Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PSvanLot schreef:God zeg, wat zijn zadels toch altijd ellende...
Vond het rijden al een tijdje klote gaan en nu had ik mijn zadel eens goed aan gekeken... De zadelmaker moet zich rot schamen en ik baal er enorm van dat ik dit niet eerder gezien heb...
Nu zoeken naar een zadel wat aan de volgende eisen voldoet.
Hoge, brede schoft.
Redelijk kort draagvlak
17''
Tweedehands te vinden... Als jullie raadt weten...
Had een mooie prestige gezien die aan de eisen voldeed, wel nieuw, maar dat was een ponyzadel en ik geloof niet dat ik in een 16'' pas haha
Vond het rijden al een tijdje klote gaan en nu had ik mijn zadel eens goed aan gekeken... De zadelmaker moet zich rot schamen en ik baal er enorm van dat ik dit niet eerder gezien heb...
Hoge, brede schoft.
Redelijk kort draagvlak
17''
Had een mooie prestige gezien die aan de eisen voldeed, wel nieuw, maar dat was een ponyzadel en ik geloof niet dat ik in een 16'' pas haha
Hoge, brede schoft.
Redelijk kort draagvlak
17''
MyWishMax schreef:Fly_high schreef:Ik koop daarom alleen paarden die in mijn zadel passen![]()
Dat had ik gedaan, alleen een jaar later was ze eruit gegroeid.
En dat had ik van een 6 jarige niet meer verwacht dat ze van 6 naar 7 zoveel zou veranderen dat zelfs met boom verbreden het niet meer paste
Apple schreef:Voor het mooie wil ik eigenlijk een nieuw springzadel, JB is uit zijn springzadel gegroeid. Het kan nog wel, maar dan moet hij niet verder meer groeien.
MyWishMax schreef:Ik had dat echt verkeerd ingeschat. Zadel was nog aan te passen,maar niet in die mate die zij nodig had. Zadelmaker ook trouwens. Vorige paard kreeg op zijn 6e ook dat zadel en de veranding tot zijn 8e kon makkelijk aangepast worden.
Kan je geen 2ehands vinden die past dan? Of is die niet zo simpel qua bouw?
Hoge, brede schoft.
Redelijk kort draagvlak
17''
Fly_high schreef:MyWishMax schreef:Ik had dat echt verkeerd ingeschat. Zadel was nog aan te passen,maar niet in die mate die zij nodig had. Zadelmaker ook trouwens. Vorige paard kreeg op zijn 6e ook dat zadel en de veranding tot zijn 8e kon makkelijk aangepast worden.
Kan je geen 2ehands vinden die past dan? Of is die niet zo simpel qua bouw?
Het is niet te doen qua mijn bouwik ben 190cm lang met meeste lengte in de benen. Verder gewoon standaard broekmaat 40/42 en ik pas op mijn gemak in elk 17/17,5 inch maar je wilt niet weten waar mijn knieën dan uitkomen
op vlakke zadels met weinig tot 0 wrong kan ik met uitstekende knieën rijden maar handig is anders
![]()
Een grotere zitmaat dwingt mij hooguit in een vreselijke stoelzit, ik moet per se iets hebben met extreem lange zweetbladen en aangepaste wrongen. Tweedehands enorm lastig te vinden, want je doorsnee +2cm verlengd ofzo heb ik nog steeds niets aan.
Mijn paard geeft weer hele saaie en makkelijke rug, gemiddelde schoft, mw, vrij lang en vlak, mooi symmetrisch gespierd, denk dat elke zadelpasser daar tig verschillende zadels voor heeft