Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cocktailtime

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:11

Jolijn, weet jij wat het inschrijfgeld van horst was? Volgens de administratie heb ik een foutje gemaakt met betalen… :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:15

12 euro volgens mij.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:52

Robijntjah schreef:
12 euro volgens mij.

Oeps, dan ga ik nog even 4 euro overmaken haha

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 22:03

cocktailtime schreef:
Robijntjah schreef:
12 euro volgens mij.

Oeps, dan ga ik nog even 4 euro overmaken haha

Vermeld er even bij dat er bij mij 20,- ipv 25,- in mijn envelop zat :') :')

Nee grapje, ofja was wel zo. Maar das wel n laatste waar ik over ga klagen :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 23:01

God zeg, wat zijn zadels toch altijd ellende...
Vond het rijden al een tijdje klote gaan en nu had ik mijn zadel eens goed aan gekeken... De zadelmaker moet zich rot schamen en ik baal er enorm van dat ik dit niet eerder gezien heb...

Nu zoeken naar een zadel wat aan de volgende eisen voldoet.
Hoge, brede schoft.
Redelijk kort draagvlak
17''

Tweedehands te vinden... Als jullie raadt weten...

Had een mooie prestige gezien die aan de eisen voldeed, wel nieuw, maar dat was een ponyzadel en ik geloof niet dat ik in een 16'' pas haha

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 23:27

PSvanLot schreef:
Vond het rijden al een tijdje klote gaan en nu had ik mijn zadel eens goed aan gekeken... De zadelmaker moet zich rot schamen en ik baal er enorm van dat ik dit niet eerder gezien heb...

Hoge, brede schoft.
Redelijk kort draagvlak
17''

Had een mooie prestige gezien die aan de eisen voldeed, wel nieuw, maar dat was een ponyzadel en ik geloof niet dat ik in een 16'' pas haha

Tweedehands zul je m niet vinden, maar kijk eens naar Albion, ik heb de Fabrento. Zijn helemaal op maat te maken. Ze kosten wat, maar ik heb er echt geen grientje spijt van gehad!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 23:32

Albion is helaas niet mijn favoriet.
Ook mijn andere merrie lag een Erreplus Connect. Dat is echt een uitmuntend zadel, maar deze is 5200 euro.

Dat ga ik niet doen, ga voor een 16 jarige geen heel duur zadel meer kopen.

Als hij een hele standaard maat had, dan had ik er nog over na kunnen denken.

Er hoeft weinig bijzonders aan het zadel te zijn, maar hij moet wel mw/w zijn. Mocht ik de pech hebben dat hij snel uit de tijd gaat zijn, dan zit ik met een zadel te kijken wat bijna nergens op gaat passen.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 23:43

cocktailtime schreef:
Hebben jullie ook een IG die ik kan volgen, ben benieuwd naar filmpjes!

Staat in mijn onderschrift, heb er nu geen filmpjes opstaan maar ga ik tegen de tijd dat ik de wedstrijden start wel doen

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 00:04

PSvanLot schreef:

Hoge, brede schoft.
Redelijk kort draagvlak
17''

Zadels kunnen zoveel doen!

Misschien een Schutte Legend of Upriser met frans kussen?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 00:08

prestige staan er tig van op marktplaats, en macrider challenge of sella misschien?

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 00:14

PSvanLot schreef:

Hoge, brede schoft.
Redelijk kort draagvlak
17''

Stille meelezer: je zou eens een Anatomica kunnen proberen. Passen vaak wel bij een hoge schoft, en zijn nog best wel te vinden tweedehands.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 00:23

Of een Kent&Masters? Relatief goedkoop en ook veel tweedehands te vinden. Ik had een klantje die een K&M S line had, die zag eigenlijk echt zalig!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 00:27

Ik ga iig een zadelmaker laten komen. Zelf wat passen kan ik toch niet.

Bedankt voor de tips, kent en masters hoorde ik ook, maar vind ik dan weer spannend ivm prijs.
Denk dat ik dan liever een duurder merk tweedehands heb.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:29

Zadels is altijd lastig.. er is ook gewoon zoveel!!

Ik heb ook instagram, ook in mn onderschrift. Maar de laatste tijd iets minder actief, komt wel weer haha!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:39

Zadels kan idd drama zijn. Met vorige paard echt tig zadels gehad en enorm veel gezeur voordat we iets gesvhikts vonden. Huidige merrie ook al wat gedoe gehad.

Nu moet zadelmaker hier sowieso vaak komen, paard en amazone zijn extreem gevoelig :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 10:48

Ik koop daarom alleen paarden die in mijn zadel passen :Y) :=

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:52

Ik heb wat dat betreft ook geluk gehad met paarden die gewoon zadels pasten die ik al had :))

Ik heb goede ervaringen met Schumacher, daarvan kun je de boom vrij gemakkelijk aanpassen waardoor het wat makkelijker op een ander paard past (of als je paard veranderd in bespiering aan te passen is).

Voor het mooie wil ik eigenlijk een nieuw springzadel, JB is uit zijn springzadel gegroeid. Het kan nog wel, maar dan moet hij niet verder meer groeien.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:55

Fly_high schreef:

Dat had ik gedaan, alleen een jaar later was ze eruit gegroeid. :')
En dat had ik van een 6 jarige niet meer verwacht dat ze van 6 naar 7 zoveel zou veranderen dat zelfs met boom verbreden het niet meer paste :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 12:06

MyWishMax schreef:
Fly_high schreef:

Dat had ik gedaan, alleen een jaar later was ze eruit gegroeid. :')
En dat had ik van een 6 jarige niet meer verwacht dat ze van 6 naar 7 zoveel zou veranderen dat zelfs met boom verbreden het niet meer paste :')

Haha, de kanttekening is inderdaad dat ze ouder dan 8 moeten zijn en ook in de juiste conditie en bespiering ;)

Ik zou stiekem best graag een dressuurzadel willen hebben voor erbij maar 2500/3000 euro uitgeven aan een maatwerk zadel waar ik niet zo super veel mee doe is best een drempel :') Voor dat geld heb ik liever gewoon een nieuw springzadel :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:14

Ik had dat echt verkeerd ingeschat. Zadel was nog aan te passen,maar niet in die mate die zij nodig had. Zadelmaker ook trouwens. Vorige paard kreeg op zijn 6e ook dat zadel en de veranding tot zijn 8e kon makkelijk aangepast worden.

Kan je geen 2ehands vinden die past dan? Of is die niet zo simpel qua bouw?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:41

Apple schreef:
Voor het mooie wil ik eigenlijk een nieuw springzadel, JB is uit zijn springzadel gegroeid. Het kan nog wel, maar dan moet hij niet verder meer groeien.

Ik heb een heel fijn Kent en Masters springzadel. Niet te koop overigens, maar misschien een goede om te onthouden als merk want die heeft een verwisselbare boom

Wij hopen van de zomer te starten in de B. Voor ons beiden voor het eerst dressuurwedstrijden. Vorig jaar 3 endurance wedstrijden gereden, maar dat is toch een heel andere tak van sport ;)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 12:44

MyWishMax schreef:
Ik had dat echt verkeerd ingeschat. Zadel was nog aan te passen,maar niet in die mate die zij nodig had. Zadelmaker ook trouwens. Vorige paard kreeg op zijn 6e ook dat zadel en de veranding tot zijn 8e kon makkelijk aangepast worden.

Het is niet te doen qua mijn bouw ;) ik ben 190cm lang met meeste lengte in de benen. Verder gewoon standaard broekmaat 40/42 en ik pas op mijn gemak in elk 17/17,5 inch maar je wilt niet weten waar mijn knieën dan uitkomen :') op vlakke zadels met weinig tot 0 wrong kan ik met uitstekende knieën rijden maar handig is anders ;)

Een grotere zitmaat dwingt mij hooguit in een vreselijke stoelzit, ik moet per se iets hebben met extreem lange zweetbladen en aangepaste wrongen. Tweedehands enorm lastig te vinden, want je doorsnee +2cm verlengd ofzo heb ik nog steeds niets aan.

Mijn paard geeft weer hele saaie en makkelijke rug, gemiddelde schoft, mw, vrij lang en vlak, mooi symmetrisch gespierd, denk dat elke zadelpasser daar tig verschillende zadels voor heeft :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:55

PSvanLot schreef:

Hoge, brede schoft.
Redelijk kort draagvlak
17''

Passier zijn ook zeer geschikt voor een hoge schoft en de boommaat kan zelfs nog dmv warmte aangepast worden. Ik heb de Grand Gilbert, echt een superfijn zadel vind ik dat. Je zit heel dicht aan je paard en de lepel is gemaakt van verenstaal waardoor je zithulpen heel klein kunnen zijn

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:59

Zadels, pfff. Ik ben uiteindelijk bij een Wintec Isabell uitgekomen, dat was het enige zadel dat op mijn pony aan te passen was binnen mijn budget. Ik wilde geen €3000 uitgeven namelijk. En ik zit er lekker in, dat was mijn voorwaarde.

Zaterdag ga ik weer starten, vanochtend had ik les en het ging superlekker, ik heb helemaal zin om te gaan :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:55

Fly_high schreef:
MyWishMax schreef:

Het is niet te doen qua mijn bouw ;) ik ben 190cm lang met meeste lengte in de benen. Verder gewoon standaard broekmaat 40/42 en ik pas op mijn gemak in elk 17/17,5 inch maar je wilt niet weten waar mijn knieën dan uitkomen :') op vlakke zadels met weinig tot 0 wrong kan ik met uitstekende knieën rijden maar handig is anders ;)

Een grotere zitmaat dwingt mij hooguit in een vreselijke stoelzit, ik moet per se iets hebben met extreem lange zweetbladen en aangepaste wrongen. Tweedehands enorm lastig te vinden, want je doorsnee +2cm verlengd ofzo heb ik nog steeds niets aan.

Mijn paard geeft weer hele saaie en makkelijke rug, gemiddelde schoft, mw, vrij lang en vlak, mooi symmetrisch gespierd, denk dat elke zadelpasser daar tig verschillende zadels voor heeft :)

:') Dat kan ook, ja
Lange benen zijn heel vervelend met zadels idd. En zo simpel als grotere inchmaat is het idd niet. Die stoelzit snap ik, je moet ergens benen kwijt en bij meer ruimte in zit ga je automatisch naar achteren...
Nu ben ik ook lastig qua zadels dus idd maatzadel voor paard en mij, maar als zadel voor erbij is dat zonde idd. Ja, als je bulkt van het geld misschien niet.