Actie Dressuurhoed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:13

Goed zo Kitty OK dan!

morgen het artikel uit het brabants dagblad erbij

wie volgen er nog meer?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 18:38

Zou degene die het Brabant Dagblad krijgt het artikel in willen scannen en aan mij (dressuurhoed@hippics.net) door willen mailen?

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:27

Zou dit voorstel om de hoed in de lagere klassen af te schaffen ook in België komen?
Bij de pony's (volgens reglement dressuur vlp) is een veiligheidscap verplicht. Maar bij de (algemeen) paarden heb je de keuze in jachtcap, bolhoed en hoge hoed.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:54

Super Kitty Lachen

Ik mag een stuk schrijven over onze actie in ons clubblad. Die komt echter wel pas in januarie uit. Maar goed, beter laat dan nooit zal ik maar zeggen... Wil je het artikel evt ook voor de site?

En RanouK: de wedstrijden in België worden als het goed is niet door de KNHS gecoördineerd. Maar je weet nooit waar de Belgen (of Duiters...?) in staat toe zijn wanneer deze helmplicht wél in Nederland wordt doorgevoerd. Laten we maar hopen dat deze waanzin niet besmettelijk is...

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 00:03

Het clubblad van onze vereniging ligt morgen op de deurmat of in de bus.
Ook daarin staat een stuk over de aktie Dressuurhoed.

Ik denk dat we zoveel mogelijk publicatiemateriaal op de site moeten hebben. En eigenlijk ook een stukje van een prominente ruiter/amazone.
Is er hier op Bokt niet een bekende GP-ruiter/amazone die een stukje voor op de site wil schrijven voor het behoud van de dressuurhoed in de Z tm ZZ-Z?
Ik neem aan dat bijv. Danielle van Aalderen ook graag met hoedje in de ZZ-Licht wil rijden en dan liever niet een helm opzet.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 00:10

Ja, maar wil ze daar publiekelijk voor uitkomen??

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 00:14

Het maakt haar niet uit, heeft ze tegen mij gezegd....

Een hoed is pas het mooist met fraque volgens haar.

PSG duss

Of ZZ-L bij de YR in het buitenland.....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 00:26

Maar ze wil vast wel een goed woordje doen voor ons "arme dressuurruiters"......

Kleine moeite, groot plezier.

Als ik de andere discussies volg valt het met de kapsones van Danielle best wel mee.
Dat kan ze dan gelijk demonstreren.........

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 00:53

heb ik wat gemist vandag? gaaaap Slapen .
Brabants Dagblad? vertel! wie, wat, waar.

( hier hebben ze alleen BN (=Brabants Nieuwsblad) de Stem Verward )

Heb ondertussen 'n persbericht voor Ids en Hoefslag, die ontvangen jullie morgen per PB!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 01:01

Goedemiddag,

ik ben de webmaster van HorseGuide.nl een nieuwe site voor de paardenbranche. Ik
zag dat er weer ontwikkelingen waren m.b.t. het verplicht stellen van een
veiligheidscap. Ik wil hier wel een artikel over schrijven op onze site maar ik
zou graag wat meer informatie ontvangen over de besluitvorming van het KNHS en
hoe jullie hierover denken.

m.vr.gr.

Wie heeft er tijd om dit af te handelen? ik ben nog bezig met Ids en Hoefslag. Even een PB voor het e-mail adres van de beste man.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:28

Zojuist heb ik de stukken ontvangen van Rienk Dekker, de revalidatie arts die een proefschrift heeft geschreven over paardrijdletsel in de periode 1990-1998, het proefschrift geeft aan dat 80 % van alle paardrijd ongevallen fracturen opleveren en 5 % schedel en aangezichtsfracturen, alleen een helm verplicht stellen betekend dus dat slechts minder dan 5 % van alle letsel ten gevolge van ongevallen bij het paardrijden eventueel te bestreiden is, en die overige 95 % dus niet, ik zal kijken of dat ik het proefschrift in kan scannen en op Bokt kan plaatsen, anders svp een PB dan stuur ik het per e-mail naar eventueel geïnteresseerden.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 15:51

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:00

WWWiske schreef:
Zojuist heb ik de stukken ontvangen van Rienk Dekker, de revalidatie arts die een proefschrift heeft geschreven over paardrijdletsel in de periode 1990-1998, het proefschrift geeft aan dat 80 % van alle paardrijd ongevallen fracturen opleveren en 5 % schedel en aangezichtsfracturen, alleen een helm verplicht stellen betekend dus dat slechts minder dan 5 % van alle letsel ten gevolge van ongevallen bij het paardrijden eventueel te bestreiden is, en die overige 95 % dus niet, ik zal kijken of dat ik het proefschrift in kan scannen en op Bokt kan plaatsen, anders svp een PB dan stuur ik het per e-mail naar eventueel geïnteresseerden.

Als de heer Rienk Dekker nu ook even de "originele data" kan leveren betreffende die 5%, zal ik wel even een splitsing aanbrengen in die 5%.
Als je het mij vraagt is zeker 4% daarvan aangezichtsletsel (gebroken kaak / gebroken neus / Tandbreuken) en blijft er minder dan 1% over voor schedelletsel.

Dan nog even kijken waar die kleine fractie is ontstaan........... waarschijnlijk op een hindernis of een Ierse wal...........

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:12

CGJ12 schreef:
Dan nog even kijken waar die kleine fractie is ontstaan........... waarschijnlijk op een hindernis of een Ierse wal...........

Of nét onder de rand van de veiligheidscap Haha!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:13

Kitty schreef:
Wil je hem mij mailen (dressuurhoed@hippics.net), zodat ik hem (misschien) op de site kan plaatsen?

Evenals de 2 skeelerarresten - met onze bedenkingen- en de link naar het onderzoek van Consument en Veiligheid?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:13

CGJ12 schreef:
Als de heer Rienk Dekker nu ook even de "originele data" kan leveren betreffende die 5%, zal ik wel even een splitsing aanbrengen in die 5%.
Als je het mij vraagt is zeker 4% daarvan aangezichtsletsel (gebroken kaak / gebroken neus / Tandbreuken) en blijft er minder dan 1% over voor schedelletsel.

zie de hoefslag van deze week, Leida Strijk blijft voorlopig uit het zadel, omdat ze bij een ernstige val van een jong paard met de hoef IN HET GEZICHT werd geraakt, wat resulteerde in flink wat hechtingen en zwellingen.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 16:15

Okee, dus ook van die gezichtsbeschermers zoals bij het ijshockey verplicht stellen.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:20

Kitty schreef:
Okee, dus ook van die gezichtsbeschermers zoals bij het ijshockey verplicht stellen.

ijshockeypak

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:39

WWWiske schreef:
:j zie de hoefslag van deze week, Leida Strijk blijft voorlopig uit het zadel, omdat ze bij een ernstige val van een jong paard met de hoef IN HET GEZICHT werd geraakt, wat resulteerde in flink wat hechtingen en zwellingen.

Kijk.............. dát vind ik nu zonde............. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:50

CGJ12 schreef:

CJG, nogmaals: de KNHS wil de letsels niet voorkomen, maar alleen de verzekeringskwesties die kunnen voortvloeien uit die letsels. Vergeet ook niet dat het gaat om dood en invaliditeit.
Voilá, nog wat open deuren erbij.

Jullie hebben als actiegroep nu wel zolangzamerhand alle tools in handen om op te komen voor een de hoed voor alle klassen en niet alleen voor het Z. Dat maakt het draagvlak alleen maar breder.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:36

Ontvangen mailtje:

hallo ik heb ook online getekend ik wilde nog even iets zeggen en vragen ik
wilde zeggen dat ik het heel erg goed vind dat jullie deze actie doen ik ben het
voorkomen met jullie eens.
en ik wilde even vragen of er al ontwikkelingen zijn want ik rij zelf M2 en ik
wil weten moet ik nou vanaf 1 januari 2005 een cap op met mijn wedstrijden ik
hoor het graag van jullie, Daphne

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:31

Mijn 'assistentes ' hebben gisteren in Friesland weer een volle lijst mee naar huis genomen OK dan!

Nu de ZZGP-ers nog.... Haha!

Dus Jippie......werk aan de winkel!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:58

Gerrie schreef:
Mijn 'assistentes ' hebben gisteren in Friesland weer een volle lijst mee naar huis genomen OK dan!

Nu de ZZGP-ers nog.... Haha!

Dus Jippie......werk aan de winkel!

Morgen naar Luttenberg begrijp ik????
Allemaal ZZ-L ruiters.
Het gros redt het niet om LT te worden voor 1 april 2006 denk ik............

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:18

VValar schreef:
En RanouK: de wedstrijden in België worden als het goed is niet door de KNHS gecoördineerd. Maar je weet nooit waar de Belgen (of Duiters...?) in staat toe zijn wanneer deze helmplicht wél in Nederland wordt doorgevoerd. Laten we maar hopen dat deze waanzin niet besmettelijk is...

Helaas is de waanzin van het verplicht chippen hier nu ook onlangs doorgekomen.
Wij nemen veel van jullie regels over in ons reglement (paarden), ook het brandmerken,...

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:35

rijden jullie dan nu met hoed of helm in Belgie?