B- springdebuut 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wdj

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:07

Mag ik mij ook melden? Mijn merrie Dunarilla is 9 jaar en door mijn stalhouder uitgebracht in B en L springen. Ik hoop het komend binnenseizoen BB en B met haar te starten. We hebben al wel wat BB gesprongen, maar na een heftige val hebben we een tijdje op t verkeerde spoor gezeten. Ze is gauw gespannen en heel kijkerig en ik heb daar echt mee moeten leren omgaan. Gelukkig lijkt het tij te keren. Recent hebben we n winstpunt gereden in de endurance en qua dressuur staat de teller op L1 +7.

In de les springen we vaak ongewone hindernissen, dat vinden we leuk!
Afbeelding

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:26

Jullie gaat goed! En welkom WDJ!

Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst springles gehad met mn 4 jarige. En voor het eerste een ruime B oxer gesprongen! Hij deed het superbraaf, zijn nog genoeg dingen om aan te werken, balans (ook van mijn kant) netjes recht, sturen, goed bij de hindernis uitkomen etc. Maar het belangrijkste is er, de wil om te gaan, want hoe hij ook uitkomt, hij gaat, en dat is superbraaf. Zelfs de B oxer met 2/3 drafpassen ervoor gewoon foutloos doen, en dat voor de 1e keer is echt top! We oefenen lekker verder, in de hoop dat ik hem rond eind oktober zover heb dat ik mijn ruiterbewijs in zilver parcours met hem kan springen, gezien hij fijner is als een manegepaard. Is dit niet zo heb ik een backup, dus er zit geen haast achter. Dat is ook een parcoursje 80/90cm, met een paar gekke sprongetjes ertussen. Voor nu heel blij hoe het gaat :)

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:41

Hallo allemaal
Ik wil me hier ook melden! Ik spring met mijn kleine E-pony (net 1.50m) nu nog BB tussen de paarden en dat gaat eigenlijk altijd super. Nu heb ik op 16 september mijn B debuut gepland ! Ik ben nu al wel een beetje zenuwachtig... want ja iedereen hier in de buurt zegt dat de B toch best een groot verschil is dan de BB behalve die 10 cm...

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:03

Wat een leuk topic!

Ik heb afgelopen winter voor het eerst gesprongen en ben ook meteen wedstrijden gestart.
Eerst een paar keer BB en start nu in de klasse B.

We gaan voornamelijk naar de Peelbergen om daar lekker te oefenen, ik heb pas 1 KNHS wedstrijd gereden en dit resulteerde in een nulrondje met een winstpunt.

Voorlopig blijven we gewoon lekker oefenen en ervaring opdoen, gezien ik nog nauwelijks ervaring heb met springen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:10

Mooi paard lobke Springgefokt?

Ff een beginnersvraag: als je bb wilt springen met een paard waar je nog geen startpas voor hebt, hoe schrijf je je dan in via mijnknhs.nl? Je kan daar alleen paarden selecteren waarmee je een startpas hebt.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:11

Hinke schreef:

Ff een beginnersvraag: als je bb wilt springen met een paard waar je nog geen startpas voor hebt, hoe schrijf je je dan in via mijnknhs.nl? Je kan daar alleen paarden selecteren waarmee je een startpas hebt.

Dan via de mail van de vereniging/organisator en dus niet via mijn KNHS. :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:20

Change3x schreef:
Hinke schreef:

Dan via de mail van de vereniging/organisator en dus niet via mijn KNHS. :)

Dacht ik ook aan maar er staat expliciet dat je niet via de mail mag opgeven maar alleen via mijnknhs :) Maar goed, heb nu toch maar ff gemaild.

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:10

Bedankt Hinke!

Ja het is een Ukato, maar mooi is anders hahaha!
Word op concour regelmatig uitgelachen om hoe hij eruit ziet en de lompe manier waarop hij loopt.

Hij is erg groot en lang met daarbij een heel moeilijk karakter, maar zodra hij begint te springen zijn de meeste uitgelachen :D

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:57

Iedereen weer fanatiek geweest en mooie resultaten behaald!
Leuke foto's Lobke
Welkom WDJ. Thuis wat varieren met hindernissen maakt het op wedstrijd alleen maar makkelijker.

Wij zijn afgelopen weekend van start gegaan in de BB tijdens het nationaal springen van outdoor helvoirt. Was een mooi concours. Fijn foutloos rond en een 2e plek dus was super tevreden.
Binnen gaan we nog 1x BB. Wij hebben binnen nog nooit gesprongen en hij kan nogal spooky zijn op de omgeving. Als dat het geval is krijg ik m niet altijd overal overheen of naar toe. Mocht dat goed gaan gaan we B starten. Opzich is de hoogte geen enkel probleem want in de training springt ie dat heel simpel. De grootste uitdaging zit voor ons in alles eromheen. :+

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:08

ik heb dit weekend weer voor de 1st keer gestart sins 9 maandennog wel bb want vond niet eerlijk naar me paard toe. Naar het ongeluk die we gehad hebben en die blessuren die zijn daar bij op liep. Om gelijk b tegaan hoop binnenkort wel tegaan. Maar we zijn bb 80 en 90 gesprongen ging naar zoon langen tijd best goed. En ze moest tussen beiden even tijdje wachten maar 1st ronden waren we foutloos en 71 stijlpunten en 2 plaats toen het omgeroepen werd hoorden ik niet. ik was daar tever weg voor en al bezich voor me volgende ronden in me hoofd. En had nooit verwachten dat ik prijs zou hebben dus uit eindelijk kwam me ma naar me toe. Nog voor de prijs uitreiking dat ik prijs had maar had nooit verwacht en ging er ook niet voor uit. Maar super trots en me paardje vond het geweldig dat ze weer mocht en nog nooit outdoor gestart met haar. Ze was super braaf ook tijdens de eeren ronden en wachten op de uitreiking. En toen ging we paar sprongjes voor het 90 doen toen moest ze even weer wakker worden. Dus in het parcour helaas op hindernis 2 en 3 een balkje maar op wedstrijd nog alleen maar bb 80 gesprongen maar ook 71 stijl punten. Dus ben super blij met hoe ging naar zoon langen tijd hoop binnen kort b tegaan springen. Maar we gaan nog wel even kijken me 2 les ging ook al beter dan me 1st les dus we lessen nu ook eindelijk weer.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:31

Lobke1998 schreef:
Bedankt Hinke!

Ja het is een Ukato, maar mooi is anders hahaha!
Word op concour regelmatig uitgelachen om hoe hij eruit ziet en de lompe manier waarop hij loopt.

Hij is erg groot en lang met daarbij een heel moeilijk karakter, maar zodra hij begint te springen zijn de meeste uitgelachen :D

Oh is hij echt zo lelijk? Wel mooi dat ie zo goed kan springen:) Moeilijk karakter in welk opzicht?

@nikkietje: Klinkt goed :) Ik dacht trouwens dat alles nu nog buiten was maar ik begrijp dat jij al binnen wedstrijd hebt gehad?

Xxpaardje sorry ik begrijp niks van je post, zo vol met fouten staat het.. Ik zie in je onderschrift dat je een taalstoornis hebt. Misschien kun je daarom korte reacties posten van 1 of 2 zinnen waar je wat meer tijd aan besteedt en die je bijv door de autocorrect haalt? Ook zou het voor de interactie in het topic goed zijn dat je ook af en toe op anderen reageert ipv anderen compleet te negeren en alleen over jezelf te praten...

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:45

anoniempje1 schreef:
Hallo allemaal
Ik wil me hier ook melden! Ik spring met mijn kleine E-pony (net 1.50m) nu nog BB tussen de paarden en dat gaat eigenlijk altijd super. Nu heb ik op 16 september mijn B debuut gepland ! Ik ben nu al wel een beetje zenuwachtig... want ja iedereen hier in de buurt zegt dat de B toch best een groot verschil is dan de BB behalve die 10 cm...

klinkt heel bekent heel veel mensen zeiden dat ook tegen mijn toen. Maar zal vast wel goed komen ik zag laast met de regio utrecht kampioenschap in m of z dat een pony gewoon won van allen groten paarden. die pony was mega snel echt gaaf om te zien . Vooral als ze lekker mee komen met der rest. Maar ieder geval heel veel succes.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:49

Pony in M of Z tussen de paarden lijkt me zeer onmogelijk.

JudithGigi
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:06

Saaams schreef:

Hoezo? 1.20 is voor de dtjes en 1.30 voor de Etjes is gewoon zz hoor. En genoeg pony's die monsterpassen maken en de paarden daarmee prima bijhouden.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:00

Saaams schreef:

Dat kan zeker, ik heb dat ook wel gezien, qua rijden is het wat lastiger, maar ze kunnen het vaak prima aan, qua hoogte sowieso, alleen qua galopsprongen is het iets lastiger voor een D pony vaak, E al minder

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:04

Hoogte zal het zeker niet zijn. Maar de M en Z heb je toch een 3 sprong. Oxers/Triples als huizen. Lijkt me qua afstanden echt zeer pittig en bijna niet eerlijk voor een D maat. E afhankelijk van sprong in de galop.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:11

Ik denk dat je het ook gewoon niet moet willen. Laat die pony's lekker in hun waarde. :D Is toch veel leuker om ze dan weer met een klein kind rond te zien lopen?

Zwartje was afgelopen weekend foutloos in de BB, ze had een hoop spanning maar alsnog een keurige ronde laten zien. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:12

Als je pony het aan kan moet een B a L parcours lukken. Maar je afstand moet echt kloppen voor je driesprong anders ga je dwars door de laatste heen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:14

Dat zeker. Geen fouten maken en een mega handige pony hebben. Maar blijf alsnog bij m'n punt dat je ook teveel kunt willen en ze dan in hun waarde moet laten. Dan maar een paard aanschaffen als je perse tussen de paarden, hoog, wil springen. Of ze het nou wel of niet aankunnen!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:15

Ik moet toch ook al redelijk aanpoten met mijn kleintje van 158 om de dubbels pas te rijden :')
Lekker van eclipse Elys!
Klinkt goed Nikkie, fijn :)

Ik was afgelopen zondag met m'n schimmel (dat is de kleine haha) twee keer foutloos in de b in Bunschoten. Zondag aanstaande mag Gis ook weer mee. Eindelijk weer met beide op pad :D
Afbeelding

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:16

Change3x schreef:
Dat zeker. Geen fouten maken en een mega handige pony hebben. Maar blijf alsnog bij m'n punt dat je ook teveel kunt willen en ze dan in hun waarde moet laten. Dan maar een paard aanschaffen als je perse tussen de paarden, hoog, wil springen. Of ze het nou wel of niet aankunnen!

Dat ben ik wel met je eens inderdaad, ik zou het ook niet willen. Maar dat het kan staat vast, en dat mensen het doen ook. Ik vraag me dan ook altijd af waarom je geen paard koopt haha

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:17

paljaslaura schreef:
Ik moet toch ook al redelijk aanpoten met mijn kleintje van 158 om de dubbels pas te rijden :')
Lekker van eclipse Elys!
Klinkt goed Nikkie, fijn :)

Ik was afgelopen zondag met m'n schimmel (dat is de kleine haha) twee keer foutloos in de b in Bunschoten. Zondag aanstaande mag Gis ook weer mee. Eindelijk weer met beide op pad :D
[ [url=m/EAynyU.png]Afbeelding[/url] ]

Mooie foto! Mooi resultaat ook! Ik ga daar denk ik geen probleem mee hebben, die van mij is even groot, maar heeft een idioot grote galop. Groter dan alle grotere paarden die ik ooit heb gereden. Kan het nu pas een beetje uitzitten :,)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:17

Ik heb met mijn D wel het doel om een springpunt in de B te rijden. (Binnen een paar jaar) Ze loopt thuis ook de paardenafstanden in de les. Ruime galop. Dubbels op de ponyafstand s voor haar zelfs te krap. Maar 1 punt is genoeg om te gaan starten in de sgw :')

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:19

Saaams schreef:
Ik heb met mijn D wel het doel om een springpunt in de B te rijden. (Binnen een paar jaar) Ze loopt thuis ook de paardenafstanden in de les. Ruime galop. Maar 1 punt is genoeg om te gaan starten in de sgw :')

B is wel een ander verhaal dan een M of Z parcours natuurlijk :p wat voor pony heb je?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:20

Ik heb wel een E pony gehad die qua galop moeite had met de afstanden maar dat was omdat hij heel groot galoppeerde. :') Die was ook paardgefokt.

Samantha, en anders kun je ook al BB SGW starten in de tussentijd. :D