[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:23

Zie mooie en minder moooe punten!

Zo'n jury die 5 en 6 zonder commentaar geeft is niet erg handig. Weet je ook niet wat er fout ging.

Ik mag morgen avond weer. Als het dan goed gaat laatste keer in het L1!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:06

Net geen 2 winstpunt is jammer he!

Wow wat goed bijna L2!

Ik heb volgende week weer wedstrijd. Twijfelde of ik L of B zou starten. Vorige keer ging het door spannings niet goed. Maar mijn instructrice zei eigenlijk wel terecht dat die spanning in de B net zo veel problemen oplevert als in de L. Dus Ja we proberen het maar weer.
Deze week even hard oefenen.

Zitten jullie in de proef eigenlijk door of blijven jullie lichtrijden? Of wisselen jullie het af?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:37

Ligt eraan welk paard, hoeveel spanning etc. Op Eli gaat doorzitten nog niet geweldig, bovendien spant zij veel te veel aan op vreemd terrein. Sterre zit juist heerlijk door.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:53

Shelly21 schreef:
Zo'n jury die 5 en 6 zonder commentaar geeft is niet erg handig. Weet je ook niet wat er fout ging.

Er ging eigenlijk niet echt iets fout, beide instructrices stonden langs de kant en begrepen de punten ook niet .

Wat overigens ook heel bijzonder was is dat ze alle deelnemers op het onderste gedeelde alleen maar 6 had gegeven Hahah! Maar goed we gaan gewoon op naar het buitenseizoen en dan zien we wel weer

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:26

Vaak is het punt met 5jes en 6jes proeven, dat er dus geen grote fouten te zien waren, maar de proef gewoon niet spectaculair genoeg was. Je kan een gebroken lijn netjes op de letters rijden, in draf. Dat is dan goed voor een 6je.. want het is uitgevoerd. Maar als het paard netjes in de juiste richting gesteld wordt, fijn aan het bit loopt, en er stevig naar toe gereden wordt waardoor het paard op zijn best wordt voorgesteld scheelt je dat zomaar 2 punten.
Mijn advies zou dan ook zijn om eens te kijken of je met wat meer lef kunt gaan rijden. En ja, de kans op falen is dan groter op sommige oefeningen. Maar als je nu al verschillende keren zo'n proef hebt gereden en je daaraan stoort, zou ik dat toch eens proberen. Vaak kun je ook haast geen commentaar schrijven als de hele proef voort kabbelt.. overal impuls, of aanspanning schrijven is ook zo raar. Wel kun je gerust eens bij de jury vragen wat er verbeterd moet worden om hogere punten te kunnen rijden. Die zullen wel aangeven waar het in zit :)

Ik heb zelf wat wedstrijden uitgezocht waar ik graag heen wil. En ga ook eens een poging wagen in het M1.. nooit gedacht zover te komen!

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:37

Josien_ schreef:

Wow wat goed bijna L2!

Ik heb volgende week weer wedstrijd. Twijfelde of ik L of B zou starten. Vorige keer ging het door spannings niet goed. Maar mijn instructrice zei eigenlijk wel terecht dat die spanning in de B net zo veel problemen oplevert als in de L. Dus Ja we proberen het maar weer.

Zitten jullie in de proef eigenlijk door of blijven jullie lichtrijden? Of wisselen jullie het af?

Ja heel zuur, maar ach niks aan te doen. Hadden jullie in de B ook zoveel spanning of is dat pas sinds het starten in de L?
Ik rijd altijd licht en ga doorzitten bij het wijken en de overgangen. Heb het idee als ik de hele proef doorzit ik haar niet zo actief rijdt ivm eigen 'gehobbel' :') Maar ligt dus enorm aan ruiter en paard denk ik

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:58

Eli heeft altijd spanning gehad, ook bij een gewone training op vreemd terrein. Komt wel goed als ik haar vaker mee neem. :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:58

Gisteren na 3 maanden weer op wedstrijd geweest, onze laatste in de L1.
Eerste proef was ze heel erg gespannen en vond ze alles eng en dan ook maar 175,5 en tweede proef ons herpakt en liep ze super fijn en hadden we 191.
Was bij beide proeven de zelfde jury dus wel fijn om te zien dat mijn gevoel goed zat

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:59

NikkiLoves schreef:
Josien_ schreef:

Wow wat goed bijna L2!

Ja heel zuur, maar ach niks aan te doen. Hadden jullie in de B ook zoveel spanning of is dat pas sinds het starten in de L?
Ik rijd altijd licht en ga doorzitten bij het wijken en de overgangen. Heb het idee als ik de hele proef doorzit ik haar niet zo actief rijdt ivm eigen 'gehobbel' :') Maar ligt dus enorm aan ruiter en paard denk ik

Was ook al aanwezig in de B hoor, gaat steeds beter maar was bij 1e x L1 weet even helemaal terug.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:38

Josien, ik ben het met jouw instructie eens. ;) Als je in de B ook spanning hebt maakt het niet uit. Gewoon blijven doorgaan en dan slijt de spanning vanzelf weer.

Ik mag nog niet doorzitten :') Maar als ik L ga starten kijk ik gewoon per keer. Ze loopt als ze los is fijner als ik doorzit, dan ben ik zelf sneller/alerter/handiger. Maar ik zou het gewoon per proef aankijken en per onderdeel.

Hier is de startlijst weer online en nog steeds als 1e dus om 15.40 := Spanning is al flink aanwezig, maar ik heb de mazzel dat ik van te voren echt bloednerveus ben, maar zodra ik er op zit is het weg. Gisteren les gehad en even proefje geoefend om te kijken op welke dingen ik moet letten. Was flink aanpoten, maar ik heb er wel vertrouwen in. Vandaag nog een keer rijden en dan pas op het NK weer.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:27

Je kunt het MWM!

Hier weer eens wat anders. Verder met de jongste:
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:34

VOS! :+:

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:47

Leuk!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:53

MyWishMax schreef:
VOS! :+:

Haha ja wist je niet dat ik ook een vos had? :))

Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:43

MyWishMax schreef:
Josien, ik ben het met jouw instructie eens. ;) Als je in de B ook spanning hebt maakt het niet uit. Gewoon blijven doorgaan en dan slijt de spanning vanzelf weer.

Ik mag nog niet doorzitten :') Maar als ik L ga starten kijk ik gewoon per keer. Ze loopt als ze los is fijner als ik doorzit, dan ben ik zelf sneller/alerter/handiger. Maar ik zou het gewoon per proef aankijken en per onderdeel.

Hier is de startlijst weer online en nog steeds als 1e dus om 15.40 := Spanning is al flink aanwezig, maar ik heb de mazzel dat ik van te voren echt bloednerveus ben, maar zodra ik er op zit is het weg. Gisteren les gehad en even proefje geoefend om te kijken op welke dingen ik moet letten. Was flink aanpoten, maar ik heb er wel vertrouwen in. Vandaag nog een keer rijden en dan pas op het NK weer.

Haha, ja ik ook wel ;) !
Bedankt voor je tip over het doorzitten! Ik ben er nu meer mee aan het oefenen en het helpt echt om beter te verzamelen etc. Alleen bij dingen als draf verruimen bijvoorbeeld is lichtrijden nog beter.

Succes alvast dit weekend!!

Leuke vos hierboven :D .

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:46

Ik ben vanaf de eerste proef L1 al mijn proeven gaan doorzitten. Ook vaak het hals strekken en t draf verruimen maar dat heeft bij mij er ook mee te maken dat lichtrijden veel meer kracht kost om mn benen te blijven sturen als dat het met doorzitten kost.

Ik kan me als ik blijf zitten beter focussen op de rest O:)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:05

Vandaag weer tussen de plassen door gereden.
Zorro:
Afbeelding
Afbeelding

Eli

Afbeelding

Afbeelding

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:36

Dat was vast heerlijk rijden vandaag Mirjamalvaro? :D Leuk vosje ook!

Spannend MwM, succes alvast!

Mooie punten NikkiLoves, jammer van dat halve puntje. Maar agh, liever die punten dan 180 toch :+

Ik kom me ook weer melden *\o/*

Van Juni 2016 tot Juni 2017 heb ik een heel leuk paard gereden. De laatste maanden ook wedstrijden gereden en uiteindelijk best makkelijk tot L1+9 gekomen. Daarna ben ik gestopt met het rijden van hem.

Maarrrr .... In Januari dit jaar weer begonnen met datzelfde paard :D
We moeten echt weer een combinatie worden, we waren niet meer zo goed op elkaar afgesteld. Helaas staat hij nu al ruim een week met een dikke kogel, da denkt een verzwikte/gekneusde kogel. We gaan het zien... Had eigenlijk onze come-back wedstrijd volgend weekend willen rijden, maar het welzijn van het paard gaat voor :)
Hier een filmpje van hem, de dag nadat hij door de osteopaat was behandelt. Blij ei met zijn losse lichaam :D

Laatst bijgewerkt door Charlotte446 op 14-03-18 21:51, in het totaal 2 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:40

Leuk dat je hem weer op kunt pakken!

En ja best lekker gereden. :))

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 07:20

Leuke foto's en filmpje!

Over het doorzetten / lichtrijden.. Ik kan echt niet doorzetten dus doe dat op geen enkel onderdeel, natuurlijk wel iets wat voor te toekomst geoefend moet worden :o

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:36

Mijn dochter is op den duur maar gaan doorzitten, vond ze toch fijner en het ziet er ook wel beter uit.

Bleek wel toen een jury haar herkende en ook op het protocol schreef dat haar houding en zit verbeterd waren

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:25

Hmm, doorzitten is niet perse beter voor het beeld, maar waarschijnlijk kan zij netjes doorzitten en paard daar er net iets beter in begeleiden. Dan altijd doorzitten idd :j Als je niet zo netjes kan doorzitten of paard makkelijker loopt met lichtrijden is dat beter.

Ik ben stik nerveus voor morgen. Ze voorspellen sneeuw? Het rijden zie ik wel, ik kan niet meer doen dan mijn best en Flow doet dat altijd wel. Vandaag spullen gepoetst, flow gewassen, morgen alleen nog vlechten, poetsen en inladen. :=

De wasplaats was verstopt, dus was even beetje stressen. Het is een moddermonster vol bagger, mest en zand, maar gelukkig konden ze hem doorspuiten en heb ik nog kunnen wassen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:29

Adem in, adem uit. Komt helemaal goed met jullie. :(:)

Hier op mijn zelf gefokte 3 jarige gezeten. Echt alleen even gezeten. Voor het eerst dat ze iemand op haar rug had. Voelde erg gaaf. :o :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:43

Ik maak me drukker om de sneeuw _O- Dat rijden kan ik toch niks aan doen, dat gaat goed of niet en dan maar wachten wat de jury ervan vindt.

Is die vos jouw zelfgefokte? Uit welke merrie en welke hengst? En en en, ik wil gewoon meer weten. :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:46

Haha ja de vos! Five Star * Tuschinski * Vincent.
Mams is dus Eliana.
Afbeelding
Afbeelding

Paps (amazing star * jazz)

Afbeelding

Afbeelding

Kyara

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mirjamalvaro op 16-03-18 20:57, in het totaal 3 keer bewerkt