morgen het artikel uit het brabants dagblad erbij
wie volgen er nog meer?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
WWWiske schreef:Zojuist heb ik de stukken ontvangen van Rienk Dekker, de revalidatie arts die een proefschrift heeft geschreven over paardrijdletsel in de periode 1990-1998, het proefschrift geeft aan dat 80 % van alle paardrijd ongevallen fracturen opleveren en 5 % schedel en aangezichtsfracturen, alleen een helm verplicht stellen betekend dus dat slechts minder dan 5 % van alle letsel ten gevolge van ongevallen bij het paardrijden eventueel te bestreiden is, en die overige 95 % dus niet, ik zal kijken of dat ik het proefschrift in kan scannen en op Bokt kan plaatsen, anders svp een PB dan stuur ik het per e-mail naar eventueel geïnteresseerden.
Kitty schreef:Wil je hem mij mailen (dressuurhoed@hippics.net), zodat ik hem (misschien) op de site kan plaatsen?
CGJ12 schreef:Als de heer Rienk Dekker nu ook even de "originele data" kan leveren betreffende die 5%, zal ik wel even een splitsing aanbrengen in die 5%.
Als je het mij vraagt is zeker 4% daarvan aangezichtsletsel (gebroken kaak / gebroken neus / Tandbreuken) en blijft er minder dan 1% over voor schedelletsel.
Dan nog even kijken waar die kleine fractie is ontstaan........... waarschijnlijk op een hindernis of een Ierse wal...........
CGJ12 schreef:Als de heer Rienk Dekker nu ook even de "originele data" kan leveren betreffende die 5%, zal ik wel even een splitsing aanbrengen in die 5%.
Als je het mij vraagt is zeker 4% daarvan aangezichtsletsel (gebroken kaak / gebroken neus / Tandbreuken) en blijft er minder dan 1% over voor schedelletsel.
Dan nog even kijken waar die kleine fractie is ontstaan........... waarschijnlijk op een hindernis of een Ierse wal...........
Gerrie schreef:Mijn 'assistentes ' hebben gisteren in Friesland weer een volle lijst mee naar huis genomen![]()
Nu de ZZGP-ers nog....![]()
Dus Jippie......werk aan de winkel!
VValar schreef:En RanouK: de wedstrijden in België worden als het goed is niet door de KNHS gecoördineerd. Maar je weet nooit waar de Belgen (of Duiters...?) in staat toe zijn wanneer deze helmplicht wél in Nederland wordt doorgevoerd. Laten we maar hopen dat deze waanzin niet besmettelijk is...