[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:29

Eldorado, ligt eraan hoe stijf ze toont. Ik zou eerder nog even doortrainen denk ik. :o

Afgelopen weekend mijn eerste wedstrijd in iets van 4 jaar gehad en allereerste wedstrijd van mijn vosje. Ik ging eigenlijk enkel starten om te zien of hij de witte hekjes eng zou vinden en dat was niet het geval. Beide proeven een nette winstpunt, was misschien ook handig geweest om niet het groeten over te slaan. :o :')

Vooral toen ik achteraf hoorde dat de jury dacht bij het zien van de startlijst dat ik niet zou starten als ik doorkreeg dat zij de jury was. := Ik heb in het verleden nog nooit afgezegd vanwege een jury en ik wist voor inschrijven al wie de jury was. :D

Ik had na afloop van de wedstrijd nog met de jury gepraat en dat was een heel normaal gesprek, was dus verbaasd toen ik het hoorde.

Nu lekker doortrainen voor de L1 en hem daarin starten, geen B proefjes meer voor ons denk ik.
Had hij de hekjes eng gevonden of zich echt anders gedragen dan tijdens het normale rijden, dan was ik nog wat B proefjes gaan starten nu vind ik dat niet nodig.

eldora1

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:41

Thanks allemaal! Fijn om te horen haha

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:42

cobiie schreef:
Eldorado, ligt eraan hoe stijf ze toont. Ik zou eerder nog even doortrainen denk ik. :o

Afgelopen weekend mijn eerste wedstrijd in iets van 4 jaar gehad en allereerste wedstrijd van mijn vosje. Ik ging eigenlijk enkel starten om te zien of hij de witte hekjes eng zou vinden en dat was niet het geval. Beide proeven een nette winstpunt, was misschien ook handig geweest om niet het groeten over te slaan. :o :')

Vooral toen ik achteraf hoorde dat de jury dacht bij het zien van de startlijst dat ik niet zou starten als ik doorkreeg dat zij de jury was. := Ik heb in het verleden nog nooit afgezegd vanwege een jury en ik wist voor inschrijven al wie de jury was. :D

Ik had na afloop van de wedstrijd nog met de jury gepraat en dat was een heel normaal gesprek, was dus verbaasd toen ik het hoorde.

Nu lekker doortrainen voor de L1 en hem daarin starten, geen B proefjes meer voor ons denk ik.
Had hij de hekjes eng gevonden of zich echt anders gedragen dan tijdens het normale rijden, dan was ik nog wat B proefjes gaan starten nu vind ik dat niet nodig.

Fijn dat ze zo braaf was!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:34

Ik het a.s. zondag mn eerste proeven. Ik ben maar alvast begonnen met borstelen aangezien die van mij zo aan het verharen is en ook nog een lekkere smeerkees is.

Nu is het zoiezo even afwachten wat ik voor een punten krijg, mevrouw heeft gigantisch veel wintervacht en de hals/borst is eruit geschoren. Weten jullie of je daarmee minder punten voor verzorging krijgt?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:38

nee daar krijg je geen mindere punten op dat zou wel heel aso zijn

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:44

Zolang het paard netjes en schoon is krijg je daar geen aftrek voor.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:01

Je moet wel hele rare dingen doen voordat je minpunten krijgt voor verzorging. Een wintervacht met een scheerpatroon valt daar niet onder.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:09

xxVon schreef:
Ik het a.s. zondag mn eerste proeven. Ik ben maar alvast begonnen met borstelen aangezien die van mij zo aan het verharen is en ook nog een lekkere smeerkees is.

Nu is het zoiezo even afwachten wat ik voor een punten krijg, mevrouw heeft gigantisch veel wintervacht en de hals/borst is eruit geschoren. Weten jullie of je daarmee minder punten voor verzorging krijgt?

Wij rijden ook met wintervacht en scheerpatroon en nog nooit minpunten voor gehad of een lager cijfer. Meestal gewoon 7 of 8.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:41

Top, dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken *D

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:02

Succes vast marryvonne!
Hoe is het met bente? Heb dr echt al lang niet meer gezien!

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:34

PeerAppel schreef:
Vera, hier ook vreselijk kriebels. Begin ook over wedstrijden te dromen enzo. Hopelijk gaan wij in maart eens een onderling wedstrijdje proberen. Wel BB, want daar zijn maar 4 onderdelen galop in totaal en ik denk dat ik nog een beetje zal moeten gaan sjoemelen met aanspringen (op volte lukt nog niet en in bocht ook nog niet) dus dan verpest ik nog niet zoveel. Of we moeten ineens zo vooruit gaan dat we wel een B proef aankunnen. We zien wel! :D

Waar moet jij nog aan werken?

Ik wil nog net de puntjes wat meer op de i en de basis wat meer bevestigd, ook als het spannender is. Nog net iets flitsender op mijn been. En wat stabieler tijdens figuren.

Galop kunnen ze ineens enorme sprongen in maken! Gevoelsmatig binnen 2 weken had die van mij ineens de kracht om zichzelf echt te dragen en toen kon ik ineens kleine voltes en gebroken lijntjes rijden haha, terwijl daarvoor een grote volte al hard werken was.

Wel leuk om dat op de planning te hebben! Ik heb nog geen vervoer dus voorlopig blijft het dromen.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:47

Ik ben er keihard afgedonderd gister tijdens buitenrit, dus nu waarschijnlijk dikke 2 week uit de running dankzij een gekneusde heup. Instructrice gaat er misschien even op, ook al is ze in de bak wel gewoon braaf. Ik ga eerst maar eens herstellen. Wel dikke deuk in het vertrouwen...

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:29

eldora1 schreef:
Succes vast marryvonne!
Hoe is het met bente? Heb dr echt al lang niet meer gezien!

Ja met ons gaat t goed. Lekker veel km's buiten maken en af en toe streng in de dressuurbak. Ga meestal naar het Amsterdamse bos, zag dat jij daar ook af en toe heen gaat. Zin om een keer samen te gaan? Ik rij maar meestal een rondje van 18km

@PeerenAppel: wat rot, vooral omdat buitenritten juist als ontspanning bedoelt zijn. Hopelijk genezen je kneuzingen (ook mentaal) snel! :(:)

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:49

PA dat is echt heel vervelend! Beterschap!!

Von, leuk om te horen dat het goed gaat bij jou

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:08

@peerenappel sterkte! Ik hoop dat het je vertrouwen niet teveel schaad...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:42

Wat vervelend PA! Hopelijk snel weer meer vertrouwen!

Toch grappig hoe je die gekke pony in het begin van de les het liefst in de gehaktmolen wilt stoppen, maar aan het einde toch weer verliefd wordt op dat heerlijk lopende frikandelletje onder je <3 .

Sivanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:38

Oei @PeerAppel, dat is vervelend! Hopelijk ben je snel weer oké!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:11

PeerAppel schreef:
Ik ben er keihard afgedonderd gister tijdens buitenrit, dus nu waarschijnlijk dikke 2 week uit de running dankzij een gekneusde heup. Instructrice gaat er misschien even op, ook al is ze in de bak wel gewoon braaf. Ik ga eerst maar eens herstellen. Wel dikke deuk in het vertrouwen...

auw! beterschap.
en jah herken die deuk van vertrouwen wel. hier het zelfde jaren geleden zo hard van afgeklapt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:23

PeerAppel, beterschap gewenst. De deuk in zelfvertrouwen is ook hier zeker niet onbekend, mogelijk een handig persoon er geregeld mee naar buiten laten gaan?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:09

PA wat balen! Ook hier 2 jaar geleden van mijn paard gebokt op buitenrit en die neem ik daardoor ook niet meer mee. Ik krijg mijn eigen angst niet onder controle.

Wij gaan volgende maand weer starten. Helaas kunnen we heel weinig rijden door de blub, maar vorige week nog even serieus gereden en eigenlijk ging het alleen maar beter dan een paar maanden terug. Als dat longeren heeft dus toch ook een beetje zin.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:33

Beterschap peerappel ik ben er ook een keer afgevallen met een buitenrit naar ziekenhuis omdat ze dachten dat ik mijn heup gebroken had was gelukkig zwaar gekneusd maar heb er wel angst aan over gehouden met buitenrijden

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:06

Auuttchh beterschap!!

Jaa klopt! Leuk gaan we doen! Als je weer een keer gaat moet je maar ff appen :)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:59

Jeetje PA. Heel veel sterkte en beterschap. hopelijk krijg je wel weer een beetje vertrouwen om er op te stappen als je weer beter bent.
Lijkt me vooral heftig als dit op buitenrit gebeurd. Bah.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 08:18

Sterkte en hopelijk komt het vertrouwen ook snel weer terug :(:)

Ik heb het heel af en toe nog wel eens, vorige paard kon echt in blinke paniek schieten en dan aan het rodeoen gaan en bij die dingen merk ik dat zelfs nu met nieuwe paard mijn lichaam in standje paniek kan gaan. Heel naar.

Ik heb nog wel even een topic gemaakt van de regio
[RIJ-ITP] Na Kringkampioen de regiokampioenschappen en naar het NK!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:11

Bedankt voor alle lieve berichtjes! Denk dat ik er wel weer op durf hoor, maar in de bak en absoluut niet buiten eerst. Met een goed bit erin en begeleiding zal ik ook vast wel weer buiten durven, maar dat heeft wel tijd nodig.