Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zondebokje

Re: Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:59

ook al heb je wel het geld ervoor..vind ik het nog belachelijk...denk is na... 20 euro voor 10 minuten is toch bizar!!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:04

Ik vind het belachelijk! 20 euro voor 10 minuutjes! Boos! Zo wordt het idd een sport voor de welgestelden onder ons. Jammer!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:06

20 euro voor 10 minuten, zelf lesgeld is nog minder Vork

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:07

hihi 2 euro voor 1 minuut in de bak hobbelen......

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:08

jeetje wat een eer is het eigenlijk om wedstrijd te rijden heh.....lijkt heel wat eigenlijk als je zo naar die prijzen kijkt Knipoog

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:16

Dan raad ik jullie allemaal op samengestelde wedstrijden te gaan mennen!
30 euro en twee dagen plezier dat is pas waar voor je geld.

Wat ik wil zeggen is dat het echt niet alleen om die 10 minuten gaat, ik heb ook veel plezier op een wedstrijd, jullie niet?
Of ik nou een avondje uit ga of een dag op wedstrijd, ik heb plezier en tja dat kost wat centen.
Dat heb ik er graag voor over Ja

Al ik denk (ik weet het ook zeker aangezien ik ook OHZ rijdt) wel dat een dressuurwedstrijd qua sfeer in geen 300 jaar in de buurt komt van een samengestelde menwedstrijd, maar dat ligt aan de beoefenaars zelf!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:18

ja moet wel zeggen dat het wel gezelliger word op wedstrijden..ook mede dankzij bokt Knipoog

Maar wat ik wel vind dat je jury's is redelijk en eerlijk moeten gaan jureren...dat mag je er dan toch wel voor terug krijgen voor dat geld....

ipv als je een mooi paard heb punten scoord en anders haast niet...vind dat ze moeten gaan beoordelen over de oefeningen en niet om het uiterlijk....

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:19

sommige betalen zoveel geld..om af gekraakt te worden...omdat ze misschien een iets m inder mooi paard hebben terwijl die wel goed zn oefeningen doet Bloos

eerlijkheid..van de jury s daar wil ik wel voor betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:25

Heel erg jammer dat ondanks alle handtekeningen de KNHS de regel toch invoert.

Echt zonde, want ben student en rijd momenteel 2 paarden, zal niet zo snel meer op concours gaan dan

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:28

Bij mij hetzelfde, ben dan wel geen student maar denk er wel hard over na om mijn nu driejarige thuis te houden en dan volgend jaar gelijk M te starten of het jaar erop in het Z. Ik rijd van de zomer wel een paar keer (illegaal) met haar op het losrijterrein om haar te laten wennen aan de concours sfeer.....

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:29

Ja ik vraag me ook af..of ze vor unzelf er slim aan doen Bloos

veel mensen zullen gewoon door rijden....maar veel mensen zullen ook veel gaan minderen.....

Dus waar verlies je meer aan...de prijzen gewoon op 7.50 houden en iedereen blijft gewoon starten.....of de prijzen omhoog gooien naar 10 euro....en dat er mensen veel minder gaan starten....volgens mij heb je dan toch een kansje om erop achteruit te gaan Bloos

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:34

odetteke schreef:
manie schreef:
En als paardensport te duur wordt door een luttele prijsverhoging, dat hoop ik dat deze 'armoedigen van de paardensport' nooit voor een hoge DA rekeningen komen te staan. Waarschijnlijk betekent dat dan een persoonlijk faillissement voor deze lieden, als ik al het gepiep hier zo lees.

Er zijn genoeg mensen die een verzorgpaard hebben, dus ook niets met rekeningen van dierenartsen te maken hebben... die al moeite moeten doen om een trailer ergens te lenen en als ze er 1 gevonden hebben vaders zo gek moeten krijgen om te rijden met de auto van de buurman omdat de opel kadet de trailer niet mag trekken.. op zaterdag een baantje hebben om daar de rijles en het startgeld van te betalen. Kortom voor deze mensen is de verhoging van het startgeld wel echt veel geld!

Die hebben dan toch in ieder geval al de mazzel dat ze alle bijbehorende rekeningen voor het paard wat ze rijden niet hoeven te betalen Haha!

De dierenartsenrekeningen van tegenwoordig ben je ook niet blij mee, die zijn met heel wat meer dan 2,50 per keer gestegen, en daar kan je niet onderuit, zelfde geldt voor het onderhoud e.d. van je paard. Wedstrijden kan je in ieder geval nog zelf bepalen hoe vaak je gaat.
Ik wil hiermee niet zeggen dat het geld me op de rug groeit, maar ik snap wel dat de KNHS de organiserende verenigingen hiermee tegemoetkomt, het is al moeilijk genoeg om financieel rond te komen met de organisatie van een wedstrijd.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:45

Heel simpele oplossing is ook: geen prijzengeld uit laten keren.
Dan kan het op het oude niveau blijven..

Maar aangezien alle mopperaars ook hun prijzengeld incasseren, moeten ze dus daarvoor ook betalen....

En idd sgmw. betalen we 30euro inschrijfgeld, en min 15 euro per paard stalling aan/op de wagen,
Maar een plezier dat we hebben, een weekendje pretpark is duurder, en minder gezellig

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:49

Lang leve de democratie, ja nee er wordt echt wat met je stem gedaan!
$%*&^ het is toch niet te geloven! Nu zouden er gewoon verenigingen moeten opstaan en moeten zeggen 'dat doen wij niet', en gewoon elke week wedstrijden organiseren, moet je eens kijken hoe die binnenlopen met een 'normale' bijdrage aan startgeld... ideetje? ..... iemand?..... dus, heb je een accomodatie en tijd over in het weekeind: ik zou zeggen organiseren die handel. Eens kijken of andere wedstrijdorganiserende verenigingen die € 10 aanhouden dan.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:59

Heureka schreef:
Lang leve de democratie, ja nee er wordt echt wat met je stem gedaan!
$%*&^ het is toch niet te geloven! Nu zouden er gewoon verenigingen moeten opstaan en moeten zeggen 'dat doen wij niet', en gewoon elke week wedstrijden organiseren, moet je eens kijken hoe die binnenlopen met een 'normale' bijdrage aan startgeld... ideetje? ..... iemand?..... dus, heb je een accomodatie en tijd over in het weekeind: ik zou zeggen organiseren die handel. Eens kijken of andere wedstrijdorganiserende verenigingen die € 10 aanhouden dan.

Volgens mij kom jij uit een ei! Gestoord

Je hebt in ieder geval geen verstand van het organiseren van wedstrijden.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:00

pfoe duur geintje, Dat keer 2 wanneer het 2 proeven zijn das dan 20 euro, plus 20 euro voor mijn zusje.... 40 euro voor een dagje wedstrijd rijden Gestoord

Aangezien we zelden tot nooit prijzen geld rijden...op springen na dan.

Blondtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:13

Ze hebben er niks aan om het te verhogen. want zo krijgen ze steeds minder aanmeldingen en is het nog moeilijker om financieel rond te komen, en al maken ze het goedkoper of ze houden het zelfde geld als wat je nu moet betalen trek je toch veel meer ruiters die willen deelnemen.! dus dan kom je toch ongeveer op het zelfde bedrag. echt op ligters met 10 euro per proeff..? dat is toch niet leuk meer

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:28

idd erg vervelend dat de knhs rijdend Nederland negeert!

Alhoewel ik denk dat het wedstrijdrijden er niet minder om zal worden, misschien in het begin even omdat men een statement wil maken.. Maar daarna zal het gewoon weer op volle toeren doorgaan denk ik zo.. Ik zal in ieder geval niet wegblijven van de concoursen..

** maar als de concurentie dat wel wil doen, graag Knipoog **

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:32

kivas schreef:
idd erg vervelend dat de knhs rijdend Nederland negeert! [/size]

Sorry hoor er zijn maar 2000 tegenstemmen!
En meer dan 65.000 startkaarhouders.

Dat betekent dat maar 3% tegen is.
Hoezo negeren???

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:47

manie schreef:
kivas schreef:
idd erg vervelend dat de knhs rijdend Nederland negeert! [/size]

Sorry hoor er zijn maar 2000 tegenstemmen!
En meer dan 65.000 startkaarhouders.

Dat betekent dat maar 3% tegen is.
Hoezo negeren???

Voel je maar niet aangevallen hoor, nergens voor nodig!
Die 3% wordt dus genegeert!
Ik denk dat de helft van rijdend Nederland zich hier niet eens bewust van is en het zich pas realiseerd als de tarieven vanaf april omhoog gaan.. Denk dat men dan pas gaat nadenken..
Voor sommige mensen is het idd een hoop geld en zullen mede hierdoor eerder geneigd zijn thuis te blijven...
Of men rijd de jonge paarden thuis langer door en gaan vervolgens pas op wedstrijd als ze in het m of z kunnen en mogen starten..
Maar zoals je in mijn eerdere reactie ook al kon lezen.. Ik blijf hierdoor niet weg van de wedstrijden..
Hoop alleen wel dat mede door de tariefverhoging de wedstrijden ook beter worden! (organisatie ervan, etc!)

MissBambiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:09

als heel bokt zou stemmen.. zouden het er veel zjin Ja

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:14

talented schreef:
Ja je kan er jezelf boos om maken, maar daar verandert niks mee. Als je het echt ZO'N groot probleem vindt, dan zeg je je startkaart toch op ? Ik sta zelf ook uiteraard niet te springen om deze prijsverhoging, maar ik kan wel begrijpen dat wedstrijdorganisaties weinig winst maken met het huidige startgeld en dat het daardoor niet interessant is om wedstrijden te blijven organiseren!

En dat heb ik iig gedaan hoop dat er meer mensen zijn die dit doen Knipoog

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:18

wat een oliebol!!!! dus het word echt duurder, dat word minder starten..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:19

Echwel schreef:
Heel simpele oplossing is ook: geen prijzengeld uit laten keren.
Dan kan het op het oude niveau blijven..

Maar aangezien alle mopperaars ook hun prijzengeld incasseren, moeten ze dus daarvoor ook betalen....

En idd sgmw. betalen we 30euro inschrijfgeld, en min 15 euro per paard stalling aan/op de wagen,
Maar een plezier dat we hebben, een weekendje pretpark is duurder, en minder gezellig

Hier zou ik overigens geen problemen mee hebben Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:29

Als iedereen nou goed zou lezen....
Nogmaals:
Organisaties MOGEN het startgeld verhogen naar 10euro, als ze ook prijzengeld uitkeren......

Op 2 proeven betekend dat een verhoging van 5 euro..
Zou je dus 40 wedstrijden per jaar rijden, is dat op jaarbasis 200 euro. ofwel 1 maand stalling.
2 rijbroeken.
4??? Anky-pads...
4 avondjes stappen....

Het is maar waar je prioriteiten liggen