Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:06

Beste wensen allemaal en maak er een sportief 2018 van! *\o/* *\o/*

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:36

*\o/* **\O/** gelukkig nieuwjaar allemaal. Ik ben benieuwd wat 2018 ons gaat brengen *\o/* **\O/**

Duijfje

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:32

Beste wensen!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 08:39

Voor iedereen de beste wensen!! Maak er een mooi jaar van...

Wedstrijdgangers dit weekend?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:24

De beste wensen allemaal!
Op naar een mooi en sportief 2018!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:55

Beste wensen allemaal. Dat het een mooi paardenjaar mag worden.

Ik ga vrijdag met twee starten Udo of beter gezegd ik hoop twee want mijn LT paard was bijna verongelukt oudejaarsdag en die was gisteren zo knetterstijf.
En zaterdag heb ik mijn debuut met een nieuw paard in het Z2.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:24

Ojeetje. Dat verhaal heb ik gemist. Wat is er gebeurd? Hopelijk snel minder stijf. Anders eens een tijd magnesium en vitamine e voeren? Equistro Excell e is een aanrader!

Ik ga dus zondag voor het eerst. Hoop mijn zenuwen de baas te kunnem zijn. Dan blijf ik wel rijden, maar als ik pap in mijn benen krijg is het klaar...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:29

Ik ga dus ook zondag. Maar 2 proeven ingeschreven. Als ik dan 1 verpruts baal ik iets minder hard. Ik ben vooral bang dat ik de proef vergeet door de zenuwen.
Ga ze zo nog even oefenen bij mn instructeur thuis.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:38

Veel je proef visualiseren helpt goed om ze dusdanig in je hoofd te krijgen dat je ze met stress niet vergeet.

Balen jullie er ook zo van als starttijden laat online komen? Ik wil ze het liefst een week van tevoren hebben.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:06

Succes Udo en Suikermeisje met jullie debuut!

Ik heb de overstap naar uit het hoofd rijden toen als heel fijn ervaren. laat je proef een keer filmen (of zoek hem op op Youtube) en probeer tijdens het kijken van het filmpje te voorspellen welke oefening eraan komt. Dat heeft mij veel geholpen.

Hopelijk voelt je paard zich beter voor komend weekend Katja! Volgens mij is het verplicht de starttijden uiterlijk één week van te voren bekend te maken. Ik moet zeggen dat ze dat hier in de buurt ook best op tijd doen.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:19

De lijst van ons was prima op tijd.
Ik heb de laatste 3 ZZL wedstrijden al uit het hoofd gereden. Had ik echt veel eerder moeten doen, ik dacht dat ik het niet zou leren maar ging echt fijn!

Wat een enorme rubrieken zijn ZZZ, 32 proeven. Ruim 4 uur word daar voor uitgetrokken!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:28

Ja de ZZZ zijn nu enorme rubrieken. Vroeger was dat in het ZZL.

Wat is er gebeurd Katja? Was hij zo bang van het vuurwerk?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:36

Heb het wel getroffen met mn starttijd. Mag ook wel een x na een jaar lang altijd als 1 Vd eerste moeten starten. Dat is nooit leuk en met schimmels nog een beetje minder leuk.

Katja balen van je paard. Hopelijk knapt ie snel op.

Proeven visualiseren lukt me goed. Rij hem thuis (instructeur) foutloos uit mijn hoofd. Maar vind het zo’n eerste x toch wel erg spannend. Komt vast goed..

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:18

Ook van mij de beste wensen voor iedereen! En hopelijk een gezond en sportief 2018 voor iedereen!

Erg zeg Katja. Hopelijk is hij weer snel de oude!

Ik ben ook proeven uit m'n hoofd beginnen rijden van zodra het verplicht werd (hier in België vanaf PSG). In het begin is het inderdaad erg spannend, ondertussen vind ik het toch heel wat fijner om een proef uit m'n hoofd te rijden. Ik ben een pak beter voorbereid en meer gefocust op het 'proef' rijden.

Hier hebben we meestal op woensdag de startlijst voor de wedstrijd die op zondag doorgaat.
Voor mij staat 14 januari de eerste oefenwedstrijd weer op het programma!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:38

Ik vind een week van tevoren ook echt wel fijn om starttijden te weten zeker als er nog geen indeling van de rubrieken bekend is. Voor vrijdag stond alles er op tijd op maar voor aanstaande zaterdag staat er nog niets online en ik moet gewoon veel doen op zaterdag en moet even weten wat ik wanneer kan doen en of ik bijvoorbeeld iemand moet strikken om de paarden vast buiten te zetten.

Suzanne F. schreef:
Wat is er gebeurd Katja? Was hij zo bang van het vuurwerk?
Ze gingen om een uurtje of drie opeens vol vuurwerk afsteken bij de snackbar die 50 meter verderop zit. En dan niet een paar knallen maar echt alsof het vijf over twaalf was en iedereen vol aan de slag ging.
Ik was net onderweg van de binnenbak naar de stal en hij ging volledig door het lint en vloog een paar keer onderuit. Heel snel de dichtstbijzijnde stal in getrokken waar hij de hele vloer vernield heeft door zijn gevlieg en twee krukjes geraakt heeft omdat hij van de spanning maar bleef slaan.
Zo sneu want hij is echt niet kinderachtig maar dit was niet te doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:51

Nou ja zeg. Zagen ze jou met het paard? Vuurwerk blijft zo gevaarlijk, voor jezelf maar ook voor anderen en dieren. Als je weer hoort dat er voor 12 miljoen euro schade is en dat ze dat mee vinden vallen.... Echt de wereld is gek geworden denk ik soms. Er is zoveel leed door dat vuurwerk. Doe dan georganiseerde shows zoals het nationaal vuurwerk. Prachtig is dat. En veilig. Maar goed, andere discussie.

Uit het hoofd rijden deed ik al heel snel. Bij de Junioren moest het toen en eigenlijk ben ik daarna alles uit het hoofd gaan rijden. Of ik nou basis startte of nationaal. Ik vond het wel rustig, je bereid je ook beter voor op de proef had ik het idee. Ik reed hem ook altijd in mijn hoofd door of op een velletje papier. Of zelf door de woonkamer. :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:03

Ze zagen mij niet maar iedereen in het dorp weet dat er een grote stal daar zit. Er staan meer dan 60 paarden en gelukkig valt het allemaal nog wel mee met de schade maar voor hetzelfde geld verongelukt er iemand.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:52

ben je lekker mee zeg, gelukkig goed afgelopen!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:43

Hallo dames, hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik even inbreek.. (ben qua wedstrijdniveau nog laaaang niet waar jullie zijn, en begin straks weer met een jonkie, dus dat duurt ook nog even, maar goed een doel moet je houden he!!)

Ik vroeg mij af waar jullie naast op startlijsten de grotere wedstrijden aangekondigd zien. Ik vind het leuk om bij het hogere niveau te gaan kijken, maar ben vaak te laat er achter dat er wedstrijden zijn. Wij gingen bv altijd naar Drachten, maar helaas is daar geen dressuur meer.. -O- Groningen/Zuidbroek is net weer geweest, maar er komt vast nog meer hier enigzins in het noorden :j (zuiden is ook niet erg, maar zit liever wat langer op de tribune dan in de auto zeg maar :D )

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:45

knhs.nl kan je rubrieken aanklikken bv LT en zie je al vaak de grote wedstrijden.

Ben een stille meelezer, heb niet altijd de tijd om op iedereen uitgebreid te reageren helaas hopelijk in 2018 wel meer lijkt me erg gezellig ! Wens iedereen ook de beste wensen zowel persoonlijk als op paarden gebied en wie weet komen we elkaar wel eens tegen !

@Katja dat is wel schrikken zeg gelukkig is het met een susser afgelopen

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 08:21

Iemand die 27 januari nog naar Jumping Amsterdam gaat? :D We hebben vrijkaartjes kunnen krijgen voor die dag dus gaan even lekker genieten van de kür op muziek als westernruitertjes :D

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:05

Leuk Wieneke! Wij wouden ook gaan maar was wat laat om kaartjes te bestellen, enkel nog helemaal achteraan de tribune plaats. Dan vind ik het toch net iets te duur. Dus jammer genoeg niet voor ons.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:23

Ah jammer zeg! Maar dan kan je idd beter online/thuis kijken als dat je helemaal achterin zit..

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:26

Ja dat was ons gedacht ook :)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:38

@Wieneke , ik ben er ook zaterdag de 27e :)