00

Sjolvir schreef:
Suus___ schreef:

_O-

Ik heb op het moment ook geen les, in de zomer even 3 clublessen en 1 priveles mee kunnen pakken. Maar hier thuis heb ik geen passende instructeur/instructrice gevonden die en bij mijn eigenwijze rijstijl en binnen budget past :+ Dus ik hobbel zonder les rond, soms mis ik het wel, maar ben ook wel redelijk vaardig in zelfreflectie dus met het huiswerk van afgelopen zomer heb ik nog wel even schik denk ik.

Ayasha: Pret in de verkoop? Was dat altijd al het plan dat als Reve er was, ze verkocht zou worden of niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:12

Het was geen echt "plan" maar wel iets waar ik vaak over getwijfeld heb. Ik train Pret niet meer, vindt het eigenlijk ook geen leuk paard om te rijden. Enfin, Geen leuk paard om te rijden is veel gezegd. bijrijdster gaat als ze zaterdag terug komt effe flink de puntjes op de i gezet krijgen want heb drie dagen nodig gehad om haar weer los en licht te krijgen op de hand (probleem met Pret is dat je dat niet zo goed ziet van op de grond en ze zei altijd dat ze licht op de hand was als ik vroeg hoe ze voelde. Maar als dit licht op de hand is dan is een zak cement ook licht. Nu ben ik wel een muggenzifter kwa lichtheid maar toch. Heb zoveel moeite gedaan om Pret licht te maken..). Nu vandaag ging het beter en stond het me al niet meer tegen om haar te rijden maar maandag was ik echt blij dat ik kon afstappen. Feit is dat ik niet zo extreem veel plezier beleef aan Pret kwa rijden. Als ze goed gaat is dat prima, maar het is nooit dat ik echt helemaal happy af stap. :) En waar ik vroeger zo iets had van "laat maar lopen.." heb ik nu (heel egoïstisch eigenlijk) zo iets van: die vos staat er en kan volgend jaar beleerd worden en dat is meer mijn "type" (sensibel, vlug..) en Rêve is een beetje iets tussen Sam en Pret in voorlopig (wat wel mooi is want ik vind Sam heel leuk maar beetje minder zou soms ook geen ramp zijn. :') ) en die blijft sowieso wel omdat ik wil weten hoe ze als 3 jarige gaat zijn en tsja, ergens weet ik niet of Pret niet beter zou zijn bij een baasje waar ze "enig" paard is...

Het is niet dat ze deze maand weg moet, maar zou er iemand interesse in haar hebben die ook de klik met haar heeft, dan mag ze mee. :)
In principe is het gewoon een heel fijn paard... Alleen heb ik er niet de klik mee die ik wel met de rest heb (nooit gehad trouwens) ... En moest er iemand komen waarbij die klik er wel is...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:33

Lijkt me weloverwogen keuze om dan inderdaad Pret te verkopen als dat het paard is waar je het minst goed mee uit de voeten kunt.
Wel lastig hoor verkopen.. hier staat Hepsie soort van te koop, mits de juiste koper zich meld (lees een koper die al de nodige paarden ervaring heeft, niet iemand die "zomaar" een 3 jarige aanschaft).