Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pipo schreef:[
Doe ff normaal zeg ..........
[/quote]
Suzanne F. schreef:Maar er kwam een vraag uit het publiek hoe in de lager klassen een gewoon bewegend paard een hoog cijfer kon halen
voor de gangen die apart beoordeeld worden. Jan Peeters echt heel droog: Tja een echt hoog cijfer krijgt ie niet maar als ie rijtechnisch goed voor elkaar en zuiver is ook niet echt laag. Maar een goed en ruimer bewegend paard krijgt een hoger cijfer.
Samsam schreef:Pipo schreef:[
Doe ff normaal zeg ..........
[/quote]
Wil jij dan echt een dier dat gewoon beweegt een 8 geven voor zijn draf? Wat krijgt er 1 die wel apart beweegt dan?
Je proef bestaat toch uit veeeel meer onderdelen dan het cijfer voor draf en galop....
Samsam schreef:Ik ben er niet zo bang voor, nu dwing je juries over alle gangen individueel na te denken, ipv standaard een 6 of 7 te geven. En kun je met je spectaculaire paard dat een 8 krijgt voor zijn draf ook tegen een 4 voor de stap aanlopen.
CGJ12 schreef:......... kan ik eindelijk al die 2e premie dieren even fijn de grond in trappen.............
(of heb ik het nu verkeerd begrepen....)
oosterhoff schreef:De ruiter wel, het paard niet.Als iedereen in zijn achterhoofd houd dat de
selectie voor de olympische spelen beginnen bij de B dan kan je je ook voorstellen dat je met je gewone paard mindere punten krijgt..
CGJ12 schreef:......... kan ik eindelijk al die 2e premie dieren even fijn de grond in trappen.............
Pipo schreef:Het gaat om het rijden, om de zuiverheid van de gangen en niet om de aanleg van het paard. Daarvoor is de Pavocup en alle andere jonge paardenwedstrijden.
Ik heb het niet over cijfers Samsam, ik heb het over het feit dat ik het te gek voor woorden vind, dat ze de de beweging van het paard gaan beoordelen naast de zuiverheid van de gangen. Zo gaat het steeds meer lijken op een jonge paardencompetitie.
frunnik schreef:Ik snap deze discussie niet zo. In Alblasserdam is er vertelt dat het gewoon onzin is dat er naar de kwaliteit van de gangen zou worden gejureerd. De extra onderdelen die onderaan komen zijn de ZUIVERHEID van de stap, draf en galop. Net zoals je nu de ZUIVERHEID van de gangen hebt. Dit onderdeel wordt alleen opgesplitst in de nieuwe proeven.
Alanta schreef:CGJ12 schreef:......... kan ik eindelijk al die 2e premie dieren even fijn de grond in trappen.............
(of heb ik het nu verkeerd begrepen....)
Ben je nu zo'n misselijk kereltje, of wil je alleen zo overkomen??!!
Pipo schreef:Als dat zo is, dan zie ik geen enkel probleem.
Ik ben alleen erg benieuwd hoe dit beoordeeld gaat worden.......
Sammie schreef:CGJ12 schreef:......... kan ik eindelijk al die 2e premie dieren even fijn de grond in trappen.............
![]()
Staat gelukkig nog niet op hun voorhoofdof op de coupons.
CGJ12 schreef:Een jury met een beetje kijk op paarden primeert het beestje ter plekke...... en punt er dan naar........ conform de richtlijnen......
CGJ12 schreef:
Een jury met een beetje kijk op paarden primeert het beestje ter plekke...... en punt er dan naar........ conform de richtlijnen......
Pipo schreef:CGJ12 schreef:
Een jury met een beetje kijk op paarden primeert het beestje ter plekke...... en punt er dan naar........ conform de richtlijnen......
Die jury's zijn een zeldzaamheid...........
KarinvdM schreef:CGJ12 schreef:Een jury met een beetje kijk op paarden primeert het beestje ter plekke...... en punt er dan naar........ conform de richtlijnen......
Volgens mij ken jij alle keuringsresultaten uit je hoofd...