pavo cup selectie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:36

rockey schreef:
haha het is maar goed dat jij geen verslag hebt geleverd Haha! Knipoog

Dat zei ik al op de vorige pagina Haha! Daar zullen sommige zeer blij mee zijn *LOL*

Ik was te lui om naar de pavoring te wandelen. Stond fijn bij de CK te kijken naar de merries. En daar heb ik een aantal zeer kwaliteitsvolle dieren gezien............en was het zowaar helemaal eens met de keurmeneren Haha!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 22:38

Pipo schreef:
Dat zei ik al op de vorige pagina Haha! Daar zullen sommige zeer blij mee zijn *LOL*

Ik was te lui om naar de pavoring te wandelen. Stond fijn bij de CK te kijken naar de merries. En daar heb ik een aantal zeer kwaliteitsvolle dieren gezien............en was het zowaar helemaal eens met de keurmeneren Haha!

eujs Knipoog

Wat me trouwens opvalt, dat we nog geen uitgebreid verslag van dat meisje van showdancer hebben gekregen, dat was toch dat topbeest

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:41

rockey schreef:
eujs Knipoog

Wat me trouwens opvalt, dat we nog geen uitgebreid verslag van dat meisje van showdancer hebben gekregen, dat was toch dat topbeest

Die hield niet zo van schaapjes Haha!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 22:43

frunnik schreef:
Die hield niet zo van schaapjes Haha!

ow dat was minder dan, maarja sommige paarden laten zich juist dan extra goed zien, en de andere juist niet Lachen

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:45

Deze niet, zij was degene met 49 punten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:49

frunnik schreef:
Deze niet, zij was degene met 49 punten.

Toch banketstaaf dat een jury niet door zo paard heen kijkt he, snappen ze toch wel dat ie bang is voor de schapen Schijnheilig Schijnheilig Tong uitsteken Haha!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:55

Ja daar verlies je de discussie toch, de jury was niet kundig genoeg om hier doorheen te kijken Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:56

frunnik schreef:
Ja daar verlies je de discussie toch, de jury was niet kundig genoeg om hier doorheen te kijken Tong uitsteken

Karin Retera was het toch?

Die heeft der sporen inderdaad nog lang niet verdiend

Die heeft echt wel verstand van een goed paard Haha!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:59

Schaam mij diep, maar zou mijn god niet weten wie de jury was. Ben daar nog niet zo bekend mee.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:35

ik had -om mijn verslag even compleet te maken- 61 punten...een nette score, als je bekijkt naar de voorbereiding (5 minuten losrijden is niet echt optimaal)....

Wel leuk dat die nr. 621 1e is geworden...was een erg leuk paard....

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 12:38

Degene met de echt lage punten hebben taktfouten en komen niet tot dragen (het zou M nivo moeten zijn, vandaar ook het rijden zonder zweep). Als het dan ook nog een kleintje is, wordt het gelijk erg moeilijk.

Er werd gekeken naar paarden met maat, zonder lomp te zijn. Als dan de gangen en het sillouette goed zijn is het top. Vaak bleek er toch 1 gang tussen te zitten die net wat minder was, en 8 x 2 voor een gang komt in de voorselectie niet vaak voor dus is er niet veel compensatie.

Ook als een paard schrikachtig was werd er snel een punt van het bruikbaar als sportpaard afgetrokken, evenals bij het te diep en te laag rijden. Exterieur aanmerkingen spelen ook mee.

Er zat gewoon ook brandhout tussen en eigenlijk was er alleen bij het kantelpunt discussie over wel of niet mee, dit ging over de 5 jarige in heerjansdam

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:53

Durf het bijna niet te zeggen, maar Samsam's deelname staat op losse schroeven, hij zou gister door mijn instructrice gereden worden, maar al direct toen we hem uit zijn stal haalden had ik zoeits van dis niet helemaal goed. Ook onder het zadel was het niet oke, hij is niet echt kreupel, maar wel erg terug en stijf. Eerst maar effe een paar dagen rust en weidegang en dan zullen we wel zien...................

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 16:01

het lijkt wel dat die beesten weten dat er iets van ze verwacht wordt, eerst missouri, nu samsam, die van mij had ook 1.5 week stil gestaan voor de pavo, en die donderdag pas begonnen Knipoog

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:37

rockey schreef:
het lijkt wel dat die beesten weten dat er iets van ze verwacht wordt, eerst missouri, nu samsam, die van mij had ook 1.5 week stil gestaan voor de pavo, en die donderdag pas begonnen Knipoog

Hier nog ene Verdrietig
Was Treasure net aan het longeren en opeens maakte ze en paar wilde bokkesprongen en ging onregelmatig Huilen Heb goed gekoeld en koelgel erop gesmeerd, meteen mijn vader gebeld (ben ook nog alleen het weekend) die zou morgen kijken wat het was.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 17:53

owjee dadelijk kan geen 1 paard bokt meer vertegenwoordigen Knipoog

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:38

Pipo schreef:

He heb jij toevalig Micado zien lopen afstaming geen idee (iets met amethist o.i.d) merrie was al ster maar is ster gebleven helaas deze merrie is gedekt door Rubiqil (verkeerd gescheven ik weet t)

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:16

Weet iemand al de uitslagen van Sevenum? Heeft er nog een bokker meegedaan daar?

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:17

Ja ik ben ook benieuwd naar de uitslagen, hoe heeft Bart Bax gereden met de hengst Terrano? en met Tintin?

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:22

Pipo ging geloof ik naar Sevenum, misschien dat die het weet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:30

Dinsdag 13 juli ben ik present in Luttenberg.... Zal eens kijken wat daar rondloopt. Ik ga de verrichtingen van mijn buurvrouw filmen. Ben benieuwd hoe hij het doet daar.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:31

Gevonden op http://www.kwpn.nl :

Zeven vierjarige dressuurbeloftes werden geselecteerd voor de halve finale van de PAVO Cup. The Master (Gribaldi x Gousmid) was onder Kebie van der Heijden het meest opvallende paard. De donkere vos showde enorm met zijn front, zijn expressieve voorbeen en de manier waarop hij voortdurend van de grond af bleef lopen. Deze imponerende verschijning kreeg 75 punten, drie meer dan de functioneel en met veel afdruk bewegende Tigro (Negro x Clavecimbel), gereden door Hely Poulissen.
De vijfjarigen hadden een hele duidelijke winnaar in Simply the Best (Contango x Faust) van Vera Kersten. Maar liefst 76.5 punten scoorde deze met een geweldig front en veel talent gezegende bruine. Opnieuw een afstammeling van Negro op de tweede plaats: Slegro (vm Nocturn), gereden door Ria Strous (69 punten). Zes vijfjarigen ontvingen een uitnodiging voor deelname in Ermelo.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:54

Hebben die gewonnen? Die heb ik toevallig wel gezien Haha! Verder heb ik weer de hele tijd bij de merriekeuring gezeten.

Maar die Contango was een heel fijn paard, alleen vond ik die achter niet overtuigend . Wel een plaatje om te zien, zeer goed galopperen en veel veer. De Negro was een fijn paard maar werd niet zo heel fijn voorgesteld. Hij bleef ook wat zweven in de draf.
Verder heb ik het dus niet gezien, het duurde mij allemaal te lang.

Die Micado kan ik mij niet voor de geest halen, helemaal niet als je geen afstamming weet.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:30

weer geen verslag vandaag Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:32

frunnik schreef:
weer geen verslag vandaag Haha! Knipoog

Kan je wel een verslag geven van de merriekeuring, maar die zal je wel niet bedoelen Haha!

Ik heb wel wat pavo gezien, maar als ik blijf verslag geven dan kom ik straks geen provincie meer in Knipoog