Wedstrijddoelen 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HiFive5

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:29

Ben je verplicht ieder weekend de groepsdressuur mee te doen of zijn dat vastgelegde datums?
Anders kan je de groepsdressuur af en toe vervangen door het springen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 12:15

We zijn met 5 voor ons viertal, dus in principe zou er een rotatiesysteem kunnen gemaakt worden dat ieder om beurt een keer reserve is. Ik weet echter niet wie welke tornooien meedoet. Ik doe ze allemaal mee. Wil graag L1 zijn tegen einde zomer. In het najaar misschien een oefencrossje en in de winter is het wedstrijdstop. Dan ga ik wel blijven lessen richting L2/M1 en B springen, maar het kan geen kwaad als de druk van de ketel af is.

Het kan dat er andere ruiters zijn die niet elk tornooi kunnen/willen meedoen, maar die planning kent alleen onze commandant. Ik kan bijgevolg niet op voorhand zeggen wanneer ik viertal moet rijden en wanneer niet.
Daarbij ben je als reserve, als je aanwezig bent, verplicht om mee op te warmen. En hun opwarming ligt ook op een relatief hoog en zwaar tempo, terwijl ik normaal heel basic inrij.

Ik ga de viertalproef deze middag ook herwerken naar een individuele proef. Dan kan ik 'm tijdens mijn privélessen alvast oefenen met mijn instructie en echt gericht werken. Het is 16/7 en 21/7 tornooi en dan rust tot 6/8. Als onze commandant me als reserve wil zetten voor 16 en 21 heb ik tijd om hem klaar te stomen, en dan zou hij 6/8 wel beter mee moeten kunnen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 12:35

yes we mogen eindelijk weer starten naar 7 maanden. Zaterdag en michien zondag ook als we zaterdag goed rijden. Maar we gaan sowieso voor de evaring want ze heeft totaal geen evaring met grote wedstrijden. En ze vind drukte met los rijden en veel mensen vind ze dood eng. Maar we gaan gewoon ons best doen. En word pas ons 4e dressuur wedstrijd en pas de 2e dressuur wedstrijd op vreemd terein. En 1 st keer outdoor maar we hebben der wel super veel zin in alleen wel heel zwachtig. Maar ik weet gewoon van hoe ver we gekomen zijn van toen ze kwam. En dat we der opnieuw hebben moeten inrijden maar ze heeft totaal ook geen evaring. Ondanks der leeftijd ze is 10 maar toen ze kwam kon ze alleen springen maar normalen dressuur proef niet. En kwa springen ging dat vooral heel hart enzo. En kwa springen is ze maar 2 keer op vreemd terein gestart. Maar al blij dat we sowieso weer mogen starten en dat we nu eindelijk weer evaring op kunnen doen. Want kwa gedrag en hoe ver ze was is ze paard van 4/5 en heb ik der alles geleerd wat ze nu kan. Maar we gaan sowieso ons best doen en meer kunnen we niet doen. Dus ga evaren hoe ze het gaat doen. maar vaak ondanks de spanning enzo loopt ze op vreemd terein vaak beter dan thuis en als ze dan de ring in komt gooit ze altijd wat exstra's boven op meestal.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:34

Ik had volgens mij als doel om in november 2016 L1 te starten en in februari L2 te starten en dan in augustus M1 te kunnen rijden. Veel bokkers gaven aan dat ik erg ambitieus was... :+
Uiteindelijk is het me gelukt om in februari L2 te starten; ik had eind mei de punten voor de M1 al bij elkaar, echter mijn instructrice en mijn moeder daarna ook, gaven aan dat het best goed voor ons zou zijn om eerst mee te doen aan de selecties. Dit uiteindelijk gedaan en ben afgelopen zondag op een overall 3e plek van de kring gekomen en ben dus afgevaardigd naar de Gelderse Kampioenschappen op 11 augustus.
Na de Kampioenschappen ga ik meteen M1 starten, dus uiteindelijk mijn doelen behaald en zelfs meer!!! *\o/* <3 *\o/* <3

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 19:18

Wauw Kimmutjuh wat een super resultaten! Super goed bezig!
Ik heb gisteren ook kringkampioenschap gereden in mijn kring. Niet met het doel om echt hoog te eindigen, maar met het idee om eens op een groter concours te starten dan bij de standaard wedstrijden met max 2 banen. De locatie was super, veel ruimte om los te rijden en een erg fijne bodem. Hij was ook super braaf ondanks alle indrukken. Het grootste probleem zat m heel ergens anders in.. Vliegen.. Op het land staat ie momenteel helemaal ingepakt omdat ie helemaal gek wordt van die beesten en zonder deken en masker ook door het weiland gaat rennen. Met rijden had hij er gister ook mega last van.. Continu schudden.. En dan hadden we m al dik ingespoten/gesmeerd met vliegenspray.. Hij draait al door als er een vlieg om zijn hoofd heen vliegt.. Maar goed, eerste proef daardoor compleet verpest en de score van 166,5 viel mij eigenlijk nog mee. Bij baan van de tweede proef stond meer wind waardoor er ook minder vliegen waren. De proef ging dan ook veel fijner en daar behaalden we uiteindelijk 180,5! Toch weer een puntje erbij op zo'n groot concours :)

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:03

Mooie resultaten zie ik langs komen!

Vandaag 2e zomertornooi gestart. Ik ben door de club aangewezen om in onze groepsdressuur mee te rijden met het viertal M. Vorige week was de proef een ramp door een omloopfout en een hoop geklungel (we hadden nog niet geoefend :o ), vandaag ging het een stuk fijner en we behaalden een 2e plek (van 4).

Zelf reed ik daarna nog individueel B2. Ondanks dat ik het een flauwe proef vond toch nog een 4e plek. Vorige week was ik 5e. Wij krijgen winstpunten op basis van ranking en niet op basis van score, maar ik heb dus nu bijna de helft van de punten al binnen om naar L1 over te mogen :)

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:46

Wauw super. Gefeliciteerd allemaal!
Ik heb vandaag mijn L1 debuut gehad met meteen 3 winstpunten met ook een personal record van 204.5 pt! Fijn gereden, wederom trots baasje hier! :D (en dat dan vrij kort na mijn vakantie)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 23:06

Enkel maar goede resultaten :D
Ik heb 'wedstrijdstop' stop tot het eerste weekend v augustus. September is ook relatief kalm met de wedstrijden en vanaf oktober wordt er terug volledig ingevlogen :D mijn doel is dan ook om tegen december genoeg punten te hebben voor de L2. Momenteel L1+1, heb dan ook nog paar 1 wedstrijd gereden in de L1. Nu is het ook rustiger id trainingen en het doet echt wel goed aan paardlief. Ze had precies nood aan wat meer rust/rustigere trainingen.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 07:40

Ik had gister de selecties voor de kampioenschappen...
Helaas waren de jury's het niet met elkaar eens (2 jury's in de proef).
Hoofdjury 195,5 en de jury bij H had 180 punten..

Waar ik bij de hoofdjury 8en kreeg voor het wijken, kreeg ik van de ander 4en.

Wel erg jammer want dit heeft me wel naar beneden gehaald. Maar ik denk dat ik alsnog wel door mag naar de kampioenschappen. Uiteindelijk was het dus 62,58%.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:38

anoniempje1 schreef:
Zie nu pas dat er een nieuw topic is voor 2017!
Wij hadden als doel dit jaar L1 starten en een winstpunt halen, dat is gelukt! We zijn nu L1+5. We hopen eind dit jaar L2 startgerechtigd te zijn!

Niet veel wedstrijden gereden maar zijn inmiddels L1+9 en richten ons op dit moment meer op springwedstrijdjes. Aangezien ik met een pony tussen de paarden start vinden we het gewoon leuk om af en toe eens een BB parcours te springen wat hij helemaal geweldig vind! (en ik ook :P ) En we hebben binnenkort nog eens een dressuurclinic ! Dus we trainen op dit moment even lekker op de achtergrond *\o/*

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:20

Goed bezig allemaal!

Na mijn niet zo goed geslaagde B springdebuut van een paar weekjes terug gaan we het over twee weken weer proberen. Dit keer op hetzelfde terrein als waar we toen 2x foutloos in de BB waren. In de springles merk ik er gelukkig helemaal niets van van dat tie pas bij t debuut een beetje bang werd van de hindernissen. Dus heb er wel vertrouwen in.
Qua dressuur gaan we binnenkort ook weer L2 starten, begin augustus. Mijn doel voor het eind van het jaar was M1-startgerechtigd maar dat gaat wel lukken, ze loopt de laatste tijd zo goed! Dus ik ga hm iets aanpassen denk ik, naar M1 + 5. Heb wel weer zin om dressuur te starten.

Volgend jaar is mijn laatste jaar bij de pony's, dus het is mn doel/droom :o om uiteindelijk een keer Z1-dressuur te kunnen starten. Lijkt me heel gaaf. Ik weet nog niet of het ook echt haalbaar is maar we gaan onze best doen.

SFW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 23:14

@cindyy_1993, gefeliciteerd! Wat me opvalt zijn de ontspannen oortjes van je paard :-)

Ik ben van plan binnenkort B dressuur te starten met mijn merrie. Al 2 jaar op de planning maar door blessures uitgesteld! Nu zijn we weer volop aan het trainen. Voor een b-proef is ze zeker al wel klaar. Wel is mijn merrie lastig los te rijden, en wordt ik gespannen van veel starende mensen, dus dat zal de eerste keer niet goed gaan

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:38

Nog even een updateje over ons kringkampioenschap.. Gister is de verdeelsleutel bekend gemaakt. En tot mijn verbazing zijn we alsnog eerste reserve voor de regiokampioenschappen van 6 augustus :')
Nu toch twijfelen om toch maar in te schrijven voor het geval er iemand afmeldt.. Moet dan alleen nog vervoer regelen want mijn ouders zijn met de auto met trekhaak op vakantie met de caravan :o

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:07

cindyy_1993 schreef:
Nog even een updateje over ons kringkampioenschap.. Gister is de verdeelsleutel bekend gemaakt. En tot mijn verbazing zijn we alsnog eerste reserve voor de regiokampioenschappen van 6 augustus :')
Nu toch twijfelen om toch maar in te schrijven voor het geval er iemand afmeldt.. Moet dan alleen nog vervoer regelen want mijn ouders zijn met de auto met trekhaak op vakantie met de caravan :o

Hier mogen alle reserves sowieso door naar de regio, dus best kans dat je gewoon kunt starten hoor! Snel even vervoer regelen dan :)
Ik kom 9 aug pas terug van vakantie en de 12e is de regio, dus ik heb mezelf afgemeld. Jammer, want hij gaat de laatste weken echt super fijn, maar ik wil de druk in die 2 dagen voor het kampioenschap ook niet te hoog leggen. 2e weekend van september start ik hem in het M en dan het indoor kampioenschap maar kijken of we ons kunnen selecteren.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 07:26

Leuk om de doelen te lezen en dat ze ook behaald worden!.
In april heb ik hier voor het laatst wat gepost dat ik L2 mocht starten en dat mijn doel is om in februari 2018 M1 te starten. Dit doel heb ik behaald we zijn in Juni M1 gestart met succes en nu bijna M2 startgerechtigd. Dus mijn doel schuift op en ik hoop dus nu april 2018 Z startgerechtigd te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:04

Dat gaat lekker vlot :))

Ik vind het persoonlijk lastig dat ik mijn puntenstand niet ken. Enkel de commandant (verantwoordelijke) kan dat zien. Ik had er nog 16 nodig om over te mogen naar L1 en 26 om over te moeten. Als ik goed geteld heb, heb ik tot nu toe 9 punten gehad dus nog 7 nodig...
Is prima haalbaar met nog 3 wedstrijden te gaan. En met selectie van het provinciaal bij al helemaal als dat lukt, die winstpunten tellen dubbel :)

Nadien gaat de focus een tijdje naar springen en cross.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:41

Yes! Ik had gister 203,5 en 202,5 punten en 2x de 3e prijs :). Dus 4 winstpunten en M1 kunnen we nu

Geeft goede moed voor de kampioenschappen volgende week!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:03

Gefeliciteerd!

Ik heb me ingeschreven voor 1e wedstrijd met huidige paard. Alleen valt het me nu al tegen, had een L1 proefje geoefend en vond het niet goed genoeg, dus ga nu B starten. Jammer genoeg maar 1 proef, want ik red het niet om los te rijden en 2 proeven te doen. Ik moet alleen tegen mijn moeder :+ Die start ook voor het eerst B met dit paard.

Dus qua doel, ja ik ga wel starten. Alleen had ik gehoopt makkelijk 2 proeven te kunnen. Nu 1 keer B en ik denk de wedstrijd daarna wel L1.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:05

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:12

Nou ik had er een hard hoofd in dat we op de regio mochten starten, aangezien bij ons echt alleen de afgevaardigden mogen starten. Helemaal toen ik vrijdag nog niks gehoord had (regio was gister), was ik ervan overtuigd dat ik geen vervoer meer hoefde te regelen. De hele week al wat rustiger aan gedaan want we hadden toch voorlopig geen wedstrijd. Tot ik zaterdagmiddag een dagje naar Landgoed Hoenderdaell was en plots om 15.00 uur een gemist oproep met voicemail bericht had... Er was een uitvaller, of ik de volgende dag nog kon starten :+ Whoops.. Geen vervoer! Snel nog oproep op Facebook gezet, en rond een uur of 6 kreeg ik een bericht van iemand die mij absoluut de regio niet wilde laten missen en ons wel wilde brengen! Super lief! Dus hup, gisteren last minute zonder enige voorbereiding op naar Hoofddorp.. :):)

En jeetje wat vond meneer het allemaal spannend.. Vlaggen, borden, speeltuinen... Dat was een flinke uitdaging! Maar tijdens de proeven was hij er helemaal en hij liep dan ook 2 ietwat brave, maar nette proeven. Eerste proef vond ik wat laag gepunt, maar hey, het is toch een regiokampioenschap. 168 en 170. Tweede proef was hij er ook net een tikje meer aan, en daar reden we toch mooi 181 en 190.5, ondanks dat hij schrok van 2 mensen achter de juryauto die ineens een bal schopten! Super trots op het beessie, want we rijden wel maar mooi winst op zo'n wedstrijd in het M2! *\o/*

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:08

Ik heb me vandaag een keer bezig gehouden met mijn wedstrijdresultaten van de zomertornooien uit te pluizen.

Begin juli ben ik gestart in B2, en ik had afgelopen weekend het 4e tornooi van 7, dus nog 3 te gaan. Per tornooi kan je maar 1 individuele dressuurproef rijden. Wij krijgen winstpunten op basis van klassement.
Als ik het goed geteld heb, heb ik nog maar 2 puntjes nodig om de overstap naar L1 te mogen maken. Met nog 3 wedstrijden te gaan moet dat wel lukken lijkt me :D
Hopelijk ook genoeg punten gereden om geselecteerd te raken voor het provinciaal kampioenschap, maar dat klassement kan ik jammer genoeg niet inzien.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 19:05

Even weer een berichtje! Mijn begin doel van dit jaar was Z1 zijn, dat is gelukt. :D Dus ik denk dat ik dan eind van dit jaar Z2 startgerechtigd wil zijn.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:12

ukkiepuk schreef:
Wat leuk om alle verschillende doelen te lezen!

Ons doel voor 2017:
Starten met mijn nieuwe (sinds maart) pony. We moeten in de B beginnen en het liefst wil ik eind van het jaar L2 startgerechtigd zijn of misschien zelfs al wat L2 wedstrijden gereden hebben.
We gaan in april beginnen :):)

Doel behaald! *\o/*

In april begonnen in de B en vandaag L2 startgerechtigd :)
2 september L2 debuut :):)

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:24

ukkiepuk schreef:
ukkiepuk schreef:
Wat leuk om alle verschillende doelen te lezen!

Ons doel voor 2017:
Starten met mijn nieuwe (sinds maart) pony. We moeten in de B beginnen en het liefst wil ik eind van het jaar L2 startgerechtigd zijn of misschien zelfs al wat L2 wedstrijden gereden hebben.
We gaan in april beginnen :):)

Doel behaald! *\o/*

In april begonnen in de B en vandaag L2 startgerechtigd :)
2 september L2 debuut :):)

Super goed bezig!

Ik ben nu na 3 wedstrijden L2 +7, hoop er nu nog eentje te hoeven rijden en dan door naar het M! De oefeningen beheerst die al goed, schouderbinnenwaarts doet tie veel makkelijker dan wijken, dat is nog altijd een gedoe :') . Contra kan nog wat beter, maar we hebben nog ff. Hoop in oktober voor het eerst M1 te starten.

Volgend jaar is mijn laatste jaar bij de pony's, heeeel misschien dan aan het eind van het jaar Z1?? :D

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:25

Gefeliciteerd allemaal! *\o/*